Zavrieť

Po vyše štvrťstoročí od zavedenia MHD na Dlhé diely sa na tomto sídlisku začalo s budovaním civilizovaných zastávok

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Po vyše štvrťstoročí od zavedenia MHD na Dlhé diely sa na tomto sídlisku začalo s budovaním civilizovaných zastávok.
Príspevok:
Lokalita: Ul. Hany Meličkovej; zastávka Tománkova
Dátum: 18.11.2017
Vozidlo:
Galéria: Výstavba a rekonštrukcie zastávok
Udialo sa v novembri (4.12.2017)
Linka:
Autor: -mk-
Počet zobrazení: 3971

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

Miro

4.12.2017
#1 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Ešte by mohli vymyslieť civilizovanejší označník a kôš na odpadky.
Odpovedať

Mischo1

4.12.2017
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Chýba tam elektronická tabuľa a až potom to bude civilizovaná zastávka...?
Odpovedať

Miro

4.12.2017
#3 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Mischo1 #2:
Až taký náročný nie som, ale už by mohli vymyslieť niečo nové namiesto týchto červených socialistických označníkov a žltých košov. Vôbec sa to nehodí k prístrešku.
Odpovedať

N/A

4.12.2017
#4 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Miro #3:
Tie označníky sú dobré. Mesto malo už aj iné pokusy, ale napokon sa ako najlepšie ukázali tieto. Sú jednoduché, účelové, dajú sa tam ľahko meniť čísla liniek a do úvahy treba aj brať to, že ľudia sú na tento vizuál už zvyknutí a aj z diaľky je vidieť, že na danom mieste je zastávka.
Odpovedať

MatejBA

4.12.2017
#5 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #4:
A mozno by uplne stacilo, kebyze ta nosna tyc je namalovana na cierno a oznacnik ostane cervenou 🙂 (a na kos uz mame novy design)
Odpovedať

luky133

4.12.2017
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Plánuje sa budúci rok pokračovať s ďalšími? Myslím, že ešte zopár adeptov na DD by bolo (A nielen tam). ?
Odpovedať

Ámos

4.12.2017
#7 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: N/A #4:
A mozno by DPB mohol pouvazovat nad modernejsimi pristupmi a materialmi a celkovym redizajnom.

Ze by sa cisla liniek neskrutkovali, ale lepili, zacal pouzivat komatex, alebo ine v marketinu pouzivane materialy. Velkost oznacnika by tak mohol byt rovnaky, popripade v dvoch troch variantoch a potrebne info by sa uz len dolepovali podla jednotlivych zastavok.
No a ked uz sa zmenil dizajn pristreskov, vozidiel, zabradli, materialov vo vozidlach, tak mozno by mohli prist na rad aj oznacniky.
Odpovedať

Solider

4.12.2017
#8 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ámos #7:
Úplne by stačilo, ak by sa použil jednotyčový označník bez koša, ktorý by bol osadený osobitne. Pokiaľ ide o skrutkovanie predlepených terčíkov, je to síce už nemoderné riešenie, ale stále najefektívnejšie, aj keď do búducnosti by možno bolo lepšie tieto veci zriadiť formou displeja – čo je úplne najoperatívnejšie.
Odpovedať

Andy

4.12.2017
#9 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ámos #7:
Mne sa tento spôsob páči, je to taká súčasť firemnej identity DPB a je to jedna z vecí, ktoré by DPB meniť nikdy nemuselo, lebo mi na tom nepríde nič zlé a vyzerá to fajn.

A tie čísla sa lepia už asi 20 rokov, ale zrejme to nechcú dávať na jeden veľký kus, jeden čas to tak robili, ale asi sa to neosvedčilo kvôli častým zmenám liniek.

A v čom je ten komatex iný od toho materiálu, čo používajú teraz?
Odpovedať

gejza

4.12.2017
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
veľmi zvláštna zastávka .... cestujúci vidí prichádzajúci spoj a nie vizuálny smog
Odpovedať

810zssk

4.12.2017
#11 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: N/A #4:
Neukazali sa ako "najlepsie", ukazali sa ako bezudrzbove a preto ich DPB preferuje. To je sakra rozdiel.

Napriklad tam absentuje informacia o smere linky, co je pre DPB samozrejme benefit, lebo ak sa meni konecna, nemusia nic prelepovat.
Odpovedať

810zssk

4.12.2017
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Solider #8:
V com je skutkovanie efektivne? Kazdu jednu linku treba demontovat, pripadne namontovat - a samozrejme pracovnici DPB sa nebabru s tym aby tam boli v spravnom poradi, takze pri zmenach su umiestnovane nahodne.

Napr. toto riesenie povazujem za ovela praktickejsie a aj pre cestujuceho lepsie: http://www.herman.cz/wp-content/uploads/2015/06/Oznacnik_DPMB1.jpg
Pri dlhodobej zmene sa prote prelepi cely oznacnik, co zaberie podstatne menej casu a vyzera to dobre (pri kratkodobych vylukach sa pouzije prelepka oranzovej farby). Oznacnik je navyse informacne bohatsi a vyzera dobre.
Odpovedať

kecho

4.12.2017
#13 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #12:
Lenze u nas nalepky dopadnu ako na SAV, pripadne ked sa linka zrusi, ostane medzi cislami v idealnompripade esteticka diera, v horson od slnka vytiahnute odlepene cislo.
7,133,191 ci 131 ani cez letne prazdniny nedemontuju (a to 2, resp. 3 mesiace su dost dlha doba), takze operativne prelepovania su uz z rise sci-fi.
A nepochybujem, ze kazdych par mesiacov by zmenili font cislic...
Takze ked uz, radsej tie srobovane stvorce...
Odpovedať

kecho

4.12.2017
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #12:
Stvorcovy plech s cislom mozes pouzit x krat. Nalepka je jednorazova... A ak by cela zastavka boli cisla na jednej nalepke, tak by si musel “skladovat” more kombinacii
Odpovedať

810zssk

4.12.2017
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: kecho #13:
Pointa prelepovania je prave ta, ze sa tlaci oznacnik ako celok (ak nejde o kratkodobu vyluku), cize ziadne diery ti tam nezostavaju. Ked sa zmeni ponuka liniek na danej zastavke, vytlaci sa komplet cely oznacnik nanovo.

Druha vec je, ci je takyto system aplikovatelny v DPB, kde sa linkovanie meni 20 krat do roka - ale to je tiez prax, ktora by mohla konecne skoncit (a ujednotit sa na jednom, najviac dvoch terminoch do roka, s vynimkou vyluk).
Odpovedať

810zssk

4.12.2017
#16 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: kecho #14:
Samozrejme ziadne "more kombinacii" by nikto neskladoval. Tlaci sa vzdy to co je prave potrebne. Vsak si pozri brnenske oznacniky, napr. ten na fotke. Si myslis ze niekde na sklade maju sto milionov nalepiek kde je predpripravena kazda kombinacia nazov zastavky/linky/ciele?
Odpovedať

Ámos

4.12.2017
#17 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #8:
Na skrutkovani mi vadi toto:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/108/zastavky/6915/202-na-Jelacicovej?&ref=ba%2Fgaleria%2F108%2Fzastavky%3F a podobne.
Teraz sa pouziva plech, nie? povedal by som podla hrdze. https://imhd.sk/ba/galeria-media/108/zastavky/180349/Oznacnik-Cintorin-Vrakuna-v-smere-Cilizska?&ref=ba%2Fgaleria%2F108%2Fzastavky%3F%26p%3D71

Komate ma vyhodu stalosti a da sa pouzit znovu a znovu a znovu. Je to plast.

Vybavenie zastavok je to posledne, kde neprebehol redizajn. Ci oznacnik, ale aj zastavkova tabula. Aj tam si viem predstavit velkoformatovu nalepku z plastu. Lahko cistitelna, odolna, nepremokne.
Rovnako pristresky JCDecaux. V mojom idealnom svete, je podklad predtlaceny, zo vsetkymi podstatnymi informaciami, mapou okolia, linkoveho vedenia a CP sa uz len dolepuju.

Elektronicke tabule nie su rentabilne vsade, neriesia situacie pri vypadkoch prudu, poruchach etc.

Odpovedať

MatejBA

4.12.2017
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #12:
Hento vypada moc take... divne? Mozno tym, ze som zvyknuty na nase ?

Ale ked uz, tak to radsej nieco taketo https://i2.wp.com/seattletransitblog.com/wp-content/uploads/2011/07/Metro-bus-stop-sign-types.png?ssl=1
Odpovedať

810zssk

4.12.2017
#19 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: MatejBA #18:
Konkretny dizajn uz neriesim, islo mi o metodu 🙂
Odpovedať

Ámos

4.12.2017
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: MatejBA #18:
? bomba.
Odpovedať

Andy

4.12.2017
#21 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ámos #17:
Hrdza je z tej kovovej podkladovej mriežky, tie biele tabuľky sú z plastu, možno práve ten komatex, to neviem posúdiť, každopádne už asi 20 rokov, predtým boli plechové maľované ručne farbou a ešte predtým smaltované.

