Nový korporátny náter sa v roku 2017 dostal aj na električky typu T6A5.
Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Viko3.3.2017 21:40  +1#45 Re:
Reakcia na #44 od Solider:
Zďaleka nie. Naznačujem to, že ak ich má zafixované 25 rokov v rovnakej podobe, nebude im naklonený. Čistý starý voz zostane vždy starým. Niekomu také zvezenie vyhovuje/stačí, ale rozhodne to nie je plošne konkurencieschopné, keď sú ľudia bombardovaní reklamami na stále lepšie, novšie, dizajnovejšie tovary.
Naopak, keď bude vidieť, že "staré električky aspoň opravujú", bude o ne mať trocha viac záujmu.

Kto sa potrebuje viezť, ten sa vezie už dnes, to je jasné. Ten, pre koho to okrem uvedomelosti nemá ďalšie výrazné benefity, nie je motivovaný ani len na tú zastávku prísť, nie to sa zvŕtavať na nejakom opätku či nebodaj červenieť hnevom za nečervenú schému.

Myslím si, že konkrétna farba nemá taký vplyv ako celková jednotnosť a napasovanie ku konkrétnemu vozidlu (napr. belgický TEC s jedným náhodne bachnutým štvorcom ma veľmi neoslovuje; Poznaň na Tramine mi ladí a na starých nie, ale koncepčne to podľa mňa nie je zavrhnutiahodný výber farieb). Rozlišovanie trakcií sa nedá generalizovať - v Budapešti ma to neruší, Plzeň je mi na to primalá.
Solider3.3.2017 19:57 #44 Re:
Reakcia na #40 od Viko:
Tou prvou časťou príspevku chceš naznačiť čo? Že občan, ktorý sa z nezištných dôvodov rozhodne uprednostniť MHD pred IAD, sa na zastávke otočí na opätku alebo ho zahrnie neskutočný hnev, keď namiesto červeno-čiernej električky príde trojfarebná 7951, no umytá, vyzametaná a čistá? Mne to príde absurdné. Aj ja mám červenú farbu na vozidlách rád, ale tieto teórie mi zaváňajú len špekulovaním.
Solider3.3.2017 19:43 #43 Re:
Reakcia na #42 od S499.1023:
To by ma potom zaujímala príčinná súvislosť medzi farbou a správaním cestujúceho, ktorý by na základe farby príchodzieho vozidla považoval dopravu za menej/viac atraktívnu, najmä ako sa správa cestujúci v mestách, kde sú vozidlá rôznych trakcií natreté odlišne (Budapešť) alebo je náter kontrastne zeleno-žltý (Poznaň) alebo tvorený rôznymi kreslenými psychotickmi postavičkami (Aubagne)
S499.10233.3.2017 13:39 #42 Re:
Reakcia na #38 od Solider:
Isteže je. Ibaže by Tvoje poznatky boli v príkrom rozpore so všetkými poznatkami marketingu a psychológie.
Ámos3.3.2017 13:19  +2#41 Re:
Reakcia na #30 od Solider:
Prve vozidla v cerveno ciernom vyhotoveni prisli v roku 2007.
Sice este s reklamou little bit shitty, ale aj tak. Cize uz 10 rokov.
Ak by sme chceli byt puntickari, tak cisto cerveno cierne vozidla su dodavane od 2010.
Keby sa od toto momentu uplatnilo pravidlo jednotneho nateru pri kazdej VP, dnes su uz takmer vsetky T6 cerveno cierne. Ak nie vsetky.

Cely problem je, ze marketing, korporatna identita a dizajn manual su pre DPB, ale aj soutosou neznamy pojem a nerozumeju preco su dolezite.

Viko2.3.2017 22:51  +2#40 Re:
Reakcia na #38 od Solider:
Z psychologického hľadiska podľa mňa čiastočne áno.
Ak si má občan vyberať medzi MHD a IAD, tak pri rozhodovaní okrem štandardných pre a proti tiež zaváži, či varant vozidlo MHD je príjemný vo všetkých ohľadoch, alebo udržiavaný, no zastaralo sa tváriaci. Keď nie si šotouš, inklinuješ preferovať zvezenie sa skôr päťročnou oktávkou, než storočnou elinou.

