Súťaž na modernizáciu Ružinovskej radiály je opäť zrušená

Začiatok modernizácie električkovej trate na Krížnej ulici a v Ružinove sa odkladá.

Mesto Bratislava zrušilo aj druhú verejnú súťaž na zhotoviteľa modernizácie Ružinovskej radiály. Ani po roku od prvých prípravných trhových konzultácií sa tak mestu nepodarilo vybrať zhotoviteľa tejto veľkej stavby. Tentokrát boli do súťaže predložené tri ponuky, no opäť sa im nepodarilo vtesnať do predpokladanej hodnoty zákazky, ktorú si mesto stanovilo. Oproti prvej súťaži mesto zvýšilo predpokladanú hodnotu zákazky z 95 na 102 miliónov Eur bez DPH a predložené ponuky boli na úrovniach 106,7 mil., 113,3 mil. a 117,8 mil. Eur.

V priebehu súťaže mesto uchádzačom odpovedalo na ďalších 376 otázok. Lehotu na predkladanie ponúk mesto štyrikrát posúvalo.

Mesto predmetnú súťaž vyhlási po tretí raz a súčasne pristúpi k zatiaľ nešpecifikovanej úprave zadania súťaže. Záujemcov po preštudovaní doručených ponúk zároveň upozorňuje, aby nabudúce venovali dostatočnú odbornú starostlivosť technickým riešeniam a navrhli ich podľa požiadaviek mesta.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nechcem byť zlý, ale predpokladaná výška zákazky bola 102 miliónov. Ako to už však poznáme, reálna konečná cena bude aj tak omnoho vyššia, preto to rovno mohli dať tomu uchádzačovi so 117 mil. a hurá mohli hneď stavať.😄
Ale ale, Matus Okydaj-Kazdeho Vallo sa rozculuje, ze firmy mu nechcu robit za jeho podhodnotene ceny? To si ako magistrat mysli, ze ked urci cenu, tak cely trh sa pokryvy, aby im vyhovel? 😃
Reakcia na: MatejBA #2:
Ja naopak túto prácu mesta vítam. Ten (sčasti oprávnený) shitstorm, ktoré sa zniesol na mesto kvôli Petržalke, nikto nechce zopakovať. Ani tí, ktorí kritizovali (často oprávnene), ani tí, ktorí boli terčom kritiky (často oprávnene).
Reakcia na: MatejBA #2:
Problém je skôr ten, že mesto nezvláda manažment podobných stavieb a to potom predražuje projekt. Aj v Petržalke bolo vidno, že však projekt je hotový a nemenný a nakoniec sa ktovie koľkokrát prerábal.

Aj ten odkaz mesta, že majú to navrhnúť podľa požiadaviek mesta. Otázkou je, na koľko je to reálne postaviť za danú sumu, čo si mesto predstavuje a či to je vlastne aj správne riešenie čo sa týka noriem.
Reakcia na: upravovač fotiek #3:
A ako tato praca mesta (dvakrat zrusena sutaz) zabezpeci, aby sa nezopakoval rovnaky fuckup ako v Petrzalke a este predtym na DKR? Ci tym, ze si tam ma uchadzac este bez istoty zakazky urobit nejaky divny lab zamerany na vrstvy spodku a zvrsku na kratkom useku, pricom, ked to nevyjde, tak mu povedia dakujeme, dovidenia?
Predpokladam, ze toto z podmienok nevyhodili. Za mna je to blbost, az to mraky brzdi, kedze tie dovody, preco sa vlastne vela veci pokazilo, su niekde inde, konkretne:

1. Hlucnost na DKR sa v druhej etape vyriesila zmenou poradia izolacnych vrstiev pod kolajami. Ciastocne chyba projektanta, ciastocne aj stavebnej firmy, ktora v 1. etape namiesto strkodrvy pouzila pomerne hrubozrnny strk. Mozno kvoli zmluve a mozno kvoli neschopnosti mesta sa toto jednoducho zamietlo pod koberec a nebola vyvodena ziadna zodpovednost. Ak sa mesto (resp. BSK) takto stavia k projektu, ako zabezpeci, ze trebars aj vitazny uchadzac, ktory si to podlozie na testovacom useku pripravi najlepsie, nebude uz pri ostrej realizacii znizovat kvalitu? Ked je raz manazment zo strany stavebnika nulovy, nejake demo nezachrani nic.

2. Na DKR je cela kopa dalsich nedostatkov, ktore nejaky testovaci usek vobec neeliminuje. Navyse ak pri tom teste pojde o rovny usek, tak ani len tie hranate obluky sa tam neotestuju, resp. nevznikne potreba toto riesit. Ako teda tieto dve zrusenia sutaze, ci test na rovnom useku zabezpecia, aby tam, kde su obluky, neboli po novom hranate?

3. Petrzalka je ukazkovy priklad neschopneho manazmentu a neschopnosti dostatocne motivovat dodavatela, aby plnil, co ma, nacas. Namiesto zmluvnych pokut a podmienecneho odstupenia od zmluvy si Vallo tak velmi chcel pripisat politicke body (len aby sa postavilo), ze si z toho spravil najvacsieho strasiaka jeho posobenia v urade. Ako teda tymto, co predvadzaju pri sutazi na Ruzinovsku radialu, chcu zlepsit prave tento aspekt?
Aktualne v Petrzalke asi najviac meskaju pristresky a aj ked to je oproti inym rozostavanym objektom vlastne taka omrvinka, o to viac bije do oci, ako neuveritelne dlho im to trva (az museli vymenit subdodavatela). Pokial viem, na Ruzinovskej radiale sa s nejakymi zvlastnymi dizajnami nepocita, +/- tam ma ist to, co do Karlovky. Ako sa touto cinnostou okolo sutaze zabezpeci, aby sa lapsus s pristreskami neopakoval?