Pár krát som asi pred 15 rokmi bol na tom oddelení, kde to vyrábajú, majú taký veľký kus bielej tabule, a režú to na tieto tabuľky a na to lepia nálepky, ktoré im dodáva nejaký dodávateľ.
Odpovedať

Ámos

4.12.2017
#22 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andy #21:
Aha, Ok.
Mozno tak pre predstavu, co stoji tlaciaren na tlac na vodeodolne folie.

http://rezacieplotre.sk/ctk750/cotek750.htm
Ale tak vzdy je lepsie kupit nalepku od kamarata.
Odpovedať

Solider

4.12.2017
#23 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ámos #17:
Myslím, že sa používajú už plastové terčíky vo väčšine prípadov a to už dosť dlho. Pokiaľ ide o rozsah mriežky na vkladanie terčíkov, frekventovanejšie zastávky dnes majú plochu väčšiu, takže je tam aj priestor pre eventuálne ďalšie vloženie odklonových liniek.
Odpovedať

810zssk

4.12.2017
#24 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #23:
Veru: https://imhd.sk/ba/galeria-media/185922/
Odpovedať

Solider

4.12.2017
#25 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #12:
Nebabrú sa s tým, aby to bolo v správnom poradí, pretože ich o to nikto nežiada. Ad prelepovanie celého označníka – nie je zlý nápad, ale pri početnosti výluk v Bratislave vysoké náklady na prelepovanie označníkov, inak opäť hrozí neaktuálnosť. Ale to je informácia, ktorá sa dá vyznačiť lacnejšie v cestovnom poriadku alebo pri zainvestovaní do informačných odchodových tabúľ práve prostredníctvom nich.
Odpovedať

Solider

4.12.2017
#26 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #24:
A v prípade brnianskeho návrhu by to bolo ako? Natlačil by si to ešte aj z opačnej strany? ?
Odpovedať

kecho

4.12.2017
#27 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #25:
Kedysi (1980s) dokonca boli terciky pred krizovatkou rozdelene, jeden stlpec boli “rovno”, druhy boli linky, co odbacali vpravo (zast. Synekova). Cize je to cele len o “chceni” danych srobovacov a o prikazoch ich sefov...
Odpovedať

810zssk

4.12.2017
#28 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #25:
Ako som pisal, pri vyluke (pri ktorej je nutna zmena oznacniku) sa pouziva prelepenie len konkretnej linky (resp. len ciela) oranzovou foliou so spravnym udajom (resp. ziadnym ak tam linka nezastavuje). Cize vtedy komplet novy netlacis, ten sa tlaci len pri zmene linkovania, co sa tam deje spravidla raz rocne.
Odpovedať

Viko

5.12.2017
#29 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #28:
Tak sa skusme pozriet do o nieco priemernejsieho systemu ako napr. Praha, kde takisto maju caste zmeny a vyluky a tlac jednokusovych oznacnikov dlhodobo sposobuje chaos, ked prilis skoro namontuju/demontuju novu verziu prip. prelepku. A nerobim si iluzie, v BA by to mohlo dopadnut ako problem nie v rozpati hodin, ale dni...
Odpovedať

810zssk

5.12.2017
#30 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #29:
Vobec nerozumiem tomuto argumentu. Aky je v tomto ohlade rozdiel medzi montovanim a lepenim? Ked to nemontuju skor, tak preco by to mali lepit skor?
Odpovedať

Viko

5.12.2017
#31 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #30:
Pretoze mi pride logisticky narocnejsie modifikovat oznacniky kazdy unikatnou foliou/papierom, nez len srobovat na vsetky univerzalnu tabulku. T. j. by to bralo viac casu podla mna a ten by sa musel niekde nahnat.
Odpovedať

S499.1023

5.12.2017
#32 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #29:
Tlač "jednokusových označníkov" (čo to preboha je?) nespôspobuje žiaden chaos. Chaos spôsobuje to, že DPP dôsledne dodržiava lehoty, o koľko vopred musia byť zmeny, odklony, nové CP vyvesené. Ak máš riešenie, sem s ním.
Odpovedať

N/A

5.12.2017
#33 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #12:
Je to miniatúrne a preplnené informáciami - len kým človek zistí, na akej je zastávke, mu to zaberie dosť času. Prelepovanie komplet označníka je absolútne nepraktické. Vždy by ho bolo treba znovu nadizajnovať, vytlačiť, nalepiť, pričom ten terčík sa tam dá priskrutkovať/odskrutkovať pohotovo hoci aj v priebehu hodiny.

