Pracovisko vodiča v autobuse Solaris Urbino 18.
Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Adam324.1.2020 15:20 #21 Re:
Reakcia na #19 od Sor23:
Ešte raz ďakujem. Keby som mal ešte mal otázky dám ich do diskusie pod vozidlo🙂
S499.102312.1.2020 12:03 #20 Re:
Reakcia na #17 od Sor23:
Zadné stretávacie svetlá z logiky veci neexistujú. Volá sa to koncové svetlá.
Sor2311.1.2020 15:13 -1 +2#19 Re:
Reakcia na #15 od Adam3:
Keby si mal ďalšie otázky ohľadom SOR B, BN, tak sem s nimi.😉
Sor2311.1.2020 15:07  +2#18 Re:
Reakcia na #17 od Sor23:
Rozsvietené stretávacie zadné:

https://imgur.com/XVJp2eF

Rozsvietená signalizácia zatvárania dverí:

https://imgur.com/XaamB2I

Detail signalizácie nad dverami:

https://imgur.com/7JyNtbe

Zadné svetlo v tme:

https://imgur.com/rxqwWRF

Ovládanie svetiel a palub. PC

https://imgur.com/BUB7W10
Sor2311.1.2020 14:57  +2#17 Re:
Reakcia na #15 od Adam3:
Ideme teda postupne, keď už som Sor23, tak ti to vysvetlím. 😃

1. rad svetiel: smerovky
2. rad: stretávačky
3. rad: brzdové svetlo
4. rad: cúvacie svetlo
5. rad: hmlové svetlo

Pod tým dole sú odrazky (nesvietia, len odrážajú lúče svetla).

Tie hore nad sklom sú pozičky, čiže svietia vtedy, keď stretávacie svetlá a v strede nad sklom je 3. brzdové svetlo tak, ako aj na osobných autách.

To čo je nad dverami svieti na červeno a je to optická signalizácia zatvárania dverí. Často to hrdzavie a pochádza to už zo starších autobusov Karosa, od ktorých to SOR prebral. Pre ilustráciu ti dám o chvíľu nejaké obrázky.
3pa3ck311.1.2020 12:16 #16 Re:
Reakcia na #15 od Adam3:
To je iba signalizácia zatvárania dverí
Adam311.1.2020 12:11 -1#15 Re:
Reakcia na #8 od Sor23:
Ďakujem aj Ikemu. 🙂
https://imhd.sk/ba/galeria-media/42295/Pohlad-zozadu-na-novy-SOR-BN-10-5-3401?ref=ba%2Fpopis-typu-vozidla%2F426%2FSOR-BN-10-5
Otázka možno, že čo sú tie bielo-červené veci čo sú zvonku nad dverami? Fotobunka? Alebo počítadlo cestujúcich?
A jednotlive zadné svetlá ktoré sú aké + tie 3 nad sklom ? 🙂
S499.10239.1.2020 11:50 #14 Re:
Reakcia na #12 od fanatikmhd:
Asi niečo podobné ako moja prvá služba na T2, kde navyše nesvietilo svetlo v kabíne, takže som metódou pokus/omyl pootáčal postupne všetky vypínače. Keď sa mi okolo šiestej za sprievodu ukrutného smradu začala taviť predná smerová tabuľa, som zistil, že mám zapnuté rozmrazovače...
Sor239.1.2020 10:04 #13 Re:
Reakcia na #11 od Mike:
Ja som mal zase tú česť s nejakým kinderkom (3515+), kde boli dolámané tlačidlá, každé dvere boli inej farby a tam bola vyslovene nejaká kombinácia podobná (Ctrl+Alt+Del) na to, aby si zatvoril dvere. 😃
fanatikmhd9.1.2020 8:26 #12 Re:
Reakcia na #11 od Mike:
To s bambusom znie ako dobrá zábava ráno sledovať nástup novšieho mladšieho vodiča na starší bambus 🙂 Světla svíti, klakson troubí, stěrače stírají... 😃
Mike8.1.2020 22:34 #11 Re:
Reakcia na #5 od Sor23:
Pri B741 sa relatívne ľahko dalo naučiť v akom poradí idú tie prepínače, a tušim pri všetkých vozoch (teda aspoň- čo som mal tú česť s ev. č. 16xx) to bolo rovnako. Detto pri IK 435, tam sa na ľavej strane v tom poli 4x4 dalo zapamätať čo bolo kúrenie, čo boli svetlá do kabíny, interiéru atď (malo to svoju logiku) a prevažná väčšina vozov to mala rovnako (aj keď farby tlačidiel už boli ku koncu rôzne a o piktogramoch už nebolo ani chýru ani slychu). Výnimka bola akurát 4862, kde sa vodičovi cnelo za karosou, tak si dal otváranie, zvonec a zatváranie dverí dal atypicky napojiť na tri tlačidlá na ľavej strane od volantu 😃

