Zavrieť

Doplnené semafory na vyústení Štúrovej ulice, ktoré by mali lepšie "dávkovať" autá na Vajanského nábrežie, aby sa predišlo blokovaniu električiek autami z Dostojevského radu

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Pod rúškom zimnej hmly (19.12.2023) (13/16)
Stiahnuť materiál
Doplnené semafory na vyústení Štúrovej ulice, ktoré by mali lepšie "dávkovať" autá na Vajanského nábrežie, aby sa predišlo blokovaniu električiek autami z Dostojevského radu.
Príspevok:
Lokalita: Šafárikovo námestie
Dátum: 19.12.2023
Vozidlo:
Galéria: Ostatné dopravné fotografie
Pod rúškom zimnej hmly (19.12.2023)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 4228

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
N/A

N/A

21.12.2023
#28 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Ike #27:
Sú to kozmetické úpravy. 4pruh vyšiel z nejakého DKP + nárast počtu vozidiel + budúci nárast. S 2puhom to neuhrajú.
Odpovedať
Ike

Ike

21.12.2023
#27 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: N/A #25:
Vďaka Vajanského MHD utrpela. To je fakt. Ale vďaka týmto semaforom sa toto utrpenie trošku zmenší.
Odpovedať
Cancer

Cancer

21.12.2023
#26 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: N/A #25:
Neúspech nieje prípustná možnosť. 👽
Odpovedať
N/A

N/A

21.12.2023
#25 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Ike #24:
Lenže Štúrova je len časť problému. Proste odklon vozidiel na Einsteinovu sa nepodaril a už sa ani nepodarí.

A obávam sa, že sa dosiahne opačný efekt ako bol cieľ. Autá z DR budú stáť a čakať na križujúce električky (3 linky, 4 rôzne smery...električka sa potrebuje prihlásiť a potom odhlásiť), pritom semafor bude púšťať autá zo Štúrovej (čo je ok).
Lenže tým pádom nábrežie bude plnšie od áut zo Štúrovej ako z DR.

Aspoň trošku by pomohli senzory za križovatkou, ktoré by napr. strážili 100 m úsek a pustili len 100 m vozidiel. Lenže to sú už vysoké investície a pomaly sa cena za nábrežie dostane k miliónu € a nemyslím, že budú mať odvahu na takú investíciu do CDS.

Celý tento hokus-pokus sa ma urobiť len balisetmi, otestovať, pri úspechu urobiť pevné oddelenie pruhov, pri neúspechu odšraubovať a bolo by po probléme.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Ike

Ike

21.12.2023
#24 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: 810zssk #23:
Ja som nepísal, aby prešlo viac áut z Dostojevského, ale aby prešli ľahšie vďaka čomu premávka nezablokuje križovatku pre električky.

Ak máš nekontrolovaný smer (doteraz Štúrova), tak autá z Dostojevského nemajú šancu a žiaľ, v najväčšom rozsahu to schytá nosná električková doprava.
Odpovedať
810zssk

810zssk

21.12.2023
#23 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Ike #16:
Cieľom ale nie je aby prešlo z Dostojevského viac áut, ani to nebude dôsledok. Cieľom je aby sa nezadrbala samotná križovatka tak že neprejde nikto (teda ani smery ktorých sa kolóna netýka, napr. električky).
Odpovedať
david11

david11

21.12.2023
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mbendzala #19:
Vídeš v pohode pred Univerzitou zase na Štúrovu. Myslel som tranzit ktroý by tam vznikol namiesto uzavretej Štúrovej
Odpovedať
mbendzala

mbendzala

20.12.2023
#21 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #15:
Dalsia ukazka fenomenu praveho odbocenia je napriklad Valasska - Mlynska dolina, obzvlast zle je ked sa to znasobi takto semaforom (presne ako Sturova) a este ked to vedia "vychcani" vodici zneuzit - co ide Habansky mlyn - Valasska... potom aj busy uviaznu v useku Mlynskej doliny medzi Habanskym mlynom a Valasskou na 25 minut, lebo je dost obchadzajucich aby na 1 cyklus semaforu na Valasskej preslo tak 1-2 auta v hlavnom smere... hroza a des...
Odpovedať
3pa3ck3

