Zavrieť

Linka 207, N53, N70, Americké námestie, zastávka Americké nám.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Vyhľadávanie (46/530)
Stiahnuť materiál
Príspevok:
Lokalita: Americké námestie, zastávka Americké nám.
Dátum: 19.9.2021
Vozidlo:
Galéria: Označníky zastávok
Dávame zbohom jednému zo symbolov Bratislavy (3.4.2024)
Linka: 207, N53, N70
Autor: Andrej
Počet zobrazení: 2767

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

Vladimír

8.4.2024
#48 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #47:
Zaujímavé vedieť. Takže celkom iné okolnosti ako u nás.
Odpovedať

S499.1023

8.4.2024
#47 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Vladimír #46:
Čo som našiel v StVO, tak je to riešené jedinou vetou, že sa 15 m pred aj za označníkom nesmie stáť (kupodivu zastaviť hej, ek nie je prostriedok hromadnej dopravy obmedzený) a ak má zapnuté výstražné blinkre, nesmie sa ani obchádzať.
Samozrejme nevylučujem, že v nejakej vykonávacej vyhláške je to špecifikované podrobnejšie.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Vladimír

8.4.2024
#46 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #45:
Logicky predpokladám, že majú inú legislatívu.
Odpovedať

S499.1023

8.4.2024
#45 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Vladimír #44:
Ako to robia v Nemecku, že majú ozunačníky bežne v strede zastávky?
Odpovedať

Vladimír

8.4.2024
#44 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #43:
Ďakujem. Tento dokument som doteraz nepoznal.

Tie formulácie sú skutočne dosť nešťastné. Pôsobia dojmom, ako by autor vôbec nepamätal na funkciu označníka v Zákone o cestnej premávke.

Našťastie je tá definícia pre umiestnenie označníka formulovaná pomerne vágne a zjavne sa vzťahuje na celú vyznačenú dĺžku zastávky (nielen nástupište). Pri troche fantázie tak môžeme požiadavku na umiestnenie označníka v polovici až 3/4 dĺžky zastávky považovať za súhlasnú s požiadavkou na jeho umiestnenie na konci nástupišťa.

Ešte šťastie, že označníky osádza dopravca...
Odpovedať

N/A

5.4.2024
#43 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Vladimír #42:
TP117
Odpovedať

Vladimír

5.4.2024
#42 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #41:
V poriadku, ale z akého predpisu cituješ?
Odpovedať

N/A

5.4.2024
#41 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Vladimír #40:
"Odporúča sa pozdĺžne umiestnenie označníka zastávky cca v polovici až 3/4 dĺžky zastávky (napr. na prístrešku) a dostatočne vysoko, aby bol dobre rozoznateľný zo všetkých
prístupových smerov pre chodcov a zároveň dobre viditeľný pre vodičov jazdiacich po priľahlej ceste."

Lenže nesmie byť nesúlad medzi VDZ a ZDZ. Ak budeme mať zastávku s nástupnou hranou dlhou 20 m, označník dáme do stredu (10 m), tak podľa 8/2009 nesmieš zastaviť 30+5 m ak nie je použitá 331. Avšak VDZ musí byť 20+10m. Čiže čo platí? VDZ alebo ZDZ.
Alebo zastávka v buspruhu. Nevyznačuje sa VDZ. Bude niekde na chodníku umiestnený označník. Ako vodič autobusu má vedieť, či mu označuje čelo zastávky alebo stred zastávky? Chaos.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Vladimír

5.4.2024
#40 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #38:
Kde je definované, že označník nemusí byť na konci zastávky?
Ono vo vzťahu k ostatným účastníkom cestnej premávky je teoreticky jedno, kde je označník umiestnený, pokiaľ je zastávka označená VDZ - lebo plocha vyznačená VDZ má pre definíciu zákazu zastavenia a státia prednosť pred dopravnými značkami. Ak však VDZ nie je, je určite žiaduce, aby bol označník na konci zastávky - t.j. na mieste, od ktorého sa počíta posledných 5 metrov zákazu zastavenia a státia.
Odpovedať

Vladimír

5.4.2024
#39 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: BA2301 #37:
Neevidujem, že by v Rakúsku existovala jednotná podoba označníkov.
Odpovedať

N/A

5.4.2024
#38 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: BA2301 #37:
A ďalší paradox, že označník už nemusí byť v čele zastávky.
Takže napr. ak pôjdeš PAD, tak v BA bude označník na začiatku zastávky, v ďalšej dedine 10 metrov za začiatkom, v ďalšej dedine 15 metrov za začiatkom. Vodičovi označník nehovorí, že musí čelom zastaviť pred. Chceli v tom urobiť poriadky, urobili v tom ešte väčší bordel.
Odpovedať

