VozidláTrolejbusy › Škoda 21 Tr

Škoda 21 Tr AC
Škoda 21 Tr AC (stav: r. 2022)

Úvod

V roku 2002, t. j. 11 rokov po poslednej dodávke "krátkych" trolejbusov, vypísal Dopravný podnik Bratislava, a. s. verejnú súťaž na nákup krátkych nízkopodlažných trolejbusov. Súťaž vyhrala česká spoločnosť VIKO, s. r. o., ktorá následne v roku 2003 dodala nízkopodlažný trolejbus Škoda 21 Tr AC vyrobený v Škode Ostrov. Bol to prvý nízkopodlažný trolejbus nielen v Bratislave, ale aj v rámci celého Slovenska. Ďalšími novinkami na Slovensku boli elektronická výzbroj založená na IGBT tranzistoroch, asynchrónny trakčný motor, ABS a ASR systém. Skôr než sa trolejbus stihol zaradiť do premávky, objavili sa informácie o ukončení výroby v závode Škoda Ostrov, čo znamenalo aj koniec výroby trolejbusov Škoda 21 Tr. Trolejbus s evidenčným číslom 6401 sa tak stal prvým a zároveň aj posledným trolejbusom tohto typu v Bratislave.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Škoda 21 Tr AC 6401 2003 2004 1
Spolu 2003   1

Technické parametre

Dĺžka 11760 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3365 mm
Výška podlahy 340 mm (1. - 2. dvere)
560 mm (3. dvere)
Rázvor 5700 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 26 + 1
Počet miest na státie 69
Celkový počet miest 95 + 1
Pohotovostná hmotnosť 11430 kg
Celková hmotnosť 18000 kg
Elektrická výzbroj Škoda NSC136 GE 01 M, IGBT-tranzistorový
trakčný menič (vstup 600 V DC, výstup 3 x 0-500 V AC/400 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení

Statický menič AnteCarE TSA 21-AK pre napájanie striedavých pomocných pohonov a klimatizácie

Statický menič Cegelec SMTK 10D (náhrada pôvodného maďarského meniča AnteCarE TSA 21-AK, od 2019)
Motor Škoda MLU 3649 K/4, asynchrónny štvorpólový trojfázový motor, vzduchom chladený, s integrovanou prevodovkou (1:1,85)
Výkon motora 160 kW
Počet motorov 1
Celkový výkon 160 kW
Maximálna rýchlosť 65 km/h
Nápravy predná: Škoda 21, nezávislé zavesenie kolies
zadná: RÁBA AU-10948, portálová, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5

Fotografie

Opis

Karoséria tohto dvojnápravového nízkopodlažného trolejbusu je samonosná, okná sú lepené, čelné sklo nedelené. Trolejbus má troje dvojkrídlové dvere s elektrickým pohonom a dopytovým ovládaním. Vozidlo umožňuje naklonenie na zastávke (tzv. kneeling) za účelom zníženia podlahy pri nastupovaní. Pri stredných dverách je umiestnená výklopná plošina pre vozíčkarov, ktorá sa však v premávke s cestujúcimi nepoužíva. Vodič má k dispozícii veľkú kabínu (ako v type 14 Tr) s vlastnou klimatizáciou Thermo King SR-15, ktorá je umiestnená na streche vozidla. Polovica predných dverí slúži iba pre vodiča. Interiér je vybavený protišmykovou podlahou a plastovými sedadlami s plyšovým poťahom, pričom boky pokrýva umakart.

Časť komponentov trakčnej výzbroje je umiestnená v zadnej časti na streche vozidla, menič pomocných pohonov bol umiestnený v zadnej časti za výklopným vekom. Dodávku prúdu zabezpečujú odľahčené laminátové zberače. Vozidlo má prípravu na montáž pomocného diesel-elektrického agregátu. Trolejbus je vybavený informačným systémom BUSE, ktorého súčasťou je aj akustický hlásič zastávok. Náter sa nesie v znamení červenej, bielej a tmavosivej.

