Zavrieť

#7937, 7938, Obratisko Janíkov dvor

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Vyhľadávanie (28/3136)
Stiahnuť materiál
Príspevok:
Lokalita: Obratisko Janíkov dvor
Dátum: 7.6.2025
Vozidlo: ČKD Tatra T6A5 #7937
ČKD Tatra T6A5 #7938
Galéria: ČKD Tatra T6A5
Úsek Kutlíkova - Janíkov dvor
Uplynulý víkend na petržalskej trati (9.6.2025)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 3382

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

S499.1023

11.6.2025
#31 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: csepka_3 #17:
Paľo, ty si schopný v priebehu jedného dňa protirečiť sám sebe, len aby si dokázal, že STZH DBL.
Odpovedať

S499.1023

11.6.2025
#30 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #13:
Ozaj? Ako neboli uspôsobené?
Odpovedať

Solider

11.6.2025
#29 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: csepka_3 #17:
Že manekýn 😂 😂 😂 😂
Odpovedať

Andrej

10.6.2025
#28 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: csepka_3 #17:
No počkaj... nepísal si ty pred pár mesiacmi že šlapatká boli obmedzené na pár vybraných ľudí? A nie si ty ten ktorý sa tu sťažuje na vodičov ktorí nevedia s tými strojmi jazdiť? Ak je plán zachovať 7733 pre historickú zbierku, tak mi príde rozumné aby sa dostávala len do vybraných rúk aby zostala v dobrom stave, a nie že každý "polovodič" čo jazdí s tramvajou ako s hnojom bude mať príležitosť sa naň podpísať.

Mňa neteší že vôbec zasahuje do premávky po tej nehode minulý rok a podľa mňa by sa už mala šetriť, ale súčasný stav je lepší než keby hocikto mal k nej prístup. Ten vodič ktorý ju má pridelenú je veľmi fajn a je zrejmé že má k nej vzťah, a budúcemu historičáku taký postup môže robiť len dobre.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

SixSixTrooper

10.6.2025
#27 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #26:
Ešte horší ako balkán sme my. Na balkáne je oveľa viac mechanikov a dielencov ako u nás.
Odpovedať

upravovač fotiek

10.6.2025
#26 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #25:
Ono je ale trošku rozdiel medzi Švajčiarskom, kde aj 50 ročné vozne sú udržiavané, čisté a pohodlné a balkánom, kde aj 20 ročná súprava vie byť v príšernom stave.
Odpovedať

Andrej

10.6.2025
#25 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #22:
Detto v Taliansku. Pred časom asi tu pridali fotogalériu s 95 ročnými vozňami niekde. A ešte majú aj tie Peter Witty v Miláne.

Ale čo už. Keď sa raz niekomu nepáčia veterány, tak sa im nepáčia. To je ich kríž😛. Ale extrémne nemám rád keď sa tu šíria fantazmagórie o tom, ako to funguje na západe, keď realita je úplne naopak. Keď tu tak na tomto fóre čítaš aký je život v iných krajinách tak môžeš byť ospravedlnený ak si myslíš že na západe namiesto dažďa padajú 500 eurovky. Len ťažko sa nájde "klasická" predvádzka ktorá vôbec nemá staršie vozidlá; väčšina takých prevádzok budú novovybudované za posledných ~20 rokov.
Odpovedať

Mhr1

10.6.2025
#24 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: csepka_3 #17:
Zabúdaš, že 7126-7134 sú v podstate nové vozy, okolo 15 rokov.
Odpovedať

si

10.6.2025
#23 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Andrej #21:
jednak v "metre" mas asi obvykle vysku nastupnej hrany na vozidle a na nastupisku rovnaku, tam velmi ani bezbarierovost riesit nemusis... schody (ale aj nastupna hrana na skodivkach vzhladom na vysku toho na zastavke) je pre urcite percento obyvatelstva neodskriepitelny problem, avsak ak by spoje chodili husto (ako napriklad v spicke) a oznacene spoje by boli vzdy nizkopodlazne, da sa "prezit" to ze ti pride napriklad kazde druhe s vysokou podlahou....
pruser tychto vozidiel z pohladu bezneho zvysneho substratu je teplota v nich v letnych mesiacoch.... (co by sa teoreticky ak by bola vola riesit ale dalo)
Odpovedať

upravovač fotiek

10.6.2025
#22 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #21:
Vo Švajčiarsku prevádzkujú aj vyslovene historické kúsky v bežnej premávke počas špičiek.
Odpovedať

Andrej

10.6.2025
#21 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #20:
Žiadne z tvojich argumentov nepopieram, hlavne nie ten posledný. Ale (aspoň ja) tu reagujem na tie argumenty že tie vozy sa mali predčasne vyradiť kvôli morálnej zastaralosti. Údržba s tým až tak moc neurobí, a v tom je môj hlavný argument: aj v tzv. "vyspelých" štátoch prevádzkujú morálne zastaralé vozidlá, staršie než aj tie naše. Existujú fakt len okrajové prípady, v ktorých je Slovensko horšie na tom než väčšina štátov.

A bezbariérovosť asi tiež nebude úplne všetko, lebo ináč by kolega nemal mať žiadne problémy s Košickými Variami.
Odpovedať

bobitwo

10.6.2025
#20 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Andrej #19:
Ako ktoré vozidlá zase hej? Majú aj nové vozidlá, staršie sa modernizujú. Plus všimni si taký detail v NY, Paríži, či Londýne. Všetky sú bezbariérové. Všetky tie mestá majú obrovské opravovne, kde desiatky ľudí servisujú stroje. Zvládajú to vo vlastnej réžii. Tak isto aj údržba tratí je úplne inde ako v Bratislave.

