VozidláTrolejbusy › Mercédès-Électrique-Stoll #1 - 4Dňa 19. júla 1909 začala premávku Bratislavská elektrická autobusová linka do Vydrickej doliny (Pozsony - Vödricvölgyi Villamos Automobilvonal - PVAV) s otvorenými vozidlami systému Mercédès-Électrique-Stoll (Elektro-Daimler-Stoll) #1 - 4 vyrobenými vo firme Österreichische Daimler Motoren Gesellschaft vo Wiener Neustadt.


Mercédès-Électrique-Stoll #1 - 4

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Mercédès-Électrique-Stoll 1 – 4 1909 1909 1915 4
Spolu: 1909   4

Technické parametre

Dĺžka:4900 - 5500 mm
Šírka:1800 mm
Rázvor:3500 mm
Počet miest na sedenie:24 + 1
Počet miest na státie:0
Celkový počet miest:24 + 1
Pohotovostná hmotnosť:2750 kg
Elektrická výzbroj:Mercédès-Électrique, priama, odporová s ručným kontrolérom
Motor:Mercédès-Électrique (patent Porsche), v náboji zadného kolesa, 450 V DC
Výkon motora:15 kW
Počet motorov:2
Celkový výkon:30 kW
Maximálna rýchlosť:20 km/h

Opis

Oceľový podvozok niesol drevenú skriňu s troma otvorenými oddielmi výlučne pre sediacich cestujúcich. V prípade nepriaznivého počasia pasažierov chránili plachty upevnené koženými remeňmi pri nosných stĺpikoch karosérie. Pohodlie počas jazdy v dvojnápravovom trolejbuse zabezpečovali listové pružiny. Kolesá mali obutie z gumových obručí, v nábojoch zadných kolies umiestnili elektromotory poháňajúce vozidlo. Trakčný prúd privádzal z dvojvodičového trolejového vedenia špeciálny vozík systému Stoll s prívodným káblom ku skrini trolejbusu. Vodič sedel nad prednou nápravou uprostred čela karosérie oddelený od cestujúcich polovičnou sklenou stenou. Vyfarbenie trolejbusu bolo svetlosivo-biele so zlatým nápisom PVAV.

Prevádzka

Vozidlá v letnom vyhotovení slúžili na dvojstopej trati od Palugyayiho paláca pod Hlavnou stanicou na Železnú studničku v prípade priaznivého počasia. Prevádzku vozidiel nepriaznivo ovplyvňovala vysoká poruchovosť motorov a krátka životnosť gumených obručí kolies, čo bolo spôsobené prevádzkou po veľmi zlej ceste.

Vyraďovanie a likvidácia

Všetky štyri otvorené trolejbusy boli vyradené po skončení prevádzky trolejbusovej trate na Železnú studničku v závere roka 1914 a v roku 1915 boli odpredané spolu s ostatným zariadením trolejbusovej trate Rothovej továrni na náboje.

Katalóg vozidiel

1 2 3 4

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 4 (100%)

Legenda

4vyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.