Zavrieť

Dopravné značenie a povrch vozovky nie sú pre vodičov áut intuitívne, a tak jazdia aj po koľajniciach

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Zastávky (7.3.2018) (13/25)
Stiahnuť materiál
Dopravné značenie a povrch vozovky nie sú pre vodičov áut intuitívne, a tak jazdia aj po koľajniciach. Napríklad v Česku by takéto riešenie nebolo v súlade s normou na projektovanie zastávok MHD.
Príspevok:
Lokalita: Radlinského ul., zastávka Blumentál
Dátum: 27.11.2017
Vozidlo: Škoda 30T ForCity Plus #7529
Galéria: Škoda 30T ForCity Plus
Zastávky › Kritickým fotoobjektívom
Zastávky (7.3.2018)
Linka: 3
Autor: insider
Počet zobrazení: 3004

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
si

si

8.3.2018
#24 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #23:
skus tam nejaku chvilu cez den pobudnut a takmer s istotou natrafis na niekoho kto tam bude vchadzat/vychadzat autom z dvora (aj ked este viac je ich tam takych co tam proste len niekde zastanu)
Odpovedať
Solider

Solider

8.3.2018
#23 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #22:
Neviem o tom, aby na Obchodnej v priestore zastávok a nástupíšť boli vyjazdy z dvorov.
Odpovedať
si

si

8.3.2018
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #21:
vyjazdy z dvorov existuju aj na obchodnej ulici, nie je to sice uplne statne, ale nejak to funguje.... rovnako by to mohlo aj tu...
Odpovedať
Solider

Solider

8.3.2018
#21 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #20:
Tam je problém v tom, že tam je výjazd z dvora bytových domov priamo na existujúci chodník a nástupište, čím by sa za nijakých okolností nemohlo jednať o bezpečné nástupište bez dopravy a autá, hoci v menšej frekvencii, by sa tam na nástupišti motali medzi čakajúcimi ľuďmi. Riešenie so skoseným zjazdom v mieste prístupovej cesty od bytových domov nepovažujem za bezpečné ani správne a navyše by bolo v rozpore so STN (rovnako, ako je v rozpore so STN aj skosené výstupište na Mliekarenskej).
Odpovedať
si

si

8.3.2018
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #18:
podla mna je skor vylucitelna doprava v smere Z mesta (smerom na racismyto)
Odpovedať
lostrail

lostrail

8.3.2018
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Ako sa uz viackrat pisalo, tu by pomohlo len vylucit IAD po Vazovovu a zastavky "preklasifikovat" na standardne. Lokalita by sa celkovo upokojila. Druha vec je, ci by potom preslo nieco take ako uzavretie Miczkiewiczovej / 29. augusta... To uz som ale zasiel az do zanru sci-fi.
Odpovedať
Solider

Solider

8.3.2018
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #14:
Tu ide od začiatku o úplne nevhodné a nebezpečné riešenie. Ako píše Mike, išlo o politické zadanie a ani projektant netušil, ako má takáto zastávka vyzerať – viď problémy so slabou únosnosťou obrubníkov, zlé odvodenie, 4,39 metra široký jazdný pruh a sotva dvojmetrové chodníky.

Okrem iného, už v čase prípravy projektu som viackrát kritizoval, že to nebude bezpečné a v smere na Račianske mýto by mal byť radšej vybudovaný bezpečný a zastrešený nástupný ostrovček a v smere do mesta mala byť úplne vylúčená doprava.

Lenže, ak sa na to pozeráme bratislavskou optikou, môžeme byť radi, že sa niečo postavilo. Keby sa projektovalo za Nesrovnala, tak by sa vôbec nič neurobilo a stále by sa nastupovalo pri Úrade práce na roztrúsených zastávkach.
Odpovedať
Solider

Solider

8.3.2018
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #13:
Zastávka by už nemala takú priepustnosť. A navyše je to dosť frekventovaný ťah na takéto riešenie.
Odpovedať
Miro

Miro

8.3.2018
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #14:
Lenže politické zadanie bolo: musí to byť zastávka viedenského typu, bez ohľadu na dôsledky.

