Zavrieť

Nová kampaň DPB na zníženie počtu chodcov prejdených električkou, verzia pre priechod bez svetelnej signalizácie

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Zastávkové aktuality (5.11.2025) (16/26)
Stiahnuť materiál
Nová kampaň DPB na zníženie počtu chodcov prejdených električkou, verzia pre priechod bez svetelnej signalizácie.
Príspevok:
Lokalita: Jantárová cesta; zastávka Farského
Dátum: 4.11.2025
Vozidlo:
Galéria: Zastávkové informácie
Zastávkové aktuality (5.11.2025)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 2837

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

bobitwo

10.11.2025
#46 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 5
Reakcia na: 810zssk #45:
Ja som obvinený z klamstva a ja mám dokazovať, že klamem, či neklamem? To by mal žalobca predsa. Ak tie zákony neexistujú, tak nájde zákony, čo vyvracajú moje tvrdenia.
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. Odkryť Odpovedať

810zssk

10.11.2025
#45 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #44:
Z princípu sa nedá dokázať že niečo neexistuje, preto je dôkazné bremeno vždy na tom kto tvrdí že to existuje. Odporúčam aby si najbližšie svoje nie viac ako tri až štyri minúty čakania na prechode strávil rozmýšľaním nad elementárnou logikou.
Odpovedať

bobitwo

10.11.2025
#44 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 5
Reakcia na: S499.1023 #42:
Ja ich viem, ty evidentne nie. Máš šancu dokázať, že klamem.
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. Odkryť Odpovedať

samkoh

10.11.2025
#43 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #41:
Nie je tam prechod, ale bočná cesta je do chatovej osady. Omylom som tade schádzal z Ľubochnianskej Kopy- kdesi nad tou osadou som netrafil značku a videl som, že tam je cesta okolo domov, tak som dúfal, že ňou dojdem do dediny. Došiel som, ale tie nervy na tom odkazovanom mieste, kde som navyše od Kraľovian nevidel ani v zrkadle skoro nič...
A nad šútovskou žz je prechod pre chodcov a nepredpokladám, že je to tam oveľa lepšie.
Odpovedať

S499.1023

9.11.2025
#42 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #40:
Ja som ich chcel ood teba. Proste ich nevieš a vykladáš bludy. To je problém celej tvojej účasti na tomto webe.
Odpovedať

bobitwo

9.11.2025
#41 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: samkoh #39:
Tam žiaden prechod nevidím, možno zlý odkaz.
Odpovedať

bobitwo

9.11.2025
#40 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #38:
Prosím, nech ti ich dajú. To by predsa nemal byť problém v prípade, že chodíš na preskúšanie každoročne.
Odpovedať

samkoh

9.11.2025
#39 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: bobitwo #34:
V BA ti tie 4 minúty verím, ale inde sú lokality, kde máš problém sa na logickej pešej trase dostať na druhú stranu cesty, napr. tento rok som v lete v nedeľu podvečer aspoň 10 minút čakal tu: https://maps.app.goo.gl/yPfwyecNKHyMG5zH9
Možno by niekto vedel pridať skúsenosti s prechodom pri Šútovskej stanici, tam som zatiaľ neprechádzal.
Odpovedať

S499.1023

9.11.2025
#38 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #35:
60 rokov cestujem, z toho 41 rokov jazdím vľavo vpredu. Okrem iného absolvujem každoročne povinné poúčanie vodičov referentských vozidiel, donedávna aj povinné preskúšanie vodičov z povolania ale som hlupák, prosím preto teba o odkaz na tie rakúske paragrafy, na ktoré sa odvolávaš.
Odpovedať

Miro

9.11.2025
#37 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #35:
Tak keď jazdil po Slovensku od roku 1951, tak si musel pamätať ešte päťdesiatku, ktorá vtedy platila:
https://ocestnejpremavke.sk/vyvoj-pravidiel-cestnej-premavky-po-2-svetovej-vojne/
Odpovedať

810zssk

9.11.2025
#36 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: bobitwo #34:
"a ako chodec som za posledných 10 rokov neviem či čakal dlhšie ako 3-4 minúty" - I rest my case. #musívietečo
Odpovedať

bobitwo

9.11.2025
#35 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 5
Reakcia na: S499.1023 #33:
Ak 60 rokov tade cestuješ, mal by si ich poznať.

Alebo si ako môj nebohý dedo, čo 73 rokov jazdil po Slovensku, naposledy v 2024, keď umrel, nevšimol si, že v mestách už nie je 60, ale 50tka, zistili sme to až keď ho po skoro 10 rokoch od platnosti zákona namerali policajti, že minimálna rýchlosť na diaľnici už nie je 60, ale 80 rokov (to ho upozornila moja teta, aj to nechcel veriť, tak mu to myslela ukázať v mobile zákon). Tiež jeho kvalifikácia bola, ktorou sa rád oháňať, že koľko rokov jazdí...
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. Odkryť Odpovedať

bobitwo

9.11.2025
#34 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 7
Reakcia na: 810zssk #31:
Prosím, žijem v Bratislave s asi najviac hustou premávkou v rámci SR a ako chodec som za posledných 10 rokov neviem či čakal dlhšie ako 3-4 minúty, že som mohol prejsť.

