Zavrieť

Zastávka Centrum pred revitalizáciou

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Vyhľadávanie (3/1293)
Stiahnuť materiál
Zastávka Centrum pred revitalizáciou.
Príspevok:
Lokalita: Námestie SNP; zastávka Centrum
Dátum: 17.10.2025
Vozidlo:
Galéria: Zastávky
Staré Mesto
Začiatok revitalizácie Námestia SNP a Poštovej ulice (29.10.2025)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 1923

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

Solider

2.11.2025
#17 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: ................ #15:
Za nástup s kočíkom je zodpovedný cestujúci, nie je to povinnosť vodičov. Výklopná plošina sa nepoužíva na nástup kočikov, ale predovšetkým elektrických invalidných vozíkov.
Odpovedať

Viko

2.11.2025
#16 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #14:
Neviem, na čo odpovedáš, ale určite nie na niečo, čo som písal 😀
1) lostrail písal, že terajšie zastávky "vykryvaju vsetky smery".
2) Písal som mu, že súčasná podoba prestupu 1>3 je nepoužiteľná. Proste sa mi nepozdáva vystúpiť na úzkom nástupišti, prejsť dva prechody a dva bloky domov, čakať (donedávna bez prístreškov!) na nastúpenie z cesty - a očakávať, že toto Petržalčania budú dobrovoľne a s radosťou absolvovať vo väčších počtoch.
3) Nejako z toho vzniklo, že bez jednej hrany sa hodím o zem. Mne je ale šumafuk, či bude prestup pod Manderlákom, pred prokuratúrou, alebo spred tržnice ku Volksbank (či čo tam teraz je). Len chcem, aby nástupištia veľkostne zodpovedali množstvu ľudí, mali normálnu výšku hrany a boli vzájomne na dohľad. Chcem snáď nereálnu vec?
Odpovedať

................

2.11.2025
#15 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Je vodič elektricky povinný použiť vysuvnú plošinu v nizkopodlažnej električke na linke 3 a 4 na zástavke Centrum v smere do Petržalky/Dúbravky ak nastupuje osoba s detským kočíkom, nakoľko zastávka nemá nástupištie bezbariérové? Má vodič na konkrétne tejto zastávke zakaždým vystúpiť a pomôcť aj keď sa jedná o detský kočík, nie invalidný vozík, alebo to nie je jeho povinnosť?
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

bobitwo

2.11.2025
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Viko #13:
Zober si mapu z Googlu a skús si to tam nakresliť ako tak v mieste.

A nie, máme chcieť reálne veci. Žijeme v priestore, ktorý už nejak vyzerá, má nejakú zástavbu a nestaviame na zelenej lúke.

Momentálne máme 32m električky, ktoré tu budú predpokladám ďalších cca 40 rokov. Plánujú sa kupovať cca 50m električky. Chceš dostať 2 električky za seba? Tak ak to majú byť tie 32m električky, tak potrebuješ minin. 65m nástupište, ale tam sa ti zmestí len 1 električka, čo by mala 50m. Tam potrebuješ aspoň 101m nástupištia. Kvôli bezpečnosti norma hovorí, že by nemali byť v oblúku, ale v priamke. Niekde pred a za zastávku by si mal zmestiť aspoň 3m široký prechod pre chodcov. To sme nejak na cca 107m zaokrúhlime to na 110m, nech sa to lepšie počíta. A to už začína byť problém, lebo potrebuješ veľa priestoru.

V momente, keď na 1 zastávku dáme 2 linky a každá má mať dajme tomu 2 minútový interval, začínaš mať problém, lebo nežijeme v dokonalom svete a električky proste budú meškať a budú vznikať zápchy. Samozrejme, električka ešte pretína aj iné cesty, kade tiež musia prechádzať aj iné vozidlá... Šanca, že nám tam budú kempovať 2x 50m električka na zastávke a 2x 50m pred zastávkou je dosť reálna.
Odpovedať

Viko

2.11.2025
#13 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #12:
Fakt nerozumiem. Za to, že niektoré mestá majú v metre dlhé tunely z ktorých si všetci robia srandu, tak my máme chcieť na nosnom systéme centrálny uzol so vzdialenými nástupišťami a nastupovaním z cesty?
Odpovedať

lostrail

2.11.2025
#12 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Viko #4:
Naozaj uz nevieme, co od dobroty? Pecene holuby ako bonus nic?

