Reakcia na: S499.1023 #52:
Mal som v hlave rozpísané, ako Ti to vyargumentujem, ale vravím si, že načo. Bol by to zabitý čas venovaný niekomu, kto toho nie je hodný. Za seba len poviem, že ak jazdím na bicykli, tak dodržiavam predpisy (vrátanie dávania prednosti chodcom) a pred MHD aj spomalím a uhnem, ak na aute, tak nevychovávam iných vodičov (teda uhýbam rýchlym s tým, že vždy [hlúpo] predpokladám, že niekto vezie tehotnú ženu alebo dieťa s rozbitou hlavou) a na D1 používam stredný pruh na predbiehanie a keď idem na autobuse, neblokujem bočné uličky a ďakujem za každú blbosť aj keď bola v súlade zo zákonom. Idem si užívať víkend. Čau.Na margo tejto fotky, škoda, že prvá oficiálna fotka nového Solarisu na regulárnej linke je fotka z nehody.
Valec
Začnime tým, že takéto znenie je skôr šité na cesty mimo obce, nie na cesty v obci, ktoré krajnice vo väčšine prípadov ani nemajú. Ak by cyklista jazdiť pri pravom okraji vozovky, tak na križovatke by sa ani nemal preradiť do správneho odbočovacieho pruhu.
Zákon tiež nikde neurčuje ako blízko ku kraju vozovky možno jazdiť a zrejme ani nepočíta s tým, že v obci je práve pri pravom okraji množstvo kanálových vpustí (a niektoré sú aj pol metra od kraja) ktoré by musel cyklista v záujem bezpečnosti obiehať. Teda nedá sa na bicykli jazdiť presne po čiare alebo pár cm od nej.
Ak by vodiči dodržiavali odstup 1,5 metra, tak sa s tým bude dať nejako popasovať, ale ak v jazdnom pruhu širokom 3,5 metra pôjde cyklista široký cca je meter a vodič ho má obísť s odstupom 1,5 metra, tak sa tak či tak musí preradiť do vedľajšieho pruhu a je teda úplne jedno, či ide presne po čiare, alebo meter od nej.
Vytrubovať z auta na cyklistu možno z niekoho robí hrdinu, ale má to rovnaký efekt, ako keby vytruboval na pomaly idúci traktor alebo inú pohybujúcu sa, či pevnú prekážku... neuhne mu, akurát vytvára zbytočný stres ostatným účastníkom cestnej premávky.