Zavrieť

Dopravný podnik Bratislava zmenil svoje logo v roku 2008, no na autoškolský príves sa zabudlo

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Dopravný podnik Bratislava zmenil svoje logo v roku 2008, no na autoškolský príves sa zabudlo.
Príspevok:
Lokalita: Depo Krasňany
Dátum: 7.1.2022
Vozidlo:
Galéria: Ostatné dopravné fotografie
Netradičné pohľady na dopravu (17.1.2022)
Linka:
Autor: Sor23
Počet zobrazení: 2431

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Andrej

Andrej

20.1.2022
#10 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: ikarus31 #8:
Uplne suhlasim. Privela ludi su posadnuti s "korporatnou identitou" ako keby to bolo pri MHD dolezita vec a nie "nice to have". Nechceli by sme nahodou sadnut do elektricky nejakeho ineho dopravca... 😃
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
3pa3ck3

3pa3ck3

20.1.2022
#9 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: ikarus31 #8:
Je otázne, či vôbec na vozidlách má byť logo dopravcu a nie iba príslušného IDS.

Inak aj samo mesto používa v bežnej komunikácii miesto erbu jednoduché logo (aj keď je pravda, že každý, kto videl aspoň fotku z centra Bratislavy, si ho vie spojiť s miestnym hradom).
Odpovedať
ikarus31

ikarus31

20.1.2022
#8 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne 1
Ja myslím že porovnávanie loga značiek ako Aplle alebo McDonlads s nejakým DP nie je moc správne. Tieto značky ich totižto považívajú za niečo čím sa identifikujú to znamená že kdekoľvek na svete to logo uvidíš vieš hneď že o čo ide a v tom prípade by to malo zmysel kedže ich zákazníci hneď vedia kam majú ísť.

Lenže logo podniku ktorého hlavnou úlohou je zabezpečovať MHD v meste kde v podstate nie je žiadny iný dopravca MHD nie je potrebné lákať ludí logom ako to robia vyššie uvedené spoločnosti (to platí aj mestách kde zabezpečujú MHD viacerí dopravcovia). Jednoducho keď v Bratislave vidím autobus MHD tak automaticky viem že patrí DP Bratislava. Alebo napríklad v Londýne kde zabezpečujú MHD súkromné spoločnosti keď uvidím autobus tak akurát sa dozviem linku a nezaujíma ma dopravca že či je to Arriva atď. To nie je ako McDonalds že na každej pobočke obrovské logo predsa DP to logo na vozidlách v podstae ani nepoužíva (okrem malej nálepky pri dverách) lebo to nie je potrebné aby bolo na každom vozidle nejaké veľké ľahko zapametaťelné logo.

Každopádne to staré podľa mňa viac vystihovalo podnik. Je tam všetko čo sa potrebujem dozvedieť- Vidím tam erb a nápis Bratislava tak je mi jasné že to má niečo spoločné z Bratislavou a potom tam vidím volant s krídlami takže asi viem že sa jedná o dopravnú firmu. Kebyže niekomu kto sa do toho vôbec nevyzná (kľudne aj cudzinec) ukážem toto staré logo tak mu asi dôjde že o čo sa približne jedná že to asi nebude logo kaviarne ale keď niekomu neznalému ukážem toto nové tak nebude mať ani šajnu o tom čo to je za logo. Hlvne písmenká dp tam ja vidím až keď naozaj chcem.

Obe logá majú výhody aj nevýhody každopádne v tomto prípade myslím že nejde o zapamätaťelnosť (nepotrebuješ si ho pamätať) logo by malo reprezentovať aj mesto a to čo daný podnik robí čo viac spĺňa staré logo
Odpovedať
Jak44

Jak44

20.1.2022
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: keks #6:
Logo tvorí časť brandu. Musí byť teda rozoznateľné a zapamätateľné. Pokiaľ ho nevieš v rýchlosti si zvizualizovať, logo má nahnuté nebyť dobrým. Samozrejme, pri dobrom nastavení celej komunikácie nie je logo kľúčové (Starbucks), ale to nie je príklad DP.

