VozidláAutobusy iných dopravcov v MHD › MAN Lion's City LL (Zájazdy Bratislava)Nízkopodlažné trojnápravové autobusy MAN A26 Lion's City LL (NL 363/D28/15M) si Zájazdy Bratislava zaobstarali po ich vstupe na mestské linky DPB prenájmom od Albusu Bratislava. Vozidlá pochádzajú z osemkusovej série z roku 2005 vyrobenej pre rakúskeho dopravcu Dr. Richard (#R1654 - R1661), ktorý ich prevádzkoval na viedenských linkách MHD.


MAN Lion's City LL

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. MAN A26 Lion's City LL R1656, R1660 – R1661, R1658 – R1659, R1654 2005 2008 2009 6
Spolu: 2005   6

Technické parametre

Dĺžka:14705 mm
Šírka:2500 mm
Výška s klimatizáciou:2940 mm
Výška podlahy:320 mm (1. dvere)
330 mm (2. a 3. dvere)
možnosť zníženia o 80 mm
Rázvor:6900 mm / 1700 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:42 + 1
Počet miest na státie:96
Celkový počet miest:138 + 1
Celková hmotnosť:24730 kg
Motor:MAN D 2866 LUH 52, Euro 4, ležatý naftový radový 6-valec s CRTec filtrom
Výkon motora:265 kW / 1900 rpm
Objem motora:11967 cm3
Krútiaci moment motora:1700 Nm / 900 - 1300 rpm
Prevodovka:ZF 6 HP 602C, 6-stupňová automatická (R1654 - R1660)
Voith 864.5, 4-stupňová automatická (R1661)
Nápravy:predná: MAN VOK-07-B, tuhá, s kotúčovými brzdami a stabilizátorom, zaťaženie 7200 kg
stredná: MAN HONP 13100, portálová, hnacia, s kotúčovými brzdami, zaťaženie 13000 kg
zadná: MAN NOL-07-B, vlečená, podmienene riadená s elektrohydraulickým ovládaním, kotúčové brzdy, zaťaženie 7200 kg
Pneumatiky:275/70 R 22,5

Opis

Samonosnú karosériu trojnápravového nízkopodlažného autobusu zvonka oplechovali. Bočné tónované sklá a zadné sklo osadili technológiou lepenia. V pravej bočnici osadili trojicu dovnútra sa otvárajúcich dvojkrídlových dverí s elektropneumatickým pohonom. V interiéri osadili plastové sedadlá s textilným poťahom s logom rakúskeho dopravcu Dr. Richard, v zadnej časti ich umiestnili na vyvýšený schodík. Priestor pre kočíky a invalidný vozík umiestnili oproti druhým dverám. Nakladanie a vykladanie invalidného vozíka uľahčili výklopnou plošinou pri druhých dverách. Tzv. pokľaknutie vozidla umožňuje znížiť nástupnú hranu v zastávke o 60 mm. Vetranie interiéru zabezpečili klimatizačnou jednotkou Konvekta HKL 500 a núteným vetraním, na streche tiež osadili dva výklopné vetráky slúžiace aj ako núdzové východy. Tepelnú pohodu v chladnejšom období zabezpečuje nezávislé kúrenie Webasto Thermo 350. Výkonný naftový motor umiestnili naležato pod podlahou v zadnej časti vozidla. Autobus vybavili dvomi natáčacími nápravami a strednou poháňanou nápravou. Vozidlá nalakovali kombináciou červenej a sivej farby s bielou strechou. Vozidlá vybavili optickým informačným systémom GORBA s LCD displejmi.

Úpravy

Pred zaradením do premávky bol do vozidiel nainštalovaný tarifný systém, palubný počítač a rádiostanice DPB. Optický informačný systém sa v Bratislave začal využívať až v septembri 2008.

Prevádzka

Prvé tri vozidlá sa na linky DPB zaradili postupne od 10. mája 2008 ako záložné vozidlá. Ďalšie vozidlá začali jazdiť v druhej polovici augusta 2008.

Vyraďovanie a likvidácia

Všetky vozidlá dojazdili na konci novembra 2009 po tom, ako spoločnosti Zájazdy Bratislava a Albus Bratislava ukončili svoje dopravné činnosti.

Katalóg vozidiel

8206 8203 8207 8202 8205 8208

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 6 (100%)

Legenda

8208vyradené vozidlo

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
R1656 8206 
R1660 8203 
R1661 8207 
R1658 8202 
R1659 8205 
R1654 8208 

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.