VozidláTrolejbusy › Mercédès-Électrique-Stoll #5 - 7Rakúska firma Österreichische Daimler Motoren Gesellschaft vo Wiener Neustadt dodala pre trolejbusovú linku do Vydrickej doliny v roku 1909 do Bratislavy okrem letných trolejbusov aj dva uzavreté trolejbusy #5 a 6 a nákladný trolejbus #7 systému Mercédès-Électrique-Stoll (známeho aj ako Elektro-Dailmer-Stoll). Karosérie vozidiel vyrobila viedenská firma Jacob Lohner & Co.


Mercédès-Électrique-Stoll #5

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Mercédès-Électrique-Stoll 5 – 6 1909 1909 1915 2
2. Mercédès-Électrique-Stoll 7 1909 1909 1915 1
Spolu: 1909   3

Technické parametre

Dĺžka:4900 - 5500 mm
Šírka:1800 mm
Rázvor:3500 mm
Počet miest na sedenie:17 + 1
Počet miest na státie:7
Celkový počet miest:24 + 1
Pohotovostná hmotnosť:2750 kg
Elektrická výzbroj:Mercédès-Électrique, priama, odporová s ručným kontrolérom
Motor:Mercédès-Électrique (patent Porsche), v náboji zadného kolesa, 450 V DC
Výkon motora:15 kW
Počet motorov:2
Celkový výkon:30 kW
Maximálna rýchlosť:20 km/h

Opis

Vozidlá s drevenou karosériou postavenou na oceľovom ráme mali uzavreté oddiely pre cestujúcich a otvorené stanovište vodiča na čele. Cestujúci nastupovali do salóna z ľavej strany vedľa vodiča. Trolejbusy boli vyfarbené svelosivou a bielou farbou so zlatým nápisom PVAV.

Úpravy

Nákladný trolejbus #7, ktorý bol pôvodne určený na prepravu tovaru a stavebného materiálu, bol v závere roku 1909 u výrobcu prestavaný na osobný uzavretý trolejbus.

Prevádzka

Uzavreté vozidlá boli určené na prepravu Prešporčanov do Vydrickej doliny najmä počas chladnejších mesiacov a za nepriaznivého počasia, ale pri vyšších nárokoch na prepravu boli nasadzované do prevádzky aj v letných mesiacoch. Prevádzku vozidiel nepriaznivo ovplyvňovala vysoká poruchovosť motorov a krátka životnosť gumených obručí kolies, čo bolo spôsobené prevádzkou po veľmi zlej ceste.

Vyraďovanie a likvidácia

Všetky trolejbusy boli vyradené po skončení prevádzky trolejbusovej trate na Železnú studničku v závere roka 1914 a v roku 1915 boli odpredané spolu s ostatným zariadením trolejbusovej trate Rothovej továrni na náboje.

Katalóg vozidiel

5 6
7

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 3 (100%)

Legenda

7vyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.