Zhoršovanie bratislavskej MHD v tichosti pokračuje (od 4.11.2023)

Na ďalšie autobusové linky si počkáte dlhšie, dopravný podnik opäť predlžoval intervaly medzi spojmi.

Ak ste dnes čakali na svoj autobus dlhšie ako obvykle, alebo autobus dokonca vôbec neprišiel, nemuselo to byť spôsobené iba zlou dopravnou situáciou. Od 4. novembra 2023 totiž vstúpili do platnosti nové cestovné poriadky, ktoré priniesli ďalšiu redukciu spojov na autobusových linkách. Magistrát hlavného mesta ani dopravný podnik najnovšiu várku škrtov zatiaľ nekomentovali, dá sa však opäť predpokladať, že je za tým okrem prispôsobovania premávky skutočnému dopytu cestujúcich aj narastajúci nedostatok vodičov autobusov v dôsledku odchodu do predčasnej penzie, o ktorom v posledných dňoch počuť v médiách veľmi často.

Novembrové obmedzovanie premávky postihlo autobusové linky 31 57 59 61 63 66 78 192 nasledovne:

  • Linka 31v špičkách pracovných dní predĺžené intervaly medzi spojmi, čím sa na linkách 31 a 39 k internátom na "Mlynoch" v rannej a popoludňajšej špičke zhoršil interval medzi spojmi z 5 minút na 5-8-7 minút.
  • Linka 57 má v špičkách pracovných dní predĺžený interval z 15 minút na 30 minút. Na linku bol aspoň nasadený väčší autobus.
  • Linka 59 prešla na prázdninový grafikon, čo znamená, že v popoludňajšej špičke má interval predĺžený z 20 minút na 30 minút.
  • Linka 61 má skrátenú rannú špičku v intervale 5 minút, v okrajových časoch rannej špičky sa interval predĺžil na 6 minút.
  • Linka 63 má tiež zhoršený interval v okrajových časoch rannej špičky zo 7-8 minút na 10 minút.
  • Linka 66predĺžený interval medzi spojmi v sedle, večer a cez víkend z 20 minút na 30 minút.
  • Linka 78 prešla na prázdninový grafikon, v úseku Podunajské Biskupice - Astronomická má v rannej špičke pracovného dňa zhoršený interval z 5 minút na 7-8 minút.
  • Linka 192zrušenú premávku mimo špičky, t. j. v čase medzi 9. a 14. hodinou. Zároveň sa posunul koniec popoludňajšej špičky o 20 minút skôr.
    • V úseku medzi Patrónkou a Petržalkou je možné mimo špičky cestovať linkami 83 a 84, medzi Mlynskou dolinou a Petržalkou je možné použiť linky 31 a 39 s prestupom na petržalské linky na Zochovej.

Okrem uvedených zmien sa neplánovane prerušila premávka víkendovej linky 144 a v súvislosti s modernizáciou vozovne Krasňany sa predĺžil interval na električkovej linke 1 v rannej špičke zo 4 minút na 5 minút, pri súčasnom nasadení kapacitnejších súprav.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #161:
Treba sa poďakovať mestu, ktoré si vytrvalo torpéduje vlastnú MHD.
Reakcia na: Urbanway 2423 #157:
Predlžovať už dnes 40 pod Most SNP je samovrazda
Reakcia na: upravovač fotiek #159:
Alternatívne by mohla byť linka 6 iba v trase Riviéra - Šafárikovo nám. Síce obojsmerné vozidlá, ale so štyrmi by sa dal už vyjazdiť interval 7,5 minúty. Lenže ja som linku 6 navrhoval do Petržalky aj preto, aby pokryla prípadné výpadky linky 3 (skrátené "jednosmerné" kurzy) a zároveň zlepšila dopravnú obslužnosť pre obyvateľou Petržalky, keďže by išla po nábreží až po Riviéru.

Samozrejme si uvedomujem problém na Riviére s obratom vozidiel. Nejako by sa to muselo ošetriť v signálnom pláne, aby linka 6 prešla v smere do mesta spolu s jedným vozom linky 4 alebo 9, ináč by sa tam kopili vozy. V opačnom smere môže zdržať za sebou jedno vozidlo linky 4 alebo 9, ktoré by potom na ďalší cyklus museli prejsť spolu. Bolo by to tam dosť natesno.
Reakcia na: Urbanway 2423 #157:
Chce to progresívne riešenie!

Požičiavanie bicyklov zadarmo pre držiteľov predplatných CL. Bicykle budú vybavené GPS a blokovacím mechanizmom, aby sa s nimi dalo jazdiť iba v úseku Most SNP - Eurovea, po tom luxusnom širokom cykloprohu. Mesto tak zabije dve muchy jednou ranou. 1. Zvýši využitie cyklopruhu, aby mohlo poukázať aké správne to bolo a za 2. Nepotrebuje zabezpečiť žiadnu MHD medzi Mostom SNP a Euroveou, však choďte všetci na bicykli.

