| Bratislavská električka v nátere hlavného mesta Maďarska Budapešť. Električky jazdili v meste od roku 1866 s animálnym pohonom (konka) a od roku 1887 sú elektrické. Prívod elektrickej energie bol spočiatku riešený kanálom pod koľajnicami a vozne mali špeciálne zberače, ktoré cez štrbinu pri koľajnici napájali vozeň. Tento systém sa skúšal aj v Berlíne a Viedni a v Budapešti vydržal až do polovice 1920-tych rokov. Električky v hlavnom meste Maďarska prevádzkuje spoločnosť BKV a všetky električky sú obojsmerné, lebo v Budapešti je bežný nielen obrat úvraťou, ale aj výstup a nástup cestujúcich z ľavej strany vozidla (v smere jazdy). Súčasný náter nových električiek v Budapešti je žltý a staršie vozne sú žlto-biele, s hnedým pásom, ktorý oddeľuje žltú a bielu časť. Bratislavský typ T6A5 sa vzhľadovo podobá budapeštianskemu typu T5C5 z rokov 1978 až 1984 a preto je ideálnym kandidátom pre reprezentovanie našich južných susedov. | |
|---|---|
| Príspevok: | |
| Lokalita: | |
| Dátum: | 1.7.2016 |
| Vozidlo: | |
| Galéria: | Nátery hlavných miest EÚ na bratislavských električkách Ako by vyzerali farebné schémy hlavných miest EÚ na bratislavských električkách? (16.11.2015) |
| Linka: | |
| Autor: | imhd.sk, archív |
| Počet zobrazení: | 3423 |