Zavrieť

#6901 na mieste, kadiaľ bežne nechodí

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Vyhľadávanie (6/10)
Stiahnuť materiál
#6901 na mieste, kadiaľ bežne nechodí.
Príspevok:
Lokalita: Dunajská ul.
Dátum: 4.10.2025
Vozidlo: Škoda-Solaris Trollino 24 #6901
Galéria: Škoda-Solaris Trollino 24
Trolejbusy v centre mesta a priľahlom okolí (17.10.2025)
Linka: 72
Autor: DJJD
Počet zobrazení: 1001

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

Ma178rek

17.10.2025
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #10:
No toto nie je zle riešenie

Ale osobne by som nechal Trolejbusy z Groslingovej pojazdovat električkovú trať a na zastávke Centrum by bola spoločná zastávka

Jedine čo mi chýba na tomto riešenie je rozumné obratisko resp miesto kde by sa dalo zastaviť a tráviť prestávku/vyrovnávací čas...
Prípadne upraviť trasu tak že by sa točila zo zastávky Rajska doprava, odtiaľ doprava na Špitálsku a odtiaľ doprava na Ulicu 29.8
Na Mafiánskej by vznikol prestup na hrane s električkami
Odpovedať

MatejBA

17.10.2025
#12 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 6
Reakcia na: Solider #8:
A v ktorom civilizovanom meste rozbombarduju ulicu bez poriadnej studie, aby minuli peniaze a vysledok vyuzivalo minimum ludi, ale par ludi na magistrate ukojilo svoje anti-auto chutky? A nebavime sa len o Dunajskej...

To bude zase s radostou pocuvat navysenie dane z nehnutelnosti pre "chybajuce financie", ze sa taketo dolezite projekty riesia a platia, namiesto inych "zbytocnosti" ako oprav chodnikov, dorobenia elektriciek v KV a Petrzalke, a podobne.

Ale vsak co by som chcel, poziciali si iba 30 + 50 mega... tych cyklociest, co mozu spravit teraz ajajaj bude raj 😃
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

bobitwo

17.10.2025
#11 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #9:
Vieš to ovplyvniť výchovou.

Sám najazdím ročne do práce a podobne bikom okolo 8000km v BA. Nie som totálny fanatik v tom, ani nehovorím, že všetci musia chodiť bikom. Možnosti sú tu už teraz, kto by chcel.

Za mňa je najväčšia chyba, že mestu (magistrát) chýba koncepcia a plán ako výstavby, tak aj dopravy. Teda, čo má byť kde a ako postavené. V súčasnosti to posledné roky pre mesto vytvárajú developeri, ktorí si to prispôsobujú svojím požiadavkám a mesto to viac menej príjma. Lebo nemá inú alternatívu a chýba mu vízia a plán. Príkladom je či už Lido, Južné mesto, Nesto atď.

Tak isto sú problém aj hurá riešenia v štýle nechceme autá, tak urežeme pruhy a máme cyklotrasu. lebo chceme ukľudniť dopravu. Viď Vajanského napríklad, zarezali sme zlé autá, ale čo ďalej? Zhoršila sa MHD, je problém ďalší rozvoj a padlo na to okolo 1,5 milióna €. Je ľahké ukázať, že vedľa na Einstanovej je 8 pruhov (len magistrát zabudol. že mosty majú len po 4 pruhy a už predtým boli preťažené). Ale čo ďalej s Vajanským? Dunajská je ten istý prípad. OK, máme tam cyklotrasu. Ale musela ísť práve tade? Nemohla ísť inde? A čo ďalej? Ako má vyzerať okolie? Čo to znamená pre dopravu? Nedá sa len zregulovať 1 ulica. keďže to ovplyvní aj iné ulice. A to je niečo, čo škodí ako motoristom, tak to škodí aj MHD, aj cyklistom.
Odpovedať

upravovač fotiek

17.10.2025
#10 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #9:
Vzhľadom k úprave Dunajskej ulice sa prikláňam k možnosti obnovenia (jednosmernej) trolejbusovej trate na Grösslingovej (v smere do centra) s výstupiskom a nástupiskom trolejbusov pred Luxorkou. V smere z Mlynských nív by trolejbusy idúce do centra odbočili najprv doľava na Karadžičovu a potom doprava na Grösslingovu. Obrat by bol pravým odbočením z Grösslingovej na Štúrovu, potom pravým odbočením zo Štúrovej na Dunajskú, na ktorej by sa otočila jednosmerka, alebo by bola v úseku Štúrova - Rajská zobojsmernená (na úkor parkovacích miest, nie cyklotrasy). Trasa trolejbusu by bola bez križovania električkovej trate a mala iba jedno ľavé odbočenie (Mlynské Nivy - Karadžičova). Obratisko Rajská by potom mohlo ostať pre mimoriadne udalosti, napr. neprejazdnosť Grösslingovej kvôli nehode a pod.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Solider

