Zavrieť

Autá idú, električky stoja

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Nová petržalská trať má za sebou prvý týždeň ostrej prevádzky (3.8.2025) (2/22)
Stiahnuť materiál
Autá idú, električky stoja.
Príspevok:
Lokalita: Jantárová cesta; Šintavská ul.
Dátum: 27.7.2025
Vozidlo: Škoda 30T ForCity Plus #7519
Galéria: Škoda 30T ForCity Plus
Nová petržalská trať má za sebou prvý týždeň ostrej prevádzky (3.8.2025)
Linka: 3
Autor: Erik Žiak
Počet zobrazení: 2289

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

keks

8.8.2025
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #9:
Nejaká električka kľudne, ale minimálne mne tam stojí väčšina (možno mám len smolu a vychytávam blbé spoje, ale naozaj minimálne 2 z 3 električiek v smere do mesta, v ktorých som, stoja).
Mimo toho môj názor je, že dôležitejšia je preferencia električky v smere do mesta, v smere do Karlovky a Dúbravky môže ostať v aktuálnom režime. Takže vlastne nemusíme mať preferenciu pre všetky električky, ale polovicu.
Čo sa týka 33, tak väčšina na svoj odchod čaká na začiatku bus pruhu pred zastávkou, nie v obratisku, takže tam by to čakanie nemalo byť problémom.
Odpovedať

lostrail

7.8.2025
#9 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: keks #6:
No ale hlavne to riesenie, akokolvek dobre, na takom uzle nikdy nebude dokonale pre vsetky vozidla MHD obsluhujuce zastavku, toboz pre vsetkych ucastnikov. Aj tam si musis vybrat, kto ma mat najvyssiu prioritu a ked uz budes pri tom, nemozes dat auta na totalny chvost, lebo napr. lave odbocenie na Molecovu ti upchaju az po tu predchadzajucu odbocku a to teda urcite nechces. Keby ti aj nevadilo, ze na predchadzajucej krizovatke bude uz totalny chaos (akoby nestacili kolony na lave odbocenie na Devinsku), tak zablokujes aj vyjazdy L33 na vykon. To uz ani nie je otazka riesenia ako takeho, ale prioritizacie. Niekto si v nejakom hlupom momente vzdy vytiahne tu najkratsiu zapalku, to neoklames ziadnym riesenim. Holt, nejaka elektricka si tam postoji.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Viko

6.8.2025
#8 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: david11 #7:
Na Mýtnej je to dané len dementným nastavením preferencie, kde pustenie eliny znuluje cyklus. Na bočné smery teda nemá ako dôjsť rad.
Odpovedať

david11

6.8.2025
#7 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: keks #6:
Pri tak častom intervale ako majú L4,9 by to dopadlo ako na Mýtnej, kde ti odstaví bočné smery aj na 3 min.
Teraz to bude o poznanie konečne lepšie lebo tam bude už, len L1.
Odpovedať

keks

6.8.2025
#6 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: david11 #4:
To je pekné, ale karlovka nie je stará radiála, je to nová radiála, ktorá bola avizovaná s preferenciou MHD.
Či vlastne aj toto státie v Petržalke je ok, lebo na starých radiálach sa stojí?

#5 Presne, je to komplikovaný uzol, preto tam treba komplikované riešenie, ktoré nielen zaradí fázu voľno pre električku keď treba, ale mení aj poradie fáz a ich trvanie podľa potreby.
Nie je to ľahké riešenie, ale je možné
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

lostrail

5.8.2025
#5 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: keks #3:
Riviera je pomerne komplikovany uzol, takze tam je tazko urobit preferenciu, najma ked je tam subezna hlavna cesta a 3 odbocky (pocitam aj odbocenie na Devinsku cestu, kedze to cele je riadene komplexne aj s krizovatkou s Molecovou). Okrem elektriciek tam dostavaju signaly aj autobusy a trolejbusy na rozne smery, resp. vyjazdy / dojazdy z obratiska. Naopak nechapem, v com je problem v Petrzalke, kde su vacsinou krizovania prakticky 1:1 (jednoducha trat kolmo na jednoduchu cestu). O nieco komplikovanejsia je asi krizovatka pri Kauflande kvoli odbocke blizko trate, ale aj to je len lokalna cesticka a mozno este Bosakova (ale ta logicky nie je predmetom problemu). Mimochodom, nepamatam si, ze by som v elektricke na Riviere cakal 2 minuty. Minutu ano.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

david11

5.8.2025
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: keks #1:
Aj na iných starých radiálach sa stojí na pevných signáloch.
Odpovedať

keks

5.8.2025
#3 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ma178rek #2:
Ak električka príde presne na konci svojho signálu voľno, tak to vedia byť aj 2 minúty, bohužial.
Že je tam veľký prepravný prúd je pravda, ale vždy sa dá nájsť riešenie. Toto je skôr o tom, že je to o niečo zložitejšie, než by sa niekomu chcelo riešiť.
Odpovedať

Ma178rek

4.8.2025
#2 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: keks #1:
Bohužiaľ nevýhoda pevného signálu
Je tam veľký prepravný prúd z mesta ... Ale nezdá sa mi že by to boli až 2 minúty...
Za zastávkou je to väčší problém podľa mňa by tam mal byť odpočet časový pre vodičov že koľko bude ešte "zelená" pre nich nech ostanú radšej stáť v zastávke
Odpovedať

keks

4.8.2025
#1 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 3
Hlavne, že na Riviére nikomu nevadí, že električka stojí kľudne 2 minúty pred zastávkou v smere do centra a potom kľudne ďalšiu minútu za zastávkou.
Odpovedať