BA2301

4.4.2024
#37 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: birch #36:
Tam je jeden paradox. Najprv sa zaviedli tieto označníky v Prahe, potom v iných mestách, vrátane Bratislavy a po nejakých rokoch sa zaviedla dopravná značka, ktorá sa na označníky podobá. Ale kým označník sa inštaluje na hlave zastávky, tak dopravná značka sa montuje ešte pred zastávkov. A vzdialenosti sú definované rôzne. Takže ich podobnosť je vlastne mätúca. Ale jednotná podoba označníkov by nebola od vezi - ako v Rakúsku a Nemecku.
Odpovedať

birch

4.4.2024
#36 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Podľa mňa by to malo byť tak, že ak sa má uplatniť pravidlo zákazu zastavenia a státia 30m pred a 5m za označníkom, tak nech sa používa jednotná vo vyhláške definovaná dopravná značka, ktorú majú všetci vodiči poznať.

Ak je zákaz zastavenia a státia vyznačený inak napr. cikcak čiarou s nápisom BUS, tak označník nech si určuje organizátor dopravy alebo dopravca.
Odpovedať

si

4.4.2024
#35 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #34:
a kde bude definovany ? ako ja ako cudzinec napriklad mam vediet, ze v juhomoravskom kraji nemam parkovat pri znacke s ufom ? 😃 ci je aj nejak inak oznacena ta zastavka ? ake ine predpisy okrem dopravnych musim pri navsteve krajiny prestudovat aby som nevyfasoval zbytocne pokutu za zastavenie na miestach vyhradenych pre ufo ? 😃 (pritom ta karosa tu na obrazku je myslim ako autobus jasne definovatelna/pochopitelna aj pre cudzinca ktory tu karosu ani v zivote nikdy nestretol, obdobne ako bola aj predchadzajuca SMka.... a to ze na zastavkach autobusov sa tym autobusom nezavadzia je myslim tiez akosi univerzalne platne vo vacsine krajin.....)
Odpovedať

Ike

4.4.2024
#34 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: N/A #32:
Bude definovaný.

Ale rozhodne by nemal byť vo vyhláške k zákonu o cestnej premávke. Už len to by sme chceli aby to tohto kecali aj policajti.
Odpovedať

Andrej

4.4.2024
#33 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Viko #31:
Ak tu píšeš o všeobecných zásadách estetiky, bolo by dobré aj spomenúť že ľudia bežne nepovažujú antracitové veci ako pekné. S týmto som sa stretol len na tomto fóre.
Odpovedať

N/A

4.4.2024
#32 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 3pa3ck3 #25:
Preto mal byť označník jasne definovaný vo vyhláške. 331 je rovnaká na celom Slovensku (aj keď jej použitie sa už neodporúča) a označník je všade iný. Napr. to ufo z ČR, ktoré sem niekto pripojil v linku si asi málokto dá do súvisu, že vzdialenosť medzi ufo a 331 = zastávka.
Potom môžeme aj iné značky riešiť štýlom, že čo mesto, to iná značka s rovnakým významom.
Odpovedať

Viko

4.4.2024
#31 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #29:
1. Estetika a vôbec vizuálna identita má aj všeobecné zásady, nie je len o páči-nepáči.
2. Výborne, potom sa zhodneme, že DP sa má prikloniť k najpriaznivejším riešeniam - praktické označníky, jednoduché fonty evidenčných čísel, ľahko udržiavateľná karoséria. Lebo poznáme rozpočet DPB, poznáme údržbu DPB, pamätáme si slnkom vyťahané kedysi žltočierne čísla. Ako v takýchto podmienkach dopadá napríklad hrdý veľkoformátový polep, nech ilustruje dopravca eurobus, napríklad: https://evidencia-dopravcov.eu/foto/119078
Odpovedať

Andrej

4.4.2024
#30 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Viko #28:
Čo máte vy na tomto fóre s týmito urážkami? Úplne zbytočný komentár. Prečo nemôžeme civilizovane vymeniť názory? Neviem nič o existencii estetiky, alebo proste mám iný názor než väčšina?

Práve od teba som takýto príspevok neočakával.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

si

4.4.2024
#29 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Viko #28:
1. estetika a jej citenie je vyrazne individualne a to co sa paci jednemu sa nemusi pacit druhemu
2. doprava vo verejnom zaujme ma byt v prvom rade funkcna a prakticka a ta esteticka stranka ak vobec, tak ma byt zohladnovana len ako doplnkova, len to zas mam taky dojem ze to niektorym (bohuzial aj kompetentnym) akosi nedochadza.....
Odpovedať