Mesto začína budovať buspruhy na Harmincovej ulici

Cestujúcich z Dúbravky čaká ťažký rok počas rozširovania Harmincovej ulice.

V nasledujúcich dňoch sa začne dlhoočakávané rozširovanie cestnej komunikácie na Harmincovej ulici z dvoch na štyri pruhy v úseku medzi ulicami Ľ. Zúbka a Polianky. Práce by mali trvať 12 mesiacov a budú rozdelené na tri etapy. V prvej etape budú vybudované dva nové jazdné pruhy, v druhej sa prebudujú existujúce jazdné pruhy a v tretej etape sa zrekonštruuje križovatka Harmincova-Polianky-Húščavova. Počas väčšiny prác by mala byť zachovaná obojsmerná premávka po dvoch jazdných pruhoch so zníženou rýchlosťou. Počas špičiek tu preto môže dochádzať k väčším zdržaniam než obvykle, s čím treba počítať pri cestovaní linkami 20 35 83 a 84.

Po rozšírení Harmincovej ulice bude v každom smere vyhradený jazdný pruh pre autobusy MHD. Zastávka Lipského prejde kompletnou rekonštrukciou, autobusy budú zastavovať vo svojom vyhradenom pruhu a nebudú už blokovať ostatnú dopravu. Novinkou bude cestná svetelná signalizácia s preferenciou MHD na križovatke ulíc Harmincova, Pri Suchej Vydrici a Lipského. Zrekonštruované bude aj svetelné riadenie na križovatke ulíc Harmincova, Polianky a Húščavova, kde pribudne ľavé odbočenie na Húščavovu ulicu (ako náhrada za zrušené odbočenie na Lipského).

Rozšírenie Harmincovej ulice zastrešuje mestská spoločnosť Metro Bratislava. Zhotoviteľom bude spoločnosť Strabag Bratislava, ktorá by mala práce vykonať za 3,6 mil. € s DPH. Projektová dokumentácia je k dispozícii na profile verejného obstarávania.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 123456 #5:
Tie ciary pri L. Zubka vyzeraju tak, ze zrusis kompletne jeden cely pruh v opacnom smere. Alebo to mozno vidim blbo. Ci sa to odbocenie zrusi alebo nie, nemyslim, ze ako take predstavuje problem. Odbocuju tam tak dvaja-traja na cyklus. Na to navyse maju svoj vlastny odbocovak a neraz som videl, ako to davaju cez protismer (vratane autobusov, ktore sa potom "zipsuju" z toho odbocovaku, sam som v takom siel). Ak sa zrusenim odbocenia neziska dalsi pruh, nevidim to ako riesenie. Skratka toto kreslil niekto len preto, aby bolo. Akoby som pocul jedneho nemenovaneho pana z este nemenovanejsieho bytoveho druzstva: "Naliali sme do toho 7 milionov, tak to musi nieco setrit!"

To otocenie pri Kaufe nevidim ako problem aj bez zrusenia odbocenia na Huscavovu. Obzvlast, ked tam chcu prifarit ostrovcek, ako je nakresleny (a zrejme prikazat odbocenie vpravo od Huscavovej). Nastastie tamto je len otazka preznacenia neskor. Co so zajazdovymi busmi a ako sa budu tocit, ked z parkoviska budu moct ist len smerom do Dubravky, je uz ina otazka.
Reakcia na: lostrail #4:
Možno blbá otázka...ale skúsim...
Bolo by riešením zrušiť ľavé odbočenie do Ľ. Zúbka a umožniť otočenie do protismeru pri Kauflande? Tým pádom by sa úplne dal preriešiť začiatok Harmincovej. Nemyslím, že smer od SchT na Ľ. Zúbka je taký, že by urobenie otoču pre obyvateľov spôsobil pohromu.
Pozeram ten projekt (hlavne nove znacenie, kde je v podstate vsetko dolezite pre ludi, co ulicu budu vyuzivat) a nestacim sa divit, ako je mozne pomerne dobru myslienku tak jednoducho zabit.
Na odbocovani z MSchT na Harmincovu sa pre IAD nezlepsi nic a zostanu tam cakat aj autobusy (nevidim v prilohe, ktoru som dal v #3 nizsie, ze by sa pravy odbocovaci pruh vyznacil ako BUS pruh). Ono, ked uz sa auta v tom uzkom hrdle aj s autobusmi nejako upracu, to zdrzanie dalej na ulici nie je prakticky nijako vyznamne. Najvacsi problem je prave to blbe zuzenie za krizovatkou. A to sa necha tak, ako je. Jeden autobus naozaj 20-minutovu zapchu nevytvori.
Takze, ak chceme absolutizmus MHD, patrilo by sa vyznacit BUS pruh uz na MSChT.
Ak chceme plynulejsiu dopravu tak celkovo, BUS pruh vyznacit az za krizovatkou s ulicou Luda Zubka, aby sa aspon zmiernili kolizie v krizovatke.
Aktualne, kedze tam nebude fyzicka zabrana, skor bude dochadzat k tomu, ze IAD bude vyuzivat este hodny kus BUS pruhu na to, aby sa soferi bezpecne zaradili, no necakali pritom. To by ale museli robit vsetci, co by sice prinieslo vacsiu plynulost, no zaroven by vsetci porusovali vyhlasku. Staci prvy "predpisovy", ktory tam bude cakat a zapcha je naspat.
Najlepsim riesenim by bolo pridat este jeden pruh v smere do mesta (miesta je tam dost, kedze rozsirenie bude na strane stadiona a na opacnom konci je este pomerne siroky zeleny pas po celej dlzke). Za krizovatkou s Poliankami uz taky pruh navyse aj tak existuje. na MSChT je priestor doplnit treti odbocovaci pruh pre autobus tam, kde je aktualne vysrafovany priestor s neexistujucim lavym pruhom smerom do Karlovky. Stacilo by prerobit ten ostrovcek.

