Rozšírená zimná prevádzka linky 144 na Kamzík (od 23.1.2023)

Autobus na Kamzík bude počas zimnej sezóny opäť premávať dlhšie do večera.

Od soboty 10. decembra 2022 je počas voľných dní zabezpečovaná doprava linkou 144 z Koliby do strediska zimných športov na Kamzíku v predĺženej dobe až do 19. hodiny. Rovnako bude zabezpečovaná premávka na tejto linke aj počas pracovných dní školských prázdnin.

V prípade priaznivých podmienok pre zimné športy bude autobus na linke 144 premávať aj v pracovných dňoch školského vyučovania, ale len popoludní v čase cca 15:30 - 19:20. Premávanie, resp. nepremávanie počas školských dní bude vyznačené v cestovnom poriadku.

Aktualizácia: Vzhľadom na dostatok snehu na Kamzíku bude linka 144 popoludní a podvečer premávať minimálne aj v pracovných dňoch 30. januára - 3. februára 2023 (pondelok - piatok). Premávka v ďalších pracovných dňoch bude závisieť od snehových podmienok.


Autobus linky 144 na Kolibe nadväzuje na príchody trolejbusov linky 44 z centra mesta. Rovnako je na Kolibe zabezpečená nadväznosť v smere z Kamzíka do centra mesta. Pre návštevníkov, ktorí prichádzajú na Kamzík osobným vozidlom, zastavuje linka 144 v smere jazdy na Kamzík aj pri záchytnom parkovisku medzi Kolibou a Kamzíkom.

V minulom roku bolo obnovené večerné osvetlenie Cvičnej lúky na Kamzíku, takže zimné radovánky je možné v prípade dostatku snehu si užívať aj po zotmení.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #29:
Môj koncept bol skôr že by tá linka jazdila po trase Vozovňa Hroboňova - Kamzík. Ak Drotárska touto linkou dostane priame spojenie do centra mesta, potreba linky na stanicu výrazne klesne a môže byť zredukovaná na napr. špičkovú prevádzku.

Rozdelenie na Hodžku je druhá alternatíva, nemám s ňou problém, ale zas ak by k nej nedošlo, nevidím v tom nejaký zásadný problém. Napokon, drvivá väčšina tbus liniek centrom prechádza a mám pocit že to funguje v pohode.
Reakcia na: Ike #29:
Neuralgicke - nie neurologicke. 😉
Reakcia na: 810zssk #27:
Mne sa tá idea prepojenia 44+41+ďalších liniek tiež nepozdáva z jedného dôvodu - množstvo neurologických bodov na jednu jazdu.

Na Slovensku by sa napríklad dal zaviesť zastávkový vlak Bratislava - Košice a napriek tomu existuje dobrý dôvod, prečo neexistuje: prenášanie meškaní.