Je pravda, že nové logo cieli iba na Čechov a Slovákov (zase, pred týmto vedením, kto sa zaujímal o zahraničných turistov? 😁), ale tie písmenká DP sú podľa mňa dosť výstižné.

Ja nevravím, že staré logo svojím spôsobom nie je pekné, len sa do dnešného sveta, kedy človek reklamu filtruje a nesústredí sa na ňu, nehodí.

Je pravda, že z hlavy teraz neviem dať žiaden príklad úplného rebrandu, ale "zjednodušením" loga si za posledné roky prešlo veľa značiek. Napríklad McDonald's sa zbavil tieňa a textu, Škoda zmenila farbu loga, tiež z toho vyhodila text a také tie ruže alebo čo tam mali pod znakom. Proste balast.
Odpovedať
keks

keks

19.1.2022
#6 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 4
Reakcia na: Jak44 #4:
Tu by som si dovolil oponovať. To staré logo som zažil a nikdy som si ho s ničím iným nepomýlil. Ani dnes mi nenapadná nič, s čím by som si ho poplietol.
Jeho zmena by priniesla úžitok, ak by nové logo aj neznalému človeku (napr. turista) priamo evokovalo verejnú dopravu, čo ale podľa môjho názoru nejaké dve slučky nerobia.

Mimochodom, prečo by si mal prekreslovať logo? Toto nie je školská úloha, ale rálny svet. Zároveň si myslím, že rýchly náčrt brány s troma vežičkami, dve krídla a uprostred koleso by som za 10 sekúnd zvládol. Naopak nakresliť logo Starbucks by pre mňa problém bol. A im to očividne nejaký veľký problém nerobí.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Cancer

Cancer

18.1.2022
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Jak44 #4:
Erb je Bratislava; Staré mesto má menej detailov: https://i.imgur.com/H8nC3og.gif
Odpovedať
Jak44

Jak44

18.1.2022
#4 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: keks #3:
Nie je ľahko identifikovateľné. Z hlavy mi nenapadá žiadna značka, ktorá by mala logo komplikované. Ako príklad môžem uviesť logo Apple. Ako vyzeralo na začiatku a ako vyzerá od 1977.

Tutok sú nejaké krídla, nejaká brána (ozaj, to je staromestský erb?) Dokonca v krídlach ešte niečo, čo z fotky ani neidentifikujem. Ak by som niekomu povedal, že pozri sa 10 sekúnd na obrázok a prekresli mi logo (lebo však, koľko sekúnd človek vidí vozidlo?), nedokáže to. Pri novom logu by problém nebol.
Odpovedať
keks

keks

18.1.2022
#3 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 5
Reakcia na: Viko #2:
Ja si naopak myslím, že hlavným cieľom loga je, aby bolo pekné. Nie nadarmo všetky veľké značky investujú nemalé peniaze do dizajnu svojho loga (hoc nie vždy úspešne).
Mimo toho, aká je nevýhoda použitia tohto loga? Nášivky na uniformy sa dajú vyrobiť v akejkoľvek veľkosti, rovanko by mohli byť aj pripínacie odznaky na tričká, očividne to vieš vytlačiť na veľký transparent, ale aj na nálepky a informačné tabule.
Zároveň nevidím žiaden reálny dôvod na zmenu farebnosti loga.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

17.1.2022
#2 Ohodnotiť kladne 8 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: keks #1:
Lenže logu nestačí byť pekné, logo sa musí dať aj dobre používať v najrôznejších situáciách, veľkostiach, farbách, materiáloch. A v tom sa lepšie uplatní aktuálne logo.
Odpovedať
keks

keks

17.1.2022
#1 Ohodnotiť kladne 9 Ohodnotiť záporne 4
Mne sa to stare logo pacilo vyrazne viac 😃
Odpovedať