Zavrieť

Jantárová cesta s novým asfaltom pri vznikajúcej zastávke Veľký Draždiak

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Jantárová cesta s novým asfaltom pri vznikajúcej zastávke Veľký Draždiak.
Príspevok:
Lokalita: Jantárová cesta, zastávka Veľký Draždiak
Dátum: 14.5.2025
Vozidlo:
Galéria: Úsek Kutlíkova - Janíkov dvor
Výluky a rekonštrukcie (21.5.2025)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 5066

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
bobitwo

bobitwo

24.5.2025
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 3
#19
1/ Tak mi prezraď, kam mám ísť si to pozrieť.
2/ cesta nemusí končiť nespevnenou krajnicou

#20
prezraď mi, ako sa udržiavajú tisíce km ciest bez obrubníka na Slovenku, Rakúsku, Česku, Poľsku, Nemecku, vlastne po celom svete, že sa to rýchlo nerozpadná, pôvodná cesta bola ukončená rovnako, dokonca v horšej kvalite, lebo bola len dočasná a vydržala cca 50 rokov bez údržby a rozpadných krajníc. Druhá vec, ešte stále to nie je dokončené vedľa príde ešte nespevnená krajnica. Podobných ciest, vedľa ktorých je taký jarok nájdeš v Európe desiatky, ak nie stovky km a je na nich bežne povolená 90, v Rakúsku 100.
Odpovedať
MatejBA

MatejBA

24.5.2025
#21 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: danlo #17:
Aha, ad absurdum argument/utok aby si "vylepsil" svoj "argument" 😃
Odpovedať
MatejBA

MatejBA

24.5.2025
#20 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #12:
Problem je, ze pri chronickej neudrzbe asfaltovych povrchov sa ta krajnica pri tej celkovej fuserine zacne rychlo rozpadat. Nehovoriac o tom, ze tam mas mega jarok, cize ak z akehokolvek dovodu v nom skoncis (vyhnutie sa prekazke, lad, nehoda, smyk) tak len tak z neho nevyjdes.

A na druhej strane tie obrubniky su obcas (sice minimalne ale predsa) bariera, aby pri miernom vychyleni ci naraze si neletel hned smerom na chodnik. Samozrejme nezastavi to auto v pohybe ako napriklad to co islo z Dubravky do Karlovky 120 a narazilo do elektricky, ale nejake pomalsie auto, kde vodic nedava pozor, ano.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

22.5.2025
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #16:
Sadni na dopravný prostriedok a mrkni sa 😉 (Nepoznám spôsob publikovania rakúskej regulácie)
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

22.5.2025
#18 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: danlo #17:
Klasické stavebné riešenie cesty je, že vedľa asfaltu pokračuje v takmer rovnakej úrovni nespevnená krajnica. Nie rez vrstvami vozovky.
Odpovedať
danlo

danlo

22.5.2025
#17 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: jozin #13:
takže ty by si aj mimo mesta všade dával obrubníky? Lebo toto je klasické stavebné riešenie cesty (nie ulice)
Odpovedať
bobitwo

bobitwo

22.5.2025
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Viko #15:
Kde nájdem nejaké detaily, ako to robia v Rakúsku?
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

22.5.2025
#15 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #12:
Odvodnenie ciest bez kanalizácie si celkom fičia v Rakúsku, akurát vedia zrealizovať detaily tak, aby to vyzeralo ako civilizované riešenie a nie ako Balkán.
Odpovedať
bobitwo

bobitwo

22.5.2025
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: jozin #13:
Ale po nespevnenej krajnici sa nejazdí. Je to bežný štandard pre cesty.
Odpovedať
jozin

jozin

22.5.2025
#13 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #12:
Konkretne na tejto fotke vidim riziko v tom, ze cesta nieje na urovni terenu, ale je na akomsi vyvysenom nasype, pricom okraje sa zvazuju do priekopy. Po par silnejsich dazdoch zacnu tie okraje pracovat (zosuvat sa) a spolu so sebou "zoberu" aj nespevnenu krajnicu. Dostatocne hlboke obrubniky by krajnicu podrzali na mieste.

A napr. hned vedla je Billa, ktora je niekolkokrat tyzdenne zasobovana velkymi kamionmi. Takato tazka doprava tiez neprospeje nespevnenej krajnici ...

A k poslednemu bodu - ano, hodnotime stav pocas vystavby, ale ako som napisal, tak by som chcel, aby tam tie obrubniky boli.
Odpovedať
bobitwo

bobitwo

22.5.2025
#12 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 2
#8
Treba si ale uvedomiť, že Jantárová cesta nikdy nemala byť cestou, bola to dočasná komunikácia vytvorená len pre potrebu výstavby Petržalky a potom mala byť odstránená, čo sa nestalo. Tá cesta roky oficiálne ani neexistovala. Preto bola v stave v akom bola, keďže sa nepostavila ako sa mala.

