Zavrieť

Jazda po manipulačnej trolejbusovej trati Palisády - Kuzmányho - Tolstého - Ul. Obrancov mieru (Štefánikova ul.)

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Zaniknuté trolejbusové trate (26.9.2016) (13/15)
Stiahnuť materiál
Jazda po manipulačnej trolejbusovej trati Palisády - Kuzmányho - Tolstého - Ul. Obrancov mieru (Štefánikova ul.).
Príspevok:
Lokalita: Tolstého ul.
Dátum: október 1988
Vozidlo: Škoda 9 Tr #6047
Galéria: Škoda 9 Tr
Zaniknuté trolejbusové trate (26.9.2016)
Linka:
Autor: Jan Horník
Počet zobrazení: 3653

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
S499.1023

S499.1023

27.9.2016
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: trolejbus6207 #14:
Tak. A bolo to celé v podvesných armatúrach, takže keby sa to nevyrábalo v Kremnici a nevešali to bratislavskí drotári, tak by sa cez to dalo aj rýchlejšie jazdiť.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

27.9.2016
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #12:
Nie, trolejbus6207 Ti odpovedal správne - ukázalo sa, že retroreflexia je správna cesta, nie osvetľovanie.
Nakoniec, na západe sa tiež používali tie svietiace značky a to nejakých "pár" rokov pred táborom mieru a socializmu.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

27.9.2016
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #11:
Trubice boli asi v nejakých veľkoplošnejších.
Odpovedať
trolejbus6207

trolejbus6207

27.9.2016
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #9:
Aha, už chápem, wocogou ?
Ja si tie pavučiny pamätám len z obdobia pred revolúciou, takže potom tam boli dorobené možnosti, ktoré spomínaš - návrat ku Stefánke a priame odbočenie do Kuzmányho bez prekladania palíc...
Odpovedať
<a href='mailto:lukas.polonsky [zavinac] gmail [bodka] com' >Rubber38</a>

Rubber38

27.9.2016
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #12:
Nie krok vpred, len sa kráčalo iným (nevhodným) smerom, kým sa prišlo na to, že ekonomickejšie, odolnejšie, a pri zapnutých svetlách pre vodiča porovnateľne viditeľné sú aj dnešné reflexné značky
Odpovedať
Ike

Ike

27.9.2016
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #5:
wáaau, takže sme zase raz boli krok vpred?
Odpovedať
Miro

Miro

27.9.2016
#11 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #10:
Ale myslím, že boli aj také podsvietené dopravné značky, v ktorých boli neónky. V týchto ale bola jednoznačne v strede jedna žiarovka, je to vidieť podľa tvaru.

Ten zákaz vjazdu vyzerá byť obyčajná plechová značka, ale bývali také aj vyskladané z odrazových sklíčok alebo pokryté sklenenými guličkami.

Spomínam si na jednu súdničku z tej doby, keď súdili vodiča za nedanie prednosti sprava. Problém ale bol v tom, že na ceste, odkiaľ prichádzal, bola svietiaca značka "hlavná cesta" a pod ňou dodatková tabuľka, na ktorej bolo vyznačené, že hlavná odbočuje vpravo. Lenže dodatková tabuľka bola obyčajná plechová, svetlo reflektorov neodrážala a tak vodič v tme videl len svietiacu značku hlavnej cesty a domnieval sa, že hlavná ide rovno a teda ten sprava ide z vedľajšej.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

27.9.2016
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #8:
Viem ako to myslíš ale neboli až tak úplne obyčajné - používali sa tam žiarovky s predĺženou životnosťou, rovnako ako do semafoare.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

27.9.2016
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: trolejbus6207 #7:
Nebola, však chýba odbočenie z Tolstého doprava na Obrancu mieru M. R. Štefánika. To bolo doplnené vrátane výhybky na Tolstého pri veľkej rekonštrukcii Palisád s reko celej križovatky na podvesné armatúry. Taktiež pri odbočovaní z Palisád do Kuzmányho bola vtedy inštalovaná výhybka aj kríženie, najprv drotári vybrali výhybku a neskôr aj kríženie, takže ak chcel niekto ísť do Tolstého, musel sa postaviť do protismeru a preložiť palice až za protismerný trolej, čiže to vrátili do stavu pred reko.
Takisto na Štefánikovej - najprv vybrali zbiehacvú výhybku smer SAV, potom dali preč aj križovatku s trolejom smer Hodžovo, takže bez sťahovania palíc prizvanou osobou sa už z Tolstého hore ísť nedalo, dalo sa to použiť len na manipulačné otočenie z Palisád dc na Palisády zc, aj to s dvojitým prekladaním pri Štefánke (tam neboli výhybky nikdy).
Odpovedať
Miro

Miro

27.9.2016
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #5:
A boli v nich obyčajné žiarovky.
Odpovedať
trolejbus6207

trolejbus6207

27.9.2016
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #6:
priznám sa, že teraz Ti nerozumiem, však na výjazde z Tolstého bola kompletná križovatka už za totáča, križovanie je vidieť v pravom hornom rohu a za ním bola štandartná kremnická pérovka...
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

27.9.2016
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: trolejbus6207 #3:
Keď som tam začal jazdiť ja, tak tam už bola celá trolejová križovatka (ktorú potom leniví drotári postupne zvesovali, rovnako ako na Palisádach) a značka tam nebola.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

27.9.2016
#5 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #4:
Však aj svietili (pôvodne), práve preto boli také hrubé.
Odpovedať
Ike

Ike

26.9.2016
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Ďakujem za objasnenie. A tie zvislé značky boli také hrubé z nejakého konkrétneho dôvodu, alebo to jednoducho "bolo v móde"? Pamätám si ešte nejaké aj naživo, keď som bol malý, myslel som, že v noci svietia ?
Odpovedať
trolejbus6207

trolejbus6207

26.9.2016
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #2:
pokiaľ sa pamätám, tak na tej dodatkovej bolo "Okrem MHD"
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

26.9.2016
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #1:
Myslím, že nielen s vodorovným, keďže predpokladám, ze na Tolstého pod značkou Daj prednosť v jazde bola značka Zákaz odbočenia vľavo a na dodatkovej tabuľke môžeme len hádať, či bol tvar križovatky alebo text Neplatí pre MHD. Ale takých miest bolo - už len taký legendárny kruháč pri Ehemalige Militärspital.
Odpovedať
Ike

Ike

26.9.2016
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Nebolo to vedenie v rozpore s vodorovným dopravným značením?
Odpovedať