To tu uz ma mat niekto problem s presunom medzi nastupistami zastavok Nam. SNP a Centrum? Lebo to je prestup L1 -> L3 v smere na Petrzalku.
Kvoli tomuto presunu ma byt akoze vetva Staromestska - Stefanikova neodlahcena? Citas vobec, co si napisal?
V prvom rade, na Staromestskej su spoje, ktore obsluhuju aj ine casti Petrzalky, kde je to elektrickou jednoducho od veci. Na skutocne dobre pokrytie Petrzalky je jedna radiala taky "prd do stromovky". Nenahradis L93, L83+84, L68, dokonca ani L78 a z velkej casti ani L88. Taka L83 je nieco, co obyvatelia Dubravky urcite vyuziju radsej ako sa trepat cez Karlovku elektrickou, o spojoch smerujucich na Patronku nehovoriac. Tam ti elektricky ako presne pomozu? Co konkretne ma teda kombinacia L1+L3 na Staromestskej a Stefanikovej odlahcit bez ohladu na to, ci sa da prestupit medzi nimi na jednej hrane alebo nie? Zivot nekonci na Hlavnej stanici.

Okrem toho, ked "nosnost" systemu ma padat na tom, ci prestupujes na jednej hrane alebo sa niekde 3 minuty presuvas, potom to asi nikto nepovedal Viedni, Parizu, Londynu, ale ani takej obycajnej Prahe. Ale mozno je to tym, ze malokedy sa stavalo niekde metro s tym, ze sa spajali linky na tych istych kolajach (to len tie najstarsie v Londyne, kde uz aj tak rozsirili stanice). A ked maju linky metra vacsinou uplne segregovane trate, tak 90% casu dokazu dodrzat svoj grafikon, s dvojminutovymi odstupmi. Chapem, mesta, kde su nosnym systemom elektricky, sa musia uspokojit s urcitymi posunmi kvoli svetelnym krizovatkam, cestnej premavke vseobecne, casto aj z dovodu pocasia... Akurat teda tam, kde to je, sa snazili prestupne zastavky riesit viacerymi kolajami, dlhsimi nastupistami, aby elektricky mohli naraz vybavit cestujucich v rade za sebou alebo mimourovnovymi krizeniami a barierovym presunom. Vsetko mala cena za to, ze sa system stal spolahlivejsim.
Medzitym v malom provincnom mestecku v predkarpatskej Ukrajine rozmyslaju, ze namiesto podobnych segregacii naopak vsetko zasa raz spoja na jednu hranu nastupista, aby to tam vyrabalo zdrzania. Podotykam nastupista, kde by vosla akurat tak jedna 32m elektricka. Navrhy som videl, vychadzalo to tesne, dokonca este aj na Google Maps je satelitny zaber s elektrickou v tej polohe a vidno, ze medzi odbocku z Nam. SNP a odbocku na Laurinsku uz nic viac nevojde. Aj keby sa tato ulica odignorovala, len kratky kusok za tym je Gorkeho, ktora uz ignorovat nejde. Ak chceme nejaku rezervu na priechody, ratam do 50m, cize dve 32m za sebou aj tak nezastavia a ked pridu 49m elektricky, tak sa bude stavat, ze dve budu cakat na jednu. Nosny system ako vinko.
Ked si len spomeniem na taku stanicu Earl's Court, ako dlho tam trva presun vytahom na Piccadilly Line a to je jedna zo stanic, kde vobec je vytah, kym my tu placeme nad potrebou presunut sa po rovinatom povrchu medzi dvoma zastavkami s dlzkou presunu do 3 minut, tak vlastne ani neviem, co tu chceme.