To čo navrhuješ, by bolo oveľa lepšie a bezpečnejšie, ale už by to nebola zastávka viedenského typu.
Odpovedať
fanatikmhd

fanatikmhd

7.3.2018
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #14:
Paradoxne máš úplnú pravdu. AK by pred ostrovčekom vzniklo vynútené (bariéra) radenie do koľají, z mysu by sa stal proste ostrovček, a bolo by po veeľa problémoch. Druhá vec, sme v BA, a jedno podobné miesto kde autá zrazu majú skočiť do električky už máme..na špitálskej.... Schválne, napíš cifru predpokladaných MÚ pri takom radení za 24h s výhovorkou typu "električka prišla z ľava a nevšimol som si ju....

Ak dakto chce legálne riešiť tunajšiu situáciu, mimo výjazdu z Vazovky pre Abus (ale to stačí nejaká 3m diera na úrovni križovatky) všade osadiť medzi cestu a tramtrať pred zastávkou taký ten 10-20cm obrubník....to už hádam toľkati nepreskočia...
Odpovedať
Ike

Ike

7.3.2018
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #13:
Paradoxne by to bol účinnejší traffic calming ako teraz a aj chodci by sa na vysunutom nepojazdnom myse cítili lepšejšie
Odpovedať
810zssk

810zssk

7.3.2018
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Tak mna by najma zaujimalo preco tam tie auta po kolajniciach nejazdia na zaklade predpisu. To by bolo ovela vhodnejsie riesenie.
Odpovedať
Solider

Solider

7.3.2018
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: johnnyjanko #11:
Určite to bude treba prerobiť o pár rokov.
Odpovedať
johnnyjanko

johnnyjanko

7.3.2018
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Celý tento Blumentál je katastrofa. Od celkového návrhu, cez dopravné značenie až po použité stavebné materiály. Nie Balkán, ale rovno stredná Ázia. Vyfackať by za to bolo treba projektantov aj KDI. ☠
Odpovedať
Ike

Ike

7.3.2018
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Viem, že je to hlúpa výhovorka, ale ak tam takto chodia autá a nikto ich nepokutuje, asi niečo nie je v poriadku. Dnes som sa tam motal a zistil som, že nápisy BUS na trati takmer úplne vymyzli. Naopak, nápisy TRAM a BUS na pojazdnom myse sú čitateľné. K tomu všetkému sú tam dosť neprehľadné značky (bus pruh riešený miniatúrou zákazu vjazdu s dodatkom nepovažujem za prehľadnú značku) osadené štýlom "na každý stĺp niečo a čo sa nehodí tak medzi" medzi reklamami.
Odpovedať
Miro

Miro

7.3.2018
#9 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #7:
Nie, až za zastávkou sa cesta rozširuje na dva pruhy a pruh pre odbočenie vľavo je vedľa električkovej koľaje:
https://goo.gl/maps/yCZvYSnWv2q
Streetview je ešte z čias pred zastávkou viedenského typu a vtedy nikto nemal problém, pretože pruh pre autá bol od električkovej koľaje oddelený súvislou čiarou:
https://goo.gl/maps/KHWhJqzPfBQ2
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

7.3.2018
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #7:
A čo myslíš, o čom pojednáva popis obrázku?
Odpovedať
lostrail

lostrail

7.3.2018
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Mna skor zaujali tie auta na kolajach. To uz v priestore zastavky je seriozny pruh, do ktoreho sa mozu zaradit, hlavne, ked vidim znacku radenia este hodny kus pred nimi? Nejako tadial nemavam pravidelne cestu, tak sa pre istotu pytam.
Odpovedať
Miro

Miro

7.3.2018
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: david1 #4:
Autobus, ktorý vychádza zo zastávky, má tiež prednosť zo zákona, aj keď len takú "slabšiu"
Odpovedať
Miro

Miro

7.3.2018
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Aha, pardon, myslel som, že je to električka. Čo sa týka značenia, vodičov možno mätie aj zvislá značka vyznačujúca radenie do pruhov, aj keď je až za zastávkou.

V každom prípade táto fotka dobre ilustruje túto paródiu na zastávku viedenského typu.
Odpovedať