Vnímanie náteru skutočne nie je malichernosť. Aj ten najlepšie udržiavaný interiér v nepeknej/nemodernej škatuli osloví akurát tak údivom, že ho tam nikto nečakal, a naopak, ľuďom viac leží na srdci osud interiéru toho "pekného nového/opaveného" vozidla než starej šunky.

Ako už predrečnící spomenuli, eliny sa čas od času lakujú tak či tak, zmena schémy by nezaťažila rozpočet (mimo rozkreslenia do výkresu).

Že by schodíky boli nejaký strašiak, nesúhlasím. Luxus 100% NP výpravy je zbytočná dogma, pri sieťovom intervale 4 minúty môže kľudne byť každý druhý VP a nikto tým nepríde k ujme. Navyše K2S sa medzi ľuďmi tešili pomenovaniu moderné aj napriek tým schodom do neba.
Solider2.3.2017 21:49 #39 Re:
Reakcia na #37 od Miro:
Červená farba bola požadovaná.
Solider2.3.2017 21:39 #38 Re:
Reakcia na #36 od Rubber38:
Na základe čoho posudzuješ príťažlivosť? Je farebná kombinácia pre cestujúceho dôvod využiť, respektíve nevyužiť služby verejnej dopravy?
Miro2.3.2017 13:34 #37 Re:
Reakcia na #34 od Solider:
Myslel som farby, či bolo zadanie, že to musí byť červené, alebo aj nejaké podrobnejšie požiadavky.
Rubber382.3.2017 13:32 #36 Re:
Reakcia na #33 od Solider:
A neni to vlastne úplne to najideálnejšie, čo môžeme od jednotného moderného elegantného náteru čakať? Aby "akékoľvek" vozidlo pôsobilo aspoň zvonku príťažlivo? Lebo je jasné, že náter nevyrieši napr. špinavú podlahu, ale neviem, prečo sa to nemôže riešiť paralelne, prečo musí byť najprv všetko ostatné tip-top, a až potom môžme prestať udržiavať alegorický sprievod na koľajach
Rubber382.3.2017 13:27 #35 Re:
Reakcia na #31 od Solider:
Na tom, že to popri všeobecnom marazme DPB nepredstavuje najvyššiu prioritu, sa tu ale predsa zhodneme snáď všetci

Ničmenej zachovávanie (resp. postupné rozširovanie tam, kde ešte neni) jednotného vizuálu nie je nič finančne náročné, preto nechápem, prečo proti tomu, na rozdiel od snáď všetkých vyspelejších DP vo svete toľko zbrojíš. A na rozdiel od tých najväčších problémov DPB (áno, je ich dosť) riešenie toho nevyžaduje veľkú organizáciu, zmeny v myslení podniku, personálne zmeny, ani vstupné náklady.

