Zavrieť

Skrížená #1865

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Dnešná snehová kalamita v meste (7.2.2018) (7/14)
Stiahnuť materiál
Skrížená #1865.
Príspevok:
Lokalita: Šancová ul., zastávka SAV
Dátum: 7.2.2018
Vozidlo: SOR NB 18 City #1865
Galéria: SOR NB 18 City
Dnešná snehová kalamita v meste (7.2.2018)
Linka:
Autor: insider
Počet zobrazení: 7007

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

jr1961

8.3.2018
#21 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Včera som zažil podobnú kalamitu v New Yorku. Všetky autobusy vyšli vybavené reťazami. Jednak v MTA čítajú predpoveď počasia a jednak im nerobí problém tie reťaze nasadiť a dať dolu. Áno, reťaze sm videl aj na vyčistených, len mokrých úsekoch, ale evidentne to tak isto nerobí problém pri aj tak limitovanej rýchlosti mestských autobusov.

https://fotky.sme.sk/fotka/420447/kalamita-v-new-yorku
Odpovedať

S499.1023

10.2.2018
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #13:
Staré kĺbové vozy okrem trolejbusov mali poháňanú jednu nápravu - buď strednú (Ik 280, Ik 283, ŠM 16,5) alebo zadnú (Ik 435, Karosa 74x/9xx). Pohon dvoch náprav bol špecialitou výhradne trolejbusov. Inak Michal 111 má odhadom 15 - 17 rokov a "staré vozy" pozná len z nostalgického rozprávania. Rovnaké problémy samozrejme mali aj Ik 280 (akurát sa kvôli koncepcii nezlomili pri jazde do kopca ale pri jazde z kopca), Ik 435 aj Karosy.
Odpovedať

Ike

10.2.2018
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #18:
Som hlava deravá. Jasné, automat nemá spojku. Tento detail mi ušiel ?
Odpovedať

S499.1023

9.2.2018
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #15:
Ja viem, ako sa to robí. Lenže na automate si spojku nevyšliapneš. Takže by si aj tak musel prepínať D - N a tá prevodovka má isté technologické medzičasy.
Odpovedať

S499.1023

9.2.2018
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Gryzly65 #14:
Aj v Bratislave také 280 jazdili. Žiadne zaujímavé zvukové sprievody som neregistroval. Ani moje auto nevydáva žiadne zaujímavé zvuky pri rozjazde na dvojku, ani na trojku. Od toho tam je ten menič.
Odpovedať

Mike

9.2.2018
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #15:
Ale stále platí čo napísal S499.1023, že na automate tak rýchlo rýchlosti prepínať nedokážeš. Resp, môžeš mačkať na klávesnici ľubovolne rýchlo D-N-R-1-2, ale prevodovka nereaguje v zlomku sekundy a v mnohých prípadoch ani o pár sekúnd nie.
Odpovedať

Ike

9.2.2018
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #8:
Nejako sme sa nepochopili. Ani na manuáli to nedáš 🙂 Tiež máš zaradenú jednotku. Opatrne na spojke so zaradenou jedničkou sa posunieš o 2 cm dopredu, nechaš sa spustiť naspäť, čím cúvneš za pôvodnú polohu zapadnutého vozidla, kde vozidlo narazí zozadu na sneh, ktorý Ťa znova odrazí dopredu a vtedy znova prídáš čím znásobíš kinetickú energiu a posunieš sa dopredu o povedzme 6 cm. Pokračuješ v iteráciách ? na piaty-šiesty pokus si vonku a môžeš aj zapojiť plyn.
Odpovedať

Gryzly65

9.2.2018
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #8:
Pokúsil som sa predstaviť si, aké zvuky by asi za týchto okolností vychádzali z automatickej prevodovky v tom autobuse. ? Prišiel som na to, že mám nový šotosen. Mimochdoom, Maďari majú v Budapešti na niektorých 260 (aj 280? Možno Jadran upresní) možnosť rozbehu priamo z dvojky, tiež to má zaujímavý zvukový doprovod. ?
Odpovedať

si

8.2.2018
#13 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Michal111 #12:
stare klbove vozy mali pohanane 2 napravy (druhu a tretiu), sorky maju len tretiu, takze pomer adheznej hmotnosti pouzitelnej na trakciu vyrazne horsi....
Odpovedať

