Súťaž na modernizáciu Ružinovskej radiály je opäť zrušená a znovu vyhlásená

Začiatok modernizácie električkovej trate na Krížnej ulici a v Ružinove sa odkladá.

Mesto Bratislava zrušilo aj druhú verejnú súťaž na zhotoviteľa modernizácie Ružinovskej radiály. Ani po roku od prvých prípravných trhových konzultácií sa tak mestu nepodarilo vybrať zhotoviteľa tejto veľkej stavby. Tentokrát boli do súťaže predložené tri ponuky, no opäť sa im nepodarilo vtesnať do predpokladanej hodnoty zákazky, ktorú si mesto stanovilo. Oproti prvej súťaži mesto zvýšilo predpokladanú hodnotu zákazky z 95 na 102 miliónov Eur bez DPH a predložené ponuky boli na úrovniach 106,7 mil., 113,3 mil. a 117,8 mil. Eur.

V priebehu súťaže mesto uchádzačom odpovedalo na ďalších 376 otázok. Lehotu na predkladanie ponúk mesto štyrikrát posúvalo.

Mesto predmetnú súťaž vyhlási po tretí raz a súčasne pristúpi k zatiaľ nešpecifikovanej úprave zadania súťaže. Záujemcov po preštudovaní doručených ponúk zároveň upozorňuje, aby nabudúce venovali dostatočnú odbornú starostlivosť technickým riešeniam a navrhli ich podľa požiadaviek mesta.

Doplnené: Hlavné mesto 8. decembra 2025 zverejnilo súťažné podklady pre opakovanú súťaž na obstaranie zhotoviteľa stavby. Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená na úrovni 100,45 mil. € bez DPH.

Mesto upravilo požiadavky na konštrukciu električkovej trate. Upustilo od požiadavky návrhu technického riešenia pevnej jazdnej dráhy a definovalo minimálne technické parametre pevnej jazdnej dráhy a požiadavky na ňu. Zároveň bolo podrobnejšie popísané technické riešenie roštu pod pevnou jazdnou dráhou.

Spresnené boli aj požiadavky na dĺžku prístreškov na zastávkach. 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #43:
To záleží od mesta, ktoré si s tým má spraviť poriadok... Ten nonsens s tým, keď sa niečo zrekonštruuje a o pol roka sa to rozkope musí skončiť.
Reakcia na: bobitwo #41:
To záleží od sieťarov, či na to budú mať rozpočet. Ak nie, tak sa bude rozkopávať po 2-5 rokoch.
Reakcia na: si #39:
Napísal som má byť, nie že to tak aj bude 😂 Ak si mesto vysúťaží normálneho zhotoviteľa a bude mať seriózny stavebný dozor a úprimný záujem o realizáciu projektu, tak to bude možné. Ale ak mesto nemá záujem ani o to, čo preberá (domrvená DKR a mnoho iných prípadov), tak potom to lepšie nebude 😊
Reakcia na: Solider #37:
Nie nebudú, ale do nejakej hĺbky pôjdu.

Navyše, už keď to rozkopeš, tak budeš riešiť rôzne inžinierske siete, aby si to nemusel zase o 2-5 rokov znova rozkopávať.
Reakcia na: Viko #34:
Je to problém kvôli eurofondom a nenávratnému finančnému prostriedku.
Reakcia na: Solider #38:
a kedyze to mala byt hotova elektricka do petrzalky ? a je uz skolaudovana trat v kralovej vsi ? ci odkial beries ten optimizmus ze za ako dlho by sa to malo stihnut pod tymto vedenim mesta ? 😃
Reakcia na: spejsikx #31:
Krížna by sa mala stihnúť v rámci jedného roka, výluka električiek na Krížnej v úseku od Legionárskej po Vazovovu má byť štyri mesiace.
Reakcia na: bobitwo #36:
Však to tam nebudú kopať až po neskorý neolit.
Reakcia na: Viko #34:
Mesto si podľa mňa chce nahnať len PR, že našlo niekoho, kto to spraví lacnejšie, ako očakávali.

