Zavrieť

Podvozky električiek K2S na ceste do šrotu

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Posledná cesta električiek K2S (3.4.2024) (12/16)
Stiahnuť materiál
Podvozky električiek K2S na ceste do šrotu.
Príspevok:
Lokalita: Vajnorská ul.
Dátum: 3.4.2024
Vozidlo:
Galéria: ČKD Tatra K2
Posledná cesta električiek K2S (3.4.2024)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 3544

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
S499.1023

S499.1023

5.4.2024
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #14:
Pretože licenciu na 1435 mm ČKD malo z ešte predboľševických čias.
Odpovedať
NOKS

NOKS

5.4.2024
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #4:
Juuuj nepodceňuj houmlesákov v roku 2024 ...káričky a kočíky sú prežitok,tí najšikovnejší sú už davno vybavení plošinovými vozíkmi z OBI alebo Hornbachu a to už čo to odvedzie 😬
A hlavne šrot je oštara,je to nespratné,potrebuješ toho vela aby sa to oplatilo (napriklad plech do 4mm hrúbky je iba okolo 16c/kilo...
Teraz fičia europalety...naskladá 10 kúskov na vozík a padík vo vačku 😬
Odpovedať
Andrej

Andrej

5.4.2024
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
Už rozumiem. Ďakujem za info.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

5.4.2024
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #16:
Lebo výkresy podvozkov B-6 nemal. Rovnako ako pôvodných B-1 na úzky rozchod (1067mm):
https://members.tripod.com/pcc_car/images/b1.jpg

Je zaujímavé, že pôvodné úzke podvozky B-1 neskôr poslúžili ako vzor pre normálno- a širokorozchodné podvozky PCC a ČKD Tatra. Úzke podvozky B-1 sa vyrábali prakticky bez zmien (okrem bŕzd pre all-electric verzie) až do roku 1948. Prečo sa vyvinul typ B-6 neviem, asi chceli využiť vtedy nový typ B-2 a aplikovať niektoré jeho konštrukčné prvky na úzky rozchod.

Podľa:

https://members.tripod.com/pcc_car/smalspoordraaistellen.htm

úzke podvozky B-6 mali tuhý "H" rám a mimoriadne zlé jazdné vlastnosti. Výrobca Clark Equipment na nich musel upravovať odpruženie a stále to nebolo dostatočné. Výrobca licenčných PCC La Brugeoise et Nivelles si vyvinul a vyrobil vlastné povozky pre metrový rozchod v počte 570 kusov, ktoré mali odlišnú konštrukciu a boli použité v rôznych prevádzkach v Európe.

ČKD Tatra si vyrobil takisto vlastnú konštrukciu, ktorá je však torzne mäkká, podobn ako pôvodné podvozky B-1.
Odpovedať
Andrej

Andrej

5.4.2024
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
Nerozumiem. Ak sa "boľševik vysral" na platenie licenčných poplatkov, tak prečo proste nezačal vyrábať B6 podvozky bezlicenčne, namiesto toho aby si spravil svoj vlastný výrobok pre 1000 mm?
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

5.4.2024
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #14:
Lebo na nejaké platenie licenčných poplatkov sa boľševik vysral.
Odpovedať
Andrej

Andrej

5.4.2024
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #13:
No dobré, ale prečo teda nešli tou istou cestou s 1435 mm podvozkom?
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

5.4.2024
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #10:
Že by preto, aby nemuseli platiť za licenciu?
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

5.4.2024
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
Pretože tie 1435 mm podvozky "tú konštrukciu" (rám) majú znútra. Pri 1000 mm podvozku by sa to znútra nezmestilo.
Odpovedať
Majo

Majo

5.4.2024
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
Pretože podvozky na 1 435 mm majú vnútorný rám (zatiaľ čo podvozky na 1 000 mm vonkajší).

Mimochodom, nie je hanba nevedieť, ale keď ti chýbajú takéto úplne elementárne poznatky, skús prestať ostatných poučovať o tom, ako brzdí električka (narážam na diskusiu k inému článku). Máš sa ešte čo učiť.
Odpovedať
Andrej

Andrej

5.4.2024
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
Ak si dobre pamätám, je to preto lebo 1435 mm podvozky boli modifikácie amerického PCC podvozku B3, zatiaľ čo 1000 mm-vé boli bezlicenčný výrobok ČKD. Neviem prečo išli toutou cestou, 1000 mm verzie amerického podvozku existovali: typ B6 ako modifikácia B2 sa používal v Belgicku.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

5.4.2024
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Prečo vlastne podvozky na 1435 mm (napr. v KE, Brne a Prahe) vyzerajú úplne inak a nemajú zboku kolesá zakryté/prichytené tou oceľovou konštrukciou? Ako je to u nich vyriešené, že tam nie je potrebné mať zboku takú konštrukciu?
Odpovedať
color

color

4.4.2024
#8 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #4:
Naopak, to by bol upgrade káričiek!
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

4.4.2024
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: ES499.0001 #6:
Áno, sú to stredné netrakčné aj krajné trakčné podvozky. Konkrétne vpredu dva stredné, tretí motorový, posledný ťažko povedať, nevidím z neho dosť aby som jednoznačne určil. Ale povedal by som že to bude motorový podvozok, čiastočne "ošklbaný" o mechy.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
ES499.0001

ES499.0001

4.4.2024
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Toto sú tie stredné netrakčné alebo krajné trakčné?
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Džondo

Džondo

4.4.2024
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #4:
to je vec druhá, ale netreba ich podceňovať 😁
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
si

si

4.4.2024
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Džondo #3:
to by im nejaky vyhodeny kocik alebo kara co pouzivaju na odvoz neuniesol..... 🙂
Odpovedať
Džondo

Džondo

4.4.2024
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #2:
Na šrotovné by im to bolo dobré.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

4.4.2024
#2 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 6503 #1:
A načo by im to bolo? By si pod to v noci ľahli?
Odpovedať
6503

6503

4.4.2024
#1 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Co by za to houmlesaci dali... 😉
Odpovedať