Zavrieť

#41 v Gaštanovom hájiku

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Vyhľadávanie (9/379)
Stiahnuť materiál
Súprava #41 + SGP a T2ka v Gaštanovom hájiku.
Príspevok:
Lokalita: Gaštanový hájik; ŽST Vinohrady
Dátum: 24.6.1971
Vozidlo: BMEŽ #31 - 45 #41
Galéria: BMEŽ #31 - 45
Tri typy bratislavských električiek (30.5.2005)
Linka: 7
Autor: Jiří Čermák
Počet zobrazení: 2292

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

anbis

26.10.2019
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: david1 #7:
OK, ale tie súčasné kombinované stožiare s prevesmi od ŽST Vinohrady po Račko niekedy vzniknúť museli - veď ak mám správne info, pôvodne tam boli stredové stĺpy v osi trate, ešte betónové (ako aj inde v meste). A vraj v tom roku 1972 sa vybudovalo v zásade to, čo je na Račianskej dodnes - samozrejme okrem bodových výmen. Či je to blbosť? Doteraz mi ale nie je jasné, prečo sú niekde pätičáky a hneď vedľa bezpäticové a potom zase pätičáky... tak či to nesúvisí?

Ad #6: áno, tieto stožiare "tvaru F" boli podľa kolegu, experta na VO charakteristické pre Bratislavu a boli aj inde po meste - na Trnavskej ceste, Zlatých pieskoch (tam ešte zvyšky vidieť) a pod.
Odpovedať

david1

26.10.2019
#7 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: anbis #5:
Komplet sa to nikdy nemenilo. Iba vrchné výložníky už , len pre jedno svietidlo.
Menili sa vtedy , keď sa napr. posúvala vozovka alebo pre ich nevyhovujúci stav. V Gaštanovom sa menili pri poslednej reko obratiska v 1991. Doplnili sa stĺpy a svietidlá aj do obratiska.
Odpovedať

Miro

26.10.2019
#6 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: david1 #4:
Ja si tieto stožiare pamätám z nábrežia L.Svobodu, kde sme bývali. Nejaký čas svietili všetky, potom polovica, potom zase polovica z tej polovice, atď., až nakoniec svietila myslím len jedna výbojka na každom druhom stĺpe.
Odpovedať

anbis

25.10.2019
#5 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: david1 #3:
Vďaka za info, preto som tam radšej písal "zjavne". Nižšie sú ale aj tesne pri Račku a tiež pri Bielom kríži, inde sú vysoké. A vraj celá Račianska sa prerábala v roku 1972 podľa projektu z cca 1965. Vtedy sa údajne odstránili posledné staré trakčné stĺpy z osi trate a zriadili tieto nové kombinované. Tak ako to teda je? Robil sa v tom 1972 iba nejaký úsek?
Odpovedať

david1

25.10.2019
#4 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #1:
Za mojej mladosti buď išlo spodné alebo vrchné. Oboje som málokedy videl svietiť. 🙂
Odpovedať

david1

25.10.2019
#3 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: anbis #2:
Tu boli vymenené. Trochu ďalej sú pôvodné.
Poznáš to podľa ich výšky. Pôvodné sú nižšie.
Odpovedať

anbis

25.10.2019
#2 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: S499.1023 #1:
A v podstate zaujímavé je aj to, že tieto isté stožiare sú tam zjavne dodnes, iba s iným výložníkom.
Odpovedať

S499.1023

25.10.2019
#1 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
To je krása, čo stĺp, to 1 kW v ortuti...
Odpovedať