Ale áno, nový zákon, čo sa teraz rieši pre Slovensko hovorí, že ak uvidím chodca v okolí prechodu, či bude sa tváriť, že chce prejsť cez cestu (zase vágne vyjadrenie, kde sa môžeme hľadať, či ak stojí pri prechode a pozerá do mobilu, či chce prejsť, alebo len na niečo čaká, či pozerá cestu napríklad), mám ísť tak rýchlo ako vodič, aby som hocikedy vedel zastaviť. Takže áno, ľudia si tu zatlieskajú, ale potom nech sa neplače, že prečo nám cestovanie trvá dlhšie a nie len IAD, ale VHD, ak budem musieť skoro pred každým prechodom výrazne spomaliť. Predpokladám, že poznáš princíp nárazových vĺn v doprave. Potom zaveďme ešte plošnú 30tku v obci (čo je len otázka času, kedy sa to bude riešiť a poďme sa vytešovať, že cestujeme na na linke, ktorej to mimo špičku trvá 30 minút o cca 5 minút dlhšie, v čase dopravnej špičky to môže byť 10-15 minút. To sú výsledky dát z Paríža, keď sa vo veľkom začali sekať 30tky po meste. Mimochodom, priemerný cestujúci v Paríži vďaka tomu cestuje denne do práce o cca 15-20 minút dlhšie ako pred 10 rokmi a to pri zhruba rovnakej intenzite dopravy.

Keď už dáme plošnú 30tku pre autá, tak čo električky? Tiež mám zrážajú nezodpovedných chodcov. Takže čo? Rušíme prednosť električiek pred chodcami a budú musieť zastavovať, podľa toho nového zákona? Čo tak ešte pridať obmedzenie na rýchlosť 30km/h? Lebo bezpečnosť chodcov?

Ak sa tomu smeješ, občas keď idem cez Kamenné námestie, tak bežne vidím električka sa 1-3 minúty snaží prejsť cez ten prechod medzi McDonald's a Tescom, či ako sa to teraz volá. Chodci si tam chodia ako ovce, električka zvoní a chodci majú v piiip...

Toto je smer uvažovania moderného sveta.
Odpovedať

S499.1023

9.11.2025
#33 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #30:
Len 60 rokov cestujem cez Rakúsko. Prosím odkaz na tie tvoje zákony.
Odpovedať

810zssk

9.11.2025
#32 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: 3pa3ck3 #28:
Áno, tým že im zrušíme prednosť a nutime ich skákať pod autá na mieste kde ju nemajú lebo inak sa na druhú stranu nedostanú sme masívne bezpečnosť zvýšili.
Odpovedať

810zssk

9.11.2025
#31 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: bobitwo #25:
Všimol som si kde sa osádzajú a to situáciu len robí horšou. Žiaden systém nemá 100% uptime, ani CSS. Veľa šťastia s prechádzaním cez ulicu s hustou premávkou keď semafóry nejdú a nemáš prednosť.

Ten titul prečo sa to zaviedlo si si vytiahol zo zadku. Odôvodnené je to presne naopak - aby si vodiči zvykli že kde je prechod, má chodec vždy prednosť. A preto na CSS križovatkách nebudeme mať prechody. Čo je samozrejme p94ovina na ôsmu.

Slovensko je jedno z najhorších miest na prechádzanie cez cestu v Európe, tu je stále normalizovaný stav že chodec má čakať pri ceste kým ho milostivo niekto nepustí cez prechod. Keby si niekedy vystrčil nos z rodnej viesky tak by si tu nepísal takéto nezmysly. Toto neexistuje ani v Rumunsku, na Ukrajine, nikde.
Odpovedať

bobitwo

8.11.2025
#30 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 5
Reakcia na: S499.1023 #29:
Poznáš rakúske zákony? Aj keby ti chodec skočil hlavičku pod auto na jeho červenú, tak ty ako šofér máš predpokladať, že chodec pôjde na červenú a máš byť pripravený hocikedy zastaviť. Prakticky máš 50% podiel na nehode. A nik sa s tebou baviť nebude a je úplne irelevantné, že chodec išiel na červenú, skákal hlavičku pod auto.
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. Odkryť Odpovedať

S499.1023

8.11.2025
#29 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 3pa3ck3 #28:
V prvom rade je to o mentálnom nastavení vodičov. Tuná v Prahe sa mi hádam ešte nestalo, že by ma niekto z max. druhého auta na mieste pre prechádzanie nepustil a to nehovorím o extrémoch ako Viedeň, kde sa ledva priblížim k vozovke a autá už zastavujú aj bez miesta pre prechádzanie.
Odpovedať

3pa3ck3

8.11.2025
#28 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 4
Reakcia na: 810zssk #22:
Práveže zavedenie miest pre prechádzanie je krok na zvýšenie bezpečnosti chodcov
Odpovedať

3pa3ck3

8.11.2025
#27 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #25:
To je až sekundárny dôvod vyznačovania miest na prechádzanie. Primárny je ten, aby to nebol priechod s prednosťou chodcov pri vypnutých semaforoch, keďže častokrát ide o miesta, kde priechody vyznačené byť nemôžu
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.