17.10.2025
#9 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: bobitwo #7:
Napriek tomu je to niečo, čo neovplyvníš. Či bola Dunajská vhodná pre cyklotrasu je na diskusiu, ja si osobne myslím, že by po Dunajskej mali jazdiť obojsmerne trolejbusy aj plánovanym obratom cez Námestie SNP a Špitálsku, ktoré by bolo prínosnejšie ako toto. Ale momentálne dostupnejšia a atraktívnejšia MHD nie je evidentne témou dňa.
Odpovedať

Solider

17.10.2025
#8 Ohodnotiť kladne 10 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: MatejBA #6:
A kde v civilizovanom svete sú sezónne cyklopruhy?
Odpovedať

bobitwo

17.10.2025
#7 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #5:
Vieš, len tu sa stále točíme okolo toho istého. Je to pohodlnosť ľudí. Veľa z nich sedí doma, vykúrené na 24°C a viac. Aj v kanceláriách je to podobné. Je problém sa aj vhodne obliecť, kde proste čakajú, že všade kde budú im stačí krátke tričko. A potom máš problém keď je chladnejšie, že im je zima, lebo sú celoročne v teplom prostredí. Ja nehovorím, že treba byť ľadový medveď, ale to čo teraz nosia ľudia koľkokrát v zime, tak pred 15-20 rokmi to nosili na jeseň.
Odpovedať

MatejBA

17.10.2025
#6 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 7
Reakcia na: Solider #3:
Tak potom preco sa robia permanentne zmeny ulic v prospech cyklistov? Preco potom nespravia sezonne cyklopruhy, ktore napriklad v zime budu bus pruhy?

Vsak to nedava zmysel minat peniaze na blbosti, ktore su vyuzitelne iba par mesiacov v roku...
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Solider

17.10.2025
#5 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: bobitwo #4:
S tým sa dá vecne súhlasiť, ale to je podobne aj s tým, koľko ľudí chodí peši v rámci jednotlivých mesiacov v roku. Pre niekoho je 5 až 10 stupňov subjektívne zima na peší presun, pre iného nie. Je to vidieť v rozdieloch, koľko ľudí využíva peší presun v teplejších mesiacoch a ako potom v chladnejších mesiacoch presadajú do MHD/IAD.
Odpovedať

bobitwo

17.10.2025
#4 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Solider #3:
V októbri máš stále príjemné teploty na bicykel, dokonca lepšie ako v lete.

Tu vidíš ten rozdiel, kedy ľudia používajú bicykel ako dopravný prostriedok a kedy to je nejaká forma športu, či relaxu.

V podmienkach Bratislavy vieš jazdiť celoročne na biku, ak nie si nejaký veľký extrémista, tak okrem pár dní, keď má vyslovene pršať, snežiť, alebo byť poľadovica, tak vieš jazdiť bez nejakého špeciálneho oblečenia. Alebo sa za 200€ oblečieš v Decathlone (bunda, termo tričko a nohavice a rukavice) a nevadí ti ani -20°C.

Skôr je to o pohodlnosti ľudí.
Odpovedať

Solider

17.10.2025
#3 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: MatejBA #1:
Či to nie je náhodou tým, že v októbri už je chladnejšie a toľko ľudí nejazdí na bicykli? 🤔
Odpovedať

bobitwo

17.10.2025
#2 Ohodnotiť kladne 8 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: MatejBA #1:
Mesto tam 2 roky malo sčítačač, ktorý zle fungoval a mesto o tom vedelo, lebo rátal viac ako bola realita a chválili sa tým. Teraz to opravili že vraj a padli im čísla. Keď to prezentovali, tak in tie čísla nepadli, lebo to dávali za prvý týždeň v najsilnejšie mesiace a bola to novinka, tak to ľudia chceli si pozrieť a vyskúšať, tak zvýšený počet ľudí, ale teraz oproti číslam z minulého roka sú na nižšie.

Samozrejme, je tu aj otázka, či môžeme veriť, že ozaj sú to reálne čísla, keď mestu nevadilo 2 roky sa chváliť zlými číslami. Takže istá pochybnosť tu je a oprávnená.

Už len poznámka - takto nejak to malo vyzerať tie obrubníky na Vajanského, je to bežný štandard v Európe, konca je to aj niečo, čo si Cyklokoalícia pretlačila do Technických predpisov pre cyklotrasy a ten je z 2019.
Odpovedať

MatejBA

17.10.2025
#1 Ohodnotiť kladne 12 Ohodnotiť záporne 7
To fantasticke vyuzitie cyklodialnice 😃
Odpovedať