Objavili s v r. 1990 na prvých mestských Karosách TURBO s manuálnou prevodovkou. Boli naftové s turbodúchadlom, vďaka čomu sa stali veľmi obratnými šporťákmi. Dnes si väčšinou každý spomína na staré rozpadnuté Vrakosy, ktoré donedávna jazdili, ale málokto si pamätá, že v čase svojho mládí boli šarkanmi a vodiči s nimi jazdili ako na formulách. Pre mesto trochu nebezpečné. Boli to však busy, kde sa dala pekne otestovať šikovnosť vodiča, pretože sa bolo potrebné s nimi zžiť a obratne vedeli na nich jazdiť iba šikovní vodiči. Spomínam si napríklad na 3136 so šachovnicovým spätným zrkadlom na L37 s vodičom Máriom či 3147 s reklamou na auto alebo 3130 na L57 s fúzatým vodičom, ktorý sa už zo zastávky rozbiehal pri polozatvorených dverách, aby stihol zelenú na križovatke krížna-karadžičova. Na druhom stupni sa bežne dalo vytúrovať 35 km/h, vďaka čomu často pri rozbiehaní predchádzali na križovatkách staršie ťažkopádne automaty. Ani najnovšie Citelisy by sa dnes nevyrovnali novo vyladenej B732 turbo a to nielen v rýchlosti. Perfektné perovanie. Ak by boli nové a v pôvodnom stave, verím, že nejeden zručný vodič by sa k nim s radosťou vrátil. (nedávne prevádzkovanie krátkych polorozpadnutých Karos ich pôvodnej prestíži kvôli slabej udržbe a presluhovaniu veľmi uškodilo a ich pôvodnú slávu celkom zatienilo) Škoda, že sa nezachoval aspoň jeden pôvodny kus. Mame síce ešte B741, ale tie sa tiež už s nimi nemôžu porovnávať.
Veru, chytila ma taká nostalgia, keď som tento príspevok našiel
Hádam zavesí niekto nejaké foto z 90. rokov...
Veru, chytila ma taká nostalgia, keď som tento príspevok našiel
Hádam zavesí niekto nejaké foto z 90. rokov...