Aktuálne dianie 24. január 2020

DPB vysvetľuje zmenu trasy električkovej linky č. 1 z Petržalky a nové linkovanie č. 3


(Bratislavský kuriér, rl) - Vzhľadom na to, že množstvo ľudí sa na sociálnych sieťach pýtalo, prečo dopravný ponik nedávno zrušil trasu linku číslo 1 z Petržalky na Hlavnú stanicu, položili sme mestskému dopravcovi niekoľko otázok.

Na základe čoho podnik zrušil č. 1 z Petržalky na Hlavnú stanicu? Zaujíma nás aj zriadenie tejto linky na „Staromestskej trase“ - z Hlavnej stanice na Nám Ľ. Štúra. Z čoho vychádzal DPB pri zriaďovaní tejto trasy?

DPB a.s.: „V oblasti organizácie dopravy komunikuje DPB, a. s. s objednávateľom dopravných služieb vo verejnom záujme a zároveň so svojim akcionárom, Magistrátom hl. m. SR Bratislavy.

V ostatnom období sme s cieľom zlepšiť komfort a orientáciu cestujúcich pristúpili k stratégii minimalizovania zmien a zavedeniu stabilného linkového vedenia tak, aby napriek rôznym výlukám a rôznym etapám konštrukčných prác ovplyvňujúcich premávku MHD cestujúci neboli vystavení početným zmenám v jej organizácii.

Z dôvodu, že na jar 2020 by mala začať približne dva mesiace trvajúca oprava električkovej trate v Rači na úseku medzi zastávkou Cintorín Rača a Komisárky, bude potrebné zabezpečiť skrátenie električkovej dopravy po zastávku Cintorín Rača.

Vzhľadom na neexistenciu obratiska v tejto lokalite bude musieť byť obrat vozidiel električiek riešený cez mobilnú úvrať. Na tento účel musia byť na linku č. 3 smerujúcu do Rače vypravené výlučne obojsmerné električky.

Keďže počet obojsmerných električiek je vzhľadom na hospodárnosť obstarania a údržby obmedzený, vieme obojsmernými električkami v plnom rozsahu pokryť iba jednu linku a preto sme ako konečnú zastávku na opačnom konci trasy zvolili Petržalku, v ktorej sa nachádza úvraťové obratisko umožňujúce premávku iba obojsmerných vozidiel.

Neobslúženú časť linky č.3 v predchádzajúcej verzii linkového vedenia obsluhuje presmerovaná linka č.1.

Ak by sme ponechali premávku linky č.1 z Petržalky na Hlavnú stanicu, nedisponovali by sme dostatočným počtom obojsmerných električiek pre Raču a teda jediným riešením by bola náhradná autobusová doprava, ktorá by vzhľadom na chýbajúcich vodičov a rozsiahle dopravné kolóny na Račianskej ulici nebola ani spoľahlivá ani atraktívna“.

Máte štatistiky koľko zahraničných alebo domácich turistov využije túto trasu z Hlavnej stanice a koľko domácich? Aká je vyťaženosť linky a nevozí „vzduch“?

DPB: „Keďže tarifné povinnosti cestujúcich sú rovnaké pre všetkých bez ohľadu na účel a pôvod cestujúceho, neexistuje spoľahlivý spôsob takéhoto rozdelenia, pričom ním ani nedisponujeme.

Vyťaženosť závisí od času a smeru jazdy. Vyťaženosť linky č.1 sa nijakým spôsobom nevymyká štandardu v ostatných linkách.

Počas dopravnej špičky sú vo vozidle na väčšine trasy obsadené všetky miesta na sedenie a časť cestujúcich stojí.

Špecifickú situáciu zaznamenávame v rannej špičke na zastávke Hlavná stanica počas príjazdu viacerých vlakov naraz s vysokým nárazovým dopytom, pričom v závislosti od pristaveného vozidla dochádza k prekročeniu komfortnej kapacity vozidla“.

Je potrebné na túto linku (1) nasadzovať nové nízkopodlažné električky, resp. koľko nových premáva denne na tejto linke?

DPB: „Linka č.1 čelí z dôvodu obsluhy Hlavnej stanice nárazovému dopytu, využíva ju veľké množstvo cestujúcich s trvalým alebo dočasným obmedzením pohybu (pričom nemusí ísť o cestujúcich so zdravotným obmedzením, ale napríklad cestujúci s detským kočíkom, alebo ťažkou batožinou) a zároveň funguje ako prostriedok prvého kontaktu návštevníkov so systémom MHD v Bratislave.

Nízkopodlažné električky teda na tejto linke považujeme za potrebné. V pracovný deň je na linku č.1 vypravených 9 vozidiel a z toho 4 nízkopodlažné, počas víkendu je vypravených 5 vozidiel a z toho všetky nízkopodlažné“.

(rl)

Ilustr. Foto: Br. kuriér

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter