Počas rekonštrukcie Mlynských nív nebol zriadený buspruh, a tak si v zápche postáli aj cestujúci vo vozidlách MHD.
Lokalita: Mlynské nivy
Dátum: 9.5.2018
Galéria: Iveco Urbanway 12M
Májové aktuality (10.5.2018)
Linka: 50, 205
Autor: insider
Počet zobrazení: 2426
Stiahnuť materiál
Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

gejza24.5.2018 19:11 #23 Re:
Reakcia na #22 od S499.1023:
počuli sme Slovo Božie 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
S499.102324.5.2018 18:51 #22 Re:
Reakcia na #19 od johnnyjanko:
Ja hovorím o Gejzovi a o tom, ako jeho sprosté reči podporujú uvedomelosť.
si24.5.2018 16:08 #21 Re:
Reakcia na #19 od johnnyjanko:
ako mas pravdu ze kazdy by sme mali zacat sami od seba, ale (aspon za mna) pokial v rozumnom case nevidim z toho rozumny vysledok, tak nebudem dobrovone sam seba trapit a stracat svoj cas po ceste kam potrebujem viac nez to je nutne... uz som predsalen kus starsi a len z idealizmu nevyzijem....
Mike24.5.2018 15:25 #20 Re:
Reakcia na #19 od johnnyjanko:
Len akých zastupiteľov voliť? Ako získať záruku, že ten kandidát, ktorý má dobré reči, sa tak bude správať aj po zvolení napr. do MZ? Lebo dnes máme zo 45 členov mestského zastupiteľstva skutočných podporovateľov MHD možno tak 3, max štyroch.
johnnyjanko24.5.2018 15:04 #19 Re:
Reakcia na #6 od S499.1023:
Sociálne inžinierstvo je jedna vec, ale uvedomelosť je niečo iné. Známy matematik John Nash (ktorého príbeh bol spracovaný vo filme Beautiful Mind), vypracoval teóriu (https://en.wikipedia.org/wiki/Nash_equilibrium), ktorá sa dá laicky zhrnúť slovami: "ak každý člen spoločnosti robí nie len to, čo je najlepšie pre neho, ale berie ohľad aj na to, čo je najlepšie pre spoločnosť, tak v celkovom súčte sú všetci na tom lepšie".

Tu sme svedkami toho, že väčšina si vyberie auto (z objektívnych dôvodov), ale potom všetci aj tak trpia. Keby každý rozmýšľal nie len nad sebou, ale nad celou spoločnosťou, dopadlo by to lepšie. To sa samozrejme netýka len ranného rozhodovania sa, čím pocestujem do práce, ale celkovo aj toho, akých zastupiteľov volím, ako sa zaujímam o to, kam mesto investuje peniaze, atď. V tomto všetkom chýba dostatočný záujem o MHD, pretože 99% ľudí chce len to, aby sa mohli s čo najmenšími problémami odviezť vlastným autom do práce a domov.

Áno, chápem, že v ideálnom prípade si má MHD získať cestujúcich svojou objektívnou výhodnosťou (rýchlosť, pohodlnosť, cena), ale zároveň si myslím, že aj tento aspekt uvedomelosti a spoločenskej zodpovednosti má svoje miesto.

Ike24.5.2018 8:29  +2#18 Re:
Reakcia na #16 od si:
Ja som mal krátky čas vyhradené parkovanie v práci a keďže manželka chodila do práce na 6:30, chodili sme v tom čase spolu autom s tým, že som ju hodil do práce a potom som zaparkoval u seba.

V tom čase som stál asi na jednom semafore a max 2. - 3. v poradí. Celá cesta mi trvala 16 minút. Poobede k nám špička veľká nie je.