Okrem toho nálepky vo všeobecnosti sú hnusné, čísla je vidno aj po odlepení a ani nevieš, či to náhodou neodlepil nejaký vandal.
Odpovedať

Viko

5.12.2017
#34 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #32:
S tebou musí byť strašná sranda keď takto bazíruješ na obsahu každého slova ?
"Jednokusový označník" hľa https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/Autobusová_zastávka_Lihovar%2C_zastávkový_sloupek.jpg

Len tak mimochodom, skoré vyvesovanie volo len jedným z problémov, väčší prúser je ich nepružnosť v odstaňovaní chýb, ktoré škriatok pri centrálnom spracovávaní "ucelených papierov" vniesol. Jednoducho tam je väčší priestor na chybovosť a menšie možnosti okamžitej nápravy. Čo sa do nášho mesta, neschopného včas umiestniť aj len takú drobnosť ako operatívne oznamy, jaksi nehodí.

A well, nie je riešením tlačiť na zmenu zákona? Načo mi je vedieť, že o xy hodín tu bude stáť L7, keď súčasný stav nezistím?
Odpovedať

810zssk

5.12.2017
#35 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #33:
Ved predsa dizajn je jednotny, len sa pridavaju/uberaju/modifikuju informacie. To spravis za 5 minut a das vytlacit. Nalepenie potom trva dalsich max. 5 minut. Aka narocnost?

A opakujem, na ten oznacnik sa nelepia jednotlive cisla! Takze neviem co ma byt vidiet "po odlepeni" coho.
Odpovedať

810zssk

5.12.2017
#36 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #31:
Preco by to malo trvat viac casu? Ved nalepenie folie je radovo jednoduhsia cinnost nez babranie sa so sroubovakom a utahovanie kazdej jednej tabulky ktoru pridavas. Nehovoriac o tom, ze aj tie dnesne tabulky sa musia vyrabat a opat plati, ze je zlozitejsie lepit spravnu kombinaciu cisla, ci nazvu zastavky, nez to proste nahodit do pocitaca a vytlacit.
Odpovedať

Ike

5.12.2017
#37 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #36:
úplný súhlas. Aj keby sa linky menili každý týždeň, tlač a časová náročnosť je ďaleko menšia ako v prípade terčíkov.

Lenže dajme si pozor na to, čo si želáme. Viď farebné CP.

Aby sme za hrdzavými terčíkmi narvanými na jednej mriežke ešte neplakali.

Inak to je problém chytiť do ruky akumulátorový skrutkovač a tie linky zoradiť podľa poradia? Aj keď doma idem na malú potrebu tak nespláchnem, lebo veď na čo? Toto nemá nič spoločné s platmi a financiami.
Odpovedať

dupe

5.12.2017
#38 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #37:
Akoby ste si nepamatali tento typ oznacnikov https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/59338/Novy-oznacnik-zastavky-s-reproduktorom?&ref=ba%2Fgaleria%2Fgalerie%3Fghp%3Dozna%25C4%258Dn%25C3%25ADk%26ghe%3D%26ghv%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo_d%3D%26ghdo_m%3D%26ghdo_r%3D%26ghdd_d%3D%26ghdd_m%3D%26ghdd_r%3D%26ghg%3D0&ghp=ozna%C4%8Dn%C3%ADk&ghg=

Modularny, s nalepkami, repracikom, co viac si priat ?
Ako po rokov pouzivania vyzeraju si domyslime.
Odpovedať

810zssk

5.12.2017
#39 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: dupe #38:
Nie su uz vsetky demontovane? Mal som pocit ze definitivne skoncili s Radiopolom. Inak to co uvadzas bol na udrzbu uplne najhorsi dizajn - lepenie jednotlivych cislic priamo na oznacnik je uplne zlo, aj to tak potom vyzeralo. Predtym bol este ten variant aj s cielmi, kam sa umiestnovali tabulky s cislom linky a cielom - akurat potom v DPB zistili ze sa o to musia starat (aktualizovat to), co je v rozpore s planom pit kavu, tak to prestali pouzivat (a tych par co mali nejaku dobu udrziavali uplne tragicky roznymi prelepkami).
Odpovedať