Tí, čo bicyklovať vedia, môžu ísť linkou 4 z Rivéry na Šafárikovo nám. a odtiaľ peši, v opačnom smere môžu ísť z Eurovei peši na Šafáirkovo nám. a odtiaľ linkou 6 na Rivéru. Jednoznačná win-win situácia pre všetkých.

Linka 40 ostane po Euroveu, peší presun z Eurovei na Šafárikovo nám. zvládne každý. Linka 29 sa skráti po Rivéru, kapacitne bude nahradená linkou č. 6. Na linke č. 6 budú pendlovať 4 električky typu 30T z Petržalky na Rivéru cez Jesenského. Obrat na linke 6 bude trvať asi 40 minút, takže interval so štyrmi vozidlami bude 10 minút. To stačí. Dnes sú vo výprave tri obojsmerné 30T na "jednosmerných" linkách a tá jedna sa už nejako "nájde". V prípade nedostatku vozov sa obmedzí linka 3, resp. sa na niektoré jej poradie pošle jednosmerný vlak, ktorý pôjde po skrátenej trase Rača - Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám.

Linka 70 sa taktiež skráti po Euroveu. Alternatívne sa môže obnoviť obratisko autobusov na Šafárikovom nám. a linky 40 a 70 by končili tam.

DPB ušetrí, spojenie Šafárikovho nám. a Mosta SNP ostane zachované. Žiadne autobusy liniek 29 a 70 nebudú trčať v zápche na nábreží.

EDIT: Ďakujem za okamžitú mínusku.
Reakcia na: Urbanway 2423 #157:
Pravda. Mohol by byť povolený vstup autobusov/trolejbusov na električkový pás, zamedzilo by sa tým prenášaniu meškania na zbytok trasy.
Reakcia na: Public Transport #155:
Predĺženie 40 by nebol zlý nápad, keby neboli v špičke na nábreží zápchy, pretože inak tá linka bude nespoľahlivá aj vo zvyšnom úseku.
Reakcia na: Maremi #154:
Nezhoršili, podľa CP jazdí stále každých 7,5 minút do 18:30/19:00.
Ak teda treba šetriť, tak by som po predĺžení L40 pod Most SNP linku 29 skrátil po Riviéru. Zrušil by sa tým 4-kilometrový súbeh s električkami.
42 tiež zhoršili interval ? Na patronke už 15minut nešla
Reakcia na: Petto #152:
Tak na L88 by sa hodili určite viac
Reakcia na: david11 #151:
Tie klbaky by som tam nechal. Solami usetrime akurat tak naftu. Problem su skor vodici aktualne.
Reakcia na: Petto #150:
S klbakmi určite
Reakcia na: Pajo #149:
Plytvanie je aj poobedna spicka 10minut na L29.
Presne tak L29 bohate postačí ako je, plus cez víkend iba každá druhá až do DNV, tam je 15 minút brutálne plytvanie.
Reakcia na: upravovač fotiek #145:
Na električkách a trolejbusoch nie je taký výrazný problém. Vybuchlo to predovšetkým na autobusoch. Na trolejbusoch sa celkom podarilo zastabilizovať situáciu a keď nebude dosť vodičov na 61, tak môžu nové trolejbusy jazdiť inde. Skôr očakávam, že začnú jazdiť na linke 40 a postupne niektoré poradia na linke 61.
Reakcia na: diky #142:
L29 je plná v sedle max. v čase návozu smer WV. Inak v nej ide cca 10-15 ľudí po Devínskej ceste. Osobne overené a nie raz.
Reakcia na: upravovač fotiek #145:
A marketingovy obsah cim naplnis?
Reakcia na: andy27 #144:
Čakám kedy DPB/mesto príde s nejakou byrokraticko-administratívnou fintou, vďaka ktorej bude môcť čerpať eurofondy aj na zabezpečenie prevádzky verejnej dopravy. Lebo k čomu nám budú nové dráhové vozidlá, štedro dotované z EÚ, keď nebudeme mať vodičov, ktorých do nich posadíme?
Reakcia na: Solider #141:
Hromadné odchody do predčasného dôchodku boli spôsobené najmä obavou, že v nová kolektívna zmluva už nebude pre odchádzajúcich do dôchodku taká výhodná ako pôvodná, ktorej platnosť končila.
Reakcia na: Solider #141:
Kto by to bol čakal že manažérsky meisterstück v podobe riešenia nedostatku vodičom tým že zničíme work/life balance aj tomu poslednému zvyšku čo pre nás ešte bol ochotný robiť nebude fungovať. Šokujúce.