Zavrieť

Preprava Trojčaťa do vozovne Jurajov dvor

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Tatranské Trojča v Bratislave (2.3.2021) (2/12)
Stiahnuť materiál
Preprava Trojčaťa do vozovne Jurajov dvor.
Príspevok:
Lokalita: Jurajov dvor
Dátum: 1.3.2021
Vozidlo: #EMU89.0003
Galéria: Železnica
Tatranské Trojča v Bratislave (2.3.2021)
Linka:
Autor: Nino Belovič
Počet zobrazení: 3400

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

Ma178rek

3.3.2021
#24 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #22:
Nebude, ale zase doba pokročila celkom slušne, kedysi sme boli tunelovou veľmocou tak prečo by pre nás mali byť prekážkou troška drahšie a komplikovanejšie projekty
Odpovedať

N/A

3.3.2021
#23 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Trammat #20:
Nuž podľa mňa sa pri územnom plánovaní malo počítať so železničnou traťou do priľahlých obcí Bratislavy, ale prakticky už aj jestvujúca trať do Stupavy bola pre nerentabilitu prevádzky zrušená, hoci podľa pamätníkov sa využívala ešte na prevoz nákladu do priľahlej konzervárne pod kostolom. Všeobecne však platí, že nafta výťazila a autobusy boli najlepšie, hoci dnešná doba už má iné nároky a asi sa žiadnej trate naša generácia nedožije v tomto úseku.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

si

3.3.2021
#22 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Ma178rek #21:
toto je velmi podstatne:
"Ak bude 3 koĺaj smer DNV "
zatial je to len v plane uvah, takze realita o takych 20-30 rokov ak vobec (aspon podla toho ako sa taketo plany realizuju v sucasnosti)
PS: ak sa pozries do historie, aj druha tunelova rura bola stavana s (technickymi) tazkostami (po odtazeni klenby doslo dokonca po prejazde vlaku k zavalu a na par mesiacov bola komplet premavka prerusena), takze toto asi jednoducha stavba nebude....
Odpovedať

Ma178rek

3.3.2021
#21 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Trammat #20:
Ak bude 3 koĺaj smer DNV co má byť z Hl.St. tak by sa to dalo...
Viac OS/ReX ktoré by nekončili na Hlavnej ale pokračovali by ďalej, určite aj vlak v trase Petržalka-N.Mesto-Lamač-Stupava každú hodinu
Odpovedať

Trammat

2.3.2021
#20 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #15:
Plán pekný, ale neviem, či by sa to na ten krátky úsek na trať 110 vedelo nakresliť a či by to vôbec bolo kde strčiť na hlst. Iba že by tie vlaky končili v Lamači, kde by bol nadväzný Os/REX. A to je ešte snaha o zvýšenie spojov po elektrifikácii SK úseku trate na Marchegg.
Odpovedať

S499.1023

2.3.2021
#19 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: IBBI #14:
No to ani omylom!
Odpovedať

Urbanway 2423

2.3.2021
#18 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #17:
Len, či by prešiel po všetkých uliciach.
Odpovedať

N/A

2.3.2021
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #16:
Podľa môjho názoru by sa počas normálneho života (COVID off) uživil aj nejaký dvanásťmetrák.
Odpovedať

Urbanway 2423

2.3.2021
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #15:
Stupava má v súčasnosti podľa mňa nedostačujúcu obsluhu, nejaký minibus by podľa mňa kľudne mohol po Stupave krúžiť.
Odpovedať

N/A

2.3.2021
#15 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #12:
No myslím si, že Stupava by už aj pomaly bola hodná na malú MHD s nadväznosťou na SADku, resp. regiovlak. Ale trasovanie by som videl asi tak, že trať by sa mimorúovňovo napájala na súčasný koridor v úseku Lamač - Lamačská brána, odtiaľ medzi OC Bory a OBI cez pole, pozdĺž Hodonínskej so zastávkou Podkerepušky, ďalej okolo Markízy ako sa ide dole ku mäsiarom, cez Čst. tankistov smer DNV, stočila by sa pri VOMS pred Stupavou - Mást...no je to už žiaľ dosť zastavané, ale vízia by to bola celkom ružová. 😎
Odpovedať

IBBI

2.3.2021
#14 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: S499.1023 #8:
"v zahraničí také trate, aké teraz chceme zachraňovať na Slovensku, zrušili už v päťdesiatych rokoch minulého storočia."