Toto platí aj pre lostrail:
Osobne nie som fanúšik ciest v meste bez obrubnikov, ale je tu ale. Pokiaľ nemám hneď vedľa cesty chodník, stredový ostrovček či niečo podobné, teda ich potrebujem výškovo oddeliť, nevidím dôvod prečo tam dávať obrubník . Dokonca norma to povoľuje aj v meste použitie toto riešenia. Nemusíš potom riešiť odvodnenie cesty do kanála, stečie to do trávy. Máš tam proste vozovku, na potrebnú šírku a vedľa dáš nespevnenú krajnicu (ako to bude vyzerať vieš vidieť napríklad tu https://tvnoviny.sk/domace/clanok/968950-nespevnene-krajnice-pri-novej-ceste-cyklisti-biju-na-poplach-cestari-tvrdia-ze-vsetko-je-v-poriadku alebo si to ísť pozrieť na opravenú časť Jantárovej medzi zastávkou Vyšehradská - Lúčanka. Samozrejme môžeme začať vymýšľať, prečo tam nieje tá bratislavská prídlažba či ako sa tomu hovorí (tá má zmysel len vtedy, keď tam je obrubník, keďže finišer sa pri asfaltovani nedokáže dostať až tesne po obrubník, pre väčšiu kvalitu práce až po okrajpotrebuješ optimálne aspoň 25cm priestoru od obrubníka, aj pre valce to je lepšie, tam má zmysel tá prídlažba).

To isté aj aj na diskusiu napríklad, čo Vallo vyčítal Hrčkovi, že opravované chodníky nemajú betónovú hranu, ako by obrubník/prídlažba. V reálne ju nepotrebuješ, pokiaľ máš z každej strany trávu. Je to len taká parádička, ak sa chceš ukázať, že máš prachy navyše. Zmysel to začína mať, keď máš chodník, či cyklotrasu vyvýšenú nad terén, kde ti tie obrubníky držia tvar.

Posledný bod. Ty momentálne hodnotíš stav počas výstavby bez finálnych terénnych úprav. To je trocha neférové. Tiež som videl fotky, ako vyzerala napríklad Petržalka počas výstavby, alebo krátko po výstavbe a potom som videl aj fotky čo boli fotené po 1-2 rokoch neskôr a hneď to inak vyzeralo.
Odpovedať
lostrail

lostrail

22.5.2025
#11 Ohodnotiť kladne 10 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: jozin #8:
No a toto tam teraz zaasfaltovali na dalsich 20 rokov. Minimalne. Nemyslim, ze teraz pojde nejaka rezacka, aby sa to zarovnalo pre obrubnik, nehovoriac o tom, ze inde v meste sa onanuje nad pridlazbou a tu nie je absolutne nic.
Odpovedať
lostrail

lostrail

22.5.2025
#10 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: ceres #9:
V pohode. Hodnotil som fotku, ktora je velmi sikovne urobena. Ak by ju niekto chcel pouzit na kritiku prac mesta (opravnenu), nemohol by si vybrat lepsiu. A tie droty su najmensi problem.
Odpovedať
ceres

ceres

22.5.2025
#9 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #7:
Tie "divoko naťahané káble krížom" sú v tomto prípade tiež VVN.
Odpovedať
jozin

jozin

22.5.2025
#8 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #7:
Ja stale dufam, ze tam tie odrubniky pribudnu.
Lebo bez nich bude ta cesta velmo rychlo vypadat tak, ako pred rekonstrukciou. Cize cela rekonstraukcia Jantarovej bude znamenat zbytocne vyhodene peniaze.

Narychlo som nasiel tuto fotku s rozliatymi okrajmi, ale najma usek Jantarovej medzi byvalymi zastavkami Sintavska-Topolcianska bol ukazkou toho, ako vypadaju okraje cesty bez obrubnikov.
https://imhd.sk/ba/galeria-media/322469/P%C3%B4vodn%C3%A1-zast%C3%A1vka-%C5%A0intavsk%C3%A1-a-u%C5%BE-vznikaj%C3%BAca-nov%C3%A1-zast%C3%A1vka-Ve%C4%BEk%C3%BD-Dra%C5%BEdiak-v-opa%C4%8Dnom-smere-ktor%C3%A1-nahrad%C3%AD-zast%C3%A1vky-%C5%A0intavsk%C3%A1-a-Stre%C4%8Dnianska
Odpovedať
lostrail

lostrail

22.5.2025
#7 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: afeno #4:
Mestsku triedu? Podla akeho vzoru? Banglades? Uz ked vidim ten ledabolo naliaty zvlneny asfalt s volne sa vylievajucim okrajom, ziadne obrubniky, jarok pre parkovanie podgurazenych cyklistov (asi tiez mestotvorny), tie divoko natahane kable krizom, v pohode napisem, ze to este aj Vajnorska niekde na krizovatke s Bojnickou vyzera mestskejsie a to su tam plechove a segmentove oplotenia, rozbite obrubinky, prepadnute chodniky, vedenie VVN, cela cesta je jeden velky vzorkovnik asfaltu, prip. dalsie chutovky.
Fakt neviem, co je na tejto fotke akokolvek pochopitelne.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Autobus39

Autobus39

21.5.2025
#6 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #5:
Takže bordel ostane bordelom, veď ľudia si už zvykli.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

21.5.2025
#5 Ohodnotiť kladne 14 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: afeno #4:
Mestské triedy sa zvyčajne nestavajú bez obrubníkov s priekopami...
Odpovedať
<a href='mailto:afeno657 [zavinac] gmail [bodka] com' >afeno</a>

afeno

21.5.2025
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 8
Reakcia na: lostrail #1:
čo je úplne pochopiteľné s ohľadom na to že sa ten priestor mení z niečoho vedľajšieho, bordeloidnejšieho na mestskú triedu. o 10 rokov to bude vyzerať úplne inak
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. Odkryť Odpovedať
Maremi

Maremi

21.5.2025
#3 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: jozin #2:
Príde čas cirkusov a možno budú aj slony 😍
Odpovedať