Úpravy

Pôvodný statický menič TSA 21-AK od maďarskej firmy AnteCarE, ktorý bol častým zdrojom technických problémov, bol v roku 2019 vymenený za nový menič Cegelec SMTK 10D.

Prevádzka

Trolejbus sa zaradil do premávky s cestujúcimi 18. marca 2004. Garážovaný bol vo vozovni Trnávka, od roku 2010 vo vozovni Hroboňova. Kvôli rôznym poruchám (najmä statického meniča) však viac nejazdil ako jazdil a od januára 2009 bol celé desaťročie odstavený z prevádzky.

Oprava trolejbusu bola pre jej finančnú náročnosť od roku 2009 viackrát odkladaná, čo bolo spôsobené aj masívnou obnovou vozidlového parku trolejbusov v rokoch 2014 a 2015, kedy DPB zakúpil 120 nízkopodlažných trolejbusov spolufinancovaných z eurofondov.

V roku 2019 sa po oprave trolejbus objavil v premávke len na príležitostnej jazde v rámci osláv trolejbusového výročia. V bežnej premávke sa objavil až v máji 2020, kedy bol vypravený na linku 203. Následne sa sporadicky v pracovných dňoch vypravoval iba na túto linku (od novembra 2021 prečíslovanú na 44).

Od februára 2023 bolo vozidlo využívané krátky čas aj počas voľných dní na linke 44 z dôvodu nedostatku trolejbusov Škoda 30 Tr pre všetky služby vypravované z vozovne Hroboňova po ich dočasnom nasadení aj na linku 72.

Katalóg vozidiel

6401

Legenda a štatistika

6401nevyradené vozidlo: 1 (100 %)
6401odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 1 (100 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.
Denná vypravenosť prevádzkových vozidiel za posledný mesiac: 0 %, v pondelok až piatok 0 %

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A čo je na tom také zlé, že sa objednávajú diely na 21Tr? Veď sú za normálnu trhovú cenu. Je to nízkopodlažné vozidlo ešte stále poplatné dobe.
Skôr je horšie, že také klbové sory (busy) musia čakať dva roky na náhradné diely.
Reakcia na: andy27 #74:
Primátor môže disponovať s peniazmi MČ?
Reakcia na: Ma178rek #68:
Bratislava má dosť peňazí. Treba spočítať dokopy príjmy Magistrátu a MČ a nielen operovať rozpočtom Magistrátu, ako to s obľubou robia primátori.
Reakcia na: upravovač fotiek #52:
Firemná kultúra je vizitka vedenia firmy. A je to prvá vec, ktorú má pričetné vedenie zmeniť. V toxickej atmosfére sa nedá pracovať, je to jeden z dôvodov, prečo je málo vodičov. Nie jediný, ale veľmi dôležitý.
Reakcia na: Cancer #71:
Nevymýšľaj. Proste sa v dni keď sa bude niektorý zo šotoušov chcieť hrať skrátia spoje príslušného poradia po Búdkovú. Nebudú nám nejakí cestujúci narúšať modelovú železnicu.
Reakcia na: PepikSK #70:
Dokúpia agregát na vozíku a budú ju na L44 vypravovať aj naďalej lebo na šotoušoviny musí byť aj keby na chleba nebolo.

https://www.vlaky.net/upload/images/reports/004995/02.jpg
Ako to bude s 21Tr-kou po predĺžení 44 až na Hlavnú? Je šanca že sa ukáže na iných linkách alebo už sa v bežnej premávke neukáže? Vopred vďaka za odpoveď.
Reakcia na: SixSixTrooper #65:
Situacia sa vyrazne zhorsila od tohto roku, ale dost bolo zle aj predtym.