Keby som nebol mentálne presvedčený o správnosti MHD asi by som nemal dôvod ju využívať. A to je na tom to smutné.
bobitwo24.5.2018 8:09  +3#17 Re:
Ak sa pozriem, tak v BA sa nerobí nič pre zlepšenie MHD. To že sa pán primátor chváli, že má už cez 400 autobusov wi-fi mi je ukradnuté, keď mi cesta domov z roboty podľa grafikonu má trvať 30-35 minút a pod 60 minút sa dostanem len málokedy. Ide o trasu Gagarinova-Jasovská. Bežne sa mi stáva, že 96/196 mešká aj 10-15 minút, to že 98 sa neukáže aj 30 minút je tiež pomerne bežné a pritom má 6 minútový interval. Takže koľkokrát idem na Nivy a odtiaľ pod Most SNP. Len z Niv je len jedno spojenie a to 70 a tá si jazdí podľa vlastného uváženia, niekedy príde na čas a inokedy jej zase 30 minút nie je. Takže kľudne rád obetujem zbytočnú wi-fi a radšej budem, ak MHD bude jazdiť načas. Otázka preplnenosti spojov... Občas sa mi stáva, že sa neviem dostať do prázdneho autobusu, všetci natrieskaný vo dverách a kúsok od dverí sa dá aj sedieť, ale nikto neuhne. Známy strávil 3 roky v Tokiu, a hovorí, že oproti tomu jazdí naša MHD prázdna. Zase druhý známy frfle, že MHD je preplnená, lebo si nemá kde sadnúť a pritom sú obsadené len sedačky a nikto nestojí. Ak sa pozriete, tak 80% ľudí keď príde do roboty, tak tam sedia 8 hodín, tak myslím, že tých cca 45 minút státia v spoji MHD ráno a 45 minút večer sa dá prežiť. Za najväčší problém považujem to, že v BA sa boja boja obmedziť autá, natiahnuť niekde BUS pruh, lebo čo na to ľudia v autách, ešte ma nezvolia. Pritom 2/3 ľudí využívajú MHD. To znamená, že viac hlasov by získali, keby zlepšili MHD.
si23.5.2018 23:03 #16 Re:
Reakcia na #15 od johnnyjanko:
vidis, ja mam zenu ktora ma bydlisko v starom meste, tak mam aj na aute rezidencnu kartu stareho mesta + zamestnavatel mi ako jeden z bonusov ponuka parkovanie v budove kde pracujem (kedze je to opat v starom meste)
momentalne chodim do prace elektrickou, ktorou mi to trva +- rovnako ako tym autom (teda auto nechavam na parkovisku v raci, kedze na elektrickovu zastavku z domu to mam nieco vyse 1km vodorovne a vyskovo to tiez je nejaky ten kusok a som lenivy), pokial ale nieco sposobi ze elektricky budu dlhodobo nahradene autobusmi alebo zacnu byt z nejakeho dovodu vyrazne pomalsie (proste verejna doprava prestane byt casovo aspon porovnatelna), nevidim dovod nepokracovat aj dalej do mesta autom...

a tu na tomto obrazku je prave dobry priklad ako to urobit tak aby v tej verejnej doprave ostalo co najmenej ludi.... keby tam bol vyhradeny jazdny pruh pre mhd (a idealne aj prelozene trolejove vedenie) a obcas na to dohliadol nejaky iniciativny policajt, tak tych aut tam mohlo byt pravdepodobne o par kuskov menej....
johnnyjanko23.5.2018 15:51 #15 Re:
Parkovanie (resp. jeho nemožnosť) je silný argument v prospech MHD, aj v Bratislave. Ale nie je až taký silný, aby to samo o sebe pre mnohých stačilo. V BA sa dá parkovať nadivoko, a v najhošom prípade platených mieste je (skoro) všade dosť.

Inak ja radšej pôjdem v zápche v buse, než vlastným autom. Státie mi nevadí, ak nie je tlačenica, čo na mojich trasách moc nebýva. Horšie je podľa mňa neustále stláčať spojku-brzdu-plyn. Keby som mal automat, bolo by to lepšie, ale aj tak môžem ten čas v MHD stráviť lepšie než za volantom. Počúvať hudbu môžem rovnako v MHD aj v aute, ale v aute nemôžem čítať knihu alebo venovať sa mobilu.
tr3mp14.5.2018 13:19 #14 Re:
Reakcia na #13 od Ike:
V tomto to v mojom prípade nie je o uvedomelosti alebo neuvedomelosti. Pred pol rokom som potreboval ísť autom do roboty (servis dohodnutý cez obed) a bolo to utrpenie, kopa zabitého času. Reálne som bol za posledných šesť rokov asi päť krát autom v robote. Jednoducho na nemám nervy na posúvanie sa v zápche. A to vlastným autom nejazdím málo, len ma nebaví chodiť hore-dole tú istú trasu do roboty. Plus ekonomická neefektívnosť, ak mám zaplatenú električenku i všetky poistenia i známky na auto, tak s MHD je to po meste už bez ďalších nákladov. 🤣 Auto je fajn pri prázdnych víkendových alebo večerných cestách a samozrejme na výlety mimo verejnej dopravy
Ike14.5.2018 11:47 #13 Re:
Reakcia na #12 od tr3mp:
Ty si uvedomelý cestujúci. Ja tiež na 80 % v meste využívam verejnú dopravu. Ale nemali by sme zaspať na vavrínoch. Chceme do verejnej dopravy dostať aj neuvedomelých ľudí.

A tí teda v dnešnom stave nad MHD ani nerozmýšľajú. A časť dôvodov som opísal v #8. Práve naopak. Tiež si v niektorých podmienkach (pomerne často) kladiem otázku, prečo som radšej nešiel vyvetrať svoj šíp.

Ak sa nenájde primátor, ktorý nebude každý deň tlačiť na Lamačskú (bus pruh) a Sokolskú (priechod), tak si myslím, že ostatní to s podporou verejnej dopravy nemyslia vážne a ťahajú nás za nos.
tr3mp13.5.2018 20:01 #12 Re:
Reakcia na #8 od Ike:
Toto platí niekedy, ale nie všeobecne. Ja robím v oblasti, kde je táto fotka. No v mojom prípade je to trošku inak, ako píšeš. V aute sedím, v MHD tiež (21, 63). V aute teplotu neregulujem (je mi to jedno), v autobuse je prijateľná (resp. v zime je, v lete chodím väčšinou bicyklom). Do auta aj MHD nastupujem pri dome, z MHD vystupujem priamo pred robotou, auto som minule hľadal miesto 20 minút (nechcem parkovať na chodníku, v križovatke či podobne) a potom šiel ešte tri zastávky trolejbusom do roboty 🤣 Autobusom mám bus pruhy, v aute sa zdržím aj tých 15 minút, ktoré potom meškám. A na mojej trase by nejaké špekulovanie nad alternatívnymi trasami aj tak narazilo na úzke hrdlá. Takže ja by som auto za MHD na (túto) cestu do roboty ani náhodou nemenil. A to ešte nespomínam, že 2x do týždňa chodím do centra, kde som MHD za chvíľu a autom by to tam bol masaker.

Ale aj na mojej ceste si viem predstaviť ešte nejaké zlepšenia, bus pruhy na Lamačskej, Hodonínskej, Šancovej, Karadžičovej a Legionárskej by potešili a ešte výraznejšie zrýchlili trasu.
Andy13.5.2018 11:13  +3#11 Re:
Reakcia na #8 od Ike:
Najhoršie je, že Bratislava je tak malá, že aj keby sa tie zápchy ešte dvojnásobne zhoršili, stále to nebude taká katastrofa, aby ľuďom, ktorí o doprave rozhodujú, napadlo, že by tú verejnú bolo dobré podporiť. 🤣
Sor2313.5.2018 11:01 #10 Re:
Reakcia na #8 od Ike:
Lepšie by som to nevystihol... 🙂
Mike13.5.2018 10:57 #9 Re:
Reakcia na #7 od 810zssk:
Spracovávala to taká pofidérna firma, ak sa na to pýtaš, takže sa nedá brať na 100% 🤣 Ale zasa úplne by som ho nespochybňoval, podľa mňa sa dá z neho vychádzať. Áno, môžu to ťahať aj vlaky. Môže to byť aj tým, čo povedal si v #5, môže to byť aj ďalšími faktormi.
Ike13.5.2018 9:12  +5#8 Re:
Reakcia na #5 od si:
To je imho veľmi zlé vysvedčenie. Asi ako keby dostal žiak na ZŠ na vysvedčení šestku.