Nikto tou linkou celú trasu navyše cestovať nebude, vozidlá to neušetrí, vodičov tiež nie a naopak ohrozením bude, že stačí, že bude pre parlamentom protest a celá linka havaruje.
Reakcia na: 810zssk #27:
Vodiči trolejbusov si zaslúžia istoty, ako že žiadna trolejbusová linka nebude mať jazdnú dobu z konečnej na konečnú dlhšiu ako 34 minút. 😛
Reakcia na: Ma178rek #23:
Čo máš stále s tým vymetákom a prečo ľutuješ vodičov? Dĺžkou by to vôbec nebola neštandardná linka. Ani charakterom mi to teda vôbec nepríde ako vymeták.
Reakcia na: Adam3 #25:
Rozdeliť linku na Hodžovom námestí by nebol problém, len by to bolo podľa mňa celkom zbytočné a tiež by mohol byť problém s prestávkami vodičov na trase Kollárovo nám. - Hl. st. (na Hl. st. už nie je kapacita pre ďalšie prestávkujúce vozy). Možno by ale bolo dobré, ak by sa na Hodžovom námestí zmenilo číslo linky, aby bola tá trasa pre cestujúcich prehľadnejšia (na cieli by bola informácia, že z Hodžovho nám. pokračuje po trase 41/44).
Reakcia na: Urbanway 2423 #24:
Tak ono rozseknut to na Hodzku na 2 linky s pripadnou nadvaznostou mozno nie je az tak zly napad. Vychodna vetva by koncila na Sulekovej a zapadna na Kollarku (tu by trebalo doriesit obrat).
Jednak by to bolo prehladnejsie ako navrhovana krkolomna trasa: Kamzik - Koliba - Hodzko - Drotarska - Hrobonova - Stanica (pricom v polke trasy na Karpatskej sa voz ocitne zastavku od konecnej), na kazdu vetvu by sa mohlo pouzit vozidlo s vhodnejsou kapacitou a dalsim pozitivom by mohlo byt vhodnejsie prisposobenie intervalu na celej trase. Napriklad pocas peknych vikendov moze byt potrebne posilnit Kolibu, ale je zbytocne posilnovat aj celu Drotarsku. Na zapadnej vetve by mohli po zadrotovani Drotarskej (planuje sa to vobec este?) jazdit aj klasicke trolejbusy a baterkove pouzivat iba na Kolibu. A v neposlednom rade aj polovicna nachylnost na pripadne vyluky (nieco sa stane na Prazskej a neskolabuje Koliba).
Otazne je kolko ludom by to skomplikovalo cestovanie a na Hodzku by museli medzi linkami prestupit. Nemam ponatia kolko cestujucich tranzituje cez Hodzko, ale logicky by som ocakaval, ze sa tam vacsina cestujucich obmeni.
Reakcia na: Ma178rek #23:
Prečo? Veď ak by bola na Kamzíku sociálka, tak by tie 2 zastávky neboli pre vodičov až taký rozdiel, cestujúcim by odpadol prestup na Kolibe a nebolo by treba vytvárať novú linku (na predĺženie 44 by stačilo pridať 1 poradie výmenou za zrušenie 144, na novú linku by ich bolo treba viac).
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
No ja som myslel priame spojenie po trase Hodžovo Namestie-Koliba-Kamzik...
Ale nová linka nie že predĺžiť linku 44... To už bude taký vymetak potom že ľutujem tých vodičov ..
Reakcia na: Ma178rek #21:
Ja som myslel spojenie 44 so 144, aby sa zrušil prestup na Kolibe. 145 by bola dočasné riešenie, aby bola na Kamzíku zabezpečená základná obsluha aj cez PD (keďže pre autá by tam bol zákaz vjazdu). Po dodaní TNS 12 by tam jazdila 44 celotýždenne (cez víkendy častejšie). Ak by kapacita 44 na Kamzík nepostačovala, tak potom by sa mohli zaviesť aj nejaké posilové spoje.
Reakcia na: Urbanway 2423 #20:
Tak 44 ak sa spojí aj so 41 to bude vymetak riadny a ešte aj so 145 by to bolo asi moc... Skôr by som dal spoj ako chodila 213..
Z Hodzovho námestia až na Kamzík:)
Reakcia na: TomJ #19:
Už dávno sa malo podľa mňa parkovisko pred Stroodlom spoplatniť a ďalej urobiť cestu na spôsob Železnej studničky (ideálne aj s chodníkom aspoň na jednej strane). 144 by sa potom mohla točiť na jednom z parkovísk na Kamzíku (možno až na tom pod televíznou vežou, aby bola zastávka aj bližšie k televíznej veži), kde by sa otočili aj 12-metrové vozidlá. Po vzore Železnej studničky by tam asi malo niečo jazdiť aj cez PD, keď sa tam už zakáže vjazd (najprv asi 145, neskôr by tam mohli jazdiť TNS 12 na 44).
Reakcia na: Geravy #18:
Tak si namiesto toho Chopku zober Hrebienok, to je porovnatelnejšie. Na Hrebienok tiež vedie pohodová asfaltka ako na Kamzík a napriek tomu tam jazdí aj pozemná lanovka.
Čo sa týka aút, keďže na Kamzík teraz jazdí 144, tak nie je problém dať tam zákaz vjazdu okrem zamestnancov ako na Železnej studničke a je vybavené.
Reakcia na: irizar #16:
Dobre, podme sa chytat za slovicka a nehladiet na pointu. Tak si miesto Chopku dopln Krivan. Proste dopyt po doprave by bol vsade na exponovane miesta. Ja som z vychodu - vo Vihorlate mame Sninsky kamen, kde mas riadnu highway v sezone. Samozrejme tam ziadna doprava nejde, zaparkovat mozes maximalne na Morskom oku (PLATENOM, nie ako tu u vas na Kamziku zadara). Proste ideme s deckami, ideme so svokrovcami (dochodci) trolejbusom a z konecnej peso ten kusok hore. A pokracujeme dalej. Chodi tam teraz 144, ale aut je tam napriek tomu tolko, ze nie je kde zaparkovat. Pomaly sa ani ta 144 nema kde otacat.
Reakcia na: irizar #16:
Ešte by ich mohli ŽSK a BBSK zaradiť do miestnych IDS 😉
Reakcia na: Geravy #15:
Zeby preto na Chopok jazdili lanovky?
Reakcia na: Viko #14:
Keby to malo byt na ludoch, tak dopyt by bol aj na Chopok.
Reakcia na: Geravy #13:
Pri tej konečnej je parkovisko. Parkovisko pravidelne nestíhalo, čiže dopyt po dostaní sa až tam hore evidentne je. Dotiahol sa tam autobus, aby motivoval ľudí nejazdiť autom na parkovisko, ktoré nestíha. Čomu na tom nerozumieš?
Reakcia na: Maremi #12:
Nerozumiem. Fakt nechapem, preco musi autobus chodit az k bufetom, preco nestaci konecna na Kolibe pre 44.
Reakcia na: Geravy #8:
Spustili sme autobusovú linku ale chodili tam ľudia. Aké nehorázne !