To, ze mesto sa teraz sprava ako uzkostlivy paranoik este neznamena, ze robi ktovieaku robotu. Dokonca sa dost obavam, ze trpia akousi predstavou, ze ked to takto prehnane skepticky dokazu nakoniec uspesne spustit, uz sa nebudu musiet o nic starat. Ak to tak je, potom je uplne jedno, kto to vyhra a co mu vyjde v tom teste. Vysledok bude dalsi fuckup.
Reakcia na: triskaidekafobia #1:
Mne sa teda vôbec nepozdáva to prihadzovanie, ako keby to bolo len tak. 102 miliónov eur za rekonštrukciu štyroch kilometrov električkovej trate je EXTRÉMNE vysoká cena. Vôbec by som sa nečudoval, ak by tam Reming navrhol takú istú nezmyselnú pevnú jazdnú dráhu ako v Petržalke. Veď ani na železnici sa neleje toľko betónu do pevnej jazdnej dráhy. To by sa podľa mňa malo určite optimalizovať a zreálniť.
Reakcia na: Solider #6:
Ale nie je súčasťou tej rekonštrukcie aj kompletná prerabka kriznej? Či to je druhý projekt?
Reakcia na: MatejBA #2:
Mňa by zaujímalo, ako teda určili PHZ. Veď to vyzerá, že mesto klame. Či im v rámci zisťovania niekto povie, jasné 102 mega, a potom dá ponuku na 117? Nepadame na hlavičku valovičku
Reakcia na: MatejBA #7:
Súčasťou rekonštrukcie je aj kompletná rekonštrukcia Krížnej v celej šírke od domu k domu a v Ružinove od Slovanetu po Astronomickú k tomu ide aj úprava chodníkov, nové cyklotrasy, nová zeleň.
Reakcia na: lostrail #5:
Mesto čo sa týka zastávok, tak 15. augusta menili dizajn zastávok a 1. Septembra to malo byť hotové? To ti proste nikto tak rýchlo nevyrobí, ak to je atyp. Môžeme sa baviť, že tie zastávky mali byť hotové, alebo aspoň na sklade. Dostatok zmluvy je z 15. Septembra na to, ale to, že mesto bude chcieť niečo na zastávkach meniť, sa kľudne mohlo prejednávať aj v marci, pol roka predtým.

Ďalšia vec, nadjazd nad Panónskou, ako budú rampy. Stále sa čaká na mostné uzávery, ktoré mali byť hotové a osadené do decembra 2023. Máme december 2025 a uzávery nikde. Na mostné uzávery sa nečaká 4 roky. Reakcia mesta žiadna... Zisťovali aspoň Mesto, či vôbec boli objednané tie uzávery a kedy boli objednané? Ani to nevieme. Problémy so subdodávateľom má riešiť zhotoviteľ, nie mesto.

Reakcia na: klobasa #8:
Presne to je ono, PHZ. Vie niekto, ako sa zisťovala?
Reakcia na: Solider #6:
Treba brať do úvahy, že "lacné" projekty už skončili. Ceny dnes a pri súťažení Petržalky napríklad sú diametrálne odlišné. Druhá vec je rozsah prác, ktorý sa má robiť. Rekonštrukcia Ružinovskej radiály nie je len o električkovom páse a dovidenia. Tu sa bavíme o komplexnej zmene. Nielen, že sa bude meniť poloha koľajníc v niektorých miestach čo teda nie je ani tak rekonštrukcia ale výstavba časti trate nanovo. Bude prebiehať komplexná rekonštrukcia Krížnej od fasády po fasádu v čom je zahrnuté nespočetné množstvo prekládok vedení atď. Rovnako Ružinovská. Tu bude obnovená komplet ulica v podstate od chodníka po chodník vrátane cesty, križovatiek atď. Ten projekt je naozaj vo vysokej cene. 🙂
Reakcia na: lostrail #5:
Ak dobre viem, tak tá testovacia dráha na vyhodnotenie technického riešenia spodku s dôrazom na vibrácie už v tejto druhej súťaži nebola.

Z portálu YIMBA - Mesto preto zrealizovalo prípravné trhové konzultácie, ktoré mali odhaliť, prečo firmy nepredložili svoje ponuky. Na ich základe upravilo podmienky súťaže a vyhlásilo ju nanovo. Bratislava inak definovala kritériá pre stanovenie najlepšieho pomeru ceny a kvality, pričom vypustila problematické kritérium na zníženie hluku a vibrácií. Z nového nastavenia súťaže navyše vyplývalo, že mohla uspieť aj drahšia ponuka, ak uchádzač poskytol vyššiu kvalitu podľa iných kritérií ako ceny.
Reakcia na: sunogdy #14:
Vdaka bohu ze to nedali len na cenu
Reakcia na: Brancibetar #15:
Bez ohľadu na cenu bola aj Petržalka...
Reakcia na: Brancibetar #15:
Akože nie, podľa zákona rozhoduje cena. Čo akože iné má rozhodovať?
Reakcia na: draxter #17:
Vieš dať to znenie zákona?