Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

S499.102322.3.2017 7:20 #12 Re:
Reakcia na #10 od Rubber38:
Ako kedy, kontajner do Rotterdamu nedostaneš na LKW ani tak rýchlo, ani tak lacno ako vlakom - kombinovaná doprava je budúcnosť železnice v nákladnej doprave.
S499.102321.3.2017 20:59 #11 Re:
Reakcia na #7 od Miro:
Čo je na tom smutného? Každý druh dopravy má svoju úlohu v prepravnom koláči a doménou železnice určite nie je preprava jednej električky ani dvadsiatich železničných dvojkolesí. Zvrátené bolo naopak, keď sa všetko direktívne tlačilo po železnici.
Rubber3821.3.2017 20:01 #10 Re:
Reakcia na #9 od Miro:
Čo to je za otázky, ako pri tvorbe päťročnice, že treba-netreba? Dopyt určuje ponuku, tj. ak má niekto záujem o využitie nákladnej dopravy, tak ju využije (napr. veľkovýrobcovia, ktorých pri preprave ich produktov toľko netlačí čas)(železničá preprava je v pomere k prepravenému objemu väčšinou lacnejšia, ako cestná), a ak to niekomu vyjde výhodnejšie/lacnejšie po ceste, využije cestu
Miro21.3.2017 19:52 #9 Re:
Reakcia na #8 od afeno:
Otázka potom je, či vôbec treba železničnú a vôbec koľajovú dopravu, keď cestná je lacnejšia a hlavne flexibilnejšia?
afeno21.3.2017 17:35 #8 Re:
Reakcia na #7 od Miro:
Čo je zvrátené na tom, že kamiónova doprava je lacnejšia a hlavne flexibilnejšia ako doprava po železnici?
Miro21.3.2017 13:32 #7 Re:
Ďakujem za zaujímavé informácie. Je smutné, že dnes sa už električky vozia na kamiónoch. Svet je zvrátený, dokonca aj železničné dvojkolesia a iné diely na železničné vozidlá sa vozia po ceste.
Rubber3821.3.2017 13:28 #6 Re:
Reakcia na #3 od Miro:
Tá splietka 1000/1435 mm je tam preto, lebo je tam el. koľaj vedená v osi vlečky od ŽStNM. Voľakedy sa používala na vykládku nových električiek z vagónov.
Tu na fotke vidíš miesto, kde sa trate spájajú
https://imhd.sk/ba/galeria-media/891/vozovna-trnavka-a-jurajov-dvor/47068/Podvozok-trolejbusu-14-Tr-vojenska-Tatra-a-parny-vlak-vo-Vozovni-Trnavka?&ref=ba%2Fgaleria%2F891%2Fvozovna-trnavka-a-jurajov-dvor%3F%26p%3D3
Gryzly6520.3.2017 17:34 #5 Re:
Reakcia na #4 od Gryzly65:
*výhybke, pardón. To je tak, keď si človek pozrie legendu až po odoslaní príspevku.
Gryzly6520.3.2017 17:32 #4 Re:
Reakcia na #3 od Miro:
Tá koľaj ide až skoro k tbus bráne na Trnávku, kúsok dokonca v dvojrozchodovom úseku 1000/1435...
http://imhd.sk/ba/mapa-schema-fullscreen/1752/Mestske-drahy-20170318 - napríklad tu ju máš na mape pekne zakreslenú. Konrétne toto je fotené v tom oblúku pri úsekovom deliči 355/6
Miro20.3.2017 10:37 #3 Re:
Reakcia na #2 od Gryzly65:
Aha, nie som miestny a nevedel som, že sú hneď vedľa seba, predstavoval som si ju niekde na opačnej strane od Rožňavskej. Ďakujem za vysvetlenie.
Gryzly6520.3.2017 9:41 #2 Re:
Reakcia na #1 od Miro:
Električková z Juráku...
Miro20.3.2017 9:16 #1 Re:
Čo je to za koľaj vo vozovni Trnávka?