A priori nie som proti tej zastavke, len vzhladom na mozny buduci rozvoj to nie je prave najlepsi krok. Sice sucasne riesenie nie je idealne, ale dalo by sa povedat, ze je "good enough".
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Solider

1.11.2025
#11 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #10:
Áno, ale povedzme si pravdu, že sú iné dôležitejšie úseky, kde treba zainvestovať.
Odpovedať

upravovač fotiek

31.10.2025
#10 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Solider #6:
Problém je, že odmietajú zainvestovať do úpravy koľají. Všetko ostatné sú iba výhovorky. Celý instagramový efekt si môžu strčiť do riti.
Odpovedať

Solider

31.10.2025
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Adam3 #8:
Lebo to nie je vhodné riešenie.
Odpovedať

Adam3

31.10.2025
#8 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Vždy keď čítam, prečo to pod Manderlákom nejde mi napadne, ako to v Brne vždy ide. Napríklad: https://maps.app.goo.gl/87NEreTPoDV8iAud7 https://maps.app.goo.gl/un7svfHFvEHyguKN8
Odpovedať

si

31.10.2025
#7 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Solider #6:
minimalne k tej prvej casti - zrovna tam kde by mala byt ta zastavka by som nevidel najmensi problem zrusit uplne cestnu dopravu (s vynimkou nahrady za elektricky v pripade vyluky)
(este pre upresnenie, iba smer centrum->safarikovo nam, ale to je prave to co by ta zastavka v danom mieste potrebovala)
Odpovedať

Solider

31.10.2025
#6 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #2:
Problém navrhnutej zastávky bol v tom, že mala iba 34 metrov a bola tzv. bratislavského typu, to znamená nebezpečná prestupná zastávka v jazdnom pruhu, navyše aj nezmyselne krátka. Aby tam mohla byť dlhšia zastávka, je potrebné prerobiť električkový triangel a posunúť priechod pre chodcov od vyústenia Laurinskej. A napokon to celé zaplatiť, čo už zabolí trocha viac, keďže vo finále to bude LEN jedna zastávka a efekt pre ľudí a pre instagram je menší, ako celé predláždené námestie.
Odpovedať

samkoh

31.10.2025
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #2:
Niekedy sa to tak spraviť v podstate nedá, napr. Pod Stanicou smer Pražská či už od Šancovej, alebo od prezidentského paláca; prípadne je to značne nepraktické, napr. Patrónka smer mesto.
Odpovedať

Viko

31.10.2025
#4 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #2:
Aha, a ako máš teda vykrytý smer Hlavná stanica / horné centrum > Petržalka? Kde je normálny prestup z jednotky na trojku? Či postavili sme si nosný systém, aby nosnú vetvu prepravy po Staromestskej a Štefánikovej vôbec neodľahčil?
Odpovedať

upravovač fotiek

31.10.2025
#3 Ohodnotiť kladne 10 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #2:
Zastávka pod Manderlákom nepotrebuje žiadne výnimky z noriem.
Odpovedať

lostrail

30.10.2025
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: keks #1:
Tak ta vpravo by zostala aj v pripade zastavky pod Manderlakom. V duchu, ze cokolvek odbocuje kamkolvek, stoji za krizovatkou, kde je smer uz jasny.
Ale uz ked stavali tamtu "docasnu" zastavku, bolo nad slnko jasne, ze bude trvala. Na pretlacenie pouzitelneho nastupista pod Manderlak by potrebovali niekolko vynimiek, navyse vtedy vyliezol aj generel, kde zas bol nakresleny triangel trate na Dunajskej / Grosslingovej, no a kedze v sucasnosti je v plane nakup 49m elektriciek, myslim si, ze ta zastavka nema sancu uz vobec.
Ono zas aj ked ich je teraz o jednu viac (ked pocitam Jesenskeho, tak o dve), v zasade vykryvaju vsetky smery (aj bez Jesenskeho). Asi tak skoro nehrozi a ani hrozit nebude, ze sa nieco bude prejazdovat tak ako kedysi L3/8 a bez odbocenia SNP -> Kamenne a spat je to vybavene viac ako dostatocne.
Ono by to odbocenie ani tak nebol problem, len by si museli vybrat, kde by take spoje stali a kde nie, co by vyrabalo nedorozumenia.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

keks

30.10.2025
#1 Ohodnotiť kladne 11 Ohodnotiť záporne
Ale škoda, že súčasťou nebude aj zastávka pod Manderlákom. To by tieto (a hlavne tie "dočasné" stále) zastávky mohli ísť rovno preč.
Odpovedať