Zavrieť

Práce na koľajovej trati

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Postup prác na nábreží a v Karlovej Vsi (4.8.2020) (1/25)
Stiahnuť materiál
Práce na koľajovej trati na Nábreží arm. gen. Ludvíka Svobodu.
Príspevok:
Lokalita: Nábr. arm. gen. Ludvíka Svobodu
Dátum: 27.7.2020
Vozidlo:
Galéria: Koľajové trate › Dúbravsko-karloveská radiála
Postup prác na nábreží a v Karlovej Vsi (4.8.2020)
Linka:
Autor: Max
Počet zobrazení: 3909

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

S499.1023

7.8.2020
#14 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #12:
Čiste teoreticky - pri štíhlej výhybke môže byť uhol kríženia srdcovky taký malý, že bude môcť byť hlboká a potom by cez ňu 15 km/h nemuselo byť. Je iná vec, že predpis to nerozlišuje.
Odpovedať

lostrail

7.8.2020
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #12:
Dakujem za odpoved.
Odpovedať

Valec

6.8.2020
#12 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #6:
Cez zbiehaciu je 30 km/h v priamom smere a 15 km/h z odbočky. V oblúkoch z/do tunela, pokiaľ si dobre pamätám, je tak či tak obmedzenie na 15 km/h, takže posun jazykov o niekoľko metrov ďalej nič nezrýchli.
Odpovedať

Urbanway 2423

5.8.2020
#11 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #9:
Nevyzerajú ,,rýchlostné" výhybky skôr takto: https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/prasnymost/k-prasnymost-rychlostnivyhybka-031.jpg Toto je nejaký iný typ?
Odpovedať

S499.1023

5.8.2020
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: svehlo1 #7:
Čo to trepeš?
Odpovedať

Solider

5.8.2020
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: FFF13 #8:
Tie výhybky "rýchlostné" sú.
Odpovedať

FFF13

5.8.2020
#8 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #2:
v pohode by mohla, len to by musel niekto tú výhybku dať rýchlostnú. V celej KV žiadna nebude ani po rekonštrukcii lebo však §cestujucbytonepochopili že ako tá električka môže ísť tak rýchlo a predsa keď električky jazdili v Bratislave dajme tomu 90/100/.. rokov pomaly, prečo by teraz mali chodť rýchlejšie, nie???
Odpovedať

svehlo1

5.8.2020
#7 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: lostrail #6:
Rýchlosť neviem, ale pohyblivá časť (jazyk) tam určite je. U nás sa zásadne nepoužívajú výhybky s pevnými jazykmi, aby sa malo čo vykývať a aby bolo hluku na spojoch čo najviac 😃.
Odpovedať

lostrail

5.8.2020
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #4:
OK a aj cez tu zbiehaciu je obmedzenie na 15 km/h? Je tam vobec nejaka pohybliva cast?
Odpovedať

Solider

5.8.2020
#5 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: svehlo1 #1:
Nemá to opodstatnenie, ale to nemá viacero vecí v tomto projekte.
Odpovedať

Valec

5.8.2020
#4 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dispecer #3:
Síce si odstránil výhybku (kde možno podľa predpisov ísť do odbočky 10 km/h), ale zároveň tam stále zostalo kríženie cez ktoré môžeš ísť rýchlosťou 15km/h, tak síce si zrýchlil prejazd o polovicu, ale v praxi až toľko času neušetril.

Navyše, z fotky neviem vylúšiť, aká je teraz vzdialenosť medzi výhybkou a miestom odbočenia, ale spomaliť na vjazde na výhybku sa musí o to skôr, teda celková rýchlosť prejazdu daným miestom sa zníži.

Tieto rozraďovacie výhybky majú zmysel len tam, kde je to vhodné z bezpečnostného hľadiska (Obchodná, SNP - kvôli obmedzeniu zastavovania v stúpaní) alebo kde by v prípade zastavenia pred výhybkou alebo v jej obvode električka blokovala dopravu (napr. Molecova smer KV alebo Blumentál smer Račko). Ešte by som si tu vedel predstaviť, že by boli jazyky už za zastávkou Kráľovské údolie, akurát či by to stálo tie desiatky metrov koľajníc navyše.

Prípadne ma niekto opravte/doplňte.
Odpovedať

Dispecer

5.8.2020
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #2:
Náhodou nemôže byť za tým snaha zrýchliť prejazd električky priestorom kríženia trate s cestou vďaka tomu, že dôvod spomaliť (výhybka) bude ďalej a teda nebude musieť vodič električky so spomalením začať ešte v čase, keď veľká časť jeho vozidla bude v priestore kríženia/ešte len príde do priestoru kríženia a tým pádom skrátiť časy v CSS a zlepšiť priepustnosť križovatky? 🤔

(Iba tipujem, nemám vôbec prehľad o dianí v BA do takej hĺbky, aby som poznal odpoveď. 🙂 )
Odpovedať

lostrail

5.8.2020
#2 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: svehlo1 #1:
Tiez by som toto poprosil objasnit, aj ked osobne nevidim problem, preco by cez stihlu zbiehaciu vyhybku nemohla elektricka prejst rychlo.
Odpovedať

svehlo1

4.8.2020
#1 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne
Prosím, ak je tu niekto fundovaný, vysvetlite mi v čom je dobré, že zjazdová výhybka je 30 metrov od pripojenia? Rozumiem, že pri použití splietky sa menej namáhajú jazyky výhybky, ale takýto variant sa dal použiť už meter za pripojením. Nebude výsledkom tohoto riešenia iba celkové spomalenie trate, keďže sú kríženia a výhybky roztiahnuté po dĺžke asi 50 metrov namiesto 10? Neverím, že zjazdová výhybka tohoto typu má prejazdovú rýchlosť 50km/h, alebo?
Odpovedať