Hej, ale postavilo sa 3x tolko novych! Kdezeto tu sa co postavilo za poslednych 40 rokov??? Tak chcu chalani aspon zachranit to, co je (Zlate Moravce - Kozarovce) atd.
Odpovedať

Urbanway 2423

2.3.2021
#13 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #11:
Kde by si situoval železničnú stanicu v Stupave, pretože ja na ňu veľmi miesto priamo v Stupave nevidím? Inak, by ale bolo to trasovanie dobré aj v tom, že by sme uľavili a zrýchlili cestu aj ZB. Úplne nerozumiem, ako myslíš tu Lamačskú bránu. Trať zo Stupavy by sa na 110 napojila pred stanicou Lamačská brána alebo za ňou (ten 1. prípad si veľmi neviem predstaviť)?
Odpovedať

S499.1023

2.3.2021
#12 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #10:
Hlavne by musela viesť do Stupavy a nie do Mástu, inak by k nej museli ešte zaviesť MHD Stupava. Vedel by som si predstaviť trať vedúcu z Bratislavy cca. súbežne s I/2 a pripájajúcu sa na trať 110 niekde v Zohori alebo Schwimmersdonnerstagu.
Inak ale upozorňujem, že žiadna trať sa čistou osobkou neuživí, tak potom je otázka, kto by to dotoval,z čoho a či by to napríklad nemala byť skôr električková trať (nie v zmysle Pomalokrivodráhy ale v zmysle Stadtbahnu).
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

N/A

2.3.2021
#11 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #10:
Vedel by som si predstaviť trať v úseku Stupava, Stupava Mást, Záhorská Bystrica, Podkerepušky, Lamačská brána. Pôvodné riešenie bolo situované s ohľadom na vtedajšie Rakúsko-Uhorsko...
Odpovedať

810zssk

2.3.2021
#10 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #9:
Koľajová doprava do Stupavy rozhodne potrebná je, len je otázne či v tej pôvodnej podobe, teda ako dookola vedúca jednokoľajka napájajúca sa na preťaženú 110.
Odpovedať

N/A

2.3.2021
#9 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: S499.1023 #8:
Mne je jasné, že jednotlivé vlečky patria podnikom, "železnice" som označoval skôr tam, kde sa rušia železničné trate pre osobnú dopravu a nahradzujú sa autobusovou. Podľa môjho názoru mohla mať veľký potenciál aj železničná trať Stupava - Bratislava hl. st., ktorá by významne odľahčila cestnú dopravu v tomto úseku a rozšírila by železničnú sieť v rámci systému IDS BK, keďže Stupava sa stáva(stala) významným satelitom Bratislavy a príslušná dopravná obslužnosť je založená na prejazde autobusov po jednej ulici Stupavou. Rovnako treba spomenúť aj nekonečne diskutovanú trať do Komárna, ktorá už mala byť dávno zdvojkoľajnená, rovnako z dôvodu zvyšujúcich sa prepravných nárokov z juhovýchodného satelitu Bratislavy. Moje argumenty podporuje aj dlho plánovaná trať električiek do štvrte Bory, ktorá by nahradila autobusy na Agátovej ul. a zrýchlila by dochádzanie obyvateľov mesta zo západu do centra. Takto by mala vyzerať železničná (či už mimo, alebo mestská) infraštruktúra, prestupný uzol Lamačská brána - prestup z Os na električku - ekologická, rýchla a dopravnými zápchami neovplyvnená doprava.
Odpovedať

S499.1023

2.3.2021
#8 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: N/A #3:
Neviem, čo si predstavuješ pod takým pojmom "železnice", vlečky nie sú verejná infraštruktúra ale majetok podniku a neviem si predstaviť, ako by sa taká vlečka napr. DPB dnes rentovala, tá už je tam len zo šotodôvodov, aj tú modernú dlhú električku je dnes lepšie poslať na návese, kde sa ako Lü dá previezť v kuse a nemusí sa zmontovávať p ozložení z vagónov na dvore. Či očakávaš, že by sa tam kusovkou posielali žiarovky do blinkrov a Solvina? Kde konkrétne v zahraničí môžeme vidieť čo? Lebo realita je taká, že v zahraničí také trate, aké teraz chceme zachraňovať na Slovensku, zrušili už v päťdesiatych rokoch minulého storočia.
Odpovedať

ufo

2.3.2021
#7 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #6:
😃 To by potom nemali robiť ŽSR a MD železničnú infraštruktúru každou rekonštrukciou koridorov menej a menej použiteľnú pre nákladnú dopravu...
Odpovedať

si

2.3.2021
#6 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #4:
na druhej strane, ked maju predstavitelia eu taku velku snahu kazdeho prudit kvoli ekologii, bolo by (aspon z mojho pohladu) rozumnejsie tahat vsetok naklad ktory sa da po zeleznici (nizsi valivy odpor a teda nizsie energeticke naklady na premiestnenie tony nakladu) a podla moznosti ak je zeleznica pod dratom, tak elektrickymi masinami idealne napajanymi (v nasich podmienkach) z atomovych elektrarni.... v takej podobe by ta doprava mala sancu mat najmensi negativny dosah na zivotne prostredie....
a teda este ako druhy dosledok, v dnesnej situacii pri preprave tovarov musi hranicu na masine prekrocit mensie mnozstvo ludi ako za volantami kamionov pri preprave rovnakeho mnozstva tovarov, nehovoriac o tom ze aj trasovanie pohybu tych ludi je v pripade zeleznice jednoduchsie.....
Odpovedať

IBBI

2.3.2021
#5 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #4:
Tak takto to hadam funguje v celom civilizovanom svete, nie? 😉 To nemoze byt dovod na NEprevadzkovanie, NErozsirovanie trati a NEpreferovanie vlakov pred kamionmi.
Odpovedať