Na druhej strane, ak si odmyslíme faktor "uvedomelosti", cestujúci v BA naozaj nemá motiváciu cestovať MHD. V aute sedíš, v MHD si namačkaný a stojíš. V aute si reguluješ teplotu, v MHD sa buď potíš, alebo mrzneš. V aute si pustíš obľúbenú hudbu, v MHD počúvaš DJs zo základných škôl s plechovou reprodukciou infantilného hiphopu. S autom nastúpiš pri dome a vystúpiš v cieli, v 90 % prípadoch zadarmo. V MHD musíš ísť na zastávku, zo zastávky a absolvovať prestupy, niekedy extrémne "pohodlné"(napr. Jungmannova). Ak sa auto v zápche zdrží 15 minút, meškáš 15 minút. Ak sa MHD zdrží 15 minút, zmeškáš prípoje na inú verejnú dopravu a tvoje meškanie sa násobí. A posledný faktor, s autom si zapneš waze a ideš cez najmenšie zápchy a tvoja časová strata je do 10 minút. Vozidlo MHD (vďaka svojej podstate, ale aj vďaka "šikovnosti" dispečerov") bude stáť a meškať aj v prípade, ak by v BA bola jediná zápcha.

Uvedomelých ľudí je málo a preto potrebujú nakopnúť. V BA však ľudia cestujúci MHD odmeňovaní nie sú - práve naopak. Robí sa všetko preto, aby sa MHD nejazdilo.
810zssk13.5.2018 8:58 #7 Re:
Reakcia na #4 od Mike:
Kto robil ten prieskum? Inak predpokladam ze to cislo tahali najma vlaky, nie busy.
S499.102312.5.2018 21:59  +2#6 Re:
Reakcia na #2 od gejza:
Vždy, keď si prečítam podobný koment nejakého sociálneho inžiniera, mám chuť vykašľať sa na MHD a používať výhradne auto.
si12.5.2018 19:57  +4#5 Re:
Reakcia na #4 od Mike:
a zahorie pokial viem tak ani velmi netrpi zapchami...
no tak ale to potom skor vyzera tak, ze zo smerov kde cestna doprava kolabuje ludia radsej miesto statia v zapche v autobuse stoja vo vlastnom aute, tam kde to jazdi "normalne", tak aj viac ludi sa rozhodne ist verejnou dopravou....
ci to nebude napriklad aj tym, ze kym linkove autobusy musia stat v zapche na svojej trase, tak individualne autom vies aspon niektore useky obist po trosku menej zapchatych trasach...
Mike12.5.2018 14:55 #4 Re:
Reakcia na #3 od si:
Neviem tie čísla pre MHD, ale v prímestskej doprave čo bol pred dvomi rokmi prieskum (vlaky aj busy v IDS BK), tak kým na smery Pezinok, Senec, Lužná väčšina opýtaných na otázku "prečo využívate verejnú dopravu" (pravidelní cestujúci) odpovedala, že nemá inú možnosť (teda rozumej nemá auto ani nikoho s autom, kto by ich odviezol), tak zo Záhoráckeho smeru (od Malaciek, Stupavy) iba 35-40% odpovedala, že nemá inú možnosť, a zvyšných 60-65% vlastní auto, ale pravidelne cestuje verejnou dopravou lebo je to pre nich výhodnejšie (či už časovo, cenovo, alebo preto, že nemusia riešiť parkovanie v centre).

Galérie (1/1)