Zavrieť

#2843 na dočasnej preložke Slovnaftskej ul. počas výstavby cesty R7

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Vyhľadávanie (13/27)
Stiahnuť materiál
#2843 na dočasnej preložke Slovnaftskej ul. počas výstavby cesty R7.
Príspevok:
Lokalita: Slovnaftská ul.; zastávka Terminál
Dátum: 10.10.2018
Vozidlo: SOR NB 18 City #2843
Galéria: SOR NB 18 City
Výstavba R7 a nultého obchvatu Bratislavy (18.10.2018)
Linka: 70
Autor: insider
Počet zobrazení: 4406

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

Miro

24.10.2018
#32 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Keď už debatujeme o oranžovom VDZ, nedávno vyznačili na Hodžovom námestí ( https://goo.gl/maps/76S9yWxAvdt ) v ľavom pruhu oranžovou farbou zastávku pre prestávkujúce trolejbusy. Tiež to nie je večer veľmi vidieť a je zaujímavé, ako často tam niekto zastaví za stojacim trolejbusom domnievajúc sa, že ten stojí na konci kolóny pred križovatkou.
Odpovedať

Miro

24.10.2018
#31 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Súhlas.

Pre vodiča je nanič informácia, že táto preložka je dočasná, ale podľa vyhlášky je to asi správne. A podobne na D1 BA-TT. Až na to, že mám pocit, že tak tu, ako aj na D1 nie sú tie čiary v retroreflexnej úprave, ako vyhláška vyžaduje, a to je ten problém, že potom je takáto oranžová farba oveľa horšie viditeľná, než biela.

Mimochodom, na krátkom úseku pri križovatke Blatné sú už "trvalé" biele čiary. Tam sú 3+3 pruhy aj s odstavnými.

Odpovedať

Ike

24.10.2018
#30 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Hrošo #28:
Ja nie som právnik ? no existuje čosi ako teleologický prístup, teda výklad právnych predpisov podľa účelu, na aký vznikli. A tu sa kladie dôležitá otázka s dvoma možnosťami:

- vzniklo oranžové VDZ na označenie administratívneho statusu komunikácie alebo

- vzniklo oranžové značenie na účel sprehľadnenia dopravnej situácie v prípade, že sa existujúce dopravné značenie prekrýva s dočasným tak, aby nedochádzalo ku kolíziám?

Myslím, že odpoveď poznáme všetci. A to je zároveň aj odpoveďou na D1 a túto preložku.

Alebo ešte jednoduchšie: prečo má vodiča na D1 trápiť, či je vo výstavbe alebo nie? Z hľadiska bezpečnosti premávky má poznať ustanovenia z 9/2009, ktorými sa má riadiť a ktoré boli použité na zmiernenie efektu neexistencie odstavných pruhov (zníženie rýchlosti).
Odpovedať

Hrošo

24.10.2018
#29 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
A čo sa týka samotnej dočasnej cesty a jej využitia - opravte ma, ak sa mýlim, ale takéto preložky sa zvyknú stavať tak, aby z nich neskôr, po dokončení úseku diaľnice, vzniklo napojenie pôvodnej cesty na diaľnicu.
Odpovedať

Hrošo

24.10.2018
#28 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #23:
Z tej istej vyhlášky citujem:
(4) Dočasná zmena úpravy cestnej premávky sa vyznačuje vodorovnými dopravnými značkami (č. V 1a až V 17) v oranžovej farbe v retroreflexnej úprave.

(5) Dočasná vodorovná dopravná značka je retroreflexná vodorovná dopravná značka oranžovej farby aplikovaná na účely prechodného vedenia dopravy pri dočasnej zmene organizácie miestnej úpravy cestnej premávky; je nadradená trvalej vodorovnej dopravnej značke.

Takže ono pravdepodobne sa to berie tak, že dočasá komunikácia = "prechodné vedenie dopravy.
Rovnako to je aj na nedokončenom úseku diaľnice D1 od Bratislavy po odbočku Trnava. Neexistujúce odstavné pruhy neumožňujú cestu skolaudovať ako plnohodnotnú diaľnicu, preto je to oficiálne stále iba stavba, kde sa používa dočasné dopravné značenie (vedenie 3 pruhov v 1 smere bez odstavného pruhu)
Odpovedať

Miro

19.10.2018
#27 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #26:
V tomto s tebou súhlasím.
Odpovedať

Ike

19.10.2018
#26 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #23:
Tieto paragrafy si môžeš vytlačiť a položiť vedľa záchoda v prípade, že sa Ti minie toaletný papier.

