Close

#7511, 7513, route 1, 3, Starý most

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (55/71)
Download item
Discussion post:
Location: Starý most
Date: 9.7.2016
Vehicle: Škoda 30T ForCity Plus #7511
Škoda 30T ForCity Plus #7513
Gallery: Škoda 30T ForCity Plus
Route: 1, 3
Author: Majo
Times viewed: 3253

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
S499.1023

S499.1023

15.7.2016
#34 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #33:
Môžu to byť úplne bez problémov aj rifle.
Reply
Solider

Solider

14.7.2016
#33 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: intony #25:
V serióznych dopravných spoločnostiach majú predpísaný ako vrch, tak aj spodok. Ak budú vodiči tlačiť na to, aby dostali kvalitnejšie materiály, tak to nebude tesil. Ale rovnako to nebudú ani rifle a s tým sa treba zmieriť.
Reply
Solider

Solider

14.7.2016
#32 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ike #28:
Neupravený policajt/policajtka nemôže nastúpiť do výkonu služby. Pokiaľ ide o farby, tak síce červená je farba spoločnosti a farba celej Bratislavy, ale modrá je typická dopravná farba a myslím si, že by sme tomu mali ostať verní.
Reply
Valec

Valec

14.7.2016
#31 Rate positive 3 Rate negative 1
Reply on: Ike #28:
Podľa mňa sa stačí ísť pozrieť na autobusovú stanicu, v čom chodia vodiči Slovak Lines (rovnaké firemné farby). Vzdušnom čiarou od Olejkárskej to nie je ani kilometer, ale mentálne skoro 50 rokov.
Reply
S499.1023

S499.1023

14.7.2016
#30 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: intony #25:
Čo furt točíš dokola ten tesil? Iné látky neexistujú?
Reply
Ike

Ike

14.7.2016
#29 Rate positive 3 Rate negative 1
Reply on: Ike #28:
Zabudol som, že v zime by to malo byť doplnené svetrom alebo vestou s V-výstrihom, pri ženách možno zvážiť také to neformálne sako - blejzer sa to myslím volá.
Reply
Ike

Ike

14.7.2016
#28 Rate positive 4 Rate negative 1
Na vrch rozhodne patrí košeľa, ktorá by mala byť kombinovaná s kravatou vo farbách spoločnosti. V prípade DPB si viem predstaviť kombináciu bielej košele s červenou kravatou (môže byť aj ľahko vzorovaná - žiadne polka dot vzor a pod.). V lete možnosť krátkeho rukávu. Nohavice by som nešpecifikoval, ale aby bola nejaká kultúra bolo by vhodné aby boli konzervatívnejšie a dlhé. Napr. v jednom nemenovanom švédskom obchode majú pohodlné rifle, ktoré z diaľky vyzerajú ako seriózne nohavice. Topánky by tiež mohli byť viac formálne. Dnes je pomerne slušná ponuka topánok, ktoré nie sú tenisky ale nie sú ani oblekové. Aj keď čisté tenisky bielej farby by sa zniesť dali.

Ženy by analogicky mali mať bielu blúzku so šatkou (namiesto kravaty). Dole buď nohavice s podobnými vlastnosťami ako muži, alebo sukňu s nejakým rozumným kancelárskym strihom.

Možno mi dáte mínusky, ale práca vodiča (najmä v klimatizovaných vozoch) sa dnes naozaj minimálne líši od inej kancelárskej roboty, takže mi zavedenie dress-code nepríde ako nejaký krok proti vodičom.

Ostatne, policajti chodia často v teréne a okrem uniforiem nosia aj čiapky. Ešte som nevidel neupraveného policajta/policajtku v službe.
Reply
Miro

Miro

14.7.2016
#27 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: mku81 #26:
V látkach sa nevyznám, ale tá uniforma, ktorú som videl na vodičoch autobusov v Kodani v r.1980, mi kvalitou aj strihom pripomínala môj svadobný oblek... a ten som si nechal šiť na mieru v jednom z najlepších vtedajších krajčírstiev na Michalskej ulici. Naozaj som zíral na tú eleganciu.
Reply
mku81

mku81

14.7.2016
#26 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: intony #25:
Ja si myslim, ze tesilaky su nechutnym reliktom davnej minulosti. A je velmi zle ak su ludia drzani v domneni, ze uniforma = tesilaky. Ked sa hovori o uniformach ja si predstavim v prvom rade kvalitu a pohodlie, prave preto, ze v tom clovek musi cely den sediet za volantom. Vojaci predsa tiez nenosia tesilaky a volaju to uniforma 😃
Reply
intony

intony

14.7.2016
#25 Rate positive 1 Rate negative 3
Reply on: Solider #21:
Takže vo všetkých spoločnostiach a prevádzkach, kde nemajú predpísané tesilové nohavice, ale len vrch, teda jednotné polokošele, košele a tričká, chodia zamestnanci v šuštákoch, teplákoch a plavkách? Situácia, že vodič ide prehodiť výhybku alebo zahlásiť nieço cestujúcim je možná, ale vôbec sa nemusí vyskutnúť a navyše 29/30T a niektorých K2S sa dá hlásiť cez mikrofón. Neraz sa mi aj niekoľko týždňov stalo, že som počas celej služby nemal dôvod ani raz opustiť kabínu okrem obratísk, takže pre mňa tieto teoretické okamihy stretu s cestujúcimi nie sú dostatočným dôvodom na 9 hodín v tesilových nohaviciach.
Reply
Solider

Solider

13.7.2016
#24 Rate positive Rate negative 1
Reply on: kecho #22:
Nie všetky vozy majú vnútorný rozhlas.
Reply
S499.1023

S499.1023

13.7.2016
#23 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Mike #17:
Stačí sa pozrieť na pražský predpis. Košeľa skutočne nestačí, košeľa v kombinácii so šušťákovými nohavicami alebo bermudami je skôr komická.
Praha má košele s dlhým aj krátkym rukávom, polokošele, nohavice krátke aj dlhé, vesty, bundy, má stanovené čo s čím sa môže kombinovať...
Reply
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

13.7.2016
#22 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #21:
"ak cestujúcim oznamuje informácie"
Nie je tam na informovanie mikrofón?

