Zavrieť

Nová trať z Hlavnej stanice krátko po otvorení

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Nová trať z Hlavnej stanice krátko po otvorení.
Príspevok:
Lokalita: Starohorská ul., Ul. Imricha Karvaša
Dátum: 2.1.1980
Vozidlo: ČKD Tatra T3 #275
Galéria: ČKD Tatra T3
Tatra T3: 60 rokov na bratislavských koľajniciach (1.2.2025)
Linka: 2
Autor: Ivan Jaborník, zbierka
Počet zobrazení: 3097

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
matis

matis

3.2.2025
#10 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ma178rek #9:
Hlavne v zimnom období sa nieje čomu čudovať. Sklady su prázdne a napríklad nové škodovky (74xx,75xx) slabo kúria. Človek je rád ak na začiatku dostal 5ks tričiek.
Odpovedať
Ma178rek

Ma178rek

2.2.2025
#9 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: SixSixTrooper #7:
Ja čo vnímam tak je toho až príliš... Pričom podľa mňa tie tričká nevyzerajú zle ani materiálovo...
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

2.2.2025
#8 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Solider #4:
Ja som nastupoval do kurzu v roku 1984 ako brigádnik. A niečo som fasoval, nepamätám si, či všetko, lebo sa mi to prekrýva s tým, keď som tuším v 1990 nastupoval na stálo. Ale určite som hneď pri nástupe vyfasoval zimný kabát a bundošku. Povinné to formálne bolo ale nikto to nesledoval. Ale v pamäti mi utkvelo iné - pri nástupe sa nefasoval reverzný kľúč a každý si ho musel nejako zohnať alebo vyrobiť. Najčastejšie sa nakupoval od Valiny (pamätníci vedia), ktorá ich vozila z NDR. Stálo to 20 vychodných fenigov, čiže 60 halierov a podnikavá Valina ich búchala po 5,- Kčs.
Neskôr sa akési "téčka vyrábali v dielni a fasovali.
Odpovedať
SixSixTrooper

SixSixTrooper

2.2.2025
#7 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ma178rek #5:
Je. Teraz je ale vlna ľudí ktorí odmietajú pravidlá. Už sa za to začalo dávať pokuty.
Odpovedať
Klawu

Klawu

2.2.2025
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Ďakujem všetkým za odpovede. Ja si spomínam, že niekedy na začiatku 90. rokov som na električkovej zastávke Lanfranconi smer mesto videl na tejto zastávke čakať takmer 80 ročného deduška (aspoň na taký vek mi pripadal), ktorý bol oblečený v tmavomodrom saku, kravate, sivých nohaviciach a na hlave mal tmavomodrú čiapku s čiernym šiltom, k tomu v ruke držal ešte starú hnedú koženú kabelu. Asi to bol buď (možno bývalý) vodič MHD alebo pracovník železnice.

Ad Marek178: dianie v DPB až tak podrobne nesledujem, ale uniformy sú dnes povinné, či? Výnimku majú len tí, ktorí to majú potvrdené od lekára, že uniformy nemusia nosiť, alebo sa to opäť zvoľnilo to pravidlo v súvislosti s nosením uniforiem?
Odpovedať
Ma178rek

Ma178rek

2.2.2025
#5 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Solider #4:
Mne to troška vadí že ani v súčasnej dobe nie je nejaké pravidlo že aspoň firemné tričko/mikina počas jazdy nie je ...
Odpovedať
Solider

Solider

2.2.2025
#4 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Klawu #1:
Vodiči, ktorí nastúpili v roku 1978 do kurzu vraveli, že uniformy síce nafasovali, ale už sa to vtedy nenosilo. Môj osobný tip je, že to skončilo so zavedením samoobslužnej prevádzky.
Odpovedať
trolejbus6207

trolejbus6207

2.2.2025
#3 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: BA2301 #2:
Ja som jazdil brigádne a mal som nafasovanú modrú uniformu, dokonca som ju po ukončení jazdenia nemusel ani vrátiť... Inak nebola nič extra, ale nemusel som drať vlastné oblečenie a malo to ešte jednu veľkú výhodu - v 39-ne ma šofér pustil za pádlo a nemusel som sa tlačiť s ostatnými 😁 😁 😁
Odpovedať
BA2301

BA2301

2.2.2025
#2 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Klawu #1:
Asi boli povinné. Ich kvalita a estetika postupom času klesali, na konci fasovali beusáci košele nejakej príšernej tmavej modro-tyrkysovej farby. A uniforiem fasovali málo, takže po prechode zo sivých na modré bolo vidieť všetko možné. Hlavne ak dal vodič gate to čistiarne a čakal (za socializmu sa hlavne čakalo) až budú vyčistené, tak nosil sivé gate k modrému saku (gate treba čistiť častejšie ako saká a aj sa rýchlejšie zoderú).
A jazdilo veľa brigádnikov, ktorí chodili v civile, lebo logicky uniformy nefasovali - zvonku aj z radov zamestnancov (administratíva a pod).
Odpovedať
Klawu

Klawu

2.2.2025
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Vodič v beusackej uniforme. Dokedy sa tieto uniformy v DPMB nosili? Boli vtedy povinné, alebo nie? Na niektorých takýchto dobových fotografiach vidím vodičov aj v civile.
Odpovedať