Close

#7132, 7504, route 3, 7, Račianska ul., ŽST Vinohrady

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries (1/1)
Download item
Discussion post:
Location: Račianska ul., ŽST Vinohrady
Date: 3.7.2020
Vehicle: ČKD Tatra K2 #7132
Škoda 30T ForCity Plus #7504
Gallery: ČKD Tatra K2
Škoda 30T ForCity Plus
Fotografie od vás
Route: 3, 7
Author: anderis556
Times viewed: 1558

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
S499.1023

S499.1023

7.8.2020
#9 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #7:
Za socíku sme paradoxne získali totalitným projektovaním výhodu, keďže jediná prípustná T3 mala šírku 2,5 m a dopravné podniky sa museli prispôsobiť. Vo svete vo všeobecnosti je trend k rozširovaniu vozidiel (nielen dráhových, viď rozšírenie cestných vozidiel z 2,5 m na 2,55 m, aj moja nižšostrednotriedová Octavia je o 10 cm širšia ako môj tridsaťročný koráb vyššej triedy Volvo 960). Aktuálny trend je šírka mestských dráhových vozidiel 2,65 m. Ale aj historicky šírka električiek v rôznych mestách variovala od 2 m do 2,65 m, pričom tendencia v čase je rastúca.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

7.8.2020
#8 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #7:
Menšia šírka = menšia kapacita. Mať sieť nastavenú na úzke vozidlá je preto nevýhodou. Mestá, ktoré to tak majú, si to držia skôr historicky než kvôli prínosom.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

7.8.2020
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #6:
Aha, tak to nie je iba optický klam. Prečo ich potom my máme také široké (chápem, že dnes by to už bolo ťažké zmeniť), ale prečo sa tak v minulosti rozhodlo. Nemá to skôr nevýhodu v širšom prejazdovom profile a potrebe väčšieho miesta na trať? Sme v tomto raritou, alebo je viacero miest s rôznou šírkou električiek, príp. je nejaká ,,štandardná" šírka?
Reply Comment has been edited by the author.
S499.1023

S499.1023

6.8.2020
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #5:
Oni aj úzke sú. Vo Viedni E/E1/E2 2,20 m, ULF 2,4 m, Flexity Wien 2,38 m.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

6.8.2020
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: fanatikmhd #3:
Predok, ale naozaj pôsobí masívnejšie a širšie aj v realite, ale to bude, ako ty vravíš tým zúžením prednej masky o 1/3. Konečne sa mi zodpovedala otázka, prečo pôsobia električky v iných mestách (napr. Viedeň, Graz) tak úzko.
Reply
S499.1023

S499.1023

6.8.2020
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: Minko #2:
Navyše 29/30T vďaka hybridnej koncepcii na tom z hľadiska nápravových tlakov lepšie ako Multigelenk, ktorý by pri takejto dĺžke mal len tri podvozky.
Reply
<a href='mailto:fanatikmhd [zavinac] yahoo [bodka] com' >fanatikmhd</a>

fanatikmhd

6.8.2020
#3 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: augenblik #1:
Nie sú masívnejšie, je to uhoľ fotografie. 30T ma na streche agregáty, ktoré má zakryté atykou (K2S nemá, ale videl by si to pekne s T3M). Ďalej K2/T3/T6 majú prvý podvozok cxa 2m za predkom, čo znamená že pri prejazde oblúkom čumák prečuhuje a vybočuje. Preto je vpredu zúžený o približne 1/3. U škodoviek je podvozok takmer inštantne vpredu, a tak má čelo prakticky rovnakú širku ako karoséria. Oba vozy sú teda rovnako široké (2500mm), avšak uhol postavenia fotografa je iný. Ak by si chcel porovnať tie vozy, potreboval by si teleobjektív a dlhú rovinku - tam by sa ti totožne oba vozy zdeformovali a videl by si že 30T je len vyššia vďaka strešným krytom, ktoré sú rovnaké ako u T3M bedňa - obrys T3M a 30T je skoro zhodný....Takže 30T je akurát len dlhšia....nič viac
Reply
Minko

Minko

6.8.2020
#2 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: augenblik #1:
ono to s tým ani veľmi súvisieť nebude (resp. by nemalo) stačí sa pozrieť do fotogalérie iné európske mestá, takýto trend električiek ako je 30T je všade. A neviem o tom, že by sa valili na dopravné podniky tak sťažnosti ako v KV že električky na novom úseku dunia 🙂
Reply
augenblik

augenblik

6.8.2020
#1 Rate positive Rate negative
wow, az pri tejto fotke som si uvedomil o kolko masivnejsie su tie nove elektricky. to sa potom uz ani tak necudujem, ze tolko dunia.
Reply