Zavrieť

Podvozky električiek K2S na ceste do šrotu

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Posledná cesta električiek K2S (3.4.2024) (12/16)
Stiahnuť materiál
Podvozky električiek K2S na ceste do šrotu.
Príspevok:
Lokalita: Vajnorská ul.
Dátum: 3.4.2024
Vozidlo:
Galéria: ČKD Tatra K2
Posledná cesta električiek K2S (3.4.2024)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 3950

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

S499.1023

5.4.2024
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #14:
Pretože licenciu na 1435 mm ČKD malo z ešte predboľševických čias.
Odpovedať

NOKS

5.4.2024
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #4:
Juuuj nepodceňuj houmlesákov v roku 2024 ...káričky a kočíky sú prežitok,tí najšikovnejší sú už davno vybavení plošinovými vozíkmi z OBI alebo Hornbachu a to už čo to odvedzie 😬
A hlavne šrot je oštara,je to nespratné,potrebuješ toho vela aby sa to oplatilo (napriklad plech do 4mm hrúbky je iba okolo 16c/kilo...
Teraz fičia europalety...naskladá 10 kúskov na vozík a padík vo vačku 😬
Odpovedať

Andrej

5.4.2024
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
Už rozumiem. Ďakujem za info.
Odpovedať

upravovač fotiek

5.4.2024
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #16:
Lebo výkresy podvozkov B-6 nemal. Rovnako ako pôvodných B-1 na úzky rozchod (1067mm):
https://members.tripod.com/pcc_car/images/b1.jpg

Je zaujímavé, že pôvodné úzke podvozky B-1 neskôr poslúžili ako vzor pre normálno- a širokorozchodné podvozky PCC a ČKD Tatra. Úzke podvozky B-1 sa vyrábali prakticky bez zmien (okrem bŕzd pre all-electric verzie) až do roku 1948. Prečo sa vyvinul typ B-6 neviem, asi chceli využiť vtedy nový typ B-2 a aplikovať niektoré jeho konštrukčné prvky na úzky rozchod.

Podľa:

https://members.tripod.com/pcc_car/smalspoordraaistellen.htm

úzke podvozky B-6 mali tuhý "H" rám a mimoriadne zlé jazdné vlastnosti. Výrobca Clark Equipment na nich musel upravovať odpruženie a stále to nebolo dostatočné. Výrobca licenčných PCC La Brugeoise et Nivelles si vyvinul a vyrobil vlastné povozky pre metrový rozchod v počte 570 kusov, ktoré mali odlišnú konštrukciu a boli použité v rôznych prevádzkach v Európe.

ČKD Tatra si vyrobil takisto vlastnú konštrukciu, ktorá je však torzne mäkká, podobn ako pôvodné podvozky B-1.
Odpovedať

Andrej

5.4.2024
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
Nerozumiem. Ak sa "boľševik vysral" na platenie licenčných poplatkov, tak prečo proste nezačal vyrábať B6 podvozky bezlicenčne, namiesto toho aby si spravil svoj vlastný výrobok pre 1000 mm?
Odpovedať

upravovač fotiek

5.4.2024
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #14:
Lebo na nejaké platenie licenčných poplatkov sa boľševik vysral.
Odpovedať

Andrej

5.4.2024
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #13:
No dobré, ale prečo teda nešli tou istou cestou s 1435 mm podvozkom?
Odpovedať

S499.1023

5.4.2024
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #10:
Že by preto, aby nemuseli platiť za licenciu?
Odpovedať

S499.1023

5.4.2024
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
Pretože tie 1435 mm podvozky "tú konštrukciu" (rám) majú znútra. Pri 1000 mm podvozku by sa to znútra nezmestilo.
Odpovedať

Majo

5.4.2024
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
Pretože podvozky na 1 435 mm majú vnútorný rám (zatiaľ čo podvozky na 1 000 mm vonkajší).

Mimochodom, nie je hanba nevedieť, ale keď ti chýbajú takéto úplne elementárne poznatky, skús prestať ostatných poučovať o tom, ako brzdí električka (narážam na diskusiu k inému článku). Máš sa ešte čo učiť.
Odpovedať

Andrej

5.4.2024
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
Ak si dobre pamätám, je to preto lebo 1435 mm podvozky boli modifikácie amerického PCC podvozku B3, zatiaľ čo 1000 mm-vé boli bezlicenčný výrobok ČKD. Neviem prečo išli toutou cestou, 1000 mm verzie amerického podvozku existovali: typ B6 ako modifikácia B2 sa používal v Belgicku.
Odpovedať

Urbanway 2423

5.4.2024
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Prečo vlastne podvozky na 1435 mm (napr. v KE, Brne a Prahe) vyzerajú úplne inak a nemajú zboku kolesá zakryté/prichytené tou oceľovou konštrukciou? Ako je to u nich vyriešené, že tam nie je potrebné mať zboku takú konštrukciu?
Odpovedať

color

4.4.2024
#8 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #4:
Naopak, to by bol upgrade káričiek!
Odpovedať

upravovač fotiek

4.4.2024
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: ES499.0001 #6:
Áno, sú to stredné netrakčné aj krajné trakčné podvozky. Konkrétne vpredu dva stredné, tretí motorový, posledný ťažko povedať, nevidím z neho dosť aby som jednoznačne určil. Ale povedal by som že to bude motorový podvozok, čiastočne "ošklbaný" o mechy.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

ES499.0001

4.4.2024
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Toto sú tie stredné netrakčné alebo krajné trakčné?
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Džondo

4.4.2024
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #4:
to je vec druhá, ale netreba ich podceňovať 😁
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

si

4.4.2024
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Džondo #3:
to by im nejaky vyhodeny kocik alebo kara co pouzivaju na odvoz neuniesol..... 🙂
Odpovedať

Džondo

4.4.2024
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #2:
Na šrotovné by im to bolo dobré.
Odpovedať

upravovač fotiek

4.4.2024
#2 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 6503 #1:
A načo by im to bolo? By si pod to v noci ľahli?
Odpovedať

6503

4.4.2024
#1 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Co by za to houmlesaci dali... 😉
Odpovedať