COVID, nedostatok personalu, udrzba katastrofalna (Mercedesy a stare SORky horia kazdu chvilu, T3G sa stale kazia), nezmyselne precislovanie trolejbusovych liniek, nezmyselne premenovanie zastavok (najblbsia vec co sa stala MHD v tomto meste v tomto storoci bola zastavka "Cintorin Slavicie"), Arriva, kazdu chvilu sa odriekne nejaky vlak, katastrofalna vystavba Petrzalskej elektricky, vodikove autobusy, vizual IDS BK...
Reakcia na: Solider #67:
Však ja chápem ale bohužiaľ aj Matovič síce narobil veľa zlého dostal štát v Tom najhoršom možnom čase...

Proste kým nedostane BA vyššie postavenie a to znamená reálne peniaze na počet ľudí ktorí tu žijú a zároveň sa nedá aj troška viac na rozvoj budeme trpieť dlhodobo
Reakcia na: Ma178rek #66:
Pretože sa zároveň začala zhoršovať aj ekonomická situácia miest. V ktorom inom meste na Slovensku sa od 2022 rozvíjala MHD, skracovali intervaly alebo rozširovala dopravná obslužnosť? Všade sa škrtalo, pretože Matovičova vláda v rôznych permutáciách začala ožobračovať samosprávy, ktoré sa len postupne dostávali z toho, že sa ľudia vracali naspäť do MHD a mestám sa aspoň zvyšovali tržby z cestovného, hoci do toho prišli drahšie energie, inflácia a potreba zvyšovania platov.

Samotný výnos z cestovného tvorí len časť rozpočtu dopravných podnikov. Preto na zvyšovanie komfortu alebo rozsahu premávky nestačí, že sa ľudia vrátili, keď vyschol peňazovod od objednávateľov – samospráv.
Reakcia na: SixSixTrooper #65:
20/21/22sme.mali covid a dlhodobo sme cestovali s menšou výpravou ...
Od leta 22 to začínalo byť horšie a horšie
Reakcia na: Andrej #64:
Mne sa zda ze to ide dole vodou az od zaciatku tohto roku. 2019-2022 bolo dostatok vodicov a dost vozidiel cize si nebolo na co stazovat.
Reakcia na: upravovač fotiek #63:
V com vidis zlepsenia od nastupu sucasneho vedenia mesta? Ja to vidim skor naopak, od 2019 ide MHD dole vodou kazdym rokom.
V 90. rokoch 20. storočia to aj v Bratislave vyzeralo ako na balkáne (už chýbali len kĺbové autobusy bez prechodových mechov, ako som vidle na záberoch z balkánu). Zlepšenie vnímam asi od roku 2008, výraznejšie od roku 2014 a ďalšie pomalé zlepšovanie od nástupu súčasného vedenia mesta. Lenže okrem zlepšenia v istých veciach sa v iných zasa situácia zhoršuje.
Reakcia na: Viko #61:
Tak v Maribore sa diali najmä rôzne "motivačné" aktivity typu platených spoločníc bezplatne k dispozícii a podobné.
Ale každý triezvo uvažujúci človek si musel už vtedy uvedomovať, že nám pchajú už vtedy zastaralé vozidlo s nezaistenými ND a v pochybnej balkánskej kvalite.
Reakcia na: Mhr1 #53:
Kontrast medzi tým, čo sa dialo v Maribore, a tým, čo sľubovali obchodní zástupcovia v Bratislave, je dnes priam groteskné čítanie.
Reakcia na: upravovač fotiek #58:
412 je zachovany v rovnakom stave ako vacsina historickych vozidiel co v sucasnosti mame. Ty si asi nepredpokladal, ze 6505, 6617 alebo 2881 pojdu do srotu predtym co zacali na nich pracovat, a tak isto si (snad) nemyslis ze 14 Tr, 283, 415, 435, alebo SOR B 9.5 pojdu do srotu, aj ked su v takom istom otrasnom stave ako 4141.
Reakcia na: upravovač fotiek #50:
Neviem, prečo máš mínusky, toto je veľmi triezvy príspevok.