Alebo roztrhajme aj ideu Manuálu mestského mobiliáru (či jak sa to volá) a každý chodník/zábradlie/logo/zastávku/trať zachovajme v stave, v akom bola dodaná (vyrobená)?
Solider2.3.2017 13:20 #34 Re:
Reakcia na #29 od Miro:
Voľné ruky v čom? V použití jednotlivých farieb alebo v technických možnostiach, ktoré boli limitujúce pre tvary vozidla a jeho celkový dizajn?
Solider2.3.2017 13:17 #33 Re:
Reakcia na #28 od Rubber38:
Celá modernosť vozidla sa končí vtedy, ak sa otvoria dvere a cestujúci uvidí schodíky a neklimatizovaný bariérový interiér. Ale správne si to napísal, že pôsobiť. Práve len do toho momentu.
Rubber382.3.2017 13:15 #32 Re:
Reakcia na #30 od Solider:
Tou prvou vetou si akosi protirečíš... A nikto samozrejme nepožaduje, aby sa teraz nasilu prestriekavali všetky staré vozy, a plytvali sa financie. Ale dookola obnovovať na každom voze náter z doby, kedy bol dodaný, je hovadina, najmä ak sa od seba jednotlivé série vozov odlišujú. Ničmenej pri obnovách laku (napr. v rámci VP) to žiadúce je. A hlavne - nie je to raz za 3 roky. Desiatky rokov tu bola jedna schéma (červeno-krémová), s nástupom kapitalizmu sa o slovo prihlásil Paťo Kotas, a po ďalších 20 rokoch sa (zatiaľ len čiastkovo) pristupuje opäť k zmene (navyše viac nadčasovej, ako modro-oranžové pruhy). To neni tak často, aby to nebolo postupne uplatniteľné na celý vozopark.
Solider2.3.2017 13:03 #31 Re:
Reakcia na #25 od Viko:
Ja som nikde nenapísal, že kombinácia čiernej a červenej je nevhodná, ja som napísal, že na tejto fotografii to vyzerá ako pojazdný cirkus. Samozrejme, že by sa dali urobiť rôzne úpravy – povedzme ako napríklad pri kotasovom nátere dať viac do popredia zúžené čelo, čo sa dosiahlo zošikmením čierneho pruhu a jeho zväčšením v oblasti čela. Aj nadizajnovať by sa to dalo. Len ja osobne nevidím zmysel v tom utápať peniaze, keď sú ďaleko dôležitejšie veci, ktoré cestujúci ocení ďaleko viac. Prieskum som si nerobil, ale nebolo by na škodu ho urobiť na nejakej širšej vzorke, čo cestujúci vníma ako prioritné pri cestovaní prostriedkami MHD. Domnievam sa, že skôr by tam boli veci ako čistota, funkčnosť, než ako farebná jednotnosť, čím však nechcem povedať, že som proti jednotnosti, ale nevnímam to len ako aktuálnu výzvu, ktorou by sme sa mali zaoberať.
Solider2.3.2017 12:42 #30 Re:
Reakcia na #26 od S499.1023:
Ja nie som fanúšikom rozdielneho natierania vozidiel a už vôbec nie reklamných polepov vo forme celovozových reklám. Akosi však nevidím celkové opodstatnenie v tom, aby sa vozy každú chvíľu premaľúvali podľa toho, čo je v tej chvíli aktuálny korporátny/mestský/vhodný náter. Nové vozy nech chodia červeno-čierne, ale staré nech dojazdia v pôvodných schémach a nech to každé tri roky pri VP niekto nemení podľa toho, ako sa ráno zobudí.
Miro2.3.2017 12:15 #29 Re:
Reakcia na #23 od Solider:
Mám otázku: Mal ten ateliér voľné ruky, alebo aké bolo zadanie? Ďakujem za odpoveď.
Rubber382.3.2017 11:17 #28 Re:
Reakcia na #22 od Solider:
Celkom výstižne ti odpovedal už #23. Čierna síce nie je ofic. farbou, ale na nových vozidlách sa najmä v oblasti dverí a okien bez výnimky používa (to, že časť z toho iná, ako čierna byť nemôže, nehrá rolu). Samozrejme, nemusí sa v rovnakej miere "nasilu" pretláčať aj u starších vozov, ničmenej minimálne v oblasti okenných stĺpikov som za.
Resp. ak ti tento konkrétny náčrt nevyhovuje len kvôli tomu, že farby DPB/mesta sú červená doplnená bielou a nie čiernou, tak opakujem, že si rád vypočujem/pozriem návrh od teba, zohľadňujúci toto. A prosím niečo iné, ako červený pruh s bielou naokolo, to frčalo ešte za BMEŽ. Opäť to pekne opísal #23 (2. odsek) - je dôležité pôsobiť moderne a príťažlivo aj so staršími modelmi vozov (v rámci možností). A vďaka čiernym doplnkom laku sa dá, na rozdiel od modro oranžovej, pôsobiť aj decentne/elegantne
Mirtschi2.3.2017 9:51 #27 Re:
Mne sa tiež ten korporátny náter páči a s nejakými tými malými úpravami by se mohol i DPB inšpirovať a ho realizovať. Nejaké tie T6A5 budú jazdiť ešte dlho. Rozhodně je toto lepší náter, ako ten celočervený, alebo ten kotasovský. Náter v pôvodných farbách z doby ich dodání a môžu mať historické vozidlá.
S499.10232.3.2017 7:42  +1#26 Re:
Reakcia na #24 od Solider:
A čo mám ja s #12? Ale keď už si to nahryzol - keďže máme reklamné polepy, má sa DPB vykašľať na korporátnu identitu a natierať vozidlá "každý pes jiná ves" podľa šotopravidiel?