Reakcia na: S499.1023 #15:
Veď počkaj, možno ti sem niekto dobehne napísať, že predsa na bočných paneloch sa striedajú významné zastávky a teda OIS je #najlepsivhistorii
Iveco Crossway 10.8M LINE prichádza k železničnej stanici v Senci. | |
---|---|
Príspevok: | |
Lokalita: | Senec, Železničná ul. |
Dátum: | 17.6.2020 |
Vozidlo: | #BL-943JA |
Galéria: | Irisbus/Iveco Crossway Autobusy Slovak Lines (31.7.2020) |
Linka: | 628 |
Autor: | Henrich Kleiner |
Počet zobrazení: | 1826 |
Ike
Ak fotíš v dobrých svetelných podmienkach, kedy nepotrebuješ dlhú expozíciu, tak sa môže stať, že odfotíš niektoré diody práve v momente, keď sú zhasnuté.
Napr. v slnečný deň ako na fotke ti stačí expozičný čas 1/1000 sekundy. Bežná fotka potrebuje čas 1/200 sekundy. 1/60 sekundy sa považuje za expozičný čas, ktorý ešte dokážeš využiť na fotografiu bez statívu. Dlhšie časy vyžadujú už stabilitu.
Aby si odfotil takýto LED panel bez tohto defektu, potreboval by si expozičný čas dlhší ako 1/30 sekundy, aby si zaznamenal celé "prebliknutie", pričom svetlocitlivý čip funguje tak, že zaznamenáva v mieste dopadu najsvetlejší zdroj svetla. Zároveň by si ale potreboval statív a vozidlo v pokoji.
Použijem ešte jednoduché prirovnanie. Ak prebliknutie semaforu zo zelenej na oranžovú a červenú trvá 4 sekundy, tak s expozičným časom 2 s nikdy neodfotíš všetky tri svetlá zažnuté. Ale ak nastavíš expozičný čas nad 4 sekundy a začneš fotiť tesne pred zmenou signálu, dostaneš želanú fotografiu.
A prečo DPB displeje takto divne nesvietia? Neviem, či tam nie je použitá iná technológia na báze terčíkov.