Áno, keby DPB odpredal trolejbus, ktorého účtovná hodnota je vyššia ako trhová, tak by išiel do straty. Treba sa ale spýtať, prečo má to vozidlo vysokú účtovnú hodnotu. Lebo nejazdil! Ak by sme sa podrobne pozreli na toto vozidlo a zistili, koľko € DPB zarobilo za 1 € investované Euro (bez obstarávacích nákladov), tak zistíme, že to bola hlúposť.

Je to ako keby si Ryanair kúpil Airbus A330.

Mimochodom tie hydrogény dopadnú podobne len čo sa začnú kaziť.
Reakcia na: Andrej #56:
Kto "zachránil" 412 a v akom stave? Koho nápad bola "erena" a aký iný autobus z tej éry vôbec DPB mohl ešte získať (najmä po tom, ako sa zachoval k ROčke)? Ja 8431 nepovažujem za historičák (a je mi jendo ako je tu na imhd alebo v rámci DPB vedený). Je to technologické vozidlo, ktorému by vôbec neuškodilo, keby sa občas používalo na svoj pôvodný účel, alebo v lete ako kropiace vozidlo na zatrávnený zvršok.
Reakcia na: 6503 #55:
Bravo, postavil si a následne si aj roztrhal slameného panáka! Gratulujem!
Reakcia na: 6503 #55:
Aj Ikarusy 412 a Pragy RND neboli velmi typicke. A o 8431 radsej ani nehovorim 😁
Reakcia na: upravovač fotiek #50:
"Odmietam ho aj ako historický. Ako historické má byť zachované to, čoho bolo najviac a bolo pre svoju dobu typické. "

Jo, cize ak by sa zachovala Skoda T11, tak ju das zlikvidovat, hej? A podla tejto teorie to ma aj Oerlikon nahnute. 😉
Reakcia na: Viko #47:
A aký mal DPB alternatívny plán s tým vozidlom? Lebo to že sa im ponúknutá cena nepáčila je síce smutné, ale ak bolo zrejmé že to vozidlo a) nepotrebujú, a b) ich bude stáť obrovské peniaze ak vôbec ma jazdiť, tak odpredaj komukoľvek kto by za to dal najvyššiu cenu (aj keď nižšiu než boli predstavy DPB) by bol pre podnik ekonomicky výhodnejší. Na to nemusí byť po funuse aby človek chápal že živenie jedného raritného typu vo flotile, keď tá firma má dostatok iných vozidiel, asi nebude dobré hospodárenie.

