Cestujúci sa sťažujú na výluku pri ŽST Vinohrady

Najmä na problémy s prestupovaním sa sťažujú cestujúci pri ceste z Rače a do Rače. Dopravný podnik totiž rekonštruuje pod železničnou stanicou Bratislava Vinohrady električkovú trať. Električky z mesta končia pri ŽST Vinohrady a z Rače jazdia iba v úseku Komisárky – Vozovňa Krasňany. Pri prestupe je teda nutné prejsť buď 250 metrov pešo alebo cestovať túto vzdialenosť náhradnou autobusovou linkou X11, ktorú pre DPB zabezpečuje súkromná spoločnosť Zájazdy Bratislava, s. r. o. z deklaroveného dôvodu nedostatku vodičov v DPB. „Keď príde električka k zastávke Vozovňa Krasňany, za 2 týždne sa mi podarilo dvakrát chytiť autobus na Vinohrady. Dnes (23.7.2007) ráno okolo 7:25 hod. bol šofér (Zájazdov Bratislava, s. r. o. – pozn. red.) taký milý, že odišiel prázdny napriek tomu že prišla električka plná ľudí,“ píše cestujúca Silvia Bzdilová vo svojom kritickom e-maili. Vodiči DPB sú ohľaduplnejší – v interných príkazoch majú úvedenú povinnosť vyčkať prestúpenie cestujúcich. Vozidlá z tohto dôvodu odchádzajú z nástupnej zastávky aj o 2 minúty neskôr, čo sa prejavuje na zdržaní na ďalšej trase.

Problémom je aj samotná trasa linky X11. Autobusy sú využité iba v úseku ŽST Vinohrady – Vozovňa Krasňany a aj to iba v tom prípade, ak cestujúci stihnú prestúpiť a autobus im neujde. Ostatná časť trasy (ŽST Vinohrady – Mladá garda) je využitá iba úzkym okruhom prevažne starších ľudí navštevujúcich nákupné stredisko pri jej konečnej zastávke. Do vybudovania svetelnej signalizácie v Gaštanovom hájiku bolo možné otáčanie autobusov náhradnej dopravy priamo pred ŽST Vinohrady. Nové riešenie križovatky s náhradnou dopravou už nepočítalo, a preto je najbližšie možné bezpečné otáčanie vozidiel až za Mladou gardou. Mesto teda ušetrilo na investícii do obratiska pred ŽST Vinohrady, no na druhej strane zaplatí zbytočné prevádzkové náklady autobusov v úseku, kde vozidlá jazdia iba preto, že sa nemajú kde inde otočiť.

Podľa našich zdrojov z DPB by sa takáto oprava električkovej trate bez problémov zvládla aj za menej ako 14 dní, správa koľajových tratí však krátky úsek chce rekonštruovať 5 týždňov z dôvodu použitých technologických postupov. Kritika dĺžok opráv električkových a trolejbusových tratí trvá už roky, no zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by mal DPB záujem takéto obmedzenia pre cestujúcich skracovať na minimum. Výsledkom je častá kritika cestujúcich a zhoršovanie imidžu podniku.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.