Za mňa to bude určite drahšie, lebo ulica na tom mieste existuje niekedy od roku 1600, že by tam mali byť prvé domy. Môžu tam teda nájsť čokoľvek. Navyše cez 2. svetovú bola vybombardovaná...
Reakcia na: si #33:
možno by sa dali čerpať eurofondy na komunitné záhrady. /s
Reakcia na: keks #32:
Súhlasím, tvoje porovanie ale ukazuje, prečo sa diviť zrušeniu súťaže. Ak je rozpätie ponúk 11 miliónov a rozdiel od PHZ "iba" 4, prekročenie PHZ nevyzerá tak dramaticky, aby bolo treba súťažiť znova s inými podmienkami a inou PHZ. Hádam nebudeme súťažiť dookola, kým sa odhad netrafí na milión 😀
Reakcia na: spejsikx #31:
ja dufam ze to bude realizovat niekto iny ako vallo, bo po skusenostiach s nim sa da ocakavat ze pod jeho vedenim sa tam stihne urodit vela paradajok....
Reakcia na: Viko #27:
Aj pri prieskume trhu nevieš úplne presne odhadnúť konečnú sumu. Dôkazom je už len to, že ponuky sa nachádzali v rozpätí cca 11 miliónov eur, čo je vyše 10% celkovej ceny. Mesto sa seklo o cca 4 milióny.
Určite to nie je taká chyba, že z toho hneď možno vyhlásiť, ako niekto strašne klame.
Pochopil som to tak, že aj keď riešime električku až do Ružinova, tak v centre záujmu je Krížna ulica, ktorá je veľká príležitosť

Dúfam že to čoskoro začne, Krížna si to veľmi zaslúži a teším sa na to

Som zvedavý aj na výluky a uzatváranie ulíc v meste. Tipujem že Krížna bude aspoň 2 roky úplne mimo, doprava bude zaujímavá najmä v okolí Karadžičovej či Blumentálu

Držím palce Vallovi alebo komukoľvek po ňom, aby to neskončilo s 2-ročným meškaním a volebným strašiakom, ako v prípade Petržalky
Reakcia na: Solider #29:
Tie terénne úpravy v Petržalke boli lacnejšie, lebo zelená lúka a nemusíš nič riešiť, mininum sietí tam máš. Dáš tam 2x bager, 2x valec, 2x tatrovku a fičia jedna radosť. Kým na Krížnej napríklad, tým že to je historická časť, ozaj netušíš, čo tam nájdeš, keď to začneš rozoberať. Potrebuješ na to viac techniky. To je to isté. Stavať doma na zelenej lúke je vždy lacnejšie ako robiť rekonštrukciu čo ja viem 100 ročného domu. To ti povie každý jeden, čo stavia.

Čo sa týka úseku Slovanet - obratisko na Astronomickej, ja osobne nie som fanúšik pevnej jazdnej dráhy, preferujem štrkové lôžko. Chápem, treba ho občas opraviť, ale vieš ľahšie udržiavať koľajnice v stave, v akom potrebuješ. Na pevnej jazdnej dráhe, proste príde časom sadnutie (čo príde) a potom s tým nič nevieš robiť. Ostáva len to rozbiť a nanovo betónovať. Čo je zase drahé a dlho to trvá.

Jasne, 550mm betónu je drahších ako 350mm betónu. Otázkou ostáva, že ak dáme 350mm betónu, nezačne nám praskať? Alebo nám nebudú dunieť za jazdy električky? Čo potom? Tam proste má byť hrúbka, ktorá bude spĺňať to, aby vydržala tých 30 rokov.
Reakcia na: bobitwo #28:
Na zelenej lúke je to drahšie, pretože potrebuješ riešiť zložitejšie terénne úpravy. V Petržalke vznikali obrovské násypy na niekoľkých kilometroch nielen pre električku, ale aj pre cestné komunikácie. Samozrejme väčší objem výkopu v prípade Krížnej kvôli posunu trate o meter sa prejaví na cene, to nijako nespochybňujem, ale pri tej cene by tam musela byť pozlátená kanalizácia.

