Ďalší Mercedes-Benz CapaCity po požiari

V Dúbravke napoludnie horel autobus linky 83.

V piatok 7. marca 2025 bol požiarom značne poškodený autobus Mercedes-Benz CapaCity #4934. Požiar motorovej časti zachvátil autobus jazdiaci na linke 83 na zastávke Alexyho krátko pred 13. hodinou. Autobus uhasili privolaní hasiči.

Podobný požiar autobusu rovnakého typu sa udial pred tromi rokmi na zastávke Patrónka, kde zhorel rovnako zadný článok autobusu #4926. Po požiaroch už boli vyradené aj autobusy #4909 a 4920.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #45:
maly prierez vzhladom na prud sposobuje vyssie/vysoke odporove straty (a tie straty odchadzaju v podobe tepla - teda prehrievanie vedenia) a ano, ked to je dostatocne (teda ak su dost vysoke (=tak ze ich povrch vedenia alebo okolie nestiha odvadzat) tie straty) cez tak obvykle to zapali daco okolo.... druha moznost je rozpojenie/zly kontakt (obvykle na spojoch) alebo priblizenie nezaizolovanych vodicov alebo vodicov s poskodenou izolaciou (alebo vodica a kostry) a preskoku iskry ci vzniku obluku (to je inac omnoho vacsi pruser pri jednosmernych obvodoch)

a potom su este kombinacie z toho - prehrievanie vodica moze degradovat izolaciu, zle dotiahnuty prehrievajuci kontakt sa opaluje a tym zvysuje prechodove straty, ....
Reakcia na: Robertino #47:
prestuduj si tu spravu co je na druhom linku a 3/4 tvojich argumentov si snad vyvratis aj sam za 5 minut.... (je tam aj komplet popis kabelaze ktorej sa to tykalo, jej izolacii, istenia, ...)

#44: e-e, prsty v tom mal s najvacsou pravdepodobnostou doinstalovany multimedialny system pre cestujucich bussiness a first class (podobnost s kamerami cisto nahodna, prave preto som volil prave tuto nehodu 😃 )
Reakcia na: si #44:
Nemalo by sa, ale poprosím prierez káblu a aké má istenie, potom sa môžeme baviť aj o lietadlách... A zabudol si asi že vozidlo bolo vypnuté a také kamery majú istenie Max 15A, a lietadlo bolo v prevádzke na rozdiel od autobusu ktorý bol vypnutý. A ešte nech mi niekto povie že sa ten autobus chytil od FTP káblu...
Reakcia na: si #44:
ten diel si pamatam..tam bol skrat v klimatizacii, nie? a to iste este TWA800, kde bol asi skrat v palivovej nadrzi v nejakom senzore
Reakcia na: si #44:
Ja som v tejto téme laik, ale nie je práve tenký kábel s kombinácii s vysokým prúdom najčastejším zdrojom požiarov? Pozdravujem všetky lacné Kaufland predlžovačky s maximálnym prúdom 10 A a domácnosti, ktoré do nich naraz zapoja elektrickú rúru, umývačku, rýchlovarnú kanvicu a vysávač.
Reakcia na: Robertino #43:
taky obycajny skrat....:
https://en.wikipedia.org/wiki/Swissair_Flight_111
https://www.tsb.gc.ca/eng/rapports-reports/aviation/1998/a98h0003/a98h0003.html
ani tu sa podla Teba asi nemalo nic stat, kedze zdroj nebol na dostatocne "hrubom" kabli....
Reakcia na: sor_2048 #42:
Podľa evidencie dopravcov? Riadna blbosť, aby to bol skrat na kamerách. Buď to napísal amatér, alebo sa niekto snažil ututlať skutočnú príčinu lebo by niekomu išlo o miesto. Taký veľký oblúk, aby zapálil autobus , ktorý je vypnutý, čiže aj vypnuté kamery, môže urobiť len silový kábel napríklad od batérií k štartéru, ktorý nie je istený a súčasne musí byť pritom horľavá látka ako napríklad olej. Čo pri kamerách nie je možné. Proste Ohmov zákon nepustí.
Reakcia na: marcofreez #41:
4909 nezhorel kvôli motoru, podľa eveidencie dopravcov eu tam bol skrat v tých domontovanych kamerách čo beus v 2020 dodatočne montoval
Reakcia na: ikarus31 #40:
Ja sa pýtam v prvom príspevku, či to bola výrobná chyba: "Viete napísať, či to bola nejaká výrobná chyba, keď sa to stalo aj ďalším trom autobusom?"
EDIT: Áno, 4906 bol vyradený, ďakujem za upozornenie. Čiže 4 ks problém s motorom a 1ks iný problém.
Reakcia na: marcofreez #37:
Ako môžeš napísať že to bola výrobná chyba keď hneď v ďalšej vete píšeš že nevieš príčinu požiarov. Očividne nevieš čo znamená výrobná chyba.

