Rozšírená zimná prevádzka linky 144 na Kamzík (do 26.2.2023)

Autobus na Kamzík bude počas zimnej sezóny opäť premávať dlhšie do večera.

Od 10. decembra 2022 do 26. feburára 2023 je počas voľných dní zabezpečovaná doprava linkou 144 z Koliby do strediska zimných športov na Kamzíku v predĺženej dobe až do 19. hodiny. Rovnako bude zabezpečovaná premávka na tejto linke aj počas pracovných dní školských prázdnin.

V prípade priaznivých podmienok pre zimné športy bude autobus na linke 144 premávať aj v pracovných dňoch školského vyučovania, ale len popoludní v čase cca 15:30 - 19:20. Premávanie, resp. nepremávanie počas školských dní bude vyznačené v cestovnom poriadku.

Aktualizácia: Z dôvodu roztopenia snehu na Kamzíku linka 144 v pracovných dňoch od 6. do 17. februára nebude premávať.


Autobus linky 144 na Kolibe nadväzuje na príchody trolejbusov linky 44 z centra mesta. Rovnako je na Kolibe zabezpečená nadväznosť v smere z Kamzíka do centra mesta. Pre návštevníkov, ktorí prichádzajú na Kamzík osobným vozidlom, zastavuje linka 144 v smere jazdy na Kamzík aj pri záchytnom parkovisku medzi Kolibou a Kamzíkom.

V minulom roku bolo obnovené večerné osvetlenie Cvičnej lúky na Kamzíku, takže zimné radovánky je možné v prípade dostatku snehu si užívať aj po zotmení.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Geravy #38:
A najlepšie Kiss and ride miesto je zastávka MHD
Reakcia na: Ike #37:
No inak tam je to armagedon rano! Nechapem tu potrebu vyvazat decka autami pred dvere skoly. A to mam 2 deti.
Reakcia na: Solider #36:
A zabudol som na ranný bordel pred Mudroňovou.
Reakcia na: Ike #35:
To sú všetko také nepodstatné malé kolóny. Oveľa viac sa zdrží napríklad 42 alebo 64 na Kramároch. Kolóna na Karpatskej v smere do centra sa dá vyriešiť jednoducho tak, že sa zakáže odbočenie doľava na Šancovú, ktoré spôsobuje toto zdržanie.
Reakcia na: Solider #34:
Kolóna na karpatskej, na žilinskej, na hodzku, na hrobobke (kvôli cambridgu), na pražskej.

Stanica býva problematická aj v piatky.
Reakcia na: Ike #29:
A to sú ktoré? Tam je jediný problém kolóna na Pražskej smerom dole kopcom, čo sa dá vyriešiť primeraným vyrovnávacím časom na Hlavnej stanici. Kolóna na stanici býva len občas, najmä v nedeľu.
Reakcia na: 810zssk #27:
Keď som robil vodiča, mal som najradšej tie najdlhšie a najvymetákovitejšie linky. Šuhajko by bol asi ideálny kandidát na linky ex-13 (Hl.n. - Rooseveltovo námestie) a ex-49 (Krásna Hôrka - Vlárska).
Reakcia na: 810zssk #31:
Neviem, či by bolo dobré viesť 44 na Hl. st. iba v špičke. Veľa ľudí zvykne aj prestupovať na Sokolskej na 49/64. Ísť smerom na TrMy cez Hodžovo námestie by bola celkom zachádzka. Po Hroboňovej ul. by mala určite jazdiť nejaká linka celodenne.

Čo sa ešte týka protestov pred parlamentom, tak vtedy by sa tá linka predsa mohla odkloniť po Štefánikovej a jazdila by po trase Koliba - Hodžovo námestie - Hl. st. - Drotárska cesta - Búdková, tak ako zvykne jazdiť odklonom 47.
Reakcia na: Ike #29:
Môj koncept bol skôr že by tá linka jazdila po trase Vozovňa Hroboňova - Kamzík. Ak Drotárska touto linkou dostane priame spojenie do centra mesta, potreba linky na stanicu výrazne klesne a môže byť zredukovaná na napr. špičkovú prevádzku.

Rozdelenie na Hodžku je druhá alternatíva, nemám s ňou problém, ale zas ak by k nej nedošlo, nevidím v tom nejaký zásadný problém. Napokon, drvivá väčšina tbus liniek centrom prechádza a mám pocit že to funguje v pohode.
Reakcia na: Ike #29:
Neuralgicke - nie neurologicke. 😉
Reakcia na: 810zssk #27:
Mne sa tá idea prepojenia 44+41+ďalších liniek tiež nepozdáva z jedného dôvodu - množstvo neurologických bodov na jednu jazdu.