Mike

5.12.2017
#40 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: dupe #38:
Občas aj takto:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/29327/Oznacnik-noveho-typu-s-povylamovanymi-linkovymi-oznaceniami?&ref=ba%2Fgaleria%2Fgalerie%3Fghp%3Dozna%25C4%258Dn%25C3%25ADk%26ghe%3D%26ghv%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo_d%3D%26ghdo_m%3D%26ghdo_r%3D%26ghdd_d%3D%26ghdd_m%3D%26ghdd_r%3D%26ghg%3D0%26p%3D3&ghp=ozna%C4%8Dn%C3%ADk&ghg=
Odpovedať

dupe

5.12.2017
#41 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #36:
Nalepenie folie je radovo narocnejsia cinnost ako presrobovat 2 sroby skrutkovackou a vymenit tercik. Lebo na tom nie je co pokazit.

Je ine nalepit foliu na novu tabulu v dielni ako pri zmene existujucu foliu vo vyske na oznacniku. Treba ju strhnut dole (po rokoch UV ziarenia sa bude trhat a nepojde dole), podklad treba ocistit benzinom aby sa na zbytku lepidla neusadzovala spina a necernal, foliu nalepit nez zlomov a bublin aby pod nu nezatekalo.
Toto za akehokolvek pocasia, kludne aj v tme. Pri chybe to bude vyzerat ako amaterska, lajdacka praca. Predpokladam ze v inych mestach ak nejde o dolepenie jednej linky sa to robi systemom ze vymenia celu tabulu za novu a lepenie folie prebieha v dielni.
Odpovedať

810zssk

5.12.2017
#42 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: dupe #41:
Vymienanie celej tabule je tiez moznost, proti tomu nic..
Odpovedať

dupe

5.12.2017
#43 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #39:
Tento typ je napr. na Botanickej zahrade bez akehokolvek cisla linky.

Dalej tu mame oznacnik typu Aupark, alebo letisko kde sa tiez nesrobuje. Aj ked nitovackou by to islo ?
Odpovedať

Ike

5.12.2017
#44 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: dupe #38:
Priznajme si to rovno. Aj tie terčíkové označníky by vyzerali dôstojne, keby sa robili precízne ?
Odpovedať

Mike

5.12.2017
#45 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: dupe #41:
Tiež je pravda že v iných mestách sa nerobia zmeny linkovania 3 krát za mesiac podľa toho aký poslanec sa s kým opije alebo kto sa koľko sprchuje ...
Odpovedať

Andy

5.12.2017
#46 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #39:
Radiopointom ?
Odpovedať

810zssk

5.12.2017
#47 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andy #46:
Ano, pardon 🙂
Odpovedať

N/A

5.12.2017
#48 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #35:
Informácie na tabuli je nutné v nejakom programe rozmiestniť, aby to bolo prehľadné a potom to na mieste nainštalovať a nepomýliť sa. Ako aj píše #34 Viko, je tam väčšia šanca chyby, a to aj na mieste pri lepení. Treba si uvedomiť, že každá zastávka by potrebovala zvlášť nálepku, lebo názov zastávky by bola zrejme súčasť nálepky.

Oproti tomu pri súčasnom stave, napr. ak je vypravená nejaká X-linka, stačí dať robošovi hrsť X-ových terčíkov, nech to poprišróbuje a keď výluka skončí, tak ich zase dá dolu. Jednoduché jak facka.

Problém s tým, že tie tabule sú buď v zlom stave, alebo sú malé, alebo sú terčíky v zlom poradí, je už problém konkrétnej údržby a súhlasím, že by sa o to DPB mal starať lepšie, nuž ale to nie je v prípade DPB nič nového pod slnkom.
Odpovedať

810zssk

5.12.2017
#49 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: N/A #48:
Ano, navrh presuva viac prace do kancelarie (priprava vyvesky) na ukor prace v terene. To je podla mna pozitivum, nie negativum.

