Close

Jantárová cesta, zastávka Farského

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (5 Nov 2025) (16/26)
Download item
Discussion post:
Location: Jantárová cesta; zastávka Farského
Date: 4.11.2025
Vehicle:
Gallery: Information materials
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 2863

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

bobitwo

10 Nov 2025
#46 Rate positive Rate negative 5
Reply on: 810zssk #45:
Ja som obvinený z klamstva a ja mám dokazovať, že klamem, či neklamem? To by mal žalobca predsa. Ak tie zákony neexistujú, tak nájde zákony, čo vyvracajú moje tvrdenia.
Post was hidden because of negative rank. Show Reply

810zssk

10 Nov 2025
#45 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: bobitwo #44:
Z princípu sa nedá dokázať že niečo neexistuje, preto je dôkazné bremeno vždy na tom kto tvrdí že to existuje. Odporúčam aby si najbližšie svoje nie viac ako tri až štyri minúty čakania na prechode strávil rozmýšľaním nad elementárnou logikou.
Reply

bobitwo

10 Nov 2025
#44 Rate positive Rate negative 5
Reply on: S499.1023 #42:
Ja ich viem, ty evidentne nie. Máš šancu dokázať, že klamem.
Post was hidden because of negative rank. Show Reply

samkoh

10 Nov 2025
#43 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: bobitwo #41:
Nie je tam prechod, ale bočná cesta je do chatovej osady. Omylom som tade schádzal z Ľubochnianskej Kopy- kdesi nad tou osadou som netrafil značku a videl som, že tam je cesta okolo domov, tak som dúfal, že ňou dojdem do dediny. Došiel som, ale tie nervy na tom odkazovanom mieste, kde som navyše od Kraľovian nevidel ani v zrkadle skoro nič...
A nad šútovskou žz je prechod pre chodcov a nepredpokladám, že je to tam oveľa lepšie.
Reply

S499.1023

9 Nov 2025
#42 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: bobitwo #40:
Ja som ich chcel ood teba. Proste ich nevieš a vykladáš bludy. To je problém celej tvojej účasti na tomto webe.
Reply

bobitwo

9 Nov 2025
#41 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: samkoh #39:
Tam žiaden prechod nevidím, možno zlý odkaz.
Reply

bobitwo

9 Nov 2025
#40 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #38:
Prosím, nech ti ich dajú. To by predsa nemal byť problém v prípade, že chodíš na preskúšanie každoročne.
Reply

samkoh

9 Nov 2025
#39 Rate positive Rate negative 2
Reply on: bobitwo #34:
V BA ti tie 4 minúty verím, ale inde sú lokality, kde máš problém sa na logickej pešej trase dostať na druhú stranu cesty, napr. tento rok som v lete v nedeľu podvečer aspoň 10 minút čakal tu: https://maps.app.goo.gl/yPfwyecNKHyMG5zH9
Možno by niekto vedel pridať skúsenosti s prechodom pri Šútovskej stanici, tam som zatiaľ neprechádzal.
Reply

S499.1023

9 Nov 2025
#38 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: bobitwo #35:
60 rokov cestujem, z toho 41 rokov jazdím vľavo vpredu. Okrem iného absolvujem každoročne povinné poúčanie vodičov referentských vozidiel, donedávna aj povinné preskúšanie vodičov z povolania ale som hlupák, prosím preto teba o odkaz na tie rakúske paragrafy, na ktoré sa odvolávaš.
Reply

Miro

9 Nov 2025
#37 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: bobitwo #35:
Tak keď jazdil po Slovensku od roku 1951, tak si musel pamätať ešte päťdesiatku, ktorá vtedy platila:
https://ocestnejpremavke.sk/vyvoj-pravidiel-cestnej-premavky-po-2-svetovej-vojne/
Reply

810zssk

9 Nov 2025
#36 Rate positive 4 Rate negative 1
Reply on: bobitwo #34:
"a ako chodec som za posledných 10 rokov neviem či čakal dlhšie ako 3-4 minúty" - I rest my case. #musívietečo
Reply

bobitwo

9 Nov 2025
#35 Rate positive Rate negative 5
Reply on: S499.1023 #33:
Ak 60 rokov tade cestuješ, mal by si ich poznať.

Alebo si ako môj nebohý dedo, čo 73 rokov jazdil po Slovensku, naposledy v 2024, keď umrel, nevšimol si, že v mestách už nie je 60, ale 50tka, zistili sme to až keď ho po skoro 10 rokoch od platnosti zákona namerali policajti, že minimálna rýchlosť na diaľnici už nie je 60, ale 80 rokov (to ho upozornila moja teta, aj to nechcel veriť, tak mu to myslela ukázať v mobile zákon). Tiež jeho kvalifikácia bola, ktorou sa rád oháňať, že koľko rokov jazdí...
Post was hidden because of negative rank. Show Reply

bobitwo

9 Nov 2025
#34 Rate positive 1 Rate negative 7
Reply on: 810zssk #31:
Prosím, žijem v Bratislave s asi najviac hustou premávkou v rámci SR a ako chodec som za posledných 10 rokov neviem či čakal dlhšie ako 3-4 minúty, že som mohol prejsť.