Čo bol však minimálne pre mladších vodičov level master boli tlačidlá v kĺbovom tambuse, kde boli na konci ich životnosti všetky rovnako čierne, všetky rovnako neoznačené a na začiatku služby si nemal poňatia ktoré je na čo. 😂
Ike8.1.2020 21:26 #10 Re:
Reakcia na #8 od Sor23:
Inak keď som prvýkrát zapol v SORke smerovku, tak blikal svetelný indikátor, na ktorom bol symbol dvoch od seba idúcich šípiek. Vravím si, že ok, tak je jeden spoločný indikátor na obe smerovky. Bol som však prekvapený, keď som zapol výstražné a zistil, že takéto svetelné indikátory po dve šípky sú tam dva. 😁 To nemohli potom na jeden dať jednu a na druhý druhú šípku?
Ike8.1.2020 21:24  +1#9 Re:
Reakcia na #6 od Adam3:
Tu máš 9.5
https://imhd.sk/ba/media/gn/00028674/Pracovisko-vodica-v-SORe-BN-9-5.jpg?1578514938
Sor238.1.2020 21:21 #8 Re:
Reakcia na #6 od Adam3:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/975/sor-bn-9-5/28150/Pracovisko-vodica-v-3538?&ref=ba%2Fgaleria%2F975%2Fsor-bn-9-5%3F%26p%3D3

Takáto istá je vo všetkých našich BN 9.5/10.5, C 10.5, C 12 Slovak Lines, avšak líšia sa volantom (SOR/IVECO), usporiadaním tlačidiel, páčka retardera je rôzna a pod. Tieto autobusy poznám dobre, takže ak máš ďalšie otázky, sem s nimi. 🙂

@Ike, to súhlasím, to mohol iba génius vymyslieť.
Ike8.1.2020 21:15 #7 Re:
Reakcia na #5 od Sor23:
Ale od istého bodu sú aspoň jednotné symboly. 🙂 No a ako vravím, dať medzi odpojovač batérie a núdzové vypnutie motora (ktorého použitie vraj vyžaduje príjazd pojazdnej dielne) výstražné svetlá (Krátka SORka 😂 ), to chcelo fakt odborníka na ergonómiu.
Adam38.1.2020 20:56 #6 Re:
Reakcia na #2 od Sor23:
Nevies prosim aku palubovku ma SOR BN 10.5 ? Neviem tu najst nikde fotku. Takato zhora by mi velmi pomohla.🙂
Sor238.1.2020 19:06  +2#5 Re:
Reakcia na #4 od LUK:
Ak dobre viem, mechanický tachograf ako píšeš sa dával do starších VDO/VDV, potom ho nahradil elektronický. Ešte pre rozšírenie témy, každý výrobca pôvodne mal aj svoju palubnú dosku, no pre zjednodušenie práce vodičov medzi rôznymi typmi vozidiel sa používa práve toto. O niečo menej populárny model je aj Actia, s ktorým sa môžeme stretnúť u nás vo vozidlách Urbanway alebo Citelis, no v zahraničí aj značky Solaris. Potom také kuchynské palubky môžeme vidieť v našich krátkych B(N) SORoch, alebo u starších typov vozidiel, kedy zjednocovanie nebolo ešte tak v móde, hoci na západe sa palubné dosky zjednocovali už v 80. rokoch 20. storočia. Vodiči jazdiaci na Ikarusoch keď presadli na Karosu, tak mali čo hľadať, stačí si pozrieť ľavý panel Karosy B7xx s otočnými vypinačmi, častokrát bez označenia. Alebo farebná klaviatúra v Ik4xx bola tiež mätúca. V každom prípade, dnes je trend robiť jednotné palubné dosky, prevodovky a informačné systémy, aby to pre vodičov nebolo náročné. 🙂
LUK8.1.2020 17:46 #4 Re:
Reakcia na #3 od Mike:
presne tak, ale čo ma zaujalo, prvý krát v nej vidím implementovaný originál tachograf
Mike8.1.2020 17:30 #3 Re:
Reakcia na #1 od Mikimaus:
Ako napísal Sor23 v príspevku nižšie, je to typizovaná VDO a montuje sa do väčšiny vozidiel (ako si zákazník objedná). Rovnakú som videl napr. v nových srbských ikarbusoch.
Sor238.1.2020 15:55  +1#2 Re:
Reakcia na #1 od Mikimaus:
Rovnaká ako aj v SOR NB12/18, Mercedes Capacity, Tedom, Citelisy (niektoré), trolejbusy 30/31Tr... je to Siemens VDO, líšia sa akurát tým, že niektoré majú v strede aj otáčkomer a rôzne doplnené tlačidlá.

Galérie (1/1)