Na Slovensku by sa napríklad dal zaviesť zastávkový vlak Bratislava - Košice a napriek tomu existuje dobrý dôvod, prečo neexistuje: prenášanie meškaní.

Nikto tou linkou celú trasu navyše cestovať nebude, vozidlá to neušetrí, vodičov tiež nie a naopak ohrozením bude, že stačí, že bude pre parlamentom protest a celá linka havaruje.
Reakcia na: 810zssk #27:
Vodiči trolejbusov si zaslúžia istoty, ako že žiadna trolejbusová linka nebude mať jazdnú dobu z konečnej na konečnú dlhšiu ako 34 minút. 😛
Reakcia na: Ma178rek #23:
Čo máš stále s tým vymetákom a prečo ľutuješ vodičov? Dĺžkou by to vôbec nebola neštandardná linka. Ani charakterom mi to teda vôbec nepríde ako vymeták.
Reakcia na: Adam3 #25:
Rozdeliť linku na Hodžovom námestí by nebol problém, len by to bolo podľa mňa celkom zbytočné a tiež by mohol byť problém s prestávkami vodičov na trase Kollárovo nám. - Hl. st. (na Hl. st. už nie je kapacita pre ďalšie prestávkujúce vozy). Možno by ale bolo dobré, ak by sa na Hodžovom námestí zmenilo číslo linky, aby bola tá trasa pre cestujúcich prehľadnejšia (na cieli by bola informácia, že z Hodžovho nám. pokračuje po trase 41/44).
Reakcia na: Urbanway 2423 #24:
Tak ono rozseknut to na Hodzku na 2 linky s pripadnou nadvaznostou mozno nie je az tak zly napad. Vychodna vetva by koncila na Sulekovej a zapadna na Kollarku (tu by trebalo doriesit obrat).
Jednak by to bolo prehladnejsie ako navrhovana krkolomna trasa: Kamzik - Koliba - Hodzko - Drotarska - Hrobonova - Stanica (pricom v polke trasy na Karpatskej sa voz ocitne zastavku od konecnej), na kazdu vetvu by sa mohlo pouzit vozidlo s vhodnejsou kapacitou a dalsim pozitivom by mohlo byt vhodnejsie prisposobenie intervalu na celej trase. Napriklad pocas peknych vikendov moze byt potrebne posilnit Kolibu, ale je zbytocne posilnovat aj celu Drotarsku. Na zapadnej vetve by mohli po zadrotovani Drotarskej (planuje sa to vobec este?) jazdit aj klasicke trolejbusy a baterkove pouzivat iba na Kolibu. A v neposlednom rade aj polovicna nachylnost na pripadne vyluky (nieco sa stane na Prazskej a neskolabuje Koliba).
Otazne je kolko ludom by to skomplikovalo cestovanie a na Hodzku by museli medzi linkami prestupit. Nemam ponatia kolko cestujucich tranzituje cez Hodzko, ale logicky by som ocakaval, ze sa tam vacsina cestujucich obmeni.
Reakcia na: Ma178rek #23:
Prečo? Veď ak by bola na Kamzíku sociálka, tak by tie 2 zastávky neboli pre vodičov až taký rozdiel, cestujúcim by odpadol prestup na Kolibe a nebolo by treba vytvárať novú linku (na predĺženie 44 by stačilo pridať 1 poradie výmenou za zrušenie 144, na novú linku by ich bolo treba viac).
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
No ja som myslel priame spojenie po trase Hodžovo Namestie-Koliba-Kamzik...
Ale nová linka nie že predĺžiť linku 44... To už bude taký vymetak potom že ľutujem tých vodičov ..
Reakcia na: Ma178rek #21:
Ja som myslel spojenie 44 so 144, aby sa zrušil prestup na Kolibe. 145 by bola dočasné riešenie, aby bola na Kamzíku zabezpečená základná obsluha aj cez PD (keďže pre autá by tam bol zákaz vjazdu). Po dodaní TNS 12 by tam jazdila 44 celotýždenne (cez víkendy častejšie). Ak by kapacita 44 na Kamzík nepostačovala, tak potom by sa mohli zaviesť aj nejaké posilové spoje.
Reakcia na: Urbanway 2423 #20:
Tak 44 ak sa spojí aj so 41 to bude vymetak riadny a ešte aj so 145 by to bolo asi moc... Skôr by som dal spoj ako chodila 213..
Z Hodzovho námestia až na Kamzík:)