Ale podobne ako pri šotohračkách v podobe 15Tr tu pcháme peniaze do svojej modelovej železnice, zatiaľ čo v reálnom vesmíre škrtáme výkony. A ešte sa tvárime urazene keď na to niekto poukáže.
Reakcia na: upravovač fotiek #52:
Na nezmyselnosť nákupu/montáže TAM-busov som upozorňoval magistrát, samozrejme márne. Ešte mi posmešne odpovedali. Keď som im to po krachu firmy pripomenul, odpovedali nas....ne (nasrdene)...
Reakcia na: S499.1023 #51:
Mňa už vtedy prekvapovalo, že DPB kúpil niečo od výrobcu, ktorému zvonil umieračik. Ako keby sa nepoučil z TAM-BUSov a štyristovkových Ikarusov. Nie že by som si o trolejbuse 21Tr myslel niečo vyslovene zlé, ale vôbec som neočakával že sa dodajú nejaké väčšie série. K čomu nakoniec aj došlo. Nadávanie na vedenie DPB je už folklórom medzi zamestnancami DPB, či už dielenskými, vodičmi, alebo ďalšími. Okrem toho aj nadávanie si medzi sebou. Proste firemná kultúra DPB je nadávať, ohovárať a vo vybraných prípadoch intrigovať voči spolupracovníkom. Keby sa mi to osobne nestalo, tak by som to nepísal.
A to som BW upozorňoval pred nákupom tohto sráča, čo im hrozí. Vtedy ma vysmial, moja predpoveď sa presne splnila (neteší ma to) a BW si užíva dôchodku a konšpiruje proti súčasnému vedeniu DPB, aké je neschopné oproti jeho odbornému.
Reakcia na: Viko #47:
Ja to tvrdím konzistetne už roky rokúce. Problém DPB je, že účtovne mal ten voz oveľa väčšiu hodnotu, akú mal trhovú. Riešenie bolo buď ho ako nadbytočný vyradiť a predať za trhovú cenu, alebo do neho vraziť šesťnásobok vtedajšej trhovej ceny a spojazdniť ho, pričom bolo každému jasné že bude aj tak viac stáť ako jazdiť, lebo je to atyp a vozový park bol doplnený množstvom trolisorov. Odmietam ho aj ako historický. Ako historické má byť zachované to, čoho bolo najviac a bolo pre svoju dobu typické. 21TrAC to rozhodne nespĺňa. To už radšej, ak vôbec, historickú 25Tr (nie že by som ju chcel). Zaujímala by ma aktuálna účtovná hodnota 6401. Je to už dvadsaťročné vozidlo.
Reakcia na: Viko #47:
Otázne, prečo sa vždy ponúkalo len do DPMB. Podľa mňa v tej dobe mohol mať záujem aj maďarský Szeged o 21 Tr. Možno by ho za tú sumu (neviem presne už o akú čiastku sa jednalo) vzali, hoci je pravda, že v čase kedy sa vozidlo malo odpredať sa kupovali kĺbové trolejbusy Ikarus-Škoda.
Reakcia na: Andrej #46:
Na toto vozidlo sa školenia nerobili a teda ich ani nikto nemohol odmietnuť.
Reakcia na: upravovač fotiek #45:
Dobre sa mudruje po funuse? V čase, keď stál a riešilo sa, čo s ním ďalej, zostatková hodnota prevyšovala sumu, ktorú bolo Brno zaň ochotné dať.
Reakcia na: martin6310 #43:
A preco ma vodic pravo odmietnut skolenie na vozidle o ktore sa nezaujima? Proste urobit skolenie vsetkym vodicom, alebo vozidlo vyradit. Nakladne ho opravili, a teraz viac stoji nez jazdi.

