Mimoriadna doprava na Celoslovenský zraz historických železničných vozidiel (14. – 15.6.2025)

Počas sviatku železničnej nostalgie na Rendezi budú premávať mimoriadne vlaky a posilnená bude aj MHD.

Počas víkendu 14. – 15. júna 2025 sa v Železničnom múzeu SR v areáli depa Bratislava východ uskutoční 25. ročník celoslovenského zrazu historických železničných vozidiel Rendez 2025. Organizátori podujatia pripravili pre návštevníkov už tradične bohatý program zahŕňajúci výstavu historických hnacích vozidiel, prezentáciu modelových železníc, hudobné vystúpenia a jazdy nostalgických vlakov po Bratislave a okolí (podrobný program).

Počas podujatia bude premávať kyvadlová doprava motorovými historickými vlakmi z Bratislavy hlavnej stanice cez Vinohrady do areálu Železničného múzea podľa cestovného poriadku a taktiež bude premávať autobus linky R z Rače na Východné. Mimoriadna autobusová linka R bude premávať po trase Detvianska –Trávna/Stolárska – Pri Šajbách – Dopravná – Železničné múzeum – Východné. Kapacitne budú posilnené aj linky 52 a 56.

Z centra mesta bude možné použiť električku linky 3 s prestupom na linky 52 56 a R v uzle Detvianska, alebo linku 4 s prestupom na linku 56 v uzle Zlaté piesky. Vystúpiť treba na zastávke Železničné múzeum. Prístup do Železničného múzea je zrejmý z mapy areálu.

Návštevníkov zo vzdialenejšieho okolia dopravia na podujatie po oba víkendové dni mimoriadne historické vlaky. V týchto vlakoch bude ako cestovný lístok slúžiť vstupenka na podujatie, ktorú bude potrebné zakúpiť si vo vlaku. Vstupné na podujatie pre návštevníkov od 15 do 70 rokov bude 10 € (zľavnené pre deti 6 - 15 r. a ŤZP 5 €; ostatní zdarma), platby možné iba v hotovosti.

  • Sobota
    • Parný vlak po trase Leopoldov (10:23) – Trnava (11:05) – Pezinok (11:34) – Železničné múzeum Bratislava východ (11:55)
    • Parný vlak po trase Bratislava-Petržalka (10:40) – Bratislava-Nové Mesto (11:05) – Železničné múzeum Bratislava východ (11:25)
      • S vlakom pôjde po celej trase súbežnou jazdou parný nákladný vlak (bez prepravy cestujúcich).
    • Parný vlak po trase Dunajská Streda (9:40) – Kvetoslavov (10:11) – Nové Košariská (10:22) – Podunajské Biskupice (10:32) – Bratislava-Nové Mesto (10:44) – Železničné múzeum Bratislava východ (11:01)
  • Nedeľa
    • Parný vlak po trase Leopoldov (10:23) – Trnava (11:05) – Pezinok (11:34) – Železničné múzeum Bratislava východ (11:55)
    • Parný vlak po trase Bratislava-Petržalka (10:50) – Bratislava-Nové Mesto (11:15) – Železničné múzeum Bratislava východ (11:30)
    • Parný vlak po trase Galanta (9:40) – Senec (10:05) – Bernolákovo (10:19) – Železničné múzeum Bratislava východ (10:40)

Okrem návozných vlakov na podujatie pôjdu po oba dni aj vyhliadkové historické vlaky po Bratislave a okolí (cestovné v týchto vlakoch bude 8 €):

  • Sobota
    • Okružný parný vlak po trase Železničné múzeum (15:00) – Bratislava-Rača (15:10) – Bratislava-Vajnory (15:25) – Bratislava-Nové Mesto (15:50) – Bratislava hlavná stanica (16:05) – Bratislava-Rača (16:25) – Železničné múzeum (16:30)
    • Elektrický retro vlak po trase Železničné múzeum (17:00) – Bratislava-Rača (17:16) – Leopoldov (18:00) – Trnava (18:15) – Pezinok (18:36) – Bratislava-Rača (18:55) – Železničné múzeum (19:00)
  • Nedeľa
    • Výletný parno-motorový vlak po trase Železničné múzeum (14:00) – Bratislava-Rača (14:10) – Pezinok (14:25) – Trnava (15:05) – Pezinok (15:38) – Bratislava-Rača (15:55) – Železničné múzeum (16:00)

Detailné informácie o programe a zložení historických vlakov sú dostupné na stránke Železničného múzea SR po kliknutí na plagát:

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: jjjinro #19:
Uz je vo výprave oranžový citelis ak sa nemýlim čo teda moc historicky na mňa osobne nepôsobí.......
nevie niekto čo je dnes a zajtra vypravene na linke R?
Reakcia na: Trolley #16:
Tak v KE to je jedna veľká komédia čo sa týka historičákov, stačí sa pozrieť na ten ich Ikarus 280...
Reakcia na: Dom24Tr #15:
...má len o dve viac a z toho ani jedno nie je pojazdné, s historickou 15Tr-kou už asi ani do budúcna nerátajme....
Reakcia na: Dom24Tr #15:
A v Košiciach DPMK tiež o ne veľmi záujem nemá, viď Cassovia #104, plastové sedačky v T1 a T2, Ikarus 280....
Reakcia na: Andrej #9:
To môžete byť ešte radi, že vôbec máte nejaké historické vozidlá, lebo napr. v Prešove nie je ani jedno, všetky, ktoré boli takto zamýšľané odišli do šrotu... Ostala jediná 14TrM-ka na postrek vedenia, inak nič... Žilina má až o dve viac a tie sa tiež príliš neukazujú verejnosti.
Ešte doplním, že historické električky a autobusy neslúžia len ako návoz na bratislavčanov podujatie ako sa to mylne prezentuje, ale sú veľkou atrakciou aj pre návštevníkov podujatia a členov jednotlivých klubov, ktorí vo voľnom čase využili čas aj na jazdu historickými vozidlami.
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
Pozor: Celomestská udalosť boli Dni Bratislavy, Noc múzeí hoc je to veľká akcia už mesto nerobilo (robili ju múzeá) a historické električky vtedy zapojené subjekty veľmi nespájali. Historické električky a autobus jazdili už od prvých ročníkov Rendezu a keď to išlo vtedy, musí to ísť aj teraz. No pokiaľ si každý z nás povie, že mu je to jedno, tak tu nebude jazdiť už nič. Všetko sa dá, len treba chcieť.
Reakcia na: Trolley #10:
Dni mesta a Noc múzeí boli celomestké udalosti, historičáky spájali viaceré body záujmu na trase. Rendez je jedna vec na okraji mesta. Mesto si asi povedalo, že to nie je "jeho" akcia, preto nebude robiť dopravu historičákmi z centra až na Rendez. Môžeme byť radi, keď sa na linke R ukážu nejaké historické autobusy. Ja by som bol rád aj za "obyčajnú" 1710. Že nebudú električky z centra do Rače? No tak nebudú. Proste sa s tým zmierim. Možno sám organizátor preferuje, aby na Rendez ľudia išli vlakmi a nie historickými električkami. Neviem kto ako rozhodol.
Reakcia na: Andrej #9:
Napr. v Čechach sa robia zbierky, alebo čerpajú projekty na historické vozidlá a tu nič. Tu sa budúce historické vozidlá po odstavení z premávky najprv nechajú schátrať (viď 2881, 6505...) a potom do ich rekonštrukcie musia vraziť aj 3x toľko. A to uź nehovorím o tom, že aj zrekonštruované historické vozidlá často stoja vo vozovni pod holým nebom.
Reakcia na: upravovač fotiek #8:
Keď sa mohli historické vozidlá vypraviť na Dni Bratislavy a Noc múzeí, tak môžu aj na Rendez. To, že nejaký voz bude jazdiť len raz ročne mu skôr uškodí ako prospeje. Viď Ikarus 280, koľko stála jeho rekonštrukcia a koľko odvtedy jazdil? 3 dni. Inak stojí vo vozovni. A pri tom by sa mohli spraviť jazdy za nejaké cestovné, ktoré by išlo na historické vozidlá. Všetko by sa dalo, len treba chcieť.
Reakcia na: upravovač fotiek #8:
Bratislava nie je Praha, ale Praha nie je jediné mesto na svete čo prevádzkuje historické vozidlá. Po celej Európe jazdia historické vozy. Ako je možné že v Brne alebo v Plzni im to ide a tu nie? Lebo tu na to neexistuje vôľa. Keby bola tak by nebol žiadny problém nájsť tie peniaze.
Reakcia na: Trolley #6:
Prečo to nejde teraz? Lebo to stojí peniaze. A tým nemyslím iba trakčnú elektrinu a plat vodiča. Ale aj údržba, revízie, umytie a ošetrenie vozňov. Kedysi sa tie náklady "utopili" v bežnej prevádzke, čo dnes už nejde. Istým spôsobom mal vtedajší "bordel" aj svoje výhody. Že to nebolo systémové ani dlhodobo udržateľné sa vedelo. Zatiaľ nemám informáciu, že by DPB mal vo svojom rozpočte vyčlenené nejaké peniaze na históriu ani či je tá čiastka dostatočná, aby pokryla základnú údržbu a prevádzku historičákov. Ono to nie je lacná sranda. Proste Bratislava nie je Praha. Zmierme sa s tým. Nemáme to. Kto chce mať opicu, musí mať peniaze na banány.
Viem, že je na stránke CP kyvadlovej dopravy, ale keď už sú v článku cestovné poriadky ostatných mimoriadnych vlakov, mohlo sa už v skratke napísať, že Historické motorové vlaky bude bezplatne premávať v hodinových intervaloch z Rendezu od 10:15 do 18:15 (v nedeľu do 17:15) a z hlavnej stanice od 10:45 do 18:45 (v nedeľu do 17:45). Prvý spoj z Rendezu a posledný z hlavnej stanice nestojí na Vinohradoch.

I keď nič by sa nebolo stalo keby sa spravila komplexná pozvánka s programom a zložením jednotlivých vlakov.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Keby sa nedala K2, tak T2. Ale min. v sobotu by mohli dať 38+135.

Od prvých ročníkov jazdili na Rendez historické električky a autobus. Keď to išlo roky rokúce, prečo to nejde aj teraz?
Reakcia na: Trolley #2:
Veru. Aspoň T3 a K2 mohli vyvetrať, keď už žiadne dvojosáky.
Reakcia na: Trolley #3:
Navyše, pri Martinskom cintoríne stále robia trať a chýba tam jedna koľaj. Tú by za týždeň možno stihli položiť, ale nepôsobí to na mňa takým dojmom.
Subežná jazda s parným nákladným vlakom sa nikde v programe ani v cestovných poriadkoch neuvádza.
A kde sú historické električky?