3pa3ck3

20.12.2023
#20 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 5
Reakcia na: david11 #13:
Treba brať do úvahy aj to, že slovenské cestné normy sú až príliš ústretové voči autám a žiaľ, ani teraz nevidno snahu zmeniť to http://ocestnejpremavke.sk/vieme-stavat-bezpecne-cesty/
Odpovedať
mbendzala

mbendzala

20.12.2023
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: david11 #17:
Medena a okolie je aktulne zjednosmerkovana tak, ze sa tam neda prejst zo Sturovej na Vajanskeho... ked je cesta, tak kadial? pozeram mapu, neda sa... a to je spravne... aj ked tuto skratku by urcite poznalo menej ludi, vznikla by urcite...
Odpovedať
mbendzala

mbendzala

20.12.2023
#18 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #15:
je to trivialny popisovany fenomen, kde v zapche (a je uplne jedno ktora je hlavna a ktora vedlajsia) prejde viac aut z praveho odbocenia (pri pravostrannej premavke) ako z inych smerov, cize aktualne v zapche prejde viac aut zo Sturovej ako z Dostojevskeho smer Novy most...
dalsie trivialne ukazky su napriklad Jaskov Rad a Stromova - Prazska... kde vpravo odbocujucich z Prazskej na Stromovu prejde menej ako z Jaskoveho Radu na Stromovu... zname, popisovane, trivialne - riesenie je semafor... a isteze je fyzicky dana limitacia, ale je klucove ze sa deli na 2 a viac smerov, a ked to chceme regulovane prerozdelit, je nutny semafor alebo policajna regulacia. Inak to ide zivelne a zivelne je to tak, ze limitovanu kapacitu Stromovej si zoberie napr. na 80% Jaskovy rad a na 20% Prazska... alebo Limitovanu kapacitu Vajanskeho si zobere na 60-80% Sturova a 20-40% Dostojevskeho... tak to zial zivelne v zapche byva... a to neni dobre z mnohych dovodov, jednak lebo sa podporuje vyuzivanie Sturovej, a vodici na hlavnom smere su aj zbytocne a tristne a nespravodlivo zdrzovany
Odpovedať
david11

david11

20.12.2023
#17 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #16:
Určite nie. Všetko by sa presunulo na Medenú
Odpovedať
Ike

Ike

20.12.2023
#16 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: 810zssk #15:
Keď zlepšíš Dostojevského, logicky na úkor priepustnosti Štúrovej. Tá bola doteraz ohraničená kapacitou križovatky. Po novom bude ohraničená aj signálnym plánom v prospech Dostojevského (čo je logické, preto sa to robí). Takže na Štúrovej k zhoršeniu príde. Ale možno to magistrát donúti zamyslieť sa nad prejazdnosťou Štúrovej a či by nemohla mať rovnaký režim v oboch smeroch, teda len pre dopravnú obsluhu.
Odpovedať
810zssk

810zssk

20.12.2023
#15 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 6
Reakcia na: Petto #14:
Prečo by Štúrova bola upchatá? Keďže zo Štúrovej sa dá ísť len na nábrežie, logicky je priepustnosť Štúrovej limitovaná priepustnosťou nábrežia. Na tej sa nič nemení, len sa tam tie autá budú dávkovať postupne.

Rozmýšľajte trochu.
Odpovedať
<a href='mailto:PettoG [zavinac] gmail [bodka] com' >Petto</a>

Petto

20.12.2023
#14 Ohodnotiť kladne 8 Ohodnotiť záporne 3
Magistrat a jeho team fakt chcu aby ich ludia hnali vydlami ? Co cinnost, to sprostost na Vajanskeho. Upchata Sturova bude teraz uzasna.
Odpovedať
david11

david11

20.12.2023
#13 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 2
Otázka času kedy sa to dá do povôdného stavu. Majú od Novembra na magistráte list od KDI, kde presne popisujú pruhy užšie voči normám a kolízne situácie ktoré týmto riešením vznikajú.
Odpovedať
Ike

Ike

20.12.2023
#12 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Nápad to je dobrý. Križovatka bude mať plnú kontrolu nad počtom áut, ktoré do nej vojdú. Ale nepredpokladám, že križovatka bude smart a bude vyprázdňovací čas zohľadňovať špičku.

Podľa mňa je to zlepšenie, len trošku zasekáme Štúrovu.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

20.12.2023
#11 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Bol tento semafor overený dopravným modelom? A mohol by som ho vidieť? Nerýpem, normálne sa pýtam.
Odpovedať
kohut2012

kohut2012

20.12.2023
#10 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 2
Tento pruh by sa mal na Sturovej zrusit. Uz pri rekonstrukcii Sturovej ulice sa mali na nej auta zrusit uplne a dat sirsie chodniky.
Odpovedať
mbendzala

mbendzala

20.12.2023
#9 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Doteraz bola vyborna skratka neist po Dostovejskeho ale cez Sturovu. Lebo prave neregulovane odbocenie je v zapche castokrat aj niekolkonasobne priepustnejsie ako priamy smer. To bola presne realita, prejazd cez Sturovu bol kapacitnejsi ako po Dostojevskeho rade. A celkom pochopitelne nebolo mozne to nijak regulovat. Teraz sa bude konecne dat, aj centralne dynamicky regulovat ktorym smerom prejde kolko aut - zaklad menezmentu dopravy v meste, a samozrejme hadam sa to bude robit tak, ze vyrazne viac po Dostojevskeho.
Odpovedať