Hlavné mesto začalo hľadať zhotoviteľa trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho

Dve zo štyroch pripravovaných nových trolejbusových tratí sa blížia k realizácii.

Hlavné mesto vyhlásilo v týchto dňoch verejnú súťaž na zhotoviteľa trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho. Nová trať v celkovej dĺžke 2,8 km (jednostopovo) bude nadväzovať na existujúcu trolejbusovú trať na Bulharskej ulici, odkiaľ bude pokračovať ku Galvaniho ulici a po nej ďalej k Avion Shopping Parku, kde bude vybudované obratisko. Napájanie predĺženej trate bude zabezpečené z novej kontajnerovej meniarne, ktorá bude situovaná v areáli dopravného podniku na Trnávke. V rámci projektu bude zmodernizovaná aj trolejbusová trať na Rádiovej ulici v dĺžke necelého kilometra. Po vybudovaní novej trate bude možné skrátiť jazdu trolejbusov linky 61 na batériový pohon na úsek Avion Shopping Park – Letisko (aktuálne na batérie premávajú už z Bulharskej).

Kritériom na vyhodnotenie ponúk v súťaži bude najnižšia cena. Predpokladaná hodnota zákazky je 4,864 mil. € bez DPH. Výstavbu mesto podmieňuje získaním financovania z eurofondov prostredníctvom Plánu obnovy a odolnosti SR. Podľa návrhu zmluvy požaduje mesto výstavbu trate zrealizovať najneskôr do 11 mesiacov po začatí prác, dokumentácia pre realizáciu stavby predpokladá najviac 8 mesiacov. Generálnym projektantom trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho je spoločnosť Reming Consult. Projektovanie trate sa pre rôzne problémy výrazne predĺžilo, čím sa nestihol vyčerpať celý pridelený nenávratný finančný príspevok z eurofondov určený na prefinancovanie projektovej dokumentácie. Dokumentácia pre realizáciu stavby je súčasťou súťažných podkladov.

Dopravný podnik Bratislava, ktorý zastrešuje projektovú prípravu novej trate, požiadal koncom februára 2025 Bratislavský samosprávny kraj o vydanie stavebného povolenia pre prvý z 21 stavebných objektov - káblovú 22 kV prípojku pre kontajnerovú meniareň. V marci bola podaná aj žiadosť o stavebné povolenie na ostatné objekty stavby.

V krátkom čase ide o druhú súťaž na novú trolejbusovú trať. V januári začalo mesto obstarávať aj zhotoviteľa novej trate medzi Riviérou a Patrónkou. Táto súťaž ešte nebola ukončená, lehota na predkladanie ponúk bola opakovane posúvaná. Aktuálny termín je do 28. marca 2025.

Pre ďalšie dve pripravované trolejbusové trate (Autobusová stanica – Nové SND a Trenčianska – Hraničná) zatiaľ súťaže na zhotoviteľov vyhlásené neboli.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #28:
Cestujúci sú oproti vnútropodnikovému pravidlu ako aj zákonu taktiež druhoradí.
Reakcia na: SixSixTrooper #27:
Je to podľa situácie, vozidlu ani batériám neškodí, ak sa pri dostatočnom nabití jazdí na batériu. Cestujúcim skôr škodí, ak vodič musí nahodiť zberače a tým navyšuje meškanie. Tvoje prekrvenie je druhoradé.
Reakcia na: Petto #24:
Neviem ale mne pripadá absolútne férové že pod drátami nechodím na batériu. Z mojich osobných skúseností mi pripadá (ak nemeškám 20 minút) absolutne férové ísť nahodiť zberače, a osobne mám rád že trochu prekrvím organizmus. Samozrejme rozumiem že to je nie vždy ideálne, napríklad v strede svetelnej križovatky, a aj že niektorých kolegov nahadzovať v premávke stresuje.
Reakcia na: Ike #25:
Ani anarchia ani prilisna buzeracia nie su riesenie.
Reakcia na: Petto #24:
Mám nápad. Zaveďme v DPB anarchiu a problém s vodičmi vyriešime.
Reakcia na: SixSixTrooper #23:
Dalsi z faktorov, preco sa potom niekto cuduje ze chybaju vodici. 💀
Reakcia na: Petto #22:
Naštastie / bohužial u nás sú za to pokuty.
Reakcia na: SixSixTrooper #21:
Este ze tam su/budu zrejme stale baterkace,tak si sofer zmeni rezim na baterku a vybavene. Nieco na sposob Sarajeva s ich bieloruskymi hybridnymi troflami. Ak je zle vedenie, tak si to tam jazdia na baterku a hotovo. 😂
Konečne som si sadol k projektovej dokumentacií a musím povedať že to ešte bude sranda. Štandardné závesy do roviny na miestach kde by delty zvýšili rýchlosť, váhou kompenzovaná na miestach kde by stačilo použiť dlhšie delty a geometria na úrovni disgrafika z tupou ceruzkou. Ak to nevyhrá niekto normálny a schopný tak budú zberače padať jedna radosť.
Reakcia na: Mhr1 #19:
To uz ani je ze scifi, ale komicka fantasy s prvkami autizmu.
Reakcia na: N/A #18:
Trochu moc sci-fi.
Ak to bude hotové, do vtedy by sa nakúpili 25 metráky Trollino v počte 25 ks pre 61, poniektoré by boli náhradou pre 71. a 27 Tr. Solaris by sa presunuli na 60 tku ktorá by zachádzala bez trolejí s novou konečnou Kamenné námestie. Od tadial by sa presunula smerom k 42 Špitálska. Police v 27 Tr. by tak boli vhodne pre cestujúcich s autobusovou stanicou Mlynské Nivy. Do Nových Trollino 24 by sa domonotovali police v prednej časti pre obslúženie letiska a stanice. Tým by sa odstranili preplnené víkendy. Už le stačí dotlačiť k tomu Mesto, aby logicky sprevádzkovali tieto linky.
Reakcia na: Ma178rek #12:
No veď hovorím o možnom predĺžení t60 až k Avionu, až sa tam natiahnu drôty. Namiesto spomínanej t64, lebo, ako sa tu píše aj inde, 3 trolejbusové linky na Trnávke sú fakt utópia.
Reakcia na: andrejandrej #9:
V najbližšej budúcnosti určite nie.
Reakcia na: Ma178rek #11:
Ale veď tam drôty nebudú!
Reakcia na: Ma178rek #5:
Ako to bolo povedane uz viackrát. L60 stačia klbaky. 3.linka v Trnávka je utopia (popri 60,61)
Reakcia na: Mhr1 #7:
Áno viem o tomto spojení liniek a vôbec sa mi to nepáči kvôli useknutiu hlavnej stanice od nejakej linky smerom na západ mesta, aj keď v pešej dostupnosti sú alternatívy...
Navrhoval som túto linku pre to že by to pomohlo možno aj 61 odľahčiť troška ...

Ako by pomohla t60 v úseku Avion centrum keďže konci na Rádiovej??
Reakcia na: Mhr1 #8:
Normálne od zastávky Slovinská by išla rovno po Roznavskej, v podstate tak isto ako linka 53... Len by sa ukončila na Shopping Palace.
Reakcia na: andrejandrej #9:
To vie iba pan boh 👀