Zavrieť

Realizácia koľajovej trate smerom ku združenému mostu

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Novembrové pohľady na vznikajúcu električkovú trať v Petržalke (21.11.2024) (28/28)
Stiahnuť materiál
Realizácia koľajovej trate smerom ku združenému mostu.
Príspevok:
Lokalita: Jantárová cesta
Dátum: 21.11.2024
Vozidlo:
Galéria: Úsek Bosákova - Romanova
Novembrové pohľady na vznikajúcu električkovú trať v Petržalke (21.11.2024)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 3868

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

mi.v

26.11.2024
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: B K #17:
OK, rozumiem. Zamenil som si šírku s dĺžkou.
Odpovedať

B K

26.11.2024
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #16:
Miesto na prechádzanie je široké. Ak sa chodec "vyosí" z priamej línie pohľadu na návestidlo, tak nevidí kvôli pozorovaciemu uhlu (nevidí ani to, či vôbec svieti) a nie kvôli tomu, že nedovidí. Keby bolo napr. vypuklé, tak nemusím byť v priamej línii, resp. len v minimálnej odchýlke.
Niečo na princípe dopravného zrkadla alebo také niečo.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

mi.v

26.11.2024
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: B K #13:
Na pozorovacom uhle podľa mňa až tak nezáleží, ale predovšetkým na veľkosti symbolu, kvôli čitateľnosti z väčšej vzdialenosti. Chodec s trojkami dioptriami si vonku v pohode vystačí bez okuliarov, ale na piktogram už jasne nedovidí. Ako sme si prečítali, rieši sa to maximálnou dovolenou vzdialenosťou návestidla.
Možná inovácia: čo tak napríklad šošovka alebo LED matica 40×40 cm? 🙃
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

bobitwo

26.11.2024
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Dispecer #14:
Prosím ťa, čo by mohlo byť zameniteľné? Na semaforoch pre chodcov/cyklistov sú piktogramy s ich znakmi. Autá majú svoje šípky. Nerobme zase z ľudí úplných blbcov.
Odpovedať

Dispecer

26.11.2024
#14 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: B K #13:
To nemusí byť dobrý nápad, za istých okolností by mohlo byť zameniteľné, či ide o semafor pre chodcu alebo vozidlo.

Tento prístup je bežným štandardom v zahraničí:
https://maps.app.goo.gl/ywSXtziWybLULZBQA
Odpovedať

B K

25.11.2024
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: 3pa3ck3 #12:
A tu máme výsledok.
Mohol by niekto zapracovať na vývoji panoramatických návestidiel, t. j. viditeľné zo širokého uhla.
Odpovedať

3pa3ck3

25.11.2024
#12 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: B K #11:
Ak je miesto na prechádzanie širšie ako 14 metrov, musia tam byť tri návestidlá pre chodcov (a cyklistov)

"Návestidlá sa umiestňujú prízemne na protiľahlej strane vozovky. Voči miestu na prechádzanie, ku ktorému sa vzťahujú, sa umiestňujú spravidla približne v polovici jeho šírky; ak sú vyznačené samostatné časti pre chodcov a cyklistov, umiestňujú sa na hranici týchto dvoch častí, resp. čo najbližšie k tejto hranici.
Vzdialenosť návestidla od okraja miesta na prechádzanie je ≤ 4,0 m. V prípade miesta na prechádzanie s veľkou šírkou sa použijú opakovacie návestidlá tak, aby sa táto vzdialenosť dodržala; zároveň vzdialenosť medzi návestidlami musí byť ≤ 6,0 m." (TP 117, bod 5.2.5.2)
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

B K

25.11.2024
#11 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Viac návestidiel sa nedalo osadiť? Ešte aspoň 5-6 kusov 😬
Odpovedať

lupask

25.11.2024
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 3
a pritom tie vlakove elektricky by mohli mat zmysel, ale takymto stavanim uplne zlikvidovali vobec nejaky potencial ich zaviest najblizsich ~30 rokov....
Odpovedať

guest

24.11.2024
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #1:
na papieri bude všetko dokončené, hoci sa bude ešte na jar dokončovať, akože ide o reklamácie.
Odpovedať

Viko

23.11.2024
#8 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #4:
Ale operák a priroritné osi sa do takýchto detailov nastavujú u nás, nie niekde "v Bruseli".
Odpovedať

Ike

22.11.2024
#7 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Petto #5:
Vzhľadom na to PR o budúcich 50m električkách by ma neprekvapilo, keby nejakú T3 nedali na rozostavanú trať.
Odpovedať

Ike

22.11.2024
#6 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: lostrail #4:
Nebolo. Železo na starom moste navyše je plnohodnotný pamätník.
Odpovedať

Petto

22.11.2024
#5 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #1:
Jazdit sa nebude ale pre chrumkave PR tam urcite aspon jednu testovaciu T3 preženu nech nam chuti stedrovecerna vecera.
Odpovedať

lostrail

22.11.2024
#4 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #3:
Nebolo to vtedy nahodou tak, ze aby projekt presiel (v kontexte s operakom a prioritnymi osami), ohanali sme sa TramTrainmi? Uz co si ktory ujo vymyslel neviem, ale ku mne sa nieco taketo dostalo. Iste, ak by na tom niekto vo velkom baziroval, kludne by nam teraz mohli naparit vratenie fondov.
Odpovedať

S499.1023

21.11.2024
#3 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: mi.v #2:
EÚ sa na 1435 mm rozchod nikdy nepozerala, to si vyfabuloval ten starý poltretinový ujo z ministerstva dopravy, aby si presadil svoj celoživotný šotosen.
Odpovedať

mi.v

21.11.2024
#2 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: upravovač fotiek #1:
A ešte zabudli pridať 1435 mm rozchod. Či teraz už sa EÚ "nepozerá"? 🙂 (Niečo ako košické plány na vlaky cez mesto. Najprv navrhneš kvôli grantu a potom potichu zrušíš...)
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

upravovač fotiek

21.11.2024
#1 Ohodnotiť kladne 9 Ohodnotiť záporne
Za 3 týždne a 3 dni sa tu má jazdiť? Ostávam skeptický, ak sa majú dodržať všetky technologické postupy betónovania. Ale tie vlastne ani nepoznám, možno tam dajú nejaký špeciálny betón, ktorý tvrdne rýchlo aj v mrazoch, ktoré by v noci nemali byť nič výnimočné.
Odpovedať