VehiclesTrams (Trolleys) › ČKD Tatra T6

T6A5/I
Coupled T6A5/I
Coupled T6A5/I
Coupled T6A5/III
Coupled T6A5/III in red livery
Coupled 3 x T6A5/III

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. T6A5/I 7901 – 7934 1991 – 1992 1991 – 1992 34
2. T6A5/II 7935 – 7946 1993 1993 12
3. T6A5/III 7947 – 7956 1996 – 1997 1997 10
4. T6A5/III 7957 – 7958 1997 2006 2
Total 1991 – 1997   58

Technical Data

Length 14700 mm
Length over couplers 15640 mm
Width 2500 mm
Height 3140 mm (výška skrine)
3600 mm (výška so stiahnutým zberačom)
Working height 6000 mm
Height of floor 920 mm
Doors 3
Number of seats 30 + 1 (#7901 - 7946 pred odstránením sedadla zo zadnej časti)
29 + 1
Number of standing places 135
Design load 165 + 1 (#7901 - 7946 pred odstránením sedadla zo zadnej časti)
164 + 1
Weight of unloaded vehicle 18700 kg (#7901 - 7946)
19500 kg (#7947 - 7958)
Gross vehicle weight 30300 kg (#7901 - 7946)
Motor Control ČKD TV3
Engine TE 023
Continuous power output 45 kW
Number of motors 4
Total power output 180 kW
Maximum speed 65 km/h

Fotografie

Vehicle catalogue

7901 7902 7903 7904 7905 7906 7907 7908 7909 7910 7911 7912 7913 7914 7915 7916 7917 7918 7919 7920 7921 7922 7923 7924 7925 7926 7927 7928 7929 7930 7931 7932 7933 7934

7935 7936 7937 7938 7939 7940 7941 7942 7943 7944 7945 7946

7947 7948 7949 7950 7951 7952 7953 7954 7955 7956

7957 7958

Number of vehicles in service: 58 (100 %)

Number of withdrawn vehicles: 0 (0 %)

Legend

7952vehicle in service
7953online
7956today in service
7958vehicle ot of service (more than 2 weeks)
7912vehicle ot of service (more than 6 months)

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vozidlá 7947-7958 sú od 20.3.2020 do odvolania odstavené z premávky. Dôvodom sú výklopné dvere a ich nemožnosť samostatného ovládania prvých dverí pri použití centrálneho otvárania dverí.
Reply on: lostrail #44:
Asi máš niečo so zrakom, lebo ja nikde nepíšem, že sa na tú štúdiu majú vyhadzovať nejaké peniaze navyše. DPB si ju vie predsa spraviť interne, tak ako mnoho iných materiálov o obnove vozidlového parku, ktoré som za posledných 10 rokov čítal, akurát by mali celú problematiku ponímať komplexnejšie, nie len v štýle nasledujúce 3 roky vyradíme po 5 K2S a za ne potrebujeme náhradu.
Reply on: S499.1023 #45:
Opravte si T3 na T6.
Reply on: Valec #32:
Pražské T3 nie sú na míľu vzdialené od bratislavskej 3. série.
Reply on: Valec #32:
Ja nechapem, naco by sa mali vyhadzovat peniaze na dalsiu studiu. Tato krajina je podla mna mekkou studii. Na kazdy nezrealizovany projekt pripadaju priemerne tri. Posledna z tych troch pritom spravidla navrhuje len male kozmeticke zmeny, lebo niekomu sa tie prve dve vzdy zdaju prilis odvazne / drahe / a vobec.

Neverim, ze nikto v DPB nevie zodpovedat tie otazky, ktore si vymenoval, bez toho, aby sa dali zasa desat- az stotisice nejakej firme, ktora sa akurat musi do problematiky dostat a potom z toho vyplut vystup, ktory v najlepsom pripade bude to, co zorientovany clovek z DPB hovoril este predtym, ako to cele zacalo a v horsom nieco take, ako vyslo v UGD, pripadne studii zeleznicneho uzla.

