Fleet number:7523
Type: Škoda 30T2 ForCity Plus
Builder: Škoda Transportation, Plzeň
Serial number: 10205
Manufactured: 2015
In service: 8.12.2015
Acquisition price: 2 620 000 €
Depot: Jurajov dvor
Information system: BUSE BS 300, BS 300, BS 301, BS 301
BUSE BS 303
BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V), BS 370 (1920 × 540 px; V), BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V)
BUSE BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px)
BUSE BS 310, BS 310
Additional information: low-floor vehicle, air-conditioned vehicle
Last records of service:
28 Mar 2024 3/10
27 Mar 2024 3/5
26 Mar 2024 3/3
25 Mar 2024 ZV-E/1
9/14
24 Mar 2024 3/1
23 Mar 2024 3/3
22 Mar 2024 3/2
21 Mar 2024 3/8
3/21
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #18:
Škoda 742 model 130 od roku 1987 má iba drobnú chybu krásy - liatinovú hlavu motora. Škoda 135/136 (ináč typ 746) s hliníkovou osemkanálovou hlavou už áno, najmä verzie so zalisovanými tvrdenými sedlami, ktoré mohli už jazdiť na natural. 135 GLi so vstrekovaním by zvládol naštartovať aj vodič zhýčkaný súčasnými autami prepchatými elektronikou. Viac-menej identický motor sa robil tuším do roku 2005 ako 1.4 MPI (čo je na motor, konštrukčne navrhnutý v 60. rokoch celkom slušné). V roku 1984, až 8 rokov po nábehu výroby typu 742, bola Š130 L to najlepšie, čo AZNP dokázal vyprodukovať. Ale aj tak trpela poddimenzovanou zadnou nápravou. Ja mám ešte pôvodnú konštrukciu (ročník 1986), ktorú AZNP "zlepilo" zo závodných špeciálov a sériových vozov. Na Garde to až tak nevadilo, lebo úzky rozchod, ale pri širokom dochádzka k deformácii spojenia šikmého a pozdĺžneho ramena ako aj samotného šikmého ramena (pozdĺžne som menil) a "áčkuje" to jedna radosť. Darmo som menil aj pružiny a tlmiče, musel som aj tak pridať 3 cm hrubé silonové podložky, aby to stálo v nezaťaženom stave o niečo lepšie. Aj tak je to mierne do áčka, keď si do zadu sadnú dve dospelé osoby, tak výrazne do A. Pôvodné priečne ramená sú poddimentované a krútia sa. Chcem to riešiť tak, že zoženiam inú priečku prevodovky a upravím oká uchytenia šikmých ramien, aby sa zlepšila geometria. Nechcem rezať do jedinej priečky ktorú mám.

Súhlasím, ak by Škoda 742 mala od roku 1976 sériovo hrebeňové riadenie, posilňovač bŕzd, štvorpiesty vpredu a tzv. vlečku vzadu (aj "ľudový" VW chrobák mal podobnú zadnú nápravu už v 60. rokoch) s dostatočne dimenzovanými ramenami, a zároveň širší rozchod, tak by to bolo obstojné auto. A nevzniklo by také veľké množstvo vtipov o Škode. Lenže Škodovka s motorom vzadu a dobrým handlingom prišla až 8 rokov po začatí výroby, pričom jej náprava bola poddimenzovaná a montovala sa iba do "prémiových" modelov, ktoých sa vyrobilo, ak porovnám s ostatnými modelmi typu 742, naozaj málo. Drvivá väčšina toho, čo po cestách jazdilo, bolo brutálne zastaralé. Bežná Škoda 105S alebo 120L boli fakt úbohé autá s nie práve dobrými jazdnými vlastnosťami a socka výbavou. Niet divu, že tzv. prémiové modely išli najmä na export. V roku 1987 prišla Škoda 135/136, tá už bola iba koncepčne zastaralá (motor aj pohon vzadu), ale po technickej stráne to bolo maximum čo sa dalo dosiahnuť.

Môžem potvrdiť, že Š130 L sa chová oveľa lepšie než jej predchodkyne s tzv. "kyvkou", blbol som za dažďa na veľkých kruháčoch medzi Lamačom a Devínskou. Svoje spravili aj kvalitné nové "široké" gumy (modely 130/135/136 ich majú schválené v techničáku od výroby). S bežnou Š105/120 by som dávno skončil v hodinách ak nie rovno v botanike alebo ešte horšie nejakom stĺpe.
Reply on: upravovač fotiek #17:
Škoda 130 podľa mňa zvrhlosť nie je, naopak, je to auto, s ktorým sa dá v pohode jazdiť aj dnes. Ešte lepšie teda 135/136. Keby táto konfigurácia (simeringy na driekoch ventilov, päťkvalt, uhlová zadná náprava) bola hneď pri nástupe modelu 742, tak by to nebol taký predmet celosvetového posmechu.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #16:
Aviu nenávidím, do Š1203 ma dokopal makrokufor. So stratou som ju pred rokmi predal a nahradil Škodou 130. Čo je tiež zvrhlosť, ale nie až taká extrémna.
Reply on: 6503 #15:
Tatra je Tatra. Ale inak Upratovač fotiek je priaznivcom zvrhlostí ako Avia, Š 1203 a podobných.
Reply on: upravovač fotiek #14:
Ale tak snad nebudu kupovat Aviu. Ale ano, existuju aj alternativy - napr. terenne Iveco 4x4.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: 6503 #9:
Furgon to nedá? Videl som celkom zaujímavé offroad. V Avii furgon som sa iba viezol, nešoféroval som ju.
Reply on: Solider #10:
Iba na Skodovky
Reply on: Solider #10:
Boli časy, keď všetko vozili v Obrancovi.
Reply on: 6503 #9:
Ďakujem, to som nevedel.
Reply on: S499.1023 #7:
Až na to, že nakoľajovacie zariadenia maju v Sorke 😉
Reply on: Miro #8:
Vie sa dostat na otvoreny zvrsok kolajnic, na useky trate, kde nieje paralelne cesta.
Reply on: S499.1023 #7:
Opýtam sa ako laik - v čom je ten Defender lepší do mesta?
Reply on: 6503 #6:
Isteže je. Práve preto - že sa po údajnej nepoužiteľnosti Defendera nevrátili pokorne k nejakému ekvivalentu Avie 😆.
Reply on: S499.1023 #5:
Inak toto nieje uz druhy Defender?
Reply on: Urbanway 2423 #4:
Len tak úplne mimo tému - spomenul som si, aký rev nastal zo strany skúsených pracovníkov, keď bola AVIA - nakoľajovač nahradená Defenderom, že to je salónne vozidlo a na nič nebude...
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Zaujímavé video o nakoľajovaní #7523 12.1.2024 na Štúrovej.
https://www.youtube.com/watch?v=FmbLlXhLEHI
trolejbus6207

trolejbus6207

Od 4.7. do 4.8.2023 odstavená kvôli druhej strednej oprave po ubehnutých 400.000 km
trolejbus6207

trolejbus6207

Od 19.8. do 18.10.2021 odstavená po nehode s chodcom - počas opravy rozbitého čelného okna bola čiastočne zkanibalizovaná...
trolejbus6207

trolejbus6207

Od 2.9. do 29.9.2020 odstavená kvôli strednej oprave po ubehnutých 200.000 km