Michal111

8.2.2018
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Ako možno to bude znieť sproste, ale mám dojem, že problém majú permanentne Sorky. Veď na tých cestách bol sotva poprašok a už sa krížili po celom meste. Nehovorím že sa to nestane aj mercedesu, ale keď tu jazdili ikarusy 435 alebo klasika staré trolejbusy skodovky, tak odstavených alebo skrížených vozov na cestách bolo pár. Bývali aj väčšie kalamity a ako tak sa jazdilo, teraz par cm snehu a skolabovala celá trolejbusová doprava.
Odpovedať

Miro

8.2.2018
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Ide mu naskočiť zelená na semafore... ?
Odpovedať

pharel

8.2.2018
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Inak nechapem, preco prave do tychto kopcovitych terenov ako Kramare, Sancova, Prazska, Hrad, Dlhace... nejde aspon 20 tych cestarskych aut prioritne, potom na ostatne cesty na rovine mozu aj neskor ist 🙂
Odpovedať

S499.1023

8.2.2018
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: dupe #5:
Niekedy áno, niekedy to začne hrabať aj na voľnobeh.
Odpovedať

S499.1023

8.2.2018
#8 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #7:
No tak hlavne na automate tak rýchlo R - D prepínať nedokážeš ?. Moja vykopávka má zimný režim "W", kde sa rozbieha s preklzujúcim meničom na trojke.
Odpovedať

Ike

8.2.2018
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: pharel #6:
Hojdanim sa mi veľakrát podarilo vyslobodiť aj s osobakom. Vlastne vždy. Len pri klbe to asi také jednoduché nie je.
Odpovedať

pharel

8.2.2018
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Super vdaka chalani. Ja si pamatam kalamitu dakedy z 2002/2003 ked som cakal na 59 na Pionierskej a dosla 75 Ikarus 280 na zastavku a ked sa chcel pohnut, tak jeho stredna naprava (ktora bola hnacia samozrejme) sa pri rozbehu smykla k obrubniku a zapadla, vytocil sa a uz sa smykala, nevedel sa pohnut. Avsak snazenim sa vodica stale sa rozbiehat a na spiatocke sa kymacal hore dole az sa mu podarilo nabrat taku silu na plyne, ze tym kolesom vysiel na obrubnik a podarilo sa mu dostat sa z toho.
Odpovedať

dupe

8.2.2018
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #4:
Ja nad tym vzdy rozmyslam ci nie je v takychto podmienkach nejlepsia technika pre rozbiehanie len nechat zaradene D, pustit brzdu a nechat prevodovku nech sa z toho sama vyhrabe.
Odpovedať

si

8.2.2018
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
rozmyslam (aj na zaklade tej nasledujucej fotky) ze ci by sa z toho nevedel vymotat sam keby len odbrzdil a nechal sa gravitaciou pomaly spustit dozadu (dole) a popri tom sa "narovnal"
Odpovedať

Gryzly65

8.2.2018
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: pharel #1:
Hnacia tretia náprava "nepotlačí" ťažký predok, ktorý nemá hnanú ani jednu z náprav - namiesto toho "ujde" s vlekom do strany a výsledok vidíš na obrázku. Takto skrížený autobus sa už bez pomoci (odťahu) sám nikam nepohne. Maximálne tak B nápravu natlačí bližšie k obrubníku a C nápravu ešte ďalej od neho - až do chvíle, kým blokovanie točne neodpojí plyn.
Odpovedať

trolejbus6207

7.2.2018
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: pharel #1:
Jednoducho sa nerozbehne hore tým briežkom, prešmykuje zadná náprava a ak sa aj chytí, voz sa skríži v kĺbe
Odpovedať