Ako tuším v utorok v 98čke (SOR) - pre havárku uzavretá zjazdová vetva do Pe (prečo disp. neodklonil bus na Apollo, aj keď už pri exBaumaxe stál v zápche, neviem, ale ok) - ujo vyšiel z kabínky, pre ľudí na najbližších 5-6 metroch povedal, že sa ideme otočiť do Mlynskej - za kĺbom ho nemohol počuť nikto.
Reply
Solider

Solider

13.7.2016
#21 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: intony #19:
Toto všetko platí do chvíle, keď vodič opustí kabínu z dôvodu prestavenia výhybky, ak cestujúcim oznamuje informácie alebo ak rieši vzniknuté situácie vo vozidle. Spomenuté došklbané plavky so smrtkami a podobné chuťovky, to naozaj nepatrí na pracovisko takéhoto charakteru. Aj pokyn o tom, že kto nemá uniformu, má nosiť jednofarebné tričká alebo košele, dodržiava z týchto ľudí kto? Takisto by to dopadlo, aj keby gate ako súčasť firemného odevu neboli prísne zaregulované a kontrolované. Mne osobne by neprekážalo, ak by to boli rifle v povedzme totožnej farbe, alebo v neklimatizovaných vozoch kraťasy v totožnej farbe, lebo inak sa tá uniformita dosiahnuť nedá.
Reply
810zssk

810zssk

12.7.2016
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: Miro #18:
V Kodani nastup prednymi dverami v busoch funguje dodnes 🙂
Reply
intony

intony

12.7.2016
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #15:
Je jasné, že uniforma alebo jednotný odev je súčasťou firemnej kultúry, na druhej strane pokladám nosenie tesilových nohavíc u vodičov za pozostatok z dôb, keď prichádzali denne do priameho styku s cestujúcimi. Dnes sú vodiči v MHD zavretí v kabínach, u električiek to platí dvojnásobne. Cestujúci od pása dolu často ani nevnímajú alebo nevidia, čo má vodič oblečné, niekedy aj celú službu až do okamihu striedania na trati. V mnohých firmách je podstatný práve ten vrch, teda košele resp. polokošele s logom spoločnosti, pričom spodok je podľa ľubovôle. Samozrejme, nemá pozostávať z pyžama, plaviek, teplákov ani z roztrhaných alebo značne vyšúchaných riflí. A samozrejme mi je jasné, že môj názor sa nebude zhodovať s celosvetovou väčšinou.
Reply
Miro

Miro

12.7.2016
#18 Rate positive Rate negative
Reply on: Mike #17:
Tak sme sa dostali od svetiel k uniforme ? to mi pripomenulo moju návštevu Kodane v r.1980, keď som zíral na tamojších vodičov autobusov MHD a na ich elegantné tmavohnedé obleky, ktoré výborne ladili so svetlohnedou farbou vozidla ☺ vtedy ešte cestujúci častejšie prichádzal s vodičmi do styku, pretože cestovné sa bežne platilo vodičovi pri nástupe (aspoň tam, u nás už tuším boli CL v predpredaji s doplnkovým predajom u vodiča). Že som sa tam bežne s vodičom dohovoril po anglicky, už ani nehovorím.
Reply
Mike

Mike

12.7.2016
#17 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: Juro_BA #16:
Prvý krok je košeľa (alebo jej ekvivalent). Ako aj táto fotka ilustruje, ľubovolný okolodiúci človek vidí vodiča v kabíne od pol pása vyššie. A vo väčšine prípadov aj vo vozidle nepozeráš vodičovi na nohy...

Druhá vec je, že koľkí ju majú rozgajdanú, alebo počas celej životnosti si košeľu (polokošeľu, tričko) neprali, a tak mali čierne goliere, alebo veľký mastný fľak na bruchu..

Súhlasím, že výhľadový stav by mala byť celá uniforma..
Reply
Juro_BA

Juro_BA

12.7.2016
#16 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: Solider #15:
Rozhodne je potrebné sa baviť o uniforme a nie len o nejakej firemnej košeli, ktorú si zamestnanci kombinovali s čímkoľvek a na nosili ju kadejako rozgajdane...
Reply
Solider

Solider

12.7.2016
#15 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: Juro_BA #14:
Ja osobne si nepamätám, že by sa to niekedy dôslednejšie dodržiavalo, ale to všetko súvisí aj so štábnou kultúrou v DPB. Jedna vec je chcieť od vodičov, aby to povinne nosili, druhá vec je, že DPB rád nakupuje lacno a namiesto uniforiem nakúpili namodro nafarbenú umelú hmotu. Súhlasím však s tým, že uniforma by mala byť základná súčasť výkonu práce vodiča.
Reply