Pozrime sa však na úsek Líščie nivy – Chlumeckého. Súhlasíš so mnou, že na celkovom výkaze výmer sa prejaví rozdiel v tom, či sa na dvoch kilometroch trate leje súvisle 350 mm alebo 550 mm betónu? A na to som narážal. To sa dá zoptimalizovať a cena by klesla. Mne to osobne príde ako tunelovanie eurofondov a tieto zbytočnosti dlhodobo kritizujem. Obyvatelia mesta z toho nemajú žiaden väčší komfort ani pridanú hodnotu. Ak si dopravný podnik robí rekonštrukciu trate za vlastné (Záhumenice či Americké námestie), tak to ide za menej peňazí v rovnakej kvalite. Prečo?
Reakcia na: Solider #25:
Celý profil sa má meniť, nové inžinierske siete, nové trasovanie električky, nové cesty a chodníky, K tomu potrebuješ aj novú kanalizáciu a reálne netušíš, čo tam nájdeš, keď začneš kopať, aké inžinierske siete a čo bude treba prekladať. A to všetko na cca 1,2km dlhej ulici. Petržalka sa robila na zelenej lúke viac menej. Zemné práce na zelenej lúke sú vždy lacnejšie ako čokoľvek robiť na v zastavanej oblasti, kde netužíš, čo na teba vyskočí. Plus čo potom ešte predražuje je to, že ty to nemôžeš rozkopať celé naraz, keďže mesto bude trvať na tom, aby to určite bolo prejazdné, takže to sú ďalšie náklady navyše. Potom tam máš úsek od Slovanetu po obratisko na Astronomickej, to je cca 2,8km. K tomu musíš prirátať aj to, že treba spracovať stavebný odpad (1,2km v šírke od cca 26 po cca 37m na Krížnej a potom ešte 2,8km od Slovanetu po Astronomickú). To máš desiatky, ak nie stovky ton stavebného odpadu. Plus od Slovanetu po Astronomickú sa majú upraviť existujúce chodníky, pribudnúť nové cyklotrasy a nová zeleň a určite sa budú prerábať aj križovatky. Takže máš tiež cca 4km trate a v dosť veľkom rozsahu a v zastavanom území.

Navyše mesto sa nie raz ukázalo ako nespoľahlivý partner, keď mení veci za pochodu, aj keby nemalo. A to samozrejme projekt predražuje.
Reakcia na: keks #26:
Pri určovaní PHZ by si mal urobiť prieskum trhu, v ktorom ti oslovené firmy dajú svoj odhad ceny. Nestačí, že "mesto sa pozrie čo chce urobiť".
Reakcia na: klobasa #8:
Pomerne jednoducho - mesto sa pozrie čo chce urobiť a odhadne náklady na to, koľko by to malo stáť. Z toho dostané predpokladanú hodnotu.
Potom sa vypíše súťaž a firmy, ktoré sa o zákazku uchádzajú urobia svoje vlastné výpočty. Ale budú mať rôzne marže, iné ako mohlo mesto predpokladať. Zároveň si môžu inak vyhodnotiť riziko zvyšovania cien materiálov v najbližších rokoch, keďže materiál nenakúpia hneď. A rovnako si tam môžu len pre istotu premietnuť aj náklady na nejakú prípadnú zmluvnú pokutu a náklady na reklamácie, ktoré by mali platiť zo svojho vrecka, ak k ním príde.
Takže nikto na nejakú hlavičku valovičku nepadá, len rozmýšľal niečím iným ako tým, čo používaš ako prezývku. A ešte to aj zvládol bez vymýšľania rôznych infantilných prirovnaní, skús to v budúcnosti tiež👍 👍
Reakcia na: 3pa3ck3 #24:
Tam je napísané presne to, čo som už napísal – vydláždia sa chodníky a parkovacie miesta pozdĺžneho státia, preasfaltuje sa cestná komunikácia a bude tam zrekonštruovaná električková trať zadláždená kamennou dlažbou. Zároveň do výsadbových jám pribudnú stromy. Pre predstavu, predláždenie Poštovej, celého Námestia SNP a Námestia Nežnej revolúcie vrátane električkových zastávok je na sume okolo 6 miliónov eur.