Pokiaľ nie si fanatik, tak nevieš, či ideš 50 ročným strojom, alebo takým, čo ho vyrobili pred mesiacom. A to je ten podstatný rozdiel.
Odpovedať

Andrej

10.6.2025
#19 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #14:
Keby si si prečítal môj príspevok poriadne, tak by si videl že som hovoril o električkách, ale aj o metre. V New Yorku, Paríži, Londýne nemajú električky, resp. nie sú nosným systémom, ale metro majú a tam jazdia vozidla čo sú ešte staršia ako naše. A aký je ten argument, že ak ide o nenosný systém tak tam môžu jazdiť staré vozidlá?

V kocke: čo tým chcel básnik povedať?
Odpovedať

upravovač fotiek

10.6.2025
#18 Ohodnotiť kladne 9 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: csepka_3 #17:
Ja by som si počkal na otvorenie Petržalky. Aby sme nakoniec ešte neboli radi za 7733+7734, že máme čo vypraviť a nie je to K2S (kvôli kapacite).
Odpovedať

csepka_3

10.6.2025
#17 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 10
No počkať, keby bolo na mne, tak v prvom rade vyradím všetky haraburdy typu 7733, 7301, 7085 a podobné skvosty, ktoré by som doplnil TV8. Nechal by som už len T6 a K2S dať do kytek tiež. T6 je aspoň priestranné vozidlo. Doba pokročila a majú byť všade Škodovky podľa mňa. A ak aj nie, tak K2S má byť dávno passé. Ďalšia vec - na čo nám je taká 7733, ktorá má byť historické vozidlo a môže na nej jazdiť len nejaký manekýn a legendy béusu? Vozidlá majú byť flexibilné a vypraviteľné pre každého vodiča, časy, kedy sme z Juráku točili zrýchľovače a potom "za odmenu" nám dali Škodovky a mali sme na to papiere ako prví, sú preč.
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. Odkryť Odpovedať

upravovač fotiek

10.6.2025
#16 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: lostrail #14:
Takže to, čo podľa teba nie je nosným systémom, môže byť prevádzkované starými hajtrami?
Odpovedať

lostrail

10.6.2025
#15 Ohodnotiť kladne 15 Ohodnotiť záporne 9
Reakcia na: csepka_3 #10:
Jasne, takticky a psychologicky mal DPB ten hnusny nevdacny substrat pekne drzat nakratko a vozit ho vo vypecenych rozbitych dobytcakoch, nech si nezvyka a drzi hubu! Z teba by mali sudruhovia v Moskve radost.
Rok a pol dozadu uz som za pochodu kalkuloval najma v lete, do coho nastupim. dnes mam aku-taku istotu aspon pri L9, ze nevypotim aj slezinu. Neviem, ci sme si vsimli, ale za poslednych 15 rokov aj teploty v lete isli hore o cca. 3-5 stupnov, najvacsia bomba bol minulorocny august. To sa fakt neda. Tam uz to hranici s ohrozovanim zivota a zdravia niektorych cestujucich. Ale jasne, pre sotousov zachovajme stare vozy, nech mozu mat nostalgicke fotky, co tam po tom, ze v nich budu ludia kolabovat. Alebo sa nakupia klimy na stare vozy? Zmysluplna investicia...
Dalsia vec je, ze uz asi tri roky, ked idem s kocikom, radsej pockam na nizkopodlazny voz. Su aj pripady ludi, ktori sa nezmestili a ja si pamatam jazdu, kde bolo 7 kocikov. S tym nevopchatim sa je problem najma ak hrozi lejak a najblizsich 15 minut nejde nic k veci. Potom cloveku hned nabehne preco vlastne nesiel autom (ktore ak nema sto rokov, tak ma napr. klimu v zakladnej vybave)... Takze jasne, nech DPB len vytiahne stare vozy, urcite tym da najavo, ze mu na cestujucich zalezi.
Tvoj prispevok je ukazkovy priklad toho typu zmyslania, ktory bol v DPB cele desatrocia a konecne to vyzera, ze sa ho podarilo aspon na cas potlacit v prospech niecoho konecne dobreho. Zaroven dufam, ze tieto blbe napady tam nikto neprevezme, lebo to sa toto mesto vrati na uroven Minsku (ano, maju metro, ale skuste sa nim odviezt, ak to niekedy este vobec bude mozne). Alebo trebars Kosic, kde nakupene elektricky sice su vysokopodlazne a bez klimy, ale aspon maju nahodnu atrakciu v podobe vystrelovania brzdovych kotucov do kabiny (ale aj tak jedno, lebo napr. k Optime uz aj tak chodi nanajvys parkrat za den R-ka a inak len busy).
Su dve moznosti, ako tahat ludi z aut do MHD v meste, ktore prave to druhe cele roky zanedbavalo - bud atraktivne vozy, trasy a casy alebo cela doprava zadarmo. Vieme velmi dobre, ako to vyzera, ked je cokolvek "zadarmo".

A ak uz aj s tym casom sa neda uplne hybat, tak minimalne ten voz by mal mat uroven a clovek by v nom nemal doslova trpiet.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

lostrail

10.6.2025
#14 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 5
Reakcia na: upravovač fotiek #8:
Pre #8 aj #9: Zasa porovnavame elektricky s mestami, kde nie su nosnym systemom?
Odpovedať

lostrail

10.6.2025
#13 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: keks #7:
K hlucnosti prispieva aj fakt, ze kolesa T6A5 neboli usposobene na Bratislavske kolajnice. Trebars v takom Brne jazdia ovela tichsie. S tym ostatnym suhlasim.
Odpovedať

lostrail

10.6.2025
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #6:
Inak sa o ne zacinam dost bat, resp. predpokladam, ze vydrzia kratsie ako T-cokolvek.
Odpovedať