Ma vodic pravo odmietnut skolenie na pedalovych T3kach? Co je toto za bordel?
Nechápem načo sa tento atyp vôbec drží pri živote. Mali ho dávno predať do Brna, keď Brno ešte mohlo mať záujem. Teraz to už nebude chcieť nikto. Jediný kus, ničím nie je zaujímavý (okrem toho že viac stál ako jazdil). Šotohračka.
Reakcia na: martin6310 #43:
Par nadsencov by sa medzi vodicmi naslo, aj taki co by obetovali 10 hodin z volneho casu, skor je nezaujem tych ludi vyskolit.
Reakcia na: Andrej #40:
Pretože školenie trvá 10 hodín a záujem vodičov tiež nie je veľmi veľký.
Reakcia na: D555.3008 #39:
To urcite nie. Su dvaja na Hrobonke. Obaja su na T-Busoch (jeden z nich je pan vypravca ktory momentalne jazdi TNS.)
Nevie sa aká linka bude novým domovom po tom čo spoj a 44 a 41 ?
Alebo to bude na náhodu, Ďakujem
Reakcia na: D555.3008 #39:
Ked uz tento voz tak nakladne opravili, preco neurobia kazdemu vodicu skolenie?
...a ostal jediný vodič ktory mal 6401 pridelenú ,v súčasnosti je na autobusoch .
Reakcia na: SixSixTrooper #37:
ano, v tejto dobe uz ano.
Reakcia na: telekamo1 #36:
Prepacte, chcel som na tento prispevok odpovedat ihned ale bol som 2 roky v zapche na Einsteinovej. 😃 Papiere na 21Tr maju 5ti
Reakcia na: 6401 #35:
ak si dobre pamatam, papiere na 21trku by mali mat 2ja alebo jeden vodic, takze to zavisi na nom (prosim pripadne ma opravte, dakujem)
Kolegové, máte přehled, podle jakého klíče jde v Bratislavě narazit na 21Tr? Vím, že jezdí jen na 203, nicméně podle imhd.sk dosti nepravidelně... Jsou tedy dny, kdy je jistota ten exemplář potkat v provozu nebo záleží čistě na náladě stavěčů/přání řidičů?
Reakcia na: Petto #33:
Dost na to, aby sme nezazili najstarsie serie 14 Tr a zrejme by sa ani novsie kusky nedozili generalok v Zlineri. Hovorilo sa o par desiatkach kusov. Boli aj uvahy o 22 Tr ale kedze vieme jak to dopadlo, tak to nema moc zmysel riesit.
Kolko bolo v plane kúpiť tychto tbusov?
Reakcia na: GHZ6621 #30:
Ale ten problém tam je už dlhšie, myslím od opravy v zime 2017. Akurát teraz v novembri to začalo byť neúnosné a šialené. Prevádzka má očividne na háku.
Reakcia na: GHZ6621 #30:
November 2019.
Reakcia na: Peter6607 #27:
Pardon za jemne offtopic komentár, ale kedy sa tá 6310 opravovala? Pamätám si že už v roku 2018 jazdila trochu divne. Ďakujem za info
Reakcia na: tbusabustram6609 #28:
No dobre, tak takmer 100% NP 🙂
Reakcia na: trolejbus6207 #26:
Tak 100% NP nie je, keď si prirátame jeden malý poloshod pri 3. dverách.
Reakcia na: trolejbus6207 #26:
Nejedná sa o nákladnú súčiastku. Keďže však vidím, v akom zúfalstve jazdí napríklad 6310 po "mega oprave" na Trnávke, dosť pochybujem o precíznosti opravy 6401. To som v žiadnej trolejbusovej prevádzke nezažil, ani na Ukrajine by 6310 nikdy nepustili do premávky. Hanba.
Reakcia na: Peter6607 #25:
"Väčšia porucha" = porucha s nákladnou opravou
"Starý šrot" = morálne zastaralý voz, aj keď na druhej strane je to málo jazdený 100% NP voz, ktorý má dokonca aj ABS
Reakcia na: trolejbus6207 #23:
Nie je porucha ako porucha.

DP v Segedíne stále neukončil program rozširovania počtu 21 Tr, okrem toho odkúpil Solarisy z Chomutova. Nemajú tam peniaze na nové trolejbusy, preto chvíľu uvažovali nad ďalšou vlnou GO 15 Tr. Prvé nové budú kĺbové, pretože tam ešte stále jazdia pôvodné 15 Tr 07/6.