Tiez ma fascinuje riesenie parkoviska pred stadionom. Odbocit na toto parkovisko bude mozne vylucne doprava, t.j. zo smeru od mesta. Dokonca ani z ulice Pri Suchej Vydrici sa neda odbocit vlavo, cize kazdy, kto bude chciet ist na toto parkovisko z Dubravky, najkratsia obchadzka bude po Alexyho, cez staru Lamacsku a potom naspat na Harmincovu (Lipskeho a Huscavova su slepe). Tlieskam tomuto uzasnemu napadu. Uz teraz vidim, kolko ludi tam bude odbocovat proti predpisom vlavo, obzvlast, ked nova planovana CSS da protiiducim cervenu. Od Lipskeho navyse prejdu tak 2-3 auta, cize okno na taketo odbocenie bude celkom luxusne.
Okrem toho, pomerne casto tam vidim odbocovat, ci parkovat vyletne autobusy, ktore vozia hracske timy. Po novom nevidim ziadne miesta vyznacene na parkovanie autobusov. Zaujimalo by ma, kde maju po novom parkovat. Pri Kauflande? Niekde pri teplarni?

Dufal som, ze toto rozsirenie bude navrhnute nejako zmysluplne, ale ked to ma byt takto, ten prinos bude takmer nulovy a su to vyhodene peniaze. Pozitivne je, ze mozno niekomu neskor napadne vyznacit BUS pruh aj pri odboceni z MSChT a aspon pri odbocovani na Harmincovu od Karlovky to bude o nieco malo plynulejsie a Dubravcanov to mozno bude motivovat presadnut do autobusov.
Reakcia na: Arrivaderci #1:
Kde je vidiet, ze po novom ma byt 1 do 1? Prave, ze to vyzera tak, ze ten blby stav 2 do 1 tam nechaju. V prilozenom subore s dopravnym znacenim nevidim, ze by sa jeden z tych odbocovacich pruhov na MSchT mal vyznacit ako BUS pruh. Uz ked BUS pruhy, ten smerom do mesta fakt mohol zacinat az za krizovatkou s ulicou Luda Zubka, aby sa po jednom cykle mohli auta za krizovatkou upratat a nezvnikali tam neprehladne kolizne situacie, ako to byva bezne.
Druha vec je, ze pri Harmincovej bolo dost priestoru aj na 2+3, keby bola vola. Smerom do Dubravky nie su potrebne dva samostatne pruhy pre IAD, lebo tam to sype pomerne dobre kvoli pravej sipke na krizovatke (a pocet pruhov sa este k tomu zvysuje). Ten opacny smer sa v pohode dal rozsirit na plnohodnotne 2 pre IAD a 1 BUS pruh. Co uz...
Reakcia na: Arrivaderci #1:
Pravdepodobne tam už nie je miesto na zastávkové zálivy, čiže pravý pruh by aj tak blokovali autobusy stojace na zastávke Lipského a IAD by sa tam naďalej zlievala do jedného pruhu, čo teda nie je lepšie riešenie ako navrhované (jedine ak by tam ráno vznikali dlhé kolóny a takto by sa tú kolónu podarilo rozložiť do dvoch pruhov, to však závisí aj od nastavenia priepustnosti svetelnej križovatky Harmincova X Polianky a novej svetelnej križovatky pri zastávke Lipského.

Pozeral som nákresy a na mieste zastávky Lipského (a ďalej smerom k diaľnici) má byť až 5 pruhov, avšak jeden z toho je odbočovací (v smere z mesta na ulicu Pri Suchej Vydrici). Dalo by sa teda spraviť to, že v smere do mesta by boli dva klasické pruhy a od zastávky Lipského tri pruhy (autobusy by mali vlastný) avšak za cenu toho, že autá idúce z mesta by museli odbočovať na spomínanú ulicu z priameho smeru, resp. odbočovací pruh by sa musel presunúť na úkor jedného pruhu v smere do Dúbravky.
Podla mna velke minus ze tam bude buspruh - Harmincova mohla byt konecne poriadna vypadovka z Dubravky na Dialnicu (smer Lafranconi aj Zahorie + na Lamacsku cestu) a tym padom mohli zrusit najazd na D2 na Janka Alexyho aby to tam ukludnili. A mohli to krasne vyuzit aj pre hornu cast Karlovky, aby sa nasledne skludnila Karloveska a nabrezie.

EDIT: a predtym nez zacnete prskat - tam vznikaju jedine zapchy preto, lebo 2 pruhy idu do 1 za krizovatkou. Po novom pojde sice 1 do 1, ale zapchy budu na M. Schneidera-Trnavskeho. ak by tam bolo 2+2 bus pruh by nemusel byt, kedze doprava by bola vyraznejsie plynula.