Stačí sa pozrieť na to, ako mesto robí rekonštrukcie ciest. Napíšeš mestu a neodpíše. Napíšeš KDI a pošlú Ťa do zadnice s tým, že sú zaneprázdnení a že toto má riešiť mesto.

Vravím - ranná Pražská je už teraz prerazenie trojitého dna.
Odpovedať

S499.1023

19.10.2018
#25 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: omg123 #15:
Nemôžem si priznávať neexistujúcu chybu, ty Oerlikon.
Odpovedať

Miro

19.10.2018
#24 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
V §5 sa zase hovorí o trvalých a prenosných značkách (nie dočasných). Podľa toho prenosná je taká, ktorá je na stĺpiku alebo inej konštrukcii červeno-bielo pruhovanej.

http://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-9#p5
Odpovedať

Miro

19.10.2018
#23 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
V §8 ods.2 písm. e, f vyhlášky sú zase taxatívne vymenované dopravné značky, ktoré môžu mať žltý podklad:

http://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-9#p8

Nenašiel som tam ale, že by žltý podklad znamenal, že sa jedná o dočasnú značku.
Odpovedať

Miro

19.10.2018
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
O farbách VDZ hovorí vyhláška 9/2009 Z.z. v §6:

http://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-9#p6

Odpovedať

Ike

19.10.2018
#21 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: johnnyjanko #18:
Nie. Existuje presne 0 dôvodov, prečo je D1 BA - TT žltou farbou. Teda okrem toho, že je to úplne zle viditeľné.

Oranžové vodorovné značenie nemá nič spoločné s kategóriou pozemnej komunikácie.

Len niekto potreboval vykázať dojem horúčkovitej činnosti.

Ale tam, kde by to bolo vhodné (súčasná ranná Pražská), tam sa spolieha na vodičov.
Odpovedať

Ike

19.10.2018
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 3pa3ck3 #19:
V grafickej prílohe sú niektoré značky vyobrazené aj ako dočasné so žltým (prípadne inverzným) vyobrazením. Nie je to však povinnosť.
Odpovedať

3pa3ck3

19.10.2018
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #17:
Vyhláška nemá značky so žltým podkladom definované iba ako dočasné, toto bude skôr nepísané pravidlo. Ale keďže sme na Slovensku, niekto to zobral až príliš vážne a pri Ružomberku umiestnil žltú značku Železničné priecestie so závorami na dočasnej komunikácie pre stavbu diaľnice.
Odpovedať

johnnyjanko

19.10.2018
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #8:
A nie je to náhodou tým, že úsek D1 BA-TT nespĺňa parametre na to, aby bol označený bielym značením ako poriadna cesta? Nie je to stále akési provizórium?
Odpovedať

Miro

19.10.2018
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Zaujímavé je, že nie všetky dopravné značky majú aj "dočasnú" verziu:
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_dopravn%C3%BDch_zna%C4%8Diek_na_Slovensku
Napríklad také železničné priecestie nemá, ale "práca" môže byť trvalá aj dočasná 😉
Odpovedať

Miro

19.10.2018
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: omg123 #14:
Zvislé dopravné značenie by malo mať namiesto bielej farby žltú 😉
Odpovedať

omg123

19.10.2018
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #11:
ale ze by si si priznal chybu. hm zase nic. ani slovko o tom kde sa pise o vodorovnom znaceni.
Odpovedať

omg123

19.10.2018
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #12:
1. to je dohoda, nie dohovor. to je nieco ine.
2. to akoze vazne toto je cely text? nerob si srandu.
3. tu sa riesila oranzova, nie platene parkovacie miesta
4. je to docasna cesta s docasnym vodorovnym aj zvislym dopravnym znacenim
Odpovedať

N/A

18.10.2018
#13 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
A neni to jak s "žltým svetlom", ktoré je v skutočnosti oranžové?
Odpovedať