Neporovnávaj 6401 s 21 Tr v ČR po vyradení, to sú totálne vraky. Čo sa dalo použiť, jazdí v Brne, kde ešte dokončujú poslednú GO.
Reakcia na: trolejbus6207 #23:
Szeged už dávno nevykupuje...
Reakcia na: BigMac #19:
Mne osobne je 6421 ukradnutý, DPB sa ho mal dávno zbaviť, pokiaľ sa dalo. Bohužiaľ nenažranosť vedenia z čias Delfína/Urbana spôsobila, že DPMB ich poslal na strom, keďže nebol ochotný kúpiť síce neojazdený, ale v princípe starý šrot za 50.000€. Či by ho boli ochotní kúpiť Maďari zo Szegedu dnes, netuším. Podľa mňa nie, lebo keby chceli nejaké ďalšie 21Tr, v CZ ich bolo a je v poslednej dobe k dispozícii "za vagón".
Keďže sa aktuálne vedenie trolejbusovej prevádzky rozhodlo voz nezlikvidovať, najrozumnejšie je z neho urobiť autoškolu, nech aspoň akotak jazdí. Samozrejme len do prvej väčšej poruchy, potom ho treba naozaj poslať do večných lovíšť (aj keď Kremienok je názoru, že vyriešením chladenia statického meniča by sa na ňom nemá čo pokaziť 🙂 ). Sám vieš, ako vyzerajú 9Tr-kové historičáky, keď vylezú z garáže trikrát do roka - neodjazdia bez poruchy ani jednu celú príležitostnú službu...
Podľa mňa Brno si vyrábali diely tak trochu podomácky.
Reakcia na: Viko #20:
Nepotrebuješ nič dorovnávať. V Brne nedodržali technologický postup pri výrobe ND, čo spôsobilo skrátenie únavovej životnosti. Ak si niečo vyrábali aj u nás, môže sa to stať. Pre potreby autoškoly treba kúpiť normálne nový trolejbus, nesockovať s haraburdou. Jediné rozumné riešenie by bolo to posunúť do Segedínu a peniaze napríklad investovať do tej 6207...
Reakcia na: BigMac #19:
Koľko tisíc autoškolských kurzov by musela odjazdiť, aby dorovnala brnianske opotrebenie? 😃
Reakcia na: trolejbus6207 #18:
Určite áno.
A keď sa mu zlomí náprava ako sa stalo 2x v Brne, tak frekventanti kurzu budú mať aj riešenie krízovej situácie v praxi... 🙂
Reakcia na: tbusabustram6609 #17:
Už som to tu rozoberal viackrát - načo učiť nováčikov jazdiť s trojpedálovým vozom, keď sa s ním v praxi nestretnú? Na autoškolu je 6421 ideálne riešenie...
Reakcia na: Durkø4941 #16:
Urobili len staticky objekt ktory je funkcny. Autoskolu nam veselo robi 6624 a 6315. Toto by trebalo posunut dalej a prachy z odpredaja dat na 6207.
Reakcia na: tbusabustram6609 #15:
Zbytocne do takeho kyblu liat viac prachov.Na autoskolu toto staci.
“ Vozidlo má prípravu na montáž pomocného diesel-elektrického agregátu.” keď tak dobre pozerám na pristrojovku naše 21tky a plzeňských tak by trebalo k tomu vymeniť aj pristrojovky kvôli ovládaniu agregátu. 😃 Agregát ale ako taký by sa samozrejme domontovať dal.
Zajtra bude oficiálne brázdiť v uliciach mesta s konvojom trolejbusov. Hádam sa nepokazí a nebude v servise vyše 10 rokov 😉
Tie mriežky v strope sú odvetrávanie hej?
6401 ožila????
Reakcia na: IBBI #9:
Prvá možnosť
Reakcia na: trolejbus6207 #8:
Autoskola? Vyhliadkove jazdy?
Reakcia na: mirec240 #7:
Odpredaj dávno padol, DPB zaň chcel strašne veľa, spojazdňuje sa za určitým špecifickým účelom, ktorý sa dúfam naplní(môj typ, o ktorom som polemizoval so Soliderom tak dva roky dozadu) ?
Reakcia na: Kubex2006SK #6:
Otázka znie, načo by to bolo dobré? Vraziť veľa peňazí do opráv vozu, ktorý by bol aj tak veľmi poruchový a nespoľahlivý v našich podmienkach. Najrozumnejšie riešenie - odpredaj, sa (zatiaľ) nekonalo, no tak čo...
Vrátia ho do premávky ?
"Trolejbus sa tak stal nadbytočným a otázkou už zostáva iba to, či bude odpredaný inému dopravnému podniku alebo zošrotovaný."

Tak ako dopadol?
Typové označenie vozidla by bolo dobré opraviť aj pod nákresom.
K popisu: Nejedná sa o typ 21 TrACI ale o typ 21TrAC. To písmeno I znamená Independent a odkazuje na pomocný pohon, ktorý bratislavský kus nikdy nemal, hoci naň bol pripravený.
Reakcia na: rosomak44 #1:
Moc vysoká cena. DPB vyčíslil jeho zostatkovú hodnotu podľa hodnoty jednotlivých komponentov a Brňáci, ktorí s nim už počítali, to nakoniec odmietli, lebo za tú sumu dostali 3 iné 21Tr z českých miest.
Treba ho posunúť napr. do Brna, tam na nich stojí trakcia a myslím, že si ho radi opravia a využijú.