Druha vec je, ze treba, aby bola aj vola pohnut rozumom, aby sme zasa nedali externej firme robit nieco, co vieme len preto, aby niekto nieco zasa nezmrvil. Osobne napriklad nevidim zasadny problem pri novom vedeni DPB, lapsusy sa diali hlavne za tych predchadzajucich.
Reply on: afeno #33:
Bratislava - najväčšia diera Rakúska.
Reply on: Peter6607 #41:
Netreba mudrovať, T6 má samonosnú karosériu, nie chrbticový rám. Tvoja otázka bola zodpovedaná v mojom príspevku #36.
Reply on: Viko #40:
Nie som si istý, či je Vario dobrým príkladom. Je predsa jasné, že keď mali byť cieľovými odberateľmi DP s majoritným zastúpením T3 na konci životnosti, tak asi nemalo zmysel vychádzať z T6. No ale Bratislava je v pomerne zvláštnej situácii, keď tu jazdia 3 staré typy v podobnom množstve. Na ktorý sa zamerať? Alebo hľadať niečo na západe? Preto sa pýtam niekoho, kto má v električkách prehľad a pozná aj špecifiká toho, čo tu jazdí... Ja mám najradšej T6, ale subjektívna preferencia nie je pre môj názor smerodajná.
Reply on: Peter6607 #39:
Ver, že existuje konštrukčný dôvod, prečo je Vario spravené na báze T3 a nie T6.
Reply on: S499.1023 #36:
A čo Košice? Veď podľa veku aj tak potrebujú GO, nebolo by teda jedno, v akom sú stave? Alebo existuje iná alternatíva, keby Bratislava nemala financie na nové vozidlá? Ja nepoznám špecifiká konštrukcie T6, nebolo by rentabilné pri takej GO tie vozidlá znízkopodlažniť a pospájať ich s našou prvou sériou mimo prototypy?
Reply on: afeno #33:
Košice najkrajším? Si nebol vo Ľvive?
Reply on: kohut2012 #34:
To paroduješ kpt. Mgr. Dankota vo veci amerických financií alebo to myslíš vážne?
Reply on: Valec #32:
Pražské sa okrem kuplovačiek prakticky zhodujú s bratislavskou 3. sériou.
A je vysoko pravdepodobné, že práve jedna dvojica pražských sa v Bratislave ako náhrada dvojbanánu 7928 a jeho kamaráta ocitne.
Čo sa secondhandov nizkopodłagowych týka, sú k dispozícii na metrovom rozchode Düwagy NGT6 alebo ako sa to volá, proste to B'+1'1'+B', čo jazdí skoro po celom Nemecku a potom AEG/ADTranz/Bombardier GT6N. Oboje sú to ale vozidlá značne problematické, ktoré by rozhodne boli nad sily dielní DPB.
Reply on: kohut2012 #34:
Akurát to, že Bratislava je aktuálne odkázaná na ešte staršie rachotiny, ako vozy T6A5. Nektoré vozy K2S majú voznovú skrinu ešte zo 70. rokov. Prečo sa Bratislava nových električiek tak skoro nedočká? - Že by kvôli chýbajúcim financiám? A keď teda peniaze nechýbajú, prečo sa teda už nekupujú tie úplne najnovšie električky už teraz?
Reply on: Mirtschi #31:
Bratislava potrebuje nove minimalne 45 metrove elektricky. Bratislava nieje odkazana na stare pouzite rachotiny z inych miest, ktore by tiez kapacitne nepostacovali.
Preco sa podla Vas Bratislava novych elektriciek tak skoro nedocka, by ma zaujimalo.
Reply on: Mirtschi #31:
Ja som myslel, že Košice sú najkrajším mestom na Ukrajine, ale tento nápad pomyselnú hranicu posúva značne na západ.
Reply on: Mirtschi #31:
"Pomohlo by to aj trochu k zjednoteniu vozového parku."

Došlo by nanajvýš tak k zjednoteniu vzhľadu, keďže tie pražské sú od bratislavských na míle vzdialené. Navyše, výklopné dvere neumožňujú vyššie obrubníky a tým menší schod pri vstupe do NP vozidiel... to je koniec koncov jeden z dôvodov, prečo sa ich v Prahe zbavujú.


Chápem ten úmysel zvýšiť kapacitu vozidlového parku, pred živelným nákupom by mu mala predchdádzať nejaká štúdia, ktoré povie:
- čo máme,
- čo potrebujeme,
- koľko nových vozidiel vieme/chceme kúpiť (aj keby boli hneď k dispozícii milióny, nebude najštastnejšie v priebehu 7 rokov kompletne vymeniť vozidlový park, lebo čo potom keď začne naraz dožívať),
- ako bude prebiehať vyraďovanie starších vozidiel a či napríklad nespustiť aj nejakú modernizáciu súčasných vozidiel,
- aké second-handy sú alebo by mohli byť k dispozícii a čo si vyžiada ich prevádzka u nás.
DPB by mohol doplniť svoju flotilu T6A5 o nejaké pražské vozy, ktorých sa Dopravní podnik hlavního města Prahy húfne zbavuje, vlastne už skoro zbavil, v prevádzke majú už len nejako 40 vozov, ktoré majú tento rok dojazdit. V Bratislave by sa tie dalšie vozy T6A5 mohli uplatnit ako náhrada za už aj tak kapacitne nedostačujúce vozy K2S zrejme i v horšom stave okrem novostaveb. Pomohlo by to aj trochu k zjednoteniu vozového parku. Ako, samozrejme, tie vozy nie sú nízkopodlažné, ale K2S tiež nie a dalších úplne nových električiek sa Bratislava len tak skoro nedočká.
Reply on: mirec240 #29:
akurat ze to vyzera byt na L8 do ruzinova 😛
Toto je super, niečo také som už dávno nevidel.