Nerozumiem argumentu o chybovosti. Pri sucasnom rezime musi pracovnik pre kazde nastupiste vylovit spravne terciky, namontovat ich a pritom sa nepomylit. Pri mnou navrhovanom rezime by si len vytiahol vyvesku prislusnu pre dany oznacnik (napr. zastavka 1234, nastupsite 3) a nalepil ju. Sanca pomylit sa je podla mna radovo vacsia pri sucasnom stave.
Odpovedať

Ámos

5.12.2017
#50 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #35:
Nelepi sa 5 minut. Podklad musi byt suchy, cisty, odmasteny.... a nalepit precízne a rovno.
Vymysliet system, pre vyluky sa vsak da. Napriklad modifikovat legendarne cierne vrece, "zastavka je zrusena".
Oznacnik sa da prekryt docasnou tabulkou, dokonca moze byt na to sikovne predpripraveny.
Odpovedať

Ike

5.12.2017
#51 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ámos #50:
Alebo použiť prenosný mriežkový ?
Odpovedať

Viko

6.12.2017
#52 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #49:
Pozitívum by to bolo, keby celkový objem práce znižovalo...

Tak keď všeobecnému argumentu nerozumieš, poďme do praxe. Leto 2017, uzatvára sa Špitálska. Zoženú sa nejaké tabuľky (nové/použité) v potrebnom množstve, vyšle sa človek s pokynom Doskrutkuj na Obchodnú linky xyz, a ak holt na Vysokej dá 2x 9ku, všimne si to hneď keď mu zostane v ruke o štvorku naviac a môže to obratom opraviť. Keby dostal za šanón vývesiek, tak musí dávať konkrétny papier na konkrétny označník, po poslednom papieri spokojne odíde domov a len sťažnosti cestujúcich upozornia DP, ak sa dačo nezadarilo. Bude sa musieť znova vyrábať a tlačiť celý papier, znova posielať človek na opravu. (Viem, vravel si o fólii, ale tá má ešte o komplikáciu naviac - jej potlač a následné dodržanie podmienok jej osádzania bez ohľadu na počasie, čas či výšku, ako sa už spomínalo.)

Ono, lepší dizajn sa dá dosiahnuť aj pri súčasnom technologickom riešení. Tiež by bolo na diskusiu, či tie rozširujúce informácie o cieli či medzizastávkach potrebujeme mať na označníku, keď sú v CP. (Nechcem si ani predstaviť rozmery podrobného označníka napr. na SAV či Patrónke ? )
Odpovedať

kecho

6.12.2017
#53 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: dupe #41:
“presrobovat 2 sroby skrutkovackou a vymenit tercik. Lebo na tom nie je co pokazit.”
Zas az tak stopercentne by dom to netvrdil. Pred x rokmi som videl na Sustekovej na oznacniku pri Salacoch linku 89. ? Asi netopier prisroboval 68cku.
Odpovedať

dupe

6.12.2017
#54 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: kecho #53:
alebo isiel okolo recesista so skrutkovackou ?

https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/17295/Poskodzovanie-zastavky-Hummelova?&ref=ba%2Fgaleria%2Fgalerie-vyhladavanie%3Fghp%3Dhummelova%26ghe%3D%26ghv%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo_d%3D%26ghdo_m%3D%26ghdo_r%3D%26ghdd_d%3D%26ghdd_m%3D%26ghdd_r%3D%26ghg%3D0&ghp=hummelova&ghg=

https://vignette.wikia.nocookie.net/necyklopedia/images/7/7e/HPIM5064.JPG/revision/latest?cb=20071124174726&path-prefix=sk

?
Odpovedať

Ike

7.12.2017
#55 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: dupe #54:
ach, sweet nineties... vyhrážky namiesto prevencie. Potom, že všetci ušli do áut.
Odpovedať

Ámos

7.12.2017
#56 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Sorry panstvo, ale teraz som pozeral tabulky na zastávke VS manazmentu a rozhodne to nie je komatex, ani iny plast. To je plech. A nevyzeraju, ze by tam boli roky.
Odpovedať

Mike

7.12.2017
#57 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #55:
Tak kvôli tomu oznamu obzvlášť na Hummelovej a v okolí určite všetci ušli do áut. Keby tam ten oznam neboli bývali dávali a nechali ju ako stálu, tak sa dodnes celý hradný vrch vozí MHD. ..?
Odpovedať

Ike

7.12.2017
#58 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Mike #57:
To netvrdím. Ale to, ako dopravca vníma cestujúcich a ako sa k nim správa prostredníctvom personálu môže zmeniť sympatie ľudí a následne atraktivitu. Verím tomu, že prístup "náš zákazník, náš pán" dokáže pritiahnuť viac cestujúcich ako prístup "modelová MHD v mierke 1:1, z ktorej pôžitok kazia otravné bytosti, ktoré si nemôžu dovoliť automobil". ? Oznam na Hummelovej bol skôr ten druhý prípad.
Odpovedať