Okrem toho ani to že žiadny iný Mercedes nebol vyradený z akejkoľvek inej príčiny nie je tiež pravda. 4906 bol vyradený a je možné že sa k nemu pridá aj 4913.
Reakcia na: Petto #38:
Ja tu uvádzam iba informácie, ktoré sú dostupné na stránke imhd, nič viac. A dal som jednoduchú otázku. Ak neviem odpovedať, nenapíšem odpoveď. Ak viem odpovedať, tak ju napíšem.
Prajem peký deň.
Reakcia na: marcofreez #37:
4909 zhorel pre uplne pricinu. Absolutne nemalo suvis s motorovou castou. 4920 zase tiez nezahorela az tak - aspon podla fotky to vyzera ze nic vazne. https://imhd.sk/ba/galeria-media/293558/4920-po-požiari-motora?ghv=8538&ref=ba%2Fvozidlo%2F8538%2FMercedes-Benz-CapaCity-4920
Reakcia na: Petto #14:
Áno, výrobná chyba. Neviem akú mali príčinu ostatné autobusy, ale zhoreli motory všetkým trom.
#4909 - Požiar vo vozovni Petržalka (28.11.2020) - požiar značne zničil zadný článok vozidla. - 10. rok prevádzky
#4920 - Požiar motora v obratisku Pri kríži (30.12.2022) - 12. rok prevádzky
#4926 - Požiar motorovej časti na Patrónke (18.5.2022) - 10. rok prevádzky

Preto píšem výrobná chyba, lebo toto je štvrtý autobus, ktorému vyhorel motor, čiže cca 10% z celkového počtu nasadených Mercedesov. Žiadny iný Mercedes nebol vyradený z akejkoľvek inej príčiny, iba tieto 4, lebo im vyhorel motor.

Napríklad Solarisom bolo po prvom požiari nainštalované samohasiace zariadenie: "Po požiari autobusu #1216 bol do motorového priestoru vozidiel namontovaný samohasiaci systém, ktorý mal zabrániť rozsiahlejším požiarom vozidiel." - Viem, pohon je na stlačený plyn a nebolo to ku koncu životnosti autobusov. Problém bol s poistným ventilom.

Ak sa na Mercedesoch nerobili GO, čo sa nerobili, možno nemala údržba ako vedieť o chybe, ktorú nie je možné zistiť bežnou údržbou. Napríklad únava materiálu, ktorá sa vyskytuje práve pri starších vozidlách, ktorých určité súčasti nemusia byť dostatočne dimenzované na prevádzku.
Reakcia na: Petto #24:
To bola výrobná vada, však sa to opravovalo u výrobcu v rámci záruky. Neskôr pri €6 sa už nelámal rám. Však tuším z €6 mal zlomený rám len jeden bus: 4242. Ak už nejaká iná €6 mala zlomený rám ma doplňte/opravte. Ale áno tieto autobusy už nemajú 14 rokov ale 10
Reakcia na: Petto #23:
Ja som ti dal plusko. Za to si tiež prosím mínusko.
Reakcia na: Andrej #33:
Prve serie 14tr mali problemy vsade s ramami. Aj v Cechach som videl par Karosiek a aj Citelisov 12m polamanych.
Reakcia na: Petto #32:
V iných mestách ktoré museli prevádzkovať Karosy, Ikarusy, 14/15 Tr viac než 20 rokov sa lámali vozidlá za jazdy?
Reakcia na: Andrej #31:
20+rocny stav je 20+rocny stav. Ram nie je Chuck Norris. ADD2 V Roku 2023-4 prevadzkovat v MHD vysokopodlazne vozidla uz nebolo tiez "v trende" tak naco to opravovat.
Reakcia na: Petto #27:
Preco by tie Karosy nevydrzali? Keby sa o nich poriadne starali, tak by stale cestujucich moc nepotesili, ale boli by v lepsom technickom stave nez boli. A urcite by sa za jazdy nelamali... to by sa potom kazda historicka Karosa lamala.
Reakcia na: TomJ #28:
Zial. Zle casovanie. Cudujem sa ze EU dala dalsie cash na linky 44 a 71 ked tie linky dostali nove vozidla uz aj 2014-2015 a 2024 neboli este ani po zivotnosti tie 30,31 Tr.