Miešanie individuálnej a verejnej dopravy na Hlavnej stanici spôsobuje problémy najmä na výstupišti trolejbusov.
Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

TomJ11.12.2018 20:51 #64 Re:
Reakcia na #61 od 810zssk:
Takto to vyzerá pekne. Len ako sám vravíš, pri hodinovom intervale by si potreboval viac kĺbových liniek, čo by už bolo kapacitne na hrane.
Solider11.12.2018 12:18 #63 Re:
Reakcia na #62 od 810zssk:
Presne tak, nie je to vôbec problém 🙂 Ale v čase do polnoci plus mínus sa to dá riešiť aj takto.
810zssk11.12.2018 12:01 #62 Re:
Reakcia na #60 od Solider:
Hlavnu stanicu obsluzis zachadzkou akejkolvek linky ktora by jazdila smer Kramare.
810zssk11.12.2018 12:00 #61 Re:
Reakcia na #58 od TomJ:
Kedysi som to pocital a vychadzalo mi to, dokonca aj ked som tam chcel 15 liniek, akurat by to tam muselo byt znacne organizovanejsie. Ale je pravda ze ja som ratal len s tromi klbovymi linkami, zvysok by museli byt sola.

Idea bola nasledovna:
- 2x3 solo vozidla sa ti zmestia priamo na nastupistia v terminali (mozno aj viac, kedze to prave je dlhsie a niektore vozy maju menej ako 12 metrov)
- 2 solo vozidla odstavis na mieste kde prestavkuju 30 a 37
- 2 solo vozidla ktore pridu ako posledne vyckaju na vystupisti kym sa to cele uvolni

To je zatial 10 solo vozov. K tomu tie tri klbaky (odstavovali by sa ako denne 88 a 91, co su prave tri miesta). To sme na 13 linkach a este som tam mal pouzitu zastavku na nabrezi pri terminali (ako 29ka smer Devin), kde by stali dve vozidla. Tie by prisli z linky z vychodu mesta a pokracovali na linku na zapad mesta (cize by mali vystup aj nastup na tom istom mieste a do terminalu by v tomto smere nevchadzali).

Celkovo som teda celkom pohodlne napchal do terminalu 15 vozidiel. Kamen urazu ale je ze to som vymyslel v case ked som si kreslil nocaky s 30 minutovym intervalom, takze stacilo na vacsina liniek mat solo voz. Plus teda DPB-faktor, vyssie uvedene vyzaduje naozaj dobru organizovanost a aby kazdy robil co ma.

Sluzobaky som mal naplanovane na elektrickovej zastavke. Jeden zalozak by bol na odstavnej ploche 70ky a druhy zalozak niekde pobliz (trebars na Olejkarskej, odkial v pripade potreby pride v noci do 5 minut).
Solider11.12.2018 11:39 #60 Re:
Reakcia na #53 od Ike:
Šafko je už dosť ďaleko od historického centra, Námestie SNP má suverénne najlepšiu polohu. Po zatrolejovaní úseku Dunajská – Kamenné námestie by tam mohla jazdiť aj N72. Obsluha Hlavnej stanice po ukončení premávky denných spojov by sa mohla riešiť ad hoc dojazdom linky 1 cez Námestie SNP na čas rozjazdu nočákov.
Mike9.12.2018 20:04 #59 Re:
Reakcia na #58 od TomJ:
14 autobusov + 2 ZV plus prechádzajúce služobáky. Ak by sa využil každý meter, a stálo by sa aj na nástupišti 6 a boli by pravidlá čo ma kde a v akom poradí stáť, tak by to teoreticky šlo.
TomJ9.12.2018 19:57 #58 Re:
Reakcia na #56 od 810zssk:
Len si neviem dobre predstaviť, ako sa pod most napchá 14 autobusov, jedine, že by si mal prejazdové linky, ktoré by do terminálu nezachádzali, ale stáli by na nábreží.
Ike8.12.2018 22:49 #57 Re:
Reakcia na #56 od 810zssk:
Vidíš. A čo vlastne mostu SNP bráni? Veď miesta je tam dole dosť? a ľavé odbočenie sa pri kreativite projektantov DZ v BA nemôže považovať za problém (dodatok okrem MHD).
810zssk8.12.2018 17:33  +1#56 Re:
Reakcia na #53 od Ike:
Ja osobne by som z pohladu polohy za najlepsi povazoval Most SNP. Priamo v centre a s dobrym napojenim na viacero hlavnych komunikacii. Len by bolo nutne v noci umoznit lave odbocenie z terminalu.
Ike8.12.2018 16:55 #55 Re:
Reakcia na #54 od lostrail:
V krajine, kde sa robia štúdie realizovateľnosti štúdií realizovateľnosti za 100.000 a kde úrad zaplatí externému konzultantovi 400 € / hodina za to, že mu úradník povie, čo má povedať úradníkovi hej... utópia.

Len pre drobné porovnanie uvádzam, že v ČR sa rekonštruujú lokálky.
lostrail8.12.2018 16:42 #54 Re:
Z hladiska zlepsenia priepustnosti stanice sa davnejsie spominal tunel pre nakladnu dopravu, ktory by umoznil hlavnu stanicu obist uplne. Predpokladam, ze tiez utopia.
Ike7.12.2018 8:46 #53 Re:
Reakcia na #50 od Solider:
Ešte ma napadlo, či by sa nedalo riešiť Šafko pri Eurovei.

Hlavná stanica síce nie je terno, ale zase máš vyriešený neskorý príchod vlakov.
S499.10236.12.2018 19:07 #52 Re:
Reakcia na #51 od trolejbus6207:
Ja som bol na tom lepšie, keďže ten rozjazd nebol taký úplne taktový. Ku mne domov jazdili 134, 139 a 144, pričom jedna z nich (už si nepamätám, ktorá linka kedy) išla o 0:40, druhá o 1:10 a tretia o 1:25.
trolejbus62076.12.2018 18:29 #51 Re:
Reakcia na #50 od Solider:
Ja si tam pamätám nočáky zo študentských čias a ich prvý rozjazd o 0:40, keď som jazdieval poslednú 213-ku, ten som stíhal s odretými ušami(doviezol ma služobák z Hroboňky) 😁
Solider6.12.2018 11:47 #50 Re:
Reakcia na #47 od trolejbus6207:
SNP je rozhodne najlepšie miesto, len zatiaľ na to nie je stavebne prispôsobené.
Ike6.12.2018 10:06 #49 Re:
Reakcia na #48 od S499.1023:
Ale je, konal som nelegálne, priznávam 🙂
S499.10235.12.2018 8:19 -1#48 Re:
Reakcia na #44 od Ike:
A nie je tam zákaz státia aspoň?
trolejbus62074.12.2018 23:16 #47 Re:
Reakcia na #46 od Solider:
A kde by malo byť? Okrem SNP-čka mi nič vhodné na um nepríde...
Solider4.12.2018 23:08 #46 Re:
Reakcia na #45 od Melange:
Nie je. V xy mestách to tak funguje. Nevymýšľa sa nič nové.

A nie je vylúčené, že sa miesto rozjazdov nočákov zmení. Ono Hlavná stanica bola skôr taká voľba z nutnosti, keďže vhodnejšie miesto v centre sa neposkytovalo.
Melange4.12.2018 22:21 #45 Re:
Reakcia na #42 od Valec:
Autobusy, trolejbusy a električky počas celého dňa a s nočákmi teoreticky o 23:30.
Ale akože ak by to bolo tak spravené, aby to nerobilo problémy, tak nemám problém. Len sa pýtam, či to nie je "overkill".

Galérie (1/1)