Ale áno, nový zákon, čo sa teraz rieši pre Slovensko hovorí, že ak uvidím chodca v okolí prechodu, či bude sa tváriť, že chce prejsť cez cestu (zase vágne vyjadrenie, kde sa môžeme hľadať, či ak stojí pri prechode a pozerá do mobilu, či chce prejsť, alebo len na niečo čaká, či pozerá cestu napríklad), mám ísť tak rýchlo ako vodič, aby som hocikedy vedel zastaviť. Takže áno, ľudia si tu zatlieskajú, ale potom nech sa neplače, že prečo nám cestovanie trvá dlhšie a nie len IAD, ale VHD, ak budem musieť skoro pred každým prechodom výrazne spomaliť. Predpokladám, že poznáš princíp nárazových vĺn v doprave. Potom zaveďme ešte plošnú 30tku v obci (čo je len otázka času, kedy sa to bude riešiť a poďme sa vytešovať, že cestujeme na na linke, ktorej to mimo špičku trvá 30 minút o cca 5 minút dlhšie, v čase dopravnej špičky to môže byť 10-15 minút. To sú výsledky dát z Paríža, keď sa vo veľkom začali sekať 30tky po meste. Mimochodom, priemerný cestujúci v Paríži vďaka tomu cestuje denne do práce o cca 15-20 minút dlhšie ako pred 10 rokmi a to pri zhruba rovnakej intenzite dopravy.

Keď už dáme plošnú 30tku pre autá, tak čo električky? Tiež mám zrážajú nezodpovedných chodcov. Takže čo? Rušíme prednosť električiek pred chodcami a budú musieť zastavovať, podľa toho nového zákona? Čo tak ešte pridať obmedzenie na rýchlosť 30km/h? Lebo bezpečnosť chodcov?

Ak sa tomu smeješ, občas keď idem cez Kamenné námestie, tak bežne vidím električka sa 1-3 minúty snaží prejsť cez ten prechod medzi McDonald's a Tescom, či ako sa to teraz volá. Chodci si tam chodia ako ovce, električka zvoní a chodci majú v piiip...

Toto je smer uvažovania moderného sveta.
Reply

S499.1023

9 Nov 2025
#33 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: bobitwo #30:
Len 60 rokov cestujem cez Rakúsko. Prosím odkaz na tie tvoje zákony.
Reply

810zssk

9 Nov 2025
#32 Rate positive 4 Rate negative 2
Reply on: 3pa3ck3 #28:
Áno, tým že im zrušíme prednosť a nutime ich skákať pod autá na mieste kde ju nemajú lebo inak sa na druhú stranu nedostanú sme masívne bezpečnosť zvýšili.
Reply

810zssk

9 Nov 2025
#31 Rate positive 7 Rate negative 2
Reply on: bobitwo #25:
Všimol som si kde sa osádzajú a to situáciu len robí horšou. Žiaden systém nemá 100% uptime, ani CSS. Veľa šťastia s prechádzaním cez ulicu s hustou premávkou keď semafóry nejdú a nemáš prednosť.

Ten titul prečo sa to zaviedlo si si vytiahol zo zadku. Odôvodnené je to presne naopak - aby si vodiči zvykli že kde je prechod, má chodec vždy prednosť. A preto na CSS križovatkách nebudeme mať prechody. Čo je samozrejme p94ovina na ôsmu.

Slovensko je jedno z najhorších miest na prechádzanie cez cestu v Európe, tu je stále normalizovaný stav že chodec má čakať pri ceste kým ho milostivo niekto nepustí cez prechod. Keby si niekedy vystrčil nos z rodnej viesky tak by si tu nepísal takéto nezmysly. Toto neexistuje ani v Rumunsku, na Ukrajine, nikde.
Reply

bobitwo

8 Nov 2025
#30 Rate positive Rate negative 5
Reply on: S499.1023 #29:
Poznáš rakúske zákony? Aj keby ti chodec skočil hlavičku pod auto na jeho červenú, tak ty ako šofér máš predpokladať, že chodec pôjde na červenú a máš byť pripravený hocikedy zastaviť. Prakticky máš 50% podiel na nehode. A nik sa s tebou baviť nebude a je úplne irelevantné, že chodec išiel na červenú, skákal hlavičku pod auto.
Post was hidden because of negative rank. Show Reply

S499.1023

8 Nov 2025
#29 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: 3pa3ck3 #28:
V prvom rade je to o mentálnom nastavení vodičov. Tuná v Prahe sa mi hádam ešte nestalo, že by ma niekto z max. druhého auta na mieste pre prechádzanie nepustil a to nehovorím o extrémoch ako Viedeň, kde sa ledva priblížim k vozovke a autá už zastavujú aj bez miesta pre prechádzanie.
Reply

3pa3ck3

8 Nov 2025
#28 Rate positive 2 Rate negative 4
Reply on: 810zssk #22:
Práveže zavedenie miest pre prechádzanie je krok na zvýšenie bezpečnosti chodcov
Reply

3pa3ck3

8 Nov 2025
#27 Rate positive Rate negative
Reply on: bobitwo #25:
To je až sekundárny dôvod vyznačovania miest na prechádzanie. Primárny je ten, aby to nebol priechod s prednosťou chodcov pri vypnutých semaforoch, keďže častokrát ide o miesta, kde priechody vyznačené byť nemôžu
Reply Comment has been edited by the author.