Odstavná koľaj pri kostolíku a električky T2. V pozadí výstavba novej karloveskej pošty.
Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

anbisdnes, 16:00 #11 Re:
Reakcia na #10 od S499.1023:
Ďakujem. Staré fotky som nevidel, takže predpokladám, že následne to bolo prikryté zákrytovými panelmi? A pri rekonštrukcii dobetónovali aj priestory medzi pásmi a vznikla ako keby súvislá doska, na ktorú položili BKV panely, tak?
To pôvodné riešenie so štyrmi pásmi bol nejaký akože progresívny pokus, ako sa za každú cenu vyhnúť klasickému zvršku? Pripadá mi to zaujímavé, aj technicky reálne, samozrejme, nie s betónom bez cementu a pod. 😃
S499.1023včera, 23:37  +2#10 Re:
Reakcia na #6 od anbis:
Nie, boli tam pre každú koľaj dva (čiže pre každú koľajnicu jeden) pozdĺžne betónové pásy. Bohužiaľ kvalita prevedenia ako obvykle taká, že sa to prakticky okamžite začalo sypať.
Viko13.7.2019 22:52  +1#9 Re:
Reakcia na #5 od S499.1023:
Smutné je, že ani v dnešnej dobe sa nedá nikde dopátrať k informácii, či vôbec na ten výškový rozdiel v Ružinove chce niekto reagovať. Lebo čo sa robil projekt na reko, tak niveleta sa tam nikde nezmieňovala, takže mi vychádza, že pri hluku sa spoliehajú iba na účinky modernejšej konštrukcie trate a kopčekovité riešenie prejazdov a priechodov je pre autorov vlastne nasledovaniahodná vec 😕
si13.7.2019 11:00  +1#8 Re:
Reakcia na #7 od TeBeCe:
inac co si pamatam tak aj v ruzinove na povodnej trati pred rekonstrukciou v 90tych rokoch pri jazere kde bola odstavna kolaj tak bola aj kolajova spojka....
TeBeCe13.7.2019 7:47  +1#7 Re:
Reakcia na #1 od Ike:
Spojka tam bola, vidno aj trolejove vedenie nad nou, ale ci vydrzala az do reko 1992, alebo ju odstranili skor, to si uz nepamatam. Ak ju odstranili skor, tak len preto, ze vyhybky potrebovali na nieco ine. Po reko samozrejme zmysel nemala, kedze v smere do Dubravky bola samostatna odstavna kolaj.
anbis13.7.2019 0:02 #6 Re:
Reakcia na #5 od S499.1023:
Tá pôvodná konštrukcia trate do Ružinova vyzerá zaujímavo, o čo presne išlo? Je tam proste v celej dĺžke a šírke trate železobetónová doska?
S499.102312.7.2019 22:37 -1 +5#5 Re:
Reakcia na #1 od Ike:
Na sklonku 80. rokov bola prakticky celá sieť v Bratislave v totálne dezolátnom stave okrem relatívne novej Dúbravky, Obchodnej a tunela, ktoré však boli tak odfláknuté, že sa už tiež začínali sypať. Preto sa pristúpilo k postupnej rekonštrukcii všetkých radiál. Už si to nepamätám presne ale povedal by som, že prvá sa robila Račianska po Gaštaňák, potom Vajnorská, potom Špitálska, Karlovka a ako posledná radiála myslím Ružinov, kde sa kvôli betónovému podkladu pôvodnej trate a potreba veľkého rozsahu búracích prác nakoniec zvolilo dvakrát idiotské riešenie s dobetónovaním do roviny a položením BKV panelov - jednak sú hlučné samotné BKV panely, jednak sa hlučnosť zvýraznila zodvihnutím celej trate o nejakých 10 cm a navyše sa zmenšila aj tak malá svetlosť podjazdu pod Bajkalskou.
Výhodou reťazovky okrem väčšieho rozostupu trakčných podpier je ešte konštantná výška trolejového vedenia a omnoho lepšia možnosť reguláci kľukatosti vedenia - ergo menšie opotrebovanie zberacích líšt a aj menšie riziko strhnutia vedenia / poškodenia zberača.
Ike12.7.2019 20:49  +2#4 Re:
Ďakujem obom za info 🙂
anbis10.7.2019 18:10 #3 Re:
Reakcia na #1 od Ike:
K 3. otázke: aj keď sú tu aj väčší odborníci 🙂, myslím si, že primárne išlo o to, že reťazovka nepotrebuje toľko stožiarov, koľko jednoduché TV. Pôvodné stožiare však museli zostať tak ako boli zo svetelnotechnického hľadiska. V teréne to je pekne vidieť, medzi dvoma stredovými stožiarmi sú cca 2 - 2,5 pôvodné kombinované stožiare.
Súhlasím, už minule sme o tom diskutovali, že tá ulica takto vyzerá oveľa krajšie. Ale tak my to pekne zastĺpujeme až ku krížu, fakt tlieskam!
TeBeCe10.7.2019 13:48  +1#2 Re:
Reakcia na #1 od Ike:
Vsetky trate boli vo velmi zlom stave, preto sa zacali postupne rekonstruovat uz v roku 1990. KV radiala sa dostala na rad az v 1992.
Ike10.7.2019 9:25 #1 Re:
Mal by som k tejto fotografii tri otázky:

1. Existujú fotografie rekonštrukcie KV radiály v 90. rokoch? Bola trať vo veľmi zlom stave, keď sa rozhodlo práve pre ňu?

2. Na fotografii je vidieť iný (novší) povrch v priestore výhybky na odstavnú koľaj a aj na iných fotografiách sa zdá, ako keby tam v minulosti bola spojka. Súviselo jej zrušenie s pridaním 4. koľaje po reko?

3. Pri neretiazkovom vedení sú lepšie závesy cez celú ulicu, alebo samostatné stĺpy? Pripadá mi ten uličný priestor bez stĺporadia oveľa krajší. Aj keď